Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3140
Var en tur i oslo igår,punkterte i gamlebyen og måtte gå et stykke med hjulet for å få hjelp til å vrenge av det gamle dekket og få på et annet et. Er ikke noe kjent i hovedstaden, men jeg passerte en stor barneskole i gamlebyen å litt lengre oppi gata så fikk jeg øye på et lite inngjerdet "samfunn" sånn jeg tolket det,stod mange campingvogner å brakker der,folkene som svima rundt inne der så ut som typiske blitzere eller punkere og det så egentlig ut som en søppeldynge der inne,sånn luktet det å igrunn.

Ble litt nysgjerrig på hva dette er,hva slags folk som holder til der. Så ut til å være et ganske trist sted å bo mildt sagt,kunne virke som om de forberedte seg til vinteren der inne med å provisorisk isolere sine gamle falleferdige campingvogner,kjente jeg fikk litt vondt i magen på dems bekostning av boforholdene der,takket i det stille for det jeg har av tak over hodet å div.

Er det noen som vet hvor jeg mener og kan fortelle litt om disse menneskene?
Ifra cropshop er det til høyre i krysset ved sultan bar eller grill,så neste til venstre og ca 250m den veien på høyre side rett føre auto-mek var dette stedet.
Stedet du var på er vel St. Halvardsgate 27 eller Brakkebygrenda som det kalles på folkemunne.
http://www.ostkantavisa.no/nyheter/o...enda-1.5642026
Sist endret av Mith; 20. september 2011 kl. 23:04.
Yea, er nok brakkebygrenda du snakker om, det er folk som ikke har råd til/ eller gidder å bruke massevis av kroner for å bo ett sted i oslo, og gjør okkupasjons aksjoner mot tomme hus/ ubrukte områder, får å sette fokus på blandt annet boligpolitikken.

Sitat av foxxravin Vis innlegg
Yea, er nok brakkebygrenda du snakker om, det er folk som ikke har råd til/ eller gidder å bruke massevis av kroner for å bo ett sted i oslo, og gjør okkupasjons aksjoner mot tomme hus/ ubrukte områder, får å sette fokus på blandt annet boligpolitikken.
Vis hele sitatet...
Er vell egetlig ikke "Undergrunn" er vell mere bare at folk ikke vill snakke med dem/ høre poenget dems.
Sist endret av foxxravin; 20. september 2011 kl. 23:11.
Stemmer mith Var usikker på hvordan jeg skulle beskrive det,så undergrunn var nærmeste som slo meg i mangel på noe bedre Men da har jeg fått svar på hva jeg lurte på,takker folkens.
Sist endret av Skade-skutt; 20. september 2011 kl. 23:19.
Hehe, javisst. Det er nok brækkers det er snakk om her ja. Kjenner faktisk en som bor der jeg da. Skal sies at disse folka er narkomane, og dermed er de jo heller ikke istand til å få seg noe ordentlig sted å bo, om de røyker heroin og snorter makka all day long. Trist dette her!
hvis du lurer paa hva dette er hvorfor gaar du ikke bare aa snakker med de som bor der .

hva skjer med verden... nei ikke snakke med folk maa heller sjekke paa datan.

lykke til!
Sitat av Spadebamsen Vis innlegg
hvis du lurer paa hva dette er hvorfor gaar du ikke bare aa snakker med de som bor der .

hva skjer med verden... nei ikke snakke med folk maa heller sjekke paa datan.
Vis hele sitatet...
Vet ikke med deg, men er ikke alle som er like glade i å snakke med "punkere" på et sted som ser ut som og lukter som en søppeldynge.
Sitat av Diox Vis innlegg
Vet ikke med deg, men er ikke alle som er like glade i å snakke med "punkere" på et sted som ser ut som og lukter som en søppeldynge.
Vis hele sitatet...
Er brækkers oppe og går igjen?

Sist gang jeg var der lukta det værtfall ikke søppel og mange av disse "pønkerne" er da langt hyggeligere enn gjennomsnittet av "vanlige" folk.

Høres ut som du har noen fordomsfulle holdninger, kamerat.
Sitat av Spadebamsen Vis innlegg
hvis du lurer paa hva dette er hvorfor gaar du ikke bare aa snakker med de som bor der .

hva skjer med verden... nei ikke snakke med folk maa heller sjekke paa datan.

lykke til!
Vis hele sitatet...
Gjennomtenkt kommentar du!