Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 7265
Jeg vil dele de sangene som kategoriserer det jeg mener er ekte vare av dubstep sjangeren... liksom ett forsøk i å få newfags bort ifra den nå tidens amerikaner dubstep!

En Liste:
Head Noddah - Bukez Finezt
Rusko - The Moaners
The Others - Dot 2 Dot
Radikal Guru - Strong Dub
The Others - Africa VIP
Giant - Drumstick - Dubstep
Rusko - Cockney Thug
Rusko - Get Ya Cock Out
Caspa - My Pet Monster
Kromestar - Kalawanji
Juju - Red Up (Pinch remix)
Artowork - Red
Roksonix - Skank Tank
Imogen Heap - Hide N Seek (Roksonix Remix)
Rusko - Mr Chips
Rusko - 2 girls 1 cup / Badboy Bass
Coki - Badness
Kromestar - Hungry Dub (Og generelt alle hans mesterverk!)
Rusko - Betamax
Ganja White Night - Blueberry
Ganja White Night - Peace by Fear
Zomby - Spliff Dub (Sukh Knight Remix)
Tempa T - Next Hype (Ashburner Remix)
Rusko - Sound guy is my target
Mala - Alicia
L Wiz - Girl From Codeine City
Ganja White Night - Purple Star
Bun Vs ILL BILL Bachelor - Coppa
DatsiK - Nuke'em
L Wiz - Mary Jane
Radikal Guru And Ranking Scro - My Trees [DUBRAP.COM]

en liste over èn type Dubstep! Spred Ordet, Dette trenger å bli hørt!
For å være helt ærlig, så er jeg ikke så glad i denne typen Dubstep.
Mobiltelefonene har blitt oppgradert til det de er idag, det samme skjer med Dubstep. Synes du burde innse at man ikke er en såkalt "Newfag" om man ikke hører på denne typen Dubstep.

Har ikke noe imot noen av disse sangene, men mener at sanger som disse er bedre:

Kode

FIRST OF THE YEAR (EQUINOX) - SKRILLEX
http://www.youtube.com/watch?v=TYYyMu3pzL4

N.A.S.A. - Gifted (Masuka Remix)
http://www.youtube.com/watch?v=1FzL3TTA-Yo

Strange Talk - Eskimo Boy (Draper Remix) [Official]
http://www.youtube.com/watch?v=GktZLAm0USg

Coldplay - Fix You (Datsik Remix)
http://www.youtube.com/watch?v=su-GV3u5sqA

Look At Me Now (Epic Dubstep Remix) (feat Busta Rhymes, Lil Wayne) by Ember Waves
http://www.youtube.com/watch?v=KwkiwaTpht8

Passion Pit - Sleepyhead (Borgore Remix)
http://www.youtube.com/watch?v=-BLEKahY5aY

Lost Woods Dubstep Remix - Ephixa (Download at www.ephixa.com Zelda Step)
http://www.youtube.com/watch?v=NU75uz0b8EU

Mt Eden Dubstep - Sierra Leone
http://www.youtube.com/watch?v=oIEEIif21g4
Sist endret av Echodius; 14. august 2011 kl. 02:53.
jeg føler det blir det samme som det er med Hip Hop... før hadde vi gode artister som hadde meningsfulle tekster og gode melodiske melodier og beats... nå har vi pretty boys som SYNGER om hvor my penger de har og "Rapper" til en house melodi... jeg driter en lang faen i om å følge med i tiden... de ødelegger musikken sånn som den skal vere.
Det er til og med skrevet en bok om røttene og grunnleggerne av dubstep, det sier en del!
denne musikken og elektronisk musikk tilhører europa og ikke USA og Canada.
Jeg skal røpe at jeg er stor fan av DatsiK, men han har gjort shows med Rusko og flere, og han lager god musikk!

Jeg bare syns det er noe piss at all musikk som er skal tilpasses de som ikke forstår seg på den! R.I.P
Damm jeg hater slik musikk, spess fjortiskidza som sitter på bussen og hører på skrillex
Det finnes tusen steder der folk anbefaler og diskuterer musikk. Kjøp deg en slik en om du har problemer med musikksmaken til folk. Det som er undergrunn vil alltid bli forskjøvet til det som er "inn", og det er klart at det er jævlig slitsomt for alle som er så forutfor sin tid som deg. Denne tråden har jeg for øvrig lest hundre ganger før, om hver eneste musikksjanger.

Og leser jeg ordet newfags ett sted til så gir jeg opp menneskeheten.
Sist endret av ulldott; 14. august 2011 kl. 03:14.
Sitat av fatboyjim Vis innlegg
Damm jeg hater slik musikk, spess fjortiskidza som sitter på bussen og hører på skrillex
Vis hele sitatet...
jeg vet, det er noe piss!
Sitat av ulldott Vis innlegg
Det finnes tusen steder der folk anbefaler og diskuterer musikk. Kjøp deg en slik en om du har problemer med musikksmaken til folk. Det som er undergrunn vil alltid bli forskjøvet til det som er "inn", og det er klart at det er jævlig slitsomt for alle som er så forutfor sin tid som deg. Denne tråden har jeg for øvrig lest hundre ganger før, om hver eneste musikksjanger.

Og leser jeg ordet newfags ett sted til så gir jeg opp menneskeheten.
Vis hele sitatet...
Greia er jo at de fleste nyere sanger har gått nermest helt ifra rota til dubstep hvor man tok inspirasjon ifra, Dub, Reggae og en del Uk garage.
Man har jo Artister som Benga som har mye drum beats og lignende som er inspirert mye ifra afrika og dub / reggae.
Mens artister som burial har mer UK garage lyd. Digital mystikz, mala og coki er mer inspirert fra dub.
Sist endret av Lonelycrab; 14. august 2011 kl. 03:40.
Sitat av Lonelycrab Vis innlegg
Greia er jo at de fleste nyere sanger har gått nermest helt ifra rota til dubstep hvor man tok inspirasjon ifra, Dub, Reggae og en del Uk garage.
Man har jo Artister som Benga som har mye drum beats og lignende som er inspirert mye ifra afrika og dub / reggae.
Mens artister som burial har mer UK garage lyd. Digital mystikz, mala og coki er mer inspirert fra dub.
Vis hele sitatet...
Så det er ikke lov å utvikle sjangeren? Spille på sin egen måte? MÅ alt være 100% likt det originale?

Det er en feilende hersketeknikk å si "alle fjortisene hører på den møkka der". Kan ikke folk høre på den musikken de selv liker? Det er så kristent over det å skulle forandre ALLE til seg selv..
Må bare få lov å si at det er helt latterlig å komme med innspill som detta.
Enkelte som tror de er bedre enn alle andre fordi de har så jævla hipster musikksmak.

Folk har forskjellig smak. Ta for eksempel Skrillex, veldig populær. Da kan du liksom ikke like han fordi han er mainstream? Er jo musikken som teller, ikke hvor mye "undergrunn" artisten er.

For all del, hør på hva du liker, men det gjør deg faen ikke kul bare fordi du er så hipster at du hørte på dubstep før det var "kult".
Sitat av Diox Vis innlegg
Må bare få lov å si at det er helt latterlig å komme med innspill som detta.
Enkelte som tror de er bedre enn alle andre fordi de har så jævla hipster musikksmak.

Folk har forskjellig smak. Ta for eksempel Skrillex, veldig populær. Da kan du liksom ikke like han fordi han er mainstream? Er jo musikken som teller, ikke hvor mye "undergrunn" artisten er.

For all del, hør på hva du liker, men det gjør deg faen ikke kul bare fordi du er så hipster at du hørte på dubstep før det var "kult".
Vis hele sitatet...
Right kis, det du sier med at musikken teller og ikke hvor mainstream eller underground det er... Skrillex sin musikk suger pikk!
vær så snill, slutt å prat om den jævli kuksuger musikken, jeg leter etter musikk som setter meg på rett kjøl og får meg i rett humør og ikke som gir meg hodepine eller ukomfortabelhet! så fuck han der moore fyrn å dra øra tilbake til europa!
Sitat av Zepur Vis innlegg
Så det er ikke lov å utvikle sjangeren? Spille på sin egen måte? MÅ alt være 100% likt det originale?

Det er en feilende hersketeknikk å si "alle fjortisene hører på den møkka der". Kan ikke folk høre på den musikken de selv liker? Det er så kristent over det å skulle forandre ALLE til seg selv..
Vis hele sitatet...
Sier ikke at det skal være likt men det som gjør en sjanger til en sjanger er at det går ut ifra samme oppskriften.
Hvis du mener å utvikle en sjanger er å lage noe som ikke har noe med hva det var i utgangspunktet, så har du ikke utviklet sjangeren. du har laget en ny sjanger.
Man skal bruke de samme ingrediensene på en ulik måte. man skal ikke legge til nye ingredienser. fordi da får du en ny oppskrift.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Hva med Benga, Digital Mystikz, Loefah etc etc?

Hvis du skal leke dubstep-elitist får du i det minste gjøre det ordentlig.
Sist endret av lex123; 14. august 2011 kl. 04:13.
wops, var ikke rettet mot meg
Sist endret av Lonelycrab; 14. august 2011 kl. 04:19.
Sånn, ikke kritikk mot noen her inne, men hver gang jeg hører "hardstyle", "dubstep" eller hva pokker man kaller det, så blir jeg bokstavelig talt kvalm. Ikke at jeg irriterer meg over det, men jeg føler meg uvel, får vondt i huet og får brekninger. Og jo høyere musikken spilles av, jo verre blir det. En gang på fest (jeg var edru) så spydde jeg. Og denne følelsen får jeg hver gang.

Er det flere her inne som har samme problemet?
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av dobby Vis innlegg
Sånn, ikke kritikk mot noen her inne, men hver gang jeg hører "hardstyle", "dubstep" eller hva pokker man kaller det, så blir jeg bokstavelig talt kvalm. Ikke at jeg irriterer meg over det, men jeg føler meg uvel, får vondt i huet og får brekninger. Og jo høyere musikken spilles av, jo verre blir det. En gang på fest (jeg var edru) så spydde jeg. Og denne følelsen får jeg hver gang.

Er det flere her inne som har samme problemet?
Vis hele sitatet...
Snakker du om hardstyle eller dubstep? Det er to forskjellige sjangre.
Problemet ditt kalles smak, som i smak og behag, eller tydeligvis smak og fysisk ubehag i ditt tilfelle. Du kan akseptere at folk har forskjellig smak, eller stappe persille i ørene og håpe det går over.

OnTopic: Det er Rusko og Caspa som er newfag kommæsj dubstep
Sist endret av Bothrops; 14. august 2011 kl. 05:01.
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Det som gjør meg kvalm, er hipstere og purister som absolutt skal hakke på folk som hører på kommæsj musikk! Musikk, som det meste annet er i stadig utvikling, og det som er populært for de fleste i dag er annerledes enn det som var dubstep for 5 år siden. Da sitter det igjen noen inngrodde tullinger som liksom er bedre fordi de likte musikken da det fortsatt var litt utenfor normen. Folk må da vel for pokker få like hva de vil? Om du ikke liker Skrillex så er vel det helt okei, men man trenger jo ikke gå rundt og lire av seg ufinheter og spydigheter mot de som gjør det?

Selv hører jeg for det meste på eldre rock, Led Zep, Pink Floyd osv. En sjanger som har utvikla seg til en hel haug med sub-sjangre og det som er, men jeg kan ikke si jeg føler meg bedre enn en fyr som digger nightwish.

//rant
dobby, det er så latterlig
Dere som ikke liker denne type musikk, hvorfor la seg selv bli irritert over en annen persons musikk smak? Det forteller jo bare litt om issues dere har med dere selv.

Takk for listen, skal høre gjennom, ser flere gode der..
Personlig hørte jeg mye på dubstep for 3 år siden, går litt mere i Drum and Bass nå om dagen

Veldig fornøyd med Andy C sitt album, Nigthlife
Hvorfor er folk så nøye på å være hiptser? Man blir jo mainstream når man ikke prøver å være det. Er det noe man liker, så omfavn det og drit i om det er kult eller ikke.
Som sagt som flere har nevnt før meg og som jeg har nevnt tidligere det er ikke noe vits og dømme sangene i forhold til de hva som er mest populært blir bare for dumt for meg, og du skriver også at Amerikansk dubstep er newfag dubstep, er vel det værste jeg har har hørt da du har artister som Excision, Datsik og Downlink som er fra Usa/Canada og Excision er kanskje en av de beste dubstep dj'ene du finner da han lager et helvette til livesets som er bevisst med Shambala 08, 09, 10 og 11 man kan vel også dra med Dieselboy som eier Subhuman recordings er jo en legende innen scenen og har helt på med Drum'n'Bass siden 90-tallet og begynte og eksperimentere med en 3 timers lang mix med blandign av Drum'n'Bass Dubstep og Electro kan vel også si at Dieselboy var den første amerikaneren som ble nominert til UK-based Drum'n'Bass Arena Top 10 Dj's 2004 så vil vel si at det ikke er alle Amerikanske artister som er newfag som du vil frem til tydligvis...
Nå minte du meg på en kamerat av meg som er litt sånn hjerneskadet.
Han går rundt og hører på musikk fra Mortal Kombat, James Bond osv.
Patetiske kranglefanter som ikke kan innse at folk liker forskjellig musikk? Det er som oftest en grunn til at artister blir "mainstream", og det er fordi de store massene finner vedkommende flink. Man sitter ikke og hører på Skrillex fordi man prøver å være kul for omverdenen, men det virker derimot som at du har et jævelig behov for å skille deg ut, hodgeyboy.
den virkelige lyden av dubstep... urin... min egen urin... blodet i mitt narkotika... hun liker... urin... urin... skrillex... må rengjøres... må rengjøres... --beep--
Kan hende at hodgeyboy sniffer sine egne fiser fordi han synes sine egne preferanser og sin egen smak er så briljant.

Litt sånn som dette!
Såpekoker av rang
Jeg har ingen ting i mot at folk hører på all denne avspringermusikken som går på radio, The Voice, MTV osv.
Som noen andre her sa er det musikken i seg selv som er viktig. Hvis folk liker noe, bra for de!

De fleste jeg kjenner som er ny til sjangeren har oppdaget den gjennom mainstream-artister som bla. Skrillex.
De kjenner ikke så mye til alternativene - det finnes mye annet bra som går under radaren deres.

Det man heller kan gjøre her er å forsøke å utvide horisonten deres litt. Vær forsiktig med å påstå at
"dette er ekte dubstep" eller "dette er mye bedre enn skrillex-dritet du hører på".
Send dem noen låter og hør hva de synes. Jeg får stort sett høre av disse at det jeg hører på er kult, men
at de liker noe litt mer håndfast - en spesiell melodi eller et tema man kan huske på, kontra bare sint bass
og tekniske finurligheter, som jeg har innsett at jeg liker bedre.
Jeg sender da bevisst "snillere" låter jeg tror de lettere kan sette pris på, til å begynne med.

Det er tilfredsstillende de gangene jeg oppdager at de adopterer noen av låtene jeg viser de og
spiller de videre for sine andre venner igjen. Mission accomplished. De kjenner nå til flere artister, og jeg
har vunnet fram på alle måter, uten å være en pompøs drittsekk. Til gjengjeld kommer de tilbake og spør om jeg
har noe nytt jeg kan sende de. Det er mye morsommere å spre musikk på denne måten, i alle sjangere, enn
å fortelle folk hvor dumme de er - det gir dem ikke lyst til å finne noe annet, det gir dem bare lyst til å
gi deg en god finger.
Sist endret av monoid; 14. august 2011 kl. 13:01.
Sitat av hodgeyboy Vis innlegg
Right kis, det du sier med at musikken teller og ikke hvor mainstream eller underground det er... Skrillex sin musikk suger pikk!
vær så snill, slutt å prat om den jævli kuksuger musikken, jeg leter etter musikk som setter meg på rett kjøl og får meg i rett humør og ikke som gir meg hodepine eller ukomfortabelhet! så fuck han der moore fyrn å dra øra tilbake til europa!
Vis hele sitatet...
Forbanna idiot? Du har bestemt deg for at Skrillex suger pikk, men musikken hans er bra. Du er like stor idiot som de som bestemmer seg for at f.eks Justin Bieber er elendig musikk, men det er jo ikke det? Jeg hører ikke på Bieber selv, men synes ikke musikken suger pikk som du sier om Skrillex. Alle har sin egen musikksmak, og du kan ikke bestemme at Skrillex suger. Du er en forbanna kverulant og forståsegpåer.

Kjører du Volvo Amazon og kanskje? Eller kjører du noen av de nye "hippe" bilene? Din jævla newfag!

Har du kanskje en Commandore 64? Eller bruker du noen av de nye "hippe" PCene? Din jævla newfag!

Lær deg å respektere andre mennesker og deres smaker! Møter jeg noen gang på en slik idiot som deg på gata kommer jeg til å spy på deg, slike mennesker som deg gjør meg kvalm! Bare for at du ikke liker noe, så skal resten av menneskeheten være enig med deg.
Sist endret av SemiColon; 14. august 2011 kl. 13:08.
Stakkars TS, skulle vise folk musikken sin og det endte med hipster vs. mainstream krangel.. jeg personlig synes utvikling innen mange sjangrer har ødelagt den.. se på hip hop som et fantastisk eksempel her.. man hører at autotune og clubsynging er stort sett tema nå, men lell så har jeg funnet noen av favorittskivene mine innenfor sjangeren de siste årene (i undergrunnen thought, but still).
Dagens dubstep er skrillstep!

Dubstep er Mr.Oizo fra 2000 :]
http://www.youtube.com/watch?v=Kv6Ewqx3PMs
Sist endret av Bruskork1; 14. august 2011 kl. 15:27.
Sitat av fatboyjim Vis innlegg
Damm jeg hater slik musikk, spess fjortiskidza som sitter på bussen og hører på skrillex
Vis hele sitatet...
Lo litt der, i det jeg leste svaret ditt startet skrillex på tv'n!
Sitat av hodgeyboy Vis innlegg
Right kis, det du sier med at musikken teller og ikke hvor mainstream eller underground det er... Skrillex sin musikk suger pikk!
vær så snill, slutt å prat om den jævli kuksuger musikken, jeg leter etter musikk som setter meg på rett kjøl og får meg i rett humør og ikke som gir meg hodepine eller ukomfortabelhet! så fuck han der moore fyrn å dra øra tilbake til europa!
Vis hele sitatet...
Må bare spørre, hva er egentlig problemet med Skrillex? Liksom, nevn hvorfor du synes musikken hans er dårlig, ikke kom med dumme argumenter som at musikken suger pikk, gi en begrunnelse.


Ontopic:
Liker bedre den såkalte newfag dubstep'en jeg, men har hørt en god del av de sangene du anbefalte
Sist endret av SSH; 14. august 2011 kl. 17:20.
Sangene du linket gjorde meg søvnig. Maken til kjedelig møkk skal du lete lenge etter.

See what i did there?
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Dagens dubstep er skrillstep!

Dubstep er Mr.Oizo fra 2000 :]
http://www.youtube.com/watch?v=Kv6Ewqx3PMs
Vis hele sitatet...
Hvis man først skal pirke på sjangere, så er vel det der egentlig ikke dubstep. Beaten går alt for fort, så sangen ligger mye nærmere house (uten at jeg er alt for sikker er det vel french house).

Når det gjelder Skrillex (som mange ser på som definisjonen av dubstep, huff) så er det meste han lager egentlig nærmere electro house enn dubstep. Det meste han lager er egentlig en electro house-sang med dubstep-beat, og høres helt likt ut som alt annet han lager. "Kill Everybody" og "My Name is Skrillex" er f.eks. absolutt ikke dubstep, selv om det virker som mange tror det. Skrillex er en hype som forhåpentligvis dør i løpet av høsten/vinteren, han kommer ikke med noe nytt.

Dubstep har jo forandret seg, og ny dubstep er mye mer kommersiell enn gammel dubstep. For å være helt ærlig, så liker jeg hvordan dubstep har blitt, hvis man ser bort ifra at alle må nevne Skrillex hver gang noen nevner dubstep. Det er jo selvfølgelig mange bra litt eldre sanger, men f.eks. Flux Pavilion, Nero, Skream & Example (disse to er jo egentlig ganske gamle, men har blitt kommersielle og lager "ny" dubstep), Dodge & Fuski, Noisia og Dubba Jonny lager mye bra. Av de gamle artistene har jo The Widdler, Benga, FuntCase, Caspa, Datsik, Excision, Downlink og Rusko laget mye bra, og flere av dem har laget mer kommersielle sanger senere.

Til TS: Du burde innse at sjangere forandrer seg. Det er ingen som tvinger deg til å høre på "ny" dubstep. Den listen over de du mener er de originale dubstep-artistene var forresten relativt tynn, mange som skulle ha vært på den listen som ikke var der. Benga, Skream, N-Type, Digital Mystikz, Burial, Cyrus og Loefah skulle vel hvertfall ha vært med.
Sist endret av drittunge; 14. august 2011 kl. 19:04.
Sitat av tommentmn Vis innlegg
Stakkars TS, skulle vise folk musikken sin og det endte med hipster vs. mainstream krangel.. jeg personlig synes utvikling innen mange sjangrer har ødelagt den.. se på hip hop som et fantastisk eksempel her.. man hører at autotune og clubsynging er stort sett tema nå, men lell så har jeg funnet noen av favorittskivene mine innenfor sjangeren de siste årene (i undergrunnen thought, but still).
Vis hele sitatet...
Det du kaller hiphop, altså autotune og club musikk. Det går vel under sjangere som rnb, dance og popmusikk, ikke hiphop.

Og til tråddstarter, du har misforstått det fantastiske med musikk, nemmelig at det finnes sanger og sjangere for alle. Ikke bare musikk som du har godkjent. Og takk høyere makter for det!!
Jeg lurer på hva hipsterne skal gjøre, når det å være hipster blir mainstream.
Shady Banana
Quix's Avatar
Sitat av hodgeyboy Vis innlegg
Right kis, det du sier med at musikken teller og ikke hvor mainstream eller underground det er... Skrillex sin musikk suger pikk!
vær så snill, slutt å prat om den jævli kuksuger musikken, jeg leter etter musikk som setter meg på rett kjøl og får meg i rett humør og ikke som gir meg hodepine eller ukomfortabelhet! så fuck han der moore fyrn å dra øra tilbake til europa!
Vis hele sitatet...
Hvis du synes at Skrillex sin musikk og dagens dubstep er så forbanna dårlig, så ikke hør på det da. Det er da ingen som tvinger deg til å høre på det, så hvorfor prøver du å tvinge oss på å høre musikk vi ikke liker!?

Og å si at den og den artisten suger blir alt for feil. Du har bare annen smak enn de som liker Skrillex. Hadde Skrillex rett og slett hvert dårlig så hadde han vell ikke hatt slik en stor fanbase som han har??
Hvis du har alle filene dine lokalt på din maskin, kunne du ha lagt alle sangene i en zip-mappe og lastet opp?
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Skrillex <3

Let the rage begin...
Sitat av hodgeyboy Vis innlegg
Right kis, det du sier med at musikken teller og ikke hvor mainstream eller underground det er... Skrillex sin musikk suger pikk!
vær så snill, slutt å prat om den jævli kuksuger musikken, jeg leter etter musikk som setter meg på rett kjøl og får meg i rett humør og ikke som gir meg hodepine eller ukomfortabelhet! så fuck han der moore fyrn å dra øra tilbake til europa!
Vis hele sitatet...
Dersom musikksmaken til andre mennesker kan trigge slike følelser hos deg i tillegg til at du trenger "musikk som setter deg på rett kjøl" osv.- er det da mulig at det er deg det er noe galt med og ikke alle de andre elskerne av "kuksugermusikk" ?

Kanskje noe å tenke på.
Blir kansje litt feil og blande Hardstyle inn i dette, men er en del som ikke liker de dei kaller "nu-style" dei liker heller early hardstyle. For meg er dette helt Ok, men når dem begynner og fornerme "Nu-style" og sier det er for dritt unger, det er det eg har noe imot. Synes virkelig at folk burde holde seg til sitt og heller la folk nyte den musikken dem liker.
åfaen, dubstep har litt/begynner å mainstream? *Sletter spillelister+mp3 og hører på joik*

Når sjangere begynner å bli mainstream betyr det som oftest at mange flere vil lage musikk i denne sjangeren. Selvfølgelig betyr det også da at det kommer mer dritt inn i sjangeren enn det var fra før, men det betyr nødvendigvis ikke at alle sangene er dritt.
Jeg er en av early hardstylerne.

Jeg misliker ikke nustyle, men jeg begynner å bli smålig lei av rawstyle, som de nye sangene til Psycho Punkz osv.

Melodier som er 3 noter bare i forskjellig oktaver, kicks som høres ut som metall og plastikk som slåes sammen og anti-climaxer.
Har hørt på hardstyle siden 2005+-1 og jeg må si at det som fortsatt er det fresheste er god gammel italian eller dutch hardstyle.

Hør foreksempel på HHz eller Showtek nå og for 5 år siden.

Det jeg føler er feil med at sjangere blir mainstream er at det ikke lenger legges så mye følelser i produksjoner.

Nå kommer det en ny sang hver uke, samme rytmen, sammen oppsettet, og veldig skjeldent en sang man får gåsehud av.

For penger får jo produsentene uansett.
Sist endret av Bruskork1; 15. august 2011 kl. 01:30.
Må nesten berre legge inn eit innleg til, til deg Bruskork. Ok at du liker early, men måten du snakker om moderne om. Vil bare si til deg at viss du snakker slik om f. eks. det dine venner liker. Så blir dem ikke dine venner lenge.
Jeg tror nok de fleste vennene mine lar meg ha mine egne meninger.

Som jeg sa, har ingenting imot nustylen sånn den er nå, men sånn rawstylen utvikler seg synes jeg blir litt for kjedelig.
Eg synes vertfall det er upassende og si slikt. Viss en av mine venner kommer bort til meg og sier. Det dem mener men bruker negative setninger til og beskrive det.
Hahaha, dakar deg
Hadde bare folk sluttet å bry seg så hinsides mye om å kategorisere musikken de hører på, så hadde det kanskje vært fred i verden, ihvertfall fredeligere på nFF :P
Meg du tenkte på lolkeen?
Er ikke synd på meg, heller mer synd på bruskork, som ikke kan si det han mener uten og beskrive det på en dårleg måte
Sist endret av Zherxyl; 15. august 2011 kl. 14:52.
Hahah må nesten le. At du tar deg nær av min beskrivelse av en musikksjanger jeg så og si elsker utenom noen få elekemter er nesten sykt.

Ja, det er VELDIG synd på meg fordi jeg ordlegger meg litt annerledes enn deg! Huff, skulle ønske jeg var like god som deg!
Jeg ga tilogmed en beskrivelse om hvorfor jeg mislikte det, så ikke kom her og si at jeg ikke har noe grunnlag!
Sist endret av Bruskork1; 15. august 2011 kl. 15:16.