Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  141 9055
Mange av oss samler sikkert på noe, jeg startet som 13åring og samle på LP plater,
har i dag nesten 200 plater.

Hva samler du på?
Samlet på kontant kort fra telenor.

Har rundt 400.
Oi listetråd, nå er agurktiden her.

Tegneserier er det jeg samler primært på. Innen armlengdes avstand fra meg ligger det enorme mengder Conan, Billy, Donald, Spiderman, Daredevil, X-Men, Fantomet, Fantdonald, Larson, Heavy Metal, Herman Hedning, Pondu, Nemi og en haug andre blader. Alle som kjenner meg vet at hvor enn jeg tilbruinger lengre tid vil man finne mengder med tegneserier, det være seg på do, forrran/ved datamaskinen, på jobb, i bilen, kort sagt overalt. Og så har jeg mengder med bøker av alle mulige slag.

offtopic, norge er på andreplass etter japan i land i tegneserielesing per person.

edit: jeg samler også på anime.
Sist endret av meitemark; 11. juli 2007 kl. 19:22.
err... samle på? ingenting av orntli' verdi ivertfall...

men jeg har mange sånne:

http://www.technologyreview.com/files/991/082206-PiratedCD.jpg
Sitat av Turbolego
err... samle på? ingenting av orntli' verdi ivertfall...

men jeg har mange sånne:

http://www.technologyreview.com/files/991/082206-PiratedCD.jpg
Vis hele sitatet...

Hva er det for noe ?=P
Vinyl i sjangeren goth fra 80 tallet <3
Samler på Donald blader jeg. Har komplett samling fra 1992 til i dag, og en del blader fra tidligere. Samlet også på (ubrukte) servietter og dorullhylser som liten. Har nok rundt 300 forskjellige servietter og 150 dorullhylser.
Sist endret av zorro; 11. juli 2007 kl. 19:52.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg samler på gamle ting som er IT relatert.

F.eks har jeg omlags 4GB med EDO-RAM liggende, noen kontrollere som er større en de fleste kabinett idag og noen gamle klassikere av SCSIdisker.
Jeg samler på søppelnerder ...

Ikke en hobby jeg anbefaler for alle og enhver men, man trenger rimelig mange frysere etter hvert og så blir strømregninga helt jævlig :/
samler på DVD-R og spill og appz.
Samler også på fokumentarer.
Musikk; CDer (først og fremst artister som trenger det) og digital musikk som jeg vil sjekke ut, filmer og serier på DVD og kule plakater.
Jeg samler på modellbiler i skalaen 1:18. Har rundt 70 stykker
Jeg samler på musikk, film og tegneserier
Jeg samler på gamle hovedkort, ram, ledninger og alt som har relasjoner til pcen. Har en respektabel eske som jeg skal sørge for å sette sammen til en pc som jeg kan bruke til elastomania eller kabal om lenge.
Jeg samler på kviteringer. Skummelt hvor mye penger jeg finner ut at jeg sløser ved å se igjenom de.
jeg prøvde å samle på frimerker når jeg var 10, men min bror brente dem
jeg prøvde å samle på penger når jeg var 12, men min far tok dem tilbake
jeg prøvde å samle på capser når jeg var 13, men jeg hadde ikke råd
jeg prøvde å samle på plastposer når jeg var 15 men de ble brukt til søppel etterhvert
jeg samler nå på cola dingser, alt med coca cola, capser, skilter, speil, små brusflasker fra chile og usa, pins ++++
Sitat av C.Hendrix085
Jeg samler på kviteringer. Skummelt hvor mye penger jeg finner ut at jeg sløser ved å se igjenom de.
Vis hele sitatet...
Da er vi to

+ at jeg samler på løse ark og lignende fra skolen og andre steder. De blir brettet og går rett i baklomma. Skaffet meg denne uvanen på ungdomskolen. Har vel ca 1m høy haug med løsark nå

Må skaffe meg dokumentmappe
Sitat av ZpiFF
Vinyl i sjangeren goth fra 80 tallet <3
Vis hele sitatet...
Hypp på noen sisters bootlegs?

Jeg samler på plater, men jeg prøver å slutte. Det tar for stor plass.
Så samler jeg på eventyrspill fra nittitallet
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Samler på operativsystem, eller i det minste gjor jeg det - tror det meste forsvant for en stund siden etter en diskkræsj :-(
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tias : Du kan lage ditt eget kernel repository istedet da
Jeg samler på gode minner!
Oi listetråd, nå er agurktiden her.

Tegneserier er det jeg samler primært på. Innen armlengdes avstand fra meg ligger det enorme mengder Conan, Billy, Donald, Spiderman, Daredevil, X-Men, Fantomet, Fantdonald, Larson, Heavy Metal, Herman Hedning, Pondu, Nemi og en haug andre blader. Alle som kjenner meg vet at hvor enn jeg tilbruinger lengre tid vil man finne mengder med tegneserier, det være seg på do, forrran/ved datamaskinen, på jobb, i bilen, kort sagt overalt. Og så har jeg mengder med bøker av alle mulige slag.
Vis hele sitatet...
Du, jeg har en haug med gamle donald blader fra 50-60-70, og 80-tallet!!! er du interisert?
samler på kvalitet poeng. men har ikke fått noen enda :/ + jeg samler på telefon nr :s
Sist endret av lolsannn; 11. juli 2007 kl. 22:48.
Har samlet litt på mynter av alle slag. Men sluttet for lenge siden. Har dem vel liggende fortsatt.
Samler ikke på noe nå.
Gamle PC deler.. Bare fordi det er kult og ha.

Og så har det begynt og bygge seg opp en mannevond stor stabel med tomme snusbokser her etterhvert.
Jeg samlet på snusbokser før, flytta inn på ett internatrom forrige høst og fant over 300 snusbokser "under" skuffene i skrivebordet=P, jeg fylte selvfølgelig på, men jeg måtte desverre la tradisjonen gå videre og etterlate dem til neste beboer, håper bare han er nysjerrig nok til å sjekke under skuffene så han finner dem hehe.
Jeg har samlet frimerker, men jeg abre sluttet en dag.

Vet ikke helt om jeg kan kalle meg en cd samler , jeg har bare 6 stykk, selv om jeg har lyst på fler. Også samler jeg på filmer.

Har en spill samling men det er ikke noe jeg akkurat er ute etter mer. Battlefield 2 og guild wars holder for meg.

In flames!
Sitat av BoinTjau
Hva er det for noe ?=P
Vis hele sitatet...

En CD/DVD-rom..
Med et pirathode..

Tenk deg litt om, så kommer svaret!
Hint: Torrent, pirat og ulovlig..

Back to topic: jeg samler også på slike
samler på penger
Samler på snusbokser jeg og faktisk. Samtidig så samler jeg på skittne klær
Samler ikke på noe spesifikt, tar vare på all drit jeg kjøper dog. Alt av tegneserier, blader, manga, papir, skolenotatbøker, tomme pillebokser, pcdeler som ikke brukes lengre (defekt strømforsyner bør vel snart kastes).
Sitat av Tias
Samler på operativsystem, eller i det minste gjor jeg det - tror det meste forsvant for en stund siden etter en diskkræsj :-(
Vis hele sitatet...
Vell, hvis du samler på det holder det ikke å "tru" at det du samler på bare forsvant. Du er ikke en sann samler, Tias
Samla på frimerker, men gadd ikkje meir.
Samler på Billy blader
DVDer, warez og mine kjære Lucky Strike snusbokser.
Jeg har samla på Turtles, Street Sharks, basket kort osv. Pog, frimerker, klistremerker og Micro Machines Millitær shit. Nå i dag samler jeg på garantibeviser, regninger osv. Har også begynt å samle på hatter.
har starta litt på tomme øl flasker og bokser men bare den ølen som er god kommer på hylla har 5 har ikke funnet noen andre gode enda..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Propaganda
Vell, hvis du samler på det holder det ikke å "tru" at det du samler på bare forsvant. Du er ikke en sann samler, Tias
Vis hele sitatet...
Ah, servern gikk ned for et halvt år siden eller så og jeg har rett og slett ikke hatt tid og penger til å ta den opp igjen - så jeg vet ikke hvilke av diskene som er død :-/
Jeg samler på avatarer fra brukere på nFF
Jeg var en skrotnisse som liten og samla det jeg kom over. o.O

Nå "samler" jeg på cola-korker fra glasscola, men jeg har ikke kjøpt inne flere på en god stund.

Har litt over 400 stk. Morsomt å lese på de ;D

Nei, det er ikke 400 forskjellige; mange av de samme som f.eks "bytt frisør", "å nei, deg igjen", "første mann til bunn", "indianarane kjem", - og mange fler.

Har samlet: Kontantkort (slik som typisk gjør), piratvare (slik som turbolego og dj evelen) og operativsystem (som tias).
samler bare på regninger jeg.
Pondus, M og Zippo lightere.
Donald <33

blader + pockets
Jeg samler på t-skjorter, Pondus, M og Tommy & Tigern (som jeg har alt av som er kommet ut).
Samlet før på god musikk, men etter at jeg ble "seriøs" og gift så har jeg gitt opp å kjøpe i hytt og gevær cd plater. Har nå 700 stk.
Samler på Zippo lightere (orginale og uorginale). Har vel rundt en 50 stykk nå. Og cd samlingen vokser stadig.
Ikke helt normal
hallooghei's Avatar
Jeg samler på telekort/kontantkort mobil og spillekonsoller fra 70'tallet,og da spesielt Philips Videopac og Pong-maskiner.Ja,så er jeg selvsagt samler av musikk da.....
samler på Michael Jackson ting.
Sitat av Tracker54
samler bare på regninger jeg.
Vis hele sitatet...
Mine samler seg selv, luksushobby
Jeg samler på Studio Ghibli-filmer i serien "Studio Ghibli Collection". Til nå har jeg Spirited Away, Princess Mononoke og Pom Poko. Har forøvrig også 2 disc versjon av Spirited Away og Howl`s Moving Castle som ikke er "Studio Ghibli Collection"-versjoner. Bestiller fra Play.com når jeg har penger til overs. Kjipt at prisene på alle Ghiblifilmene ble høyere i våres.
Jeg samler på alt som har med 2 verdenskrig å gjøre. Det er faktisk både lærerikt og moro.
Det tøffeste jeg har er en skarp Tysk stavhåndgranat og en ekte Hitle-juegend kniv med slire.

Jeg har også masse kult etter min bestefar som var i Milorg (hjemmefronten). Bl. annet en Luger 9mm
(jeg har levert sluttstykket til politiet og fikk beholde resten).
Har også en del illegalt utstyr til å trykke propaganda blader med. 100 vis av bøker/blader, inkl en
førsteutgave av Hitler´s "Mein Kampf" jeg betalte 4000 kr for på slutten av 1980 tallet.

Hvis noen kan hjelpe meg med noe kult, så si fra! (tyske hjelmer etc).
jeg samler på skruer og muttere. kjekt å ha når jeg skal skru sammen noe og har mistet en skrue.