Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2233
hei,jeg meldte meg på meditasjonskurs nå i januar. men innså at jeg ikke hadde råd til det alikevel så jeg trakk meg. jeg glemte selvfølgelig å si fra så dum som jeg var.nå har jeg fått en regning på kurset jeg aldri deltok på og de truer med inkasso hvis jeg ikke betaler.er det noe mulighet for å slippe å betale dette?eller er jeg bare nødt til å bite i det sure eplet og gjøre opp for meg?jeg meldte meg opp gjennom mail, har ikke skrevet under på noe.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Hvis du trakk deg men ikke meldte ifra, så må du (som oftest iallefall) betale.
Du tok opp plassen som en annen kunne ha hatt siden du ikke sa i fra, og de er nødt til å sende regningen til noen. Du må nok betale dessverre.
En mail er et skriftlig dokument, og ikke minst det er veldig lett å dokumentere så her må du bare betale.

Og for ordens skyld, du trakk deg ikke, du lot være å stille...
Sitat av Cikey Vis innlegg
En mail er et skriftlig dokument, og ikke minst det er veldig lett å dokumentere så her må du bare betale.

Og for ordens skyld, du trakk deg ikke, du lot være å stille...
Vis hele sitatet...
når jeg ikke vil delta på noe så kaller jeg det å trekke seg(selv om jeg ikke sa ifra).


"trekke
verb refleksiv
likevel ikke delta, melde seg av trekke seg fra en konkurranse trekke seg fra en avtale
trekke seg tilbake - gå ut av en aktiv rolle, slutte"

jaja, sure penger.fikk meg en kraftig lærepenge.takk for svar freaks
Uansett ikke noe vi kan svare på. Eneste du kan gjøre er å kontakte dem å fortelle dem at du glemte det, men vil tro de vil ha pengene uansett, spesielt om det var fullt.
Kan du vær at du kan få 50% avslag på neste kurs, eller gratis neste kurs om det ikke stiller alle, som de da må si fra dagen det skjer evt, feks.
Si du hadde ringt og meldt ifra i god tid. Så da er det dems feil
Send dem en mail og spørr hvorfor de ikke har mottatt avbestillingen din? (så stiller du klokken tilbake på pc'en din, eller mekker i photoshop en avbestilling som du "sender" altså tar bilde av den sendte mappen på pcen din els) Også sender du dette beviset når de skriver "har ikke mottatt en avbestilling".
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Be de om delbetaling og vis dem den økonomiske situasjonen din.
Dette er faktisk din egen feil, betal regningen og move on.
Sitat av JustAnotherNick Vis innlegg
når jeg ikke vil delta på noe så kaller jeg det å trekke seg(selv om jeg ikke sa ifra).


"trekke
verb refleksiv
likevel ikke delta, melde seg av trekke seg fra en konkurranse trekke seg fra en avtale
trekke seg tilbake - gå ut av en aktiv rolle, slutte"

jaja, sure penger.fikk meg en kraftig lærepenge.takk for svar freaks
Vis hele sitatet...
Kall det hva du vil, alle andre mener iallfall at du ikke trakk deg, du møtte ikke opp. Dette sitatet du trekker frem bekrefter akkurat det andre sier.

En rød bil blir ikke blå bare fordi du sier den er blå.
Sitat av yela Vis innlegg
Dette er faktisk din egen feil, betal regningen og move on.
Vis hele sitatet...
no shit da!har jeg sagt noe annet kanskje?
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Kall det hva du vil, alle andre mener iallfall at du ikke trakk deg, du møtte ikke opp. Dette sitatet du trekker frem bekrefter akkurat det andre sier.

En rød bil blir ikke blå bare fordi du sier den er blå.
Vis hele sitatet...
alle andre?det var en som mente+deg. men snakk om å henge seg opp i unødvendige ting, temaet i tråden er var om kurset.men folk har visst ikke bedre å foreta seg på en lørdagskveld enn å henge seg opp i noe som ikke er relevant.
Sitat av JustAnotherNick Vis innlegg
alle andre?det var en som mente+deg. men snakk om å henge seg opp i unødvendige ting, temaet i tråden er var om kurset.men folk har visst ikke bedre å foreta seg på en lørdagskveld enn å henge seg opp i noe som ikke er relevant.
Vis hele sitatet...
Du kan da ikke mene at det ikke er relevant, bare fordi svaret du fikk ikke var svaret du ville ha? Her har du rett og slett driti deg ut ved å "glemme" å melde ifra om at du ikke skulle delta på kurset. Dermed reserverte du en plass som andre betalende kunder kunne brukt.

Kontakt kursholder, så finner dere sikkert en løsning.
Sitat av JustAnotherNick Vis innlegg
alle andre?det var en som mente+deg. men snakk om å henge seg opp i unødvendige ting, temaet i tråden er var om kurset.men folk har visst ikke bedre å foreta seg på en lørdagskveld enn å henge seg opp i noe som ikke er relevant.
Vis hele sitatet...
Sitat av JustAnotherNick
når jeg ikke vil delta på noe så kaller jeg det å trekke seg(selv om jeg ikke sa ifra).


"trekke
verb refleksiv
likevel ikke delta, melde seg av trekke seg fra en konkurranse trekke seg fra en avtale
trekke seg tilbake - gå ut av en aktiv rolle, slutte"
Vis hele sitatet...
Nå var det jo faktisk du som problematiserte akkurat hva det vil si å trekke seg. Så ikke skyld på at andre henger seg opp i det.

Ser at flere kursholdere har i som betingelse at:

OBS! Påmeldingen er bindende. Kursdeltakere som ikke møter opp uten å ha meldt seg av vil bli fakturert for hele kursavgiften.
Vis hele sitatet...
Norskehesten
Alden's Avatar
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Nå var det jo faktisk du som problematiserte akkurat hva det vil si å trekke seg. Så ikke skyld på at andre henger seg opp i det.

Vis hele sitatet...
Nå var det jo faktisk ikke han som problematiserte det men Cikey som måtte dra fram en urelevant kritisereing.
Sitat av Alden Vis innlegg
Nå var det jo faktisk ikke han som problematiserte det men Cikey som måtte dra fram en urelevant kritisereing.
Vis hele sitatet...
Nei, det var på ingen måte "urelevant". TS forsøker å få sympati for sin sak ved å omtale det som at han trakk seg fra kurset. Hadde han gitt beskjed på forhånd ville det vært riktig at han trakk seg. Det gjorde han ikke. Han lot være å stille opp, det er noe helt annet enn å trekke seg, både juridisk og etisk.
Sist endret av Cikey; 26. januar 2014 kl. 00:30.