Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1569
Jeg sliter med støy i mikrofonen. når jeg "monitorer" meg selv, og prøver å ta borti kabinettet blir det helt stille når jeg holder på kabinettet.

jeg vil tro det er en jordingsfeil?
Bruker asus lydkort også.

tips?
Hos meg var det skade i den ene ledningen som gikk fram til lydutgangene på fremsiden av kabinettet (Fractal Design Define XL), denne kan du forøvring koble ifra på hovedkortet for å sjekke. Jeg hadde noen buzz som kom med jamne mellomrom. Husker jeg ikke helt galt forsvant også denne buzzingen om jeg koblet pc'n til en jordet stikkontakt men den påstanden må tas med en klype salt.
Vil tro det ikke er jordfeil, men potensialforskjell. Altså det at jorden ikke er god nokk, sånn at det elektriske potensialet ikke blir utlignet og det oppstår støy.

Sørg for at du har en form for jording til kabinettet på PCen din. Kansje det er noe galt med jordtilkoblingen på strømforsyningen?

Evt kan du ta en ledning fra jord på stikkontakten og sette inntil kabinettet, uten at du tar på kabinettet.
Blir lyden borte da så lager du en permanent ekstrajord
har det noe å si om strømkabelen til strømforsyningen er plugget i jordet eller ujordet kontakt?
Ja, det har alt å si!
Hvis strømkabelen er koblet i en ujordet kontakt så vil jo ikke PCen din ha noen som helst kobling til jord! :P

Er dette tilfellet bør man finne en eller annen måte å jorde PCen på!
Sist endret av BloodSpilla; 14. desember 2013 kl. 23:17. Grunn: småpirk
shitass! alle kontaktene her er ujordet er riktignok på et soverom.. må vel ut å handle inn nye kontakter!
Hjelper ikke med jorda kontakter visst ikke de ikke er koblet til jord..
Det med jord er litt diffust i store deler av Norge. Jordfeil er veldig utbredt.
Du bør alliere deg med en tekniker/elektroniker som kan løse slikt for deg.
Du mangler i alle fall støyskjerming.
Prøv med en annen mikrofon.
jeg prøvde å koble pcen på en stikkontakt med jord. men det er forsatt det samme problemet.

Tar jeg i kabinettet dempes lyden kraftig. trenger bare være borti litt.

noen andre tips?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Vanlig problem i den proffesjonelle verdenen og, det er standard på litt dyrere utstyr å ha muligheten til å "løfte jord" eller Ground lift som det heter på engelsk. Jeg vet dog ikke hvor dyrt utstyr du må opp i for å fjerne problemet.
Om du driver med musikk og lydopptak er det vel verdt det.
lyden kommer når jeg har "mic boost" på, for uten den på hører man ikke meg på skype f.eks.

Kan det være vibrasjoner i kabinett som er årsaken? siden lyden dempes når jeg tar i kabinettet?