Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 753
Hvis man ser på noe på internett, en film eller lignende, hvordan går det an å "ta opp" denne?
Hvis det ikke er flash kan du laste ned et screen recording program.

Bare søk på google
Limited edition
Moff's Avatar
Streamrecorder er bedre enn screenrecorder. Årsaken er at streamrecorderen tar opp selve streamingen som du mottar. Det blir ofte et renere signal enn det du har på skjermen din. Du kan lett google frem streamrippere / recordere som er trials eller freeware. Søkeord er da opplagt nok "stream rip record download" eller ulike kombinasjoner.
Det enkleste er å bruke en screenrecorder.
Er du litt teknisk, kan du lagre flv filen (om det er film som streames gjennom flash). Om det er en flash med "tegnet" film, kan du lagre flashen. Det skal også være mulig å lagre filmer som streames gjennom WMP. Søk litt rundt, så finner du det nok.

Det spørs hva du vil lagre, men en screenrecorder skal gjøre det meste her.
Hvis det er youtube filmer du tenker på, burde du se litt på denne.
det er en side som heter ssupload.com hvor det går an å se filmer, og det er en film derfra jeg gjerne vil ta opp

fikk det til sånn halvveis med super screen recorder, men syns det blir veldig dårlig kvalitet da
Sist endret av lille___meg; 7. september 2007 kl. 20:57.
SDP Downloader for MMS stream
hvis det er Quick time film, kan du laste ned quickTimePro-- da kan du nemlig bare høyre klikke, lagre som...
Jeg bruker siste gratis versjon av Real Player, den tar opp alt du ser, og da mener jeg alt du ser på av filmsnutter på internett.
Betaler du 20 dollar i tilegg så kan du laste ned alt mulig i HD kvalitet og brenne det greit å ryddig over til DVD, med samme programmet.
Sitat av EagleSoft
Jeg bruker siste gratis versjon av Real Player, den tar opp alt du ser, og da mener jeg alt du ser på av filmsnutter på internett.
Betaler du 20 dollar i tilegg så kan du laste ned alt mulig i HD kvalitet og brenne det greit å ryddig over til DVD, med samme programmet.
Vis hele sitatet...
hvordan gjør jeg det da? hvis jeg for eksempel ser på denne http://www.ssupload.com/media-816.html, og vil ta den opp..
Så litt gjennom siden ssupload, og det kan være litt tricky å få fanget opp noen datatstrøm derfra. Det jeg gjorde var å finne flashfila til avspilleren, dekompilere den, og så sjekke source for siden der du starter filmen etter parametere som blir gitt til avspilleren. Etter mye triksing og escaping av url'er lange som uår - orket jeg ikke styre mer med det da jeg ville fått problemer med å forklare alt til deg ;(
Sitat av Dyret
Så litt gjennom siden ssupload, og det kan være litt tricky å få fanget opp noen datatstrøm derfra. Det jeg gjorde var å finne flashfila til avspilleren, dekompilere den, og så sjekke source for siden der du starter filmen etter parametere som blir gitt til avspilleren. Etter mye triksing og escaping av url'er lange som uår - orket jeg ikke styre mer med det da jeg ville fått problemer med å forklare alt til deg ;(
Vis hele sitatet...
okey, takk for hjelpen uansett da