Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1448
I sommer var jeg på ferie i Strømstad et par dager.
På camingplassen koblet jeg meg opp til 3G nettet via telefonen med kabel til laptopen.
Ettersom jeg hadde lest at Telenor hadde dumpet prisene kraftig tok jeg sjansen på at det ikke kom til å bli så dyrt.

Men idag kom det regning fra Telenor på 1900 kroner for surfing in 80 minutter på 3G nett i Sverige!

Har jeg noen som helst sjanse til å klage og få senket regningen litt?
Eller er jeg helt sjanseløs?

Jeg har hørt nok her på forumet om hvor fæle og stygge Telenor er så de kommentarene trenger jeg ikke å høre igjen
Men seriøst, har jeg noen sjanse til å få lavere regning med å klage?
Eller er det bare å bite i det sure gresset og betale?

Takk på forhånd for svar.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Om regningen samsvarer med prisene som er fastsatt av Telenor, så har du nok ingen grunnlag for å klage nei.
utlandet= prisene økes med 500% jævla rovdyr
Vel ring til telenor og forhør deg om priser for 3g surfing i Sverige, hvis du er paranoid og tror at de jukser litt med regningen så ring fra annet nummer og ikke nevn noe om den regningen din. Hvis prisene stemmer overens med ditt bruk så er jo saken biff, hvis ikke så kan klage
Jeg aner ikke, men finnes det ikke noen regler på urimelig prising av tjenester el.l? Det må da absolutt være en overpriset tjeneste! (understatement!)

Forøvrig noe som de 5 øre/kB med nett via WAP er/var også.. vet ikke hvordan det er lenger. Jeg brant meg litt der...

Kanskje hvis du kontakter forbrukerombudet? Men du stiller kanskje litt svakt om du ikke sjekket opp prisen på en tjeneste før du brukte den? Eller kanskje ikke - man regner jo ikke med at 80 min. surfing koster 1900 kroner!

Lykke til!
Det er nok bare å betale.
http://telenormobil.no/priser/iutlandet/gprs/

Der har du prisene, så får du regne litt og se om det stemmer, men som gammel kundeservice-ansatt høres det ikke feil ut.
EagleSoft's Avatar
Trådstarter
39 0
Takk for så mange svar på så kort tid.

Jeg skal sjekke litt rundt imorgen når de åpner.
Være litt på hugget og se om jeg kommer noen vei.
Men i bunn og grunn så har jeg vel bare meg selv å takke.
Syntes nå så tydlig at EU bestemte at Telenor og andre måtte kutte utenlandsprisene kraftig før denne sommeren startet.
Tydligvis ikke.
EU bestemte riktignok at roamingpriser måtte kuttes, dette gjaldt kun samtaler. Datatrafikk og ymse annet er ikke berørt av EU-Direktivet
EagleSoft's Avatar
Trådstarter
39 0
Det var da som svarte da!
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Ja, og som du kan se av bensons link, så betaler du pr. påbegynte Mb. Ikke for tiden du surfer. VG.no er f.eks 1 Mb. Drar du rundt mye på nettet og kanskje laster ned en ting eller 2, vips. Du har en fin fin faktura i posten etterhvert.
Det er jo litt av problemet til folk egentlig.. Ingen sjekker hvor mye dette koster, men når de kommer hjem og sjekker fakturaen, så er det klager/Whining og trusler om rettsaker. Er ikke for ingenting at f.eks 09000 har åpent 365dager i året og 24 timer i døgnet. Der kan man faktisk få litt informasjon om man skulle trenge det. Telenormobil.no har også alt av priser du måtte ønske og finne informasjon om.

Til han duden med "wap priser". Først så heter det ikke wap.. Du kobler deg opp på GPRS/EDGE/UMTS for og surfe på WAP-sider. Siden dette er snakk om telenor, så har de en makspris på 10,- pr. døgn på surfing på WAP-sider. Skulle du snuble over på en 3. parts nettleser (f.eks opera mini), så er du på datatrafikkprisen, som er maks 50,- pr. døgn.

Siden de færreste av dere er prisbeviste, eller oppdatert skikkelig på priser, så er det jo ikke rart at dere steiler. Telenor senket vel sine utenlandspriser med 40% eller mer nå i vår.
Grunnen til at det er en del dyrere og bruke telefonen i utlandet, enten det er datatrafikk eller tale er kostnadene som må dekkes til operatøren som kunden roamer hos. Du betaler en liten del av det din hjemmeoperatør må betale for at du faktisk skal kunne bruke dette i utlandet.

http://telenormobil.no/priser/roaming.do

Dataprisene ER satt ned. Det er fittedyrt og ha en avtale med utelandske operatører iht. datatrafikk. Men etter det jeg har forstått, så skal prisene enda mer ned etterhvert.
Sist endret av Magisk; 21. august 2007 kl. 00:14.
Magisk:

Ja stemmer, jeg surrer litt. Er snart 3 år siden, og jeg brukte en liten periode mobilen som modem via IR til PC'n.. Og det var nok GPRS ja.

Slo av bildenedlasting osv i nettleseren da, og var forsåvidt forsiktig, men fant ut at det var ikke no lurt uansett
Det du derimot KAN gjøre, er jo helt sikkert å ta en telefon, og si at "hei, jeg fikk en veldig stor regning i posten nettopp, mye større enn jeg hadde regnet med" osv. Være snill og grei og hyggelig og litt fortvilt, også spør du om det er mulig å få delt den opp litt, så blir det ihvertfall LITT enklere å betale den.
Sist endret av atomet; 21. august 2007 kl. 00:37.
Så lenge prisene stemmer så er det nok bare og bite i det sure eplet og takke deg selv for at du glemte og sjekke noe så vesentlig som prisliste
utrolig kjip situasjon. Havna i omtrent samme etter sist ferie , men det hadde med ringing å gjøre og der lærte jeg en dyr lekse. Det er bare å bla opp, men som atomet sier går det vel an å arrangere en alternativ betalingsmetode med telehor.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Avdrag er null problem i denne saken. Og som jeg nevnte tidligere her i tråden, så er 09000 åpent hele døgnet. Så du kan ringe når som helst.
Sitat av Magisk
Avdrag er null problem i denne saken. Og som jeg nevnte tidligere her i tråden, så er 09000 åpent hele døgnet. Så du kan ringe når som helst.
Vis hele sitatet...
Åpent hele døgnet = Dyre 3G-priser
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Bare lurer på hvor mye det koster og ringe 09000 .
EagleSoft's Avatar
Trådstarter
39 0
Ja har nok meg selv å takke for at jeg ikke sjekket prisene skikkelig før jeg satte igang med å laste opp feriebilder fra fine Strømstad

Regningen er betalt idag så slik gikk det.

Takk for alle svarene.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Sitat av comi
Bare lurer på hvor mye det koster og ringe 09000 .
Vis hele sitatet...

Kode

Pris på samtaler til 09000	                          Oppstartspris 	Minuttpris
Fra fast - og bredbåndstelefon hos Telenor 	                    0,59 	           0,39
Fra Telenor/djuice mobilabonnement 	                             0,59 	            0,80
Fra Telenor FriFiks/Nett&Kontant og djuice allstar/netcash 	0,59 	               5,00