Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Har du noen gang hatt en kompis/venninne som du har hatt en hemmelig forelskelse på?
Ja 178 80,18%
Nei 44 19,82%
Stemmegivere: 222. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  82 12610
Noe jeg ønsker gjerne å diskutere er om det virkelig går an å ha et helt realt vennebånd i mellom en mann og en kvinne?

Et eksempel på at det ikke er slik, er denne historien:

Venninna mi, Anna, hadde en god kompis, Chris, og de fant på ting sammen med i flere år. De dro ofte på turer sammen, fjellturer og gåturer. Venninna mi fikk en dag en kjæreste. Hun og Chris hadde fortsatt det gode gamle forholdet. Det forandret ingenting, de fant på like mye som før og hadde det gøy. Etter 3 år ble det slutt mellom Anna og kjæresten.

Etter to måneder er Anna og Chris på byen. Da kommer Chris bort til meg, og forteller at han syns at Anna er den peneste jenta som finnes, og han har alltid egentlig hatt lyst til å ha sex med henne.


Se også gjerne disse kortsnuttene som belyser temaet:
http://www.youtube.com/watch?v=T_lh5fR4DMA
http://www.youtube.com/watch?v=wHOKEBErAxY


Kan menn og kvinner være venner? Eller er det alltid en av de som dypt inni seg ønsker noe mer?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Jeg kjenner flere kvinner uten om å ha noe ønske om å ha sex med de, med da igjen, jeg har ikke ett vennskap lignende Situasjonen i OP.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Jeg kjenner flere kvinner uten om å ha noe ønske om å ha sex med de, med da igjen, jeg har ikke ett vennskap lignende Situasjonen i OP.
Vis hele sitatet...
Forskjell på å kjenne folk og være "bestevenn" med dem. Hadde du klart å ha en jente som bestevenn uten baktanker?
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Jeg har ei bestevenninne, kunne aldri i livet tenke meg å ha sex med henne, vi er som søsken.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Xernox Vis innlegg
Forskjell på å kjenne folk og være "bestevenn" med dem. Hadde du klart å ha en jente som bestevenn uten baktanker?
Vis hele sitatet...
Har vært relativt nærme, dog har jeg aldri sagt at noen er min "bestevenn", sa aner ikke om det er relevant.

Men jeg vil si at det er fullt mulig.
dhassassin's Avatar
Trådstarter
56 9
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Jeg kjenner flere kvinner uten om å ha noe ønske om å ha sex med de, med da igjen, jeg har ikke ett vennskap lignende Situasjonen i OP.
Vis hele sitatet...
Det jeg snakker om er venneforhold, ikke bekjentskap. Og sett bortifra homofili.

Altså, dersom du er god venn med noen av disse kvinnene. Vet du 100% sikkert at de absolutt ikke har lyst på noe mer?
dhassassin's Avatar
Trådstarter
56 9
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Jeg har ei bestevenninne, kunne aldri i livet tenke meg å ha sex med henne, vi er som søsken.
Vis hele sitatet...

Vet du 100% sikkert at hun aldri ville hatt "noe mer" i dette venneforholdet?

Se denne videoen: http://www.youtube.com/watch?v=T_lh5fR4DMA
Gjelder så klart begge veier!
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av dhassassin Vis innlegg
Det jeg snakker om er venneforhold, ikke bekjentskap. Og sett bortifra homofili.

Altså, dersom du er god venn med noen av disse kvinnene. Vet du 100% sikkert at de absolutt ikke har lyst på noe mer?
Vis hele sitatet...
1. En av disse personene jeg snakker om har jeg gjort mye rart med over en lang periode, så ja. Snakker om gode vennskap.

2. Nei, men det er iaf. Ingenting fra min side.
Jeg har iallefall hatt flere venninner oppigjennom årene som jeg aldri har sett på som kjerringmateriale, men kun som vennemateriale, og da skal de være jævlig attraktive før jeg risikerer vennskapet med litt roting på fest etc. Det har sine fordeler å være på godfot med jenter uten romantiske følelser involvert.
dhassassin's Avatar
Trådstarter
56 9
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg

2. Nei, men det er iaf. Ingenting fra min side.
Vis hele sitatet...
Det som er poenget mitt. At det er alltid EN av personene i et venneforhold som ønsker dypt inni seg noe mer. Uavhengig om det er gutten eller jenta som føler det

Det er dette jeg undrer over. Se videoene jeg har linket.
Jeg har flere gode venninner selv om jeg er gift på Filippinene med ei fantastisk kone osv. Mine venninner kunne jeg aldri finne på i virkeligheten å ha noe forhold ut over vennskap til. Siden de er 3+ år yngre enn meg så blir de nesten som de søsterene jeg aldri fikk. (har 2 halvbrødre) så det føles nesten perverst bare å tenke tanken. Men så er nå jeg litt merkelig og jeg da.

Om de noen gang har hatt noe mer i tankene kan jeg ikke svare for men fikk mistanke sist jeg var på besøk. Da hun ene sa jeg kunne velge kunne få ligge på sofaen, oppblåsbar madrass eller..... Så da begynte jeg å lure men svarte selvfølgelig. sofa er best så jeg ikke tryner i golvet fra luftmadrassen som flater ut i løpet av natten. Opplevd det noen ganger.
Sist endret av creavator; 17. juli 2013 kl. 16:06.
dhassassin's Avatar
Trådstarter
56 9
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Jeg har iallefall hatt flere venninner oppigjennom årene som jeg aldri har sett på som kjerringmateriale, men kun som vennemateriale, og da skal de være jævlig attraktive før jeg risikerer vennskapet med litt roting på fest etc. Det har sine fordeler å være på godfot med jenter uten romantiske følelser involvert.
Vis hele sitatet...
Du mener ikke disse venninnene dine er for attraktive til at du hopper over til roting på fest osv. Men hva trur du de tenker? Trur du at hvis du hadde villet, så hadde de villet?
Ligger ikke knulling som motiv for absolutt alt vi gutter (eller jenter forsåvidt) tar for seg. Selvfølgelig er det fullt mulig og være bestevenner, til og med kose, utenatt man skal ha noe kinkye sextanker inni bildet. Lå faktisk og koste med ei venninne som overnattet (I samme seng faktisk.) en helg, vi hadde noen morsomme øyeblikk da vi fant ut at hun etterhvert ble våt og jeg nesten kunne latt henne overnattet i bokseren som følge av teltet som etterhvert oppsto. Ble dog med det, ikke noe skinnheis eller lignende.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av dhassassin Vis innlegg
Det som er poenget mitt. At det er alltid EN av personene i et venneforhold som ønsker dypt inni seg noe mer. Uavhengig om det er gutten eller jenta som føler det

Det er dette jeg undrer over. Se videoene jeg har linket.
Vis hele sitatet...
Jeg vil få det sagt, du mener det, jeg mener det motsatte.

Forøvrig, siden jeg er usikker er det fint du er bråsikker på at de vil gi meg noe, greit å vite at jeg har en relativt lett kilde til sex...


Men jeg tviler på dette, jeg er utenfor deres preferanse, de er utenfor min.
dhassassin's Avatar
Trådstarter
56 9
IKKE GLEM, diskusjonen skulle hovedsakelig handle om:

Jeg snakker om et gjensidig venneforhold. Hvor ingen av partene har noen intensjoner what so over. Her har begge lyst til å være venner, og ingen av dem kunne tenke å ta det lenger.

Dersom du er god venn med ei dame/mann, så bra for deg. Men jeg tenker om den dama eller mannen, egentlig, egentlig, har lyst til noe mer. Men får det aldri til fordi du har "friendzonet" han/hun.
Jeg har flere venner av det motsatte kjønn, og jeg er ikke så høy på meg selv at jeg tror de alle sammen har lyst til å ha sex med meg. Tror oppriktig at vi har et vennskapsforhold sett fra begge sider. Menn er generelt mer interessant enn kvinner. Må alltid lete lenge for å finne interessante kvinnemennesker å være venner med.

Ser likevel at mange har en generell tanke om at kvinner og menn ikke kan være venner uten romantiske følelser involvert. Flere som reagerer om jeg overnatter hos kompisene mine eller kompiser sover over hos meg.
Sist endret av kn^tte; 17. juli 2013 kl. 16:11.
dhassassin's Avatar
Trådstarter
56 9
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Jeg vil få det sagt, du mener det, jeg mener det motsatte.

Forøvrig, siden jeg er usikker er det fint du er bråsikker på at de vil gi meg noe, greit å vite at jeg har en relativt lett kilde til sex...
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke bråsikker derfor jeg har diskusjon. Men mange her mistolker. Jeg har masse kompiser, men jeg vet at mange av de har egentlig lyst til å ha sex med meg. Men jeg bare overser disse signalene. Mens noen av de holder det antakeligvis inni seg i tillegg. Nå høres jeg jævlig cocky ut. Men sånn tenker jeg at det kanskje kan være. Derfor har jeg skapt denne diskusjonen, for å høre hva andre tenker om dette.

Ja jeg skjønner at du har ei god venninne, og du ser på hun som god venninne. Men det jeg lurer på, er hva tenker hun egentlig? Ville hun rotet med deg om hun hadde fått sjansen?

Det er det dette handler om...
Sitat av dhassassin Vis innlegg
Du mener ikke disse venninnene dine er for attraktive til at du hopper over til roting på fest osv. Men hva trur du de tenker? Trur du at hvis du hadde villet, så hadde de villet?
Vis hele sitatet...
Vel, to av de vet jeg har hatt følelser for meg (innrømmelser i fylla), men mesteparten tror jeg nok ikke har hatt slike følelser for meg ja (og jeg heller ikke for de).
Er det så vanskelig å tro at det finnes jenter der ute som du aldri ville hatt deg med, men som likevel er kjempeflotte å ha som venner? Jeg har flere mannlige venner som jeg aldri ville vært romkamerater med, men så lenge de bor i sitt eget rotete hjem og jeg i mitt (iallefall relativt) ryddige hjem så kan vi fint både jobbe sammen og være venner utenom jobben også?

Dette høres sikkert jævlig arrogant ut, men det finnes jævlig mange jenter der ute som verken er pene (nok) på innsiden eller utsiden (men personligheten kan være 'pen' nok til at du setter pris på vennskapet).
dhassassin's Avatar
Trådstarter
56 9
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Jeg har flere venner av det motsatte kjønn, og jeg er ikke så høy på meg selv at jeg tror de alle sammen har lyst til å ha sex med meg. Tror oppriktig at vi har et vennskapsforhold sett fra begge sider. Menn er generelt mer interessant enn kvinner. Må alltid lete lenge for å finne interessante kvinnemennesker å være venner med.

Ser likevel at mange har en generell tanke om at kvinner og menn ikke kan være venner uten romantiske følelser involvert. Flere som reagerer om jeg overnatter hos kompisene mine eller kompiser sover over hos meg.
Vis hele sitatet...
Er helt enig med deg i at det er mye lettere å være venn med menn enn kvinner. Bedre og hyggeligere.

Men så dere sover over hos hverandre? Uten at kompisene dine sender noe som helst av signaler? Aldri turt det jeg, føler at gutta trur de kan hoppe rett fra vennesonen til sengesonen hvis jeg lar de gjøre det. Men det er sikkert bare meg da.

Se gjerne hele denne: http://www.youtube.com/watch?v=T_lh5fR4DMA

så skjønner du litt om hva jeg tenker

Sitat av bashfoo Vis innlegg
Er det så vanskelig å tro at det finnes jenter der ute som du aldri ville hatt deg med, men som likevel er kjempeflotte å ha som venner? Jeg har flere mannlige venner som jeg aldri ville vært romkamerater med, men så lenge de bor i sitt eget rotete hjem og jeg i mitt (iallefall relativt) ryddige hjem så kan vi fint både jobbe sammen og være venner utenom jobben også?

Dette høres sikkert jævlig arrogant ut, men det finnes jævlig mange jenter der ute som verken er pene (nok) på innsiden eller utsiden (men personligheten kan være 'pen' nok til at du setter pris på vennskapet).
Vis hele sitatet...
Du misforstår. En mann som er pen, som er venn med en dama han syns er mindre pen. Han har sikkert kun lyst til å være venn med hu. Men hu dama som er "mindre pen" har nok kjempe lyst til å ha noe mer, men tørr ikke si det. Rett og slett fordi hun vet at hun ikke er god nok.

Jeg vet ikke om det er slik. Det er derfor jeg diskuterer og argumenterer. Skjønner?
Sitat av dhassassin Vis innlegg

Etter to måneder er Anna og Chris på byen. Da kommer Chris bort til meg, og forteller at han syns at Anna er den peneste jenta som finnes, og han har alltid egentlig hatt lyst til å ha sex med henne.
Vis hele sitatet...
Høres ut som beta-Chris har vært i friendzonen veldig lenge. rip.

Jeg har aldri greid å være venn med ei jente, uten at det har blitt noe mer eller ingenting i det hele tatt. Det er litt annerledes når du går på skole ol. for da tar du ofte følge med venniner hjem og det som er. Og jeg har alltid prøvd/ønsket jeg kunne ligge med de fleste jeg var "venn" med i hvertfall.

I dag har jeg kjæreste og null veninner, noe jeg tror hun er veldig glad for av åpenbare grunner
Sist endret av Spelevinken; 17. juli 2013 kl. 16:18.
Sitat av dhassassin Vis innlegg
Er helt enig med deg i at det er mye lettere å være venn med menn enn kvinner. Bedre og hyggeligere.

Men så dere sover over hos hverandre? Uten at kompisene dine sender noe som helst av signaler? Aldri turt det jeg, føler at gutta trur de kan hoppe rett fra vennesonen til sengesonen hvis jeg lar de gjøre det. Men det er sikkert bare meg da.

Se gjerne hele denne: http://www.youtube.com/watch?v=T_lh5fR4DMA

så skjønner du litt om hva jeg tenker
Vis hele sitatet...
Sett hele før jeg skrev, du linket den i førsteposten.

Vi vet at vi bare er venner og at det aldri skjer noe mer. Hvorfor skal man fucke opp et vennskap med romantiske baktanker?

Jeg har forøvrig kjæreste så det er kanskje litt annerledes. De vet hvor grensene går.
Sitat av dhassassin Vis innlegg
Er helt enig med deg i at det er mye lettere å være venn med menn enn kvinner. Bedre og hyggeligere.

Men så dere sover over hos hverandre? Uten at kompisene dine sender noe som helst av signaler? Aldri turt det jeg, føler at gutta trur de kan hoppe rett fra vennesonen til sengesonen hvis jeg lar de gjøre det. Men det er sikkert bare meg da.

Se gjerne hele denne: http://www.youtube.com/watch?v=T_lh5fR4DMA

så skjønner du litt om hva jeg tenker



Du misforstår. En mann som er pen, som er venn med en dama han syns er mindre pen. Han har sikkert kun lyst til å være venn med hu. Men hu dama som er "mindre pen" har nok kjempe lyst til å ha noe mer, men tørr ikke si det. Rett og slett fordi hun vet at hun ikke er god nok.

Jeg vet ikke om det er slik. Det er derfor jeg diskuterer og argumenterer. Skjønner?
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner diskusjonen og argumentasjonen, men jeg har bare vanskelig for å tro at noen ikke kan erfart å bli kjent med personer man utelukkende ser på som en venn og ikke noe mer. Det blir for meg enda mer urealistisk (og helt i andre enden av skalaen) enn hele "det finnes kun en person for deg".

I ene enden av skalen så vet jeg at det umulig kan finnes kun en perfect match til meg når det er 3,5mrd kvinner der ute, på den andre siden har jeg møtt så mange jenter iløpet av mine 25 år her på jorden at jeg nekter å tro at alle venninner automatisk ville gått til sengs med meg hvis de fikk sjansen.
Det skal mye til for å bli tiltrukket noen, og statistisk sett må det finnes haugevis med jenter der ute som jeg aldri ville vurdert og som aldri ville vurdert meg som seksualpartner, men som likevel kunne funnet på ikke-romantiske ting (alt jeg gjør med mannlige venner er jo langt ifra romantisk) med.

Nå skal det dog nevnes at jeg endte opp med å gå til innkjøp av en t-skjorte med dette motivet, som hevn på hun ene som daglig vitset om hvordan jeg hadde avblåst hennes 'moves' på fest (hun vitset med at jeg burde få en slik t-skjorte, men trodde nok aldri at jeg kom til å faktisk bestille en lignende). Denne t-skjorten gikk jeg selfølgelig med hver gang vi gikk på kino og spiste ute ilag etc. Idag har vi ikke lenger et vennskap, men det skyldes enkelt og greit at jeg fant ut at hun syns det var helt greit å ha seg med gifte menn (ifølge hun var det de som gjorde noe umoralsk).
Sist endret av bashfoo; 17. juli 2013 kl. 16:30.
dhassassin's Avatar
Trådstarter
56 9
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
Høres ut som beta-Chris har vært i friendzonen veldig lenge. rip.

Jeg har aldri greid å være venn med ei jente, uten at det har blitt noe mer eller ingenting i det hele tatt. Det er litt annerledes når du går på skole ol. for da tar du ofte følge med venniner hjem og det som er. Og jeg har alltid prøvd/ønsket jeg kunne ligge med de fleste jeg var "venn" med i hvertfall.

I dag har jeg kjæreste og null veninner, noe jeg tror hun er veldig glad for av åpenbare grunner
Vis hele sitatet...
Vet, Chris har dessverre en historie med å bli friendzona en del..

There you have it! Men er grunnen til at du ikke har noen venninner nå, kun fordi du har kjæreste? Er det evnt. fordi hun er sjalu eller fordi du rett og slett velger å ikke ha det, pga du vet at venneforhold mellom jenter og gutter ikke går?
Sitat av dhassassin Vis innlegg
Men er grunnen til at du ikke har noen venninner nå, kun fordi du har kjæreste? Er det evnt. fordi hun er sjalu eller fordi du rett og slett velger å ikke ha det, pga du vet at venneforhold mellom jenter og gutter ikke går?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke veninner fordi jeg rett og slett ikke ser noen grunn til å ha det. Og jeg mest sannsynlig kommer til å ødelegge det vennskapet med å ligge med de eller prøve i hvertfall. Ting blir jo annerledes med en gang man har sex siden jenter har store problemer med å skille følelser fra sex, noe sikkert en del gutter har også. Etter erfaring kommer det også mye drama med damer, ihvertfall hvis sex er inkludert.

Føler jeg heller ikke har behov for veninner når jeg får min kvote med kvinnelig psykisk og fysisk kontakt fyllt av dama. Hadde heller ikke noen venniner før jeg fikk dame forsåvidt, da jeg bare gikk rundt som en sulten hund og prøvde å få meg mest mulig ligg
Sist endret av Spelevinken; 17. juli 2013 kl. 16:36.
dhassassin's Avatar
Trådstarter
56 9
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Jeg har forøvrig kjæreste så det er kanskje litt annerledes. De vet hvor grensene går.
Vis hele sitatet...
Hva ser du for deg at de kan finne på dersom du ikke hadde hatt kjæreste da?

Og btw, hva syns kjæresten din om overnattingsbesøk av det motsatte kjønn? Vet dette er off topic. Men har kjæreste selv, og vi har hatt en diskusjon om det
Sitat av dhassassin Vis innlegg
Hva ser du for deg at de kan finne på dersom du ikke hadde hatt kjæreste da?

Og btw, hva syns kjæresten din om overnattingsbesøk av det motsatte kjønn? Vet dette er off topic. Men har kjæreste selv, og vi har hatt en diskusjon om det
Vis hele sitatet...
Kommer vel veldig ann på overnattingsbesøket? Hvis noen skal kubbe på sofaen er det vel helt greit selv for de meste paranoide kvinnfolka der ute, men jeg tror de fleste mine ekser ville ha reagert hvis ei venninne skulle sove på soverommet mitt eller enda verre, i samme seng som meg ja.

Uansett; terskelen for å bli venn med ei jente er lavere enn terskelen for å bli sammen med jenta, og alle som da faller imellom de to tersklene kan man fint være kun venn med, og uansett hvor liten forskjell det er på de grenseverdiene så må det finnes medlemmer i den gruppen som begge syns den andre er "grei som venn, men ville aldri i verden vært kjæreste med h*n").
Sist endret av bashfoo; 17. juli 2013 kl. 16:39.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Forskjell på å kjenne folk og være "bestevenn" med dem. Hadde du klart å ha en jente som bestevenn uten baktanker?
Vis hele sitatet...
jeg er kanskje en untak, men mine bestevenner opp i gjennom årene har alltid vært jenter -uten baktanker. Fordi jeg alltid har følt det har vært lettere å åpne seg opp og snakke om følelsesladede temaer med jenter. "Guttevenner" har aldri vært mer enn gode kamerater.

Må også si at jeg både har hatt jentevenner jeg ønsket å ha sex med, noen jeg var småforelsket i - og enkelte som jeg rett og slett kun så på som veldig gode venner eller bestevenner. Og tanken på å ha sex med disse blir like feil som tanken på å ha sex med ei kusine.
Jeg har hatt sex med flere av mine mannlige venner. Noen ganger forandrer vennskapet seg litt fordi når det først har skjedd en gang har det lett for å skje igjen. Andre ganger blir man ferdig med hverandre på den måten og kan fortsette å bare være venner. Har aldri opplevd at det ble umulig å være venner etterpå. Ikke før de evt. får seg en sjalu og sur kjæreste..
dhassassin's Avatar
Trådstarter
56 9
Sitat av bashfoo Vis innlegg
uansett hvor liten forskjell det er på de grenseverdiene så må det finnes medlemmer i den gruppen som begge syns den andre er "grei som venn, men ville aldri i verden vært kjæreste med h*n").
Vis hele sitatet...
Jeg er fullt enig med deg. Men det er så mye som får meg til å tvile på at det er mulig. Jeg trur jeg aldri har hatt en kompis uten at han har prøvd seg på meg og jeg måtte avvise han. Eller senere tid har det vist seg at han har hatt en hemmelig forelskelse på meg. Vet jeg høres overfladisk og arrogant ut nå. Men skal jo sies at jeg er bare 20 år, så kan jo hende disse kompisene mine roer seg med åra. Men, de eneste gutta jeg virkelig har opplevd et to-veis nært venneforhold med er homofile.

Sitat av etse Vis innlegg
Må også si at jeg både har hatt jentevenner jeg ønsket å ha sex med, noen jeg var småforelsket i - og enkelte som jeg rett og slett kun så på som veldig gode venner eller bestevenner. Og tanken på å ha sex med disse blir like feil som tanken på å ha sex med ei kusine.
Vis hele sitatet...
Men disse gode vennene du så på som kusiner, trur du de noen gang - hvis de hadde hatt sjansen - ville gjort noe mer med deg?
Sitat av dhassassin Vis innlegg
Men disse gode vennene du så på som kusiner, trur du de noen gang - hvis de hadde hatt sjansen - ville gjort noe mer med deg?
Vis hele sitatet...
Et par av de, kanskje - men det hadde vært helt "for morroskyld" og kun "vennesex" i dems øyne er jeg sikker på. De ville aldri satset på forhold.

Og et par av dem (de bestevennene mine) vet jeg (så godt som man kan vite noe om en person - alle kan jo lyve) at så mer på meg som enn bror og hadde samme synet tilbake.

Jeg tror mange vennskap, i yngre alder spesielt, på tross av kjønnene - ofte starter med at den ene er tiltrukket av det andre. Men dette kan gjerne utvikle seg til å bli et ordentlig vennskap hvor man ikke tenker på noe seksuelt.
Sitat av dhassassin Vis innlegg
Men skal jo sies at jeg er bare 20 år, så kan jo hende disse kompisene mine roer seg med åra. Men, de eneste gutta jeg virkelig har opplevd et to-veis nært venneforhold med er homofile.
Vis hele sitatet...
Vel, i mine yngre dager så kan jeg nok ikke nekte for at det meste med pupper og puls fristet uansett personlighet.

Men siden du nevner venneforhold med homofile. Jeg har to gode mannlige venner som er homofile (vel, han ene kan være bi siden han iallefall har møtt ei jente han ble forelsket i). Tror du virkelig de i all hemmelighet ville hatt seg med meg hvis jeg gi de grønt lys?
Siden jeg kun vet "hvilken type" som passer til en av mine to homofile kamerater så bruker jeg han som eksempel her: Han tiltrekkes menn som han ikke har mye til felles med (han selv er mer macho enn Chuck Norris, du ville aldri trodd han var homofil, og hans samboer tør ikke en gang se The Expendables fordi det blir for voldelig), men alle vennene hans (meg inkludert) er samme type som han selv (datanerdete, liker actionfilmer, pistolskyting etc). Så iallefall i hans tilfelle, så tviler jeg veldig på at han ville tatt meg hardt hvis han fikk sjansen, men vi er likevel kjempegode venner!
Tror ikke jeg har hatt en eneste venninne som det ikke hadde vært noe annet, om ikke fra min side, så fra hennes.

Men de fleste beste vennene mine er jenter, og jeg klarer å holde det lille ekstra dypt i en boks, men tankene er der.
Sitat av dhassassin Vis innlegg
Hva ser du for deg at de kan finne på dersom du ikke hadde hatt kjæreste da?

Og btw, hva syns kjæresten din om overnattingsbesøk av det motsatte kjønn? Vet dette er off topic. Men har kjæreste selv, og vi har hatt en diskusjon om det
Vis hele sitatet...
Hva skulle de funnet på?
Jeg må vel tillatte at noe skal skje før det gjør det. Eller mener du jeg skal være redd for å bli voldtatt?

Kjæresten min og jeg bor sammen, så jeg tror ikke han ser på det som et problem om kompiser kubber på sofaen eller på gjesterommet. Jeg har forsåvidt sovet over hos kompiser i samme seng som de, og når jeg og kjæresten ikke bodde sammen kunne kompisene mine gjerne dele seng med meg. Ser ikke noe problem i det, og ser ikke at kjæresten min skulle reagere. Man har jo tillit til hverandre. Kjæresten min kjenner og har møtt de fleste vennene mine, og mange av de er felles venner.

Og før du spør; hadde jeg reagert om kjæresten min hadde sovet over hos venninner?
Nei, men så ser ikke det skje da han ikke skulle hatt behov for det, når han like gjerne kan sove hjemme i samme seng som meg
Sist endret av kn^tte; 17. juli 2013 kl. 17:55.
Jeg har barndoms venniner som jeg kan se er veldig pene, men jeg klarer ikke å se på dem som sexy, bare veldig gode venner.
Slike venniner er bedre en den bestewingman når de skal hjelpe deg.
Jeg har alltid hatt mange venninner, og har det enda. Jeg har tenkt over om jeg kunne hatt sex med noen av de om anledningen skulle oppstå i festlig lag, og har vel kommet fram til at med mange av de kunne jeg nok det. Men dette er overhodet ikke noe jeg tenker på til vanlig, selv om jeg møter flere av disse mange ganger i uka.
Jeg har hatt sex med venninner før, men med varierende hell. Noen ganger fortsetter vennskapet som om ingenting skulle ha skjedd, mens andre ganger har det blitt snodig og vi har faset hverandre ut.

Jeg tror så absolutt det er mulig å være venner med det motsatte kjønn uten baktanker, da jeg har venninner som er way out of my league uten at jeg kunne hatt sex med dem.
Jeg har ei besteveninne, for meg er det like uaktuelt å ha sex med henne som med søstra mi.
Har ikke noe med at hun ikke er pen eller noe, det hadde bare blitt feil.

Eneste jeg kan komme på som har vært kjipt er at ingen av typene hennes har syntes det var greit at vi er så gode venner, å veldig få av de jentene jeg har drevet med, noe som resulterer i kortvarige forhold :P
Til opplysning har jeg ikke lest et svar, men kort og enkelt: Ja, hvorfor?

Homse og lesbe, det er en veldig fin kombo. Så da tror jeg du kan avskrive dine tanker om temaet
Jeg må si meg enig med Susanna, det kan være ganske ok og ha sex med gode venner så lenge det ikke er noen "kjærestefølelser" hos noen av partene.

Om den ene parten har andre tanker blir det bare kliss, da hadde det nok ikke fungert som et vennskap uten sex heller i lengden.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
De videoene der er totalt bullshit. Jeg har plenty med venninner jeg ikke vil ha sex med som neppe vil ha det med meg heller. Videoen påstår at absolutt ingen personer av motsatt kjønn kan være venner, noe som jeg allerede har motbevist med meg selv som eksempel.
Jeg har en bestevenninne som jeg har hatt i 11 år nå. Kunne aldri falle meg inn med seksuelle tanker om henne. Ikke det at hun ikke er pen, men det er moralsk riktig. Som bamsegutt sa, hun blir som en søster, bare at man etablerer et godt vennskap med henne.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Interessant diskusjon, og jeg har sett videoene før og mener de tar opp et interessant tema - hvis ikke som Skeetonez sier videoene er bullshit noe som absolutt er mulighet (tar dem ihvertfall ikke veldig seriøst og med en fin klype salt, spesielt siden dette ikke er et psykologisk-/sosiologisk-/vitenskapelig- utført undersøkelse på noen måte).

Jeg for min del har flere jentevenner, men dette er mye pga miljøene jeg beveger meg i. Overall, så har jeg (selvsagt) mange flere guttevenner og det er definitivt mye, mye lettere å henge med gutta enn med jentene. Og det er veldig lett for en singel gutt å få kjærestefølelser i.f.t. en jentevenn, så min konklusjon (foreløpig) er at; ja, det er mulig å bare være venner/kompiser, men det krever mye selvdisiplin fra begge parter, spes gutten.
Sist endret av aeon_illuminate; 17. juli 2013 kl. 20:55.
Har alltid hatt mange venninner, og jeg må innrømme at det ikke ville falt meg inn å ha sex med dem. Eller innlede et kjærlighetsforhold til dem for den saks skyld.
Selvsagt er det mulig for kvinner og menn å være venner, men som oftest tror jeg enten den ene eller andre parten, som oftest mannen, har et ønske om noe mer.

Dette er jo ikke det beste utgangspunktet for et vennskap, og derfor tror jeg vennskap mellom menn og kvinner har en tendens til å være ustabile og konfliktfylte.

Det er ekstremt lett for at det utvikler seg sjalusi om kvinnen finner seg en pulekompis f.eks.
Sitat av etse Vis innlegg
jeg er kanskje en untak, men mine bestevenner opp i gjennom årene har alltid vært jenter -uten baktanker. Fordi jeg alltid har følt det har vært lettere å åpne seg opp og snakke om følelsesladede temaer med jenter. "Guttevenner" har aldri vært mer enn gode kamerater.

Må også si at jeg både har hatt jentevenner jeg ønsket å ha sex med, noen jeg var småforelsket i - og enkelte som jeg rett og slett kun så på som veldig gode venner eller bestevenner. Og tanken på å ha sex med disse blir like feil som tanken på å ha sex med ei kusine.
Vis hele sitatet...
agree! Sjøl om jeg kanskje ikke er gammal, så har jeg lært gjennom tre år med ungdomsskole at kamerater, bryr seg ikke no om de følelsene man sitter inne med. Får man ei jente som bestevenn har man noen man kan snakke med følelser om, og noen som forstår en Angrer ikke på at jeg har ofret et par vennskap med kamerater, for jenta jeg har som bestevenn!
Et vennskap mellom to av ulikt kjønn er en veldig fin greie. Jeg setter utrolig stor pris på mine mannlige venner og synes det er mange ting det er langt enklere å snakke med gutter/menn om. Tror/håper de har det på samme måten.

Jeg har to veldig gode mannlige venner som jeg har hatt i mange år. Nå er den ene homo, så da er det kanskje ikke så rart at det er enkelt. Den andre er hetero og som jeg nevnte lenger oppe i tråden er det ikke alltid enkelt når vi har kjæreste. Da avhenger mye av hvor sjalu kjæresten er, og hans kvinnebekjentskaper har vært grunnen til at vi i perioder ikke har vært mye sammen. Jeg synes det er irriterende mange sjalu kjerringer der ute - men har bestemt meg for at jeg bare må akseptere det og ikke lage en sak ut av det. Selv har jeg også hatt et par sjalu og kontrollerende kjærester, men sånne har jeg sluttet med. Akkurat nå har han ei som ikke har noe problem med at vi er venner og som jeg også har blitt godt kjent med (håper de gifter seg!). Tidligere var han sammen med ei som ikke tålte meg, og da trekker jeg meg bare litt unna en stund og så snakker vi mest på nett i en periode. Men må si jeg var glad da han kvittet seg med henne..

Vi startet som pulevenner, men er ferdige med denslags nå, tror jeg. Det har bare vært en og annen glipp i fylla i de senere årene. Og et par små vennetjenester. Tror aldri han har vært forelsket i meg og jeg har ihvertfall aldri vært forelsket i ham.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Et vennskap mellom to av ulikt kjønn er en veldig fin greie. Jeg setter utrolig stor pris på mine mannlige venner og synes det er mange ting det er langt enklere å snakke med gutter/menn om. Tror/håper de har det på samme måten.

Jeg har to veldig gode mannlige venner som jeg har hatt i mange år. Nå er den ene homo, så da er det kanskje ikke så rart at det er enkelt. Den andre er hetero og som jeg nevnte lenger oppe i tråden er det ikke alltid enkelt når vi har kjæreste. Da avhenger mye av hvor sjalu kjæresten er, og hans kvinnebekjentskaper har vært grunnen til at vi i perioder ikke har vært mye sammen. Jeg synes det er irriterende mange sjalu kjerringer der ute - men har bestemt meg for at jeg bare må akseptere det og ikke lage en sak ut av det. Selv har jeg også hatt et par sjalu og kontrollerende kjærester, men sånne har jeg sluttet med. Akkurat nå har han ei som ikke har noe problem med at vi er venner og som jeg også har blitt godt kjent med (håper de gifter seg!). Tidligere var han sammen med ei som ikke tålte meg, og da trekker jeg meg bare litt unna en stund og så snakker vi mest på nett i en periode. Men må si jeg var glad da han kvittet seg med henne..

Vi startet som pulevenner, men er ferdige med denslags nå, tror jeg. Det har bare vært en og annen glipp i fylla i de senere årene. Og et par små vennetjenester. Tror aldri han har vært forelsket i meg og jeg har ihvertfall aldri vært forelsket i ham.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke rart de kjærestene hanns/dine blir sjalu og sånt da når dere holder på sånt. Trenger ikke noe særlig med IQ for å forstå at det ikke skal mye til for at dere gjør noe igjen, om det er på fylla eller whatever. Jeg hadde værtfall aldri tilatt det, og gjør det heller ikke forsåvidt.
Det er mulig. Men det spørs på en del ting, tror jeg. Spesielt hvor vant man er med å ha det motsatte kjønn som venner og om man har hatt et forhold før. Ellers blir sex fort et spennende tema som man vil prøve å utforske med den venninna.

Sånn tror jeg det er.

For min egen del har jeg ei venninne, som er en eks. Vi har lagt bak oss sexen og er venner enda, har vært det i mange år.

Selskap er svært viktig, viktigere enn sex faktisk.
Sist endret av Taurean; 17. juli 2013 kl. 23:38.
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
Det er jo ikke rart de kjærestene hanns/dine blir sjalu og sånt da når dere holder på sånt. Trenger ikke noe særlig med IQ for å forstå at det ikke skal mye til for at dere gjør noe igjen, om det er på fylla eller whatever. Jeg hadde værtfall aldri tilatt det, og gjør det heller ikke forsåvidt.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke noe de vet. Vi holder ikke på med noen som helst til vanlig, og spesielt ikke om han har vært i et forhold.
burde vært möderatör
Man kan da vel være instinktivt tiltrukket av venner eller venninner uten å være hverken hemmelig forelsket eller faktisk interessert i å knulle. Man MÅ ikke ha sex med alle attraktive folk man kjenner. Venners kjærester for eksempel. Det kalles selvdisiplin, folkens!
Dette kan være veldig vanskelig vis du fortsatt er i den yngre alderen "IMO" 13-16år. I puberteten vil det mest sannsynlig være komplisert