Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2244
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Hei og hopp.

Som tittelen tilsier så er jeg på utkikk etter en telefon til å bruke til jobb.
Har fått frie tøyler prismessig(selvfølgelig er det et tak, en telefon gullbelagt telefon til 150k får jeg neppe lov til)
Men dette betyr at jeg strengt talt får velge mellom samtlige "aktuelle" telefoner som er nå, med det ene kriteriet at det MÅ være android(-.-), som aktiv ios bruker har jeg strengt talt gitt beng i telefon til nå, så aner ikke hva jeg skal se etter på telefon. Jeg har noen kriterier:

-Må tåle å brukes, jeg kommer helt sikkert til å miste den i bakken en gang eller femti, og jeg sa miste, ikke kaste. Den kommer helt sikkert til å bli våt, snakke i telefon i regnvær eller mistes i vanndam(iphonen har overlevd dette), det er også troverdig at den kommer til å få seg en rundtur i vaskemaskinen, da jeg har privat telefon i tillegg.
-Den må ha en viss kvalitets følelse, ikke slik som s3 som kan bøyes og kjennes ut som plastikk leketelefon kjøpt på nille. Altså plastic fantastik er uaktuelt, glass og alumium er flotte bygge matrialer som føles flott i hånden.
-Jeg skal skru den på, så funker den, så ikke kom med anbefalinger på telefoner som man MÅ roote og legge inn ditt og datt på for å få til å funke ok.
-Presis skjerm, husk at jeg kommer fra en iphone(kommer til å ha denne fortsatt som privat telefon). og jeg hater når jeg klikker et sted, så registrer telefonen klikket et annet sted(desire s er et godt eksempel her)
-Den må ha støtte for 4g.
-Ikke 50" skjerm, altså til dere som tenker Note så neitakk, skal få plass nedi en lomme uten problemer.
-Fordel om det finnes skinn etuier til telefonen, slik at den tåler en smule mer, er uaktuelt med silikon etui, da det kjennes helt grusomt ut å holde i hånden.
-Et batteri som holder mer en en halvtime ved normal bruk(ringing, sende melding/mail, lese vg etc.) spiller ikke på telefonen, og ser ikke film. Leser dog litt manga.
-Telefonen må være mulig å oppdrive i norge, telefoner fra ebay og utenlanske nettsider er heller ikke aktuelt

Så da håper jeg på noe vettuge svar og forhåpentlig vis en jobbtelefon i nermeste fremtid.

-Frufsa
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Sony Xperia Z er vanntett:
http://www.amobil.no/artikler/sony-xperia-z/116804

Galaxy S4 Active er vanntett:
http://www.klikk.no/teknologi/mobil/article849423.ece

Selvfølgelig begrenset hva de tåler, men om det er en iphone 4 du hadde vil jeg tro de tåler minst om ikke mer enn den gjorde. Nå var jo ikke den vanntett heller.

Av ikke vanntette telefoner har du jo HTC One som er bygget kraftig i motsetning til S4.
http://www.amobil.no/artikler/htc-one/130865

Asus Padfone infinity er også helt fantastisk (bruker den selv) Begge bygget i aluminium (ihvertfall delvis.)
http://www.amobil.no/artikler/test-a...nfinity/117261

Alle disse telefonene er meget gode, om du ser etter en toppmodell.
Sist endret av bamsegutt; 17. juli 2013 kl. 03:11.
Støtter forslaget over om Xperia Z. Rask, Vanntett, full-hd skjerm kombinert med god kvalitetsfølelse, grei størrelse på skjermen, ikke for stor, ikke for liten.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Har iphone 5 nå.

Har kikket på xperia z, og denne er en kandidant.
s4 active er helt uaktuelt, da dette er en telefon som for min del faller under "plastic fantastic".

HTC One er også en god kandidat, men er strengt talt litt deilig at xperia z er vanntett,

Padfone ser ok ut, da mtp telefonen, men jeg ser ikke vitsen med å ha deler av et tablett liggende uten at det brukes, med mindre det finnes en verson uten tablet delen da velog merke.
Ble Asus padfone infinity på meg utrolig pen telefon og kraftig
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Har iphone 5 nå.

Har kikket på xperia z, og denne er en kandidant.
s4 active er helt uaktuelt, da dette er en telefon som for min del faller under "plastic fantastic".
Vis hele sitatet...
Wooord! har bytta fra samsung til sony nå, og det er en helt annet telefon å holde i hånden. Du kjenner at den har en bedre byggekvalitet.
Vist du skal ha noe som tåler vann og støt anbefaler jeg http://catphones.com/b15-smartphone på det sterkeste. Har aldri tatt i en mobil som tåler mer, med mindre vi drar fram den gamle nokia 3210. Ellers er jo sammsung xcover et greit valg, men er tregere og tåler mindre enn CAT. sin telefon. Må ikke sammenlignes med CAT B10.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Sitat av RaiserTeos Vis innlegg
Vist du skal ha noe som tåler vann og støt anbefaler jeg http://catphones.com/b15-smartphone på det sterkeste. Har aldri tatt i en mobil som tåler mer, med mindre vi drar fram den gamle nokia 3210. Ellers er jo sammsung xcover et greit valg, men er tregere og tåler mindre enn CAT. sin telefon. Må ikke sammenlignes med CAT B10.
Vis hele sitatet...
nå sa jeg at den skulle brukes, ikke misshandles
jeg jobber tross alt ikke som grøftegraver, men jeg kan fort finne på å miste telefonen i bakken.

Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Wooord! har bytta fra samsung til sony nå, og det er en helt annet telefon å holde i hånden. Du kjenner at den har en bedre byggekvalitet.
Vis hele sitatet...
nå har jeg ikke holdt sony'en men det samsung skvipet skriker ikke akkurat kvalitet, virker på meg som de sparer inn penger på byggematriell for å få preset prisen til under en iphone.
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Sitat av Frufsa Vis innlegg
nå sa jeg at den skulle brukes, ikke misshandles
jeg jobber tross alt ikke som grøftegraver, men jeg kan fort finne på å miste telefonen i bakken.

nå har jeg ikke holdt sony'en men det samsung skvipet skriker ikke akkurat kvalitet, virker på meg som de sparer inn penger på byggematriell for å få preset prisen til under en iphone.
Vis hele sitatet...
Har du holdt en S4 Active? Den kjennes ganske anerledes ut fra S4 om jeg ikke husker helt feil.

Padfone infinity er uansett en strålende telefon, den kan kjøpes uten nettbrettet for rundt 5000kr. Jeg betalte 6500 med nettbrett og det er absolutt verdt det. Nettbrett + telefon blir for mye surring med syncing og slikt, men med padfonen har du alt innholdet på telefonen rett på nettbrettet. Byggkvaliteten på telefonen er uansett strålende og Asus er kvalitetsprodusent
Anbefaler S4 active. Har selv Xperia Z, men den fjaser for mye (småbugs, henger seg - dette er etter utallige softwareupdates og fixes) til at jeg anbefaler den med god samvittighet.
Samsung har også et HAV av OK tilbehør. (Eksempelvis Allshare Cast Hub, veldig OK sak om du noensinne skal vise en powerpoint eller noe annet på en TV/Prosjektor).
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Har du holdt en S4 Active? Den kjennes ganske anerledes ut fra S4 om jeg ikke husker helt feil.

Padfone infinity er uansett en strålende telefon, den kan kjøpes uten nettbrettet for rundt 5000kr. Jeg betalte 6500 med nettbrett og det er absolutt verdt det. Nettbrett + telefon blir for mye surring med syncing og slikt, men med padfonen har du alt innholdet på telefonen rett på nettbrettet. Byggkvaliteten på telefonen er uansett strålende og Asus er kvalitetsprodusent
Vis hele sitatet...
har ikke holdt s4 active, men så lenge de bruker plastdeksel bak er det strengt talt uaktuelt for min del. sitter sterkt å vurderer padfone, da uten tablet(er ikke fan av android generelt sett, så holder dingser med dette til det absulutte minimum), samt at tablet vil være ganske meingsløst i jobbsammenheng
Sitat av tennbrikket Vis innlegg
Vis hele sitatet...
har vel sagt ganske mange ganger at chimchong sine telefoner delvis er uaktuelle grunnet elendig kvalitetesfølelse


Har vel klart å pinne det ned til 2 telefoner som er aktuelle.
Xperia z og Padfone Infinity

Xperia z er vanntett, men padfone har bedre skjerm, en skjerm som ikke er ripe og fingeravtrykkmagnet. Og bak"dekselet" til padfone er jo bare helt rått!


og siden jeg er en iphone bruker på privaten så tror jeg nok jeg styrer unna versonen med tablet, og om jeg skal ha tablet blir det ipad.(jaja ikke døm meg for det )
att du klarer å bruke en iphone, men ikke en samsung mobil, virker ganske så rart. Da samsung lager hundre ganger bedre mobiler, til en mye bedre pris. Vill ikke si att iphone er pure kvalitet da skjermen ryker raskere enn en is smelter i 26 grader.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Sitat av tennbrikket Vis innlegg
att du klarer å bruke en iphone, men ikke en samsung mobil, virker ganske så rart. Da samsung lager hundre ganger bedre mobiler, til en mye bedre pris. Vill ikke si att iphone er pure kvalitet da skjermen ryker raskere enn en is smelter i 26 grader.
Vis hele sitatet...
Hvis du bare skal trolle kan du venligst gå et annet sted.

Det jeg har klaget på med samsung greiene er kvalitets følelsen, når du holder feks en s3 i hånden kjennes det som du holder en billig telefon du kjøpte for 200kr på nille. Når man holder en iphone kjennes det i hvertfall ut som du holder i kvalitet.

og at skjermen ryker lett skjønner jeg ikke, da jeg har misten min iphone 5 i bakken hundre og ørten ganger uten at skjermen har knust.


Men la oss nå ikke gjøre dette til nok en tråd med iphone mot alt annet, jeg har iphone og er fornøyd med den, men nå har det seg slik at jeg må ha en android telefon til jobb.
og da vil jeg i det miste ha en telefon som gir samme kvalitetsfølelsen som iphonen, noe jeg ikke på noen måte får med noen samsung telefon jeg har testet.


Og det er på ingen måte det at jeg ikke klarer å bruke android, er bare at jeg rett og slett synets ios er bedre

men som sagt, IKKE gjør dette til en tråd hvor det diskuteres iphone, og jeg driter i hvor dårlig dere synets iphone er, det er helt irrelevant for hvordan android telefon jeg skal ha som jobbtelefon...
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Padfone Infinity er fantastisk. Plukk med nettbrettet om jobben allikevel dekker det da sjansene for at du kommer til å like Android blir større jo mer du liker det. Du kan jo konfigurere det til å bli nesten helt likt iOS om du vil.

Nå vet jeg ikke hvor mye denne telefonen tåler i forhold til de andre, men bortsett fra vanntettheten vil jeg tro de er ganske like alle sammen. Kvalitetsfølelse har den ihvertfall i massevis!
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Padfone Infinity er fantastisk. Plukk med nettbrettet om jobben allikevel dekker det da sjansene for at du kommer til å like Android blir større jo mer du liker det. Du kan jo konfigurere det til å bli nesten helt likt iOS om du vil.

Nå vet jeg ikke hvor mye denne telefonen tåler i forhold til de andre, men bortsett fra vanntettheten vil jeg tro de er ganske like alle sammen. Kvalitetsfølelse har den ihvertfall i massevis!
Vis hele sitatet...
Jeg må si det heller mot padfone gitt. Eneste er at det hadde vert deilig med en vanntett telefon, slik som xperia z er.
Men annet en det virker det som alt annet er bedre på padfone,
Den virker til å være mer solid bygd, skjermen ripes ikke opp bare man kikker på den(og er ikke en fingeravtrykksmagnet uten sidestykke om man tar av beskyttelsesfilmen). Og glasset på den skal vist være ekstremt dårlig, og knuse veldig lett om du treffer glasset(ja om du ikke treffer glasst tåler den nok noen ganger i bakken)
Jeg vil absolutt anbefale Samsung S4 active, kjøpte denne selv ettersom at jeg forsåvidt har de samme kravene som deg. Så langt er jeg veldig fornøyd. Kjøp beskyttelse for skjermen også, så kan du miste den MYE før den knuser.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Tror nok jeg går for Padfone infinity jeg, med mindre noen har noen ekstremt gode argumenter for hvorfor ikke.
Designet gir en liten iphone følelse, noe som hjelper litt med hjemlengselen til iphone.

Får se om jeg får lurt til meg nettbrett delen også, er verdt et forsøkt, selv om jeg egentlig ikke trenger det,

Takker for hjelpen folkens
Låner tråden litt Er det noen som har en asus padfone infinity og som har rootet den? Venter nemlig på at den skal dukke opp på posten snart, og har gått fra iphone 5 til den. Aldri brukt android før. Så lurer litt på om det er vanskelig å roote denne telefonen siden jeg ikke finner særlig mye info om å roote akuratt denne telefonen.