Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1065
har ett irriterende problem med mediaplayer, den vil ikke avslutte ordentlig! jeg kan lukke media player (krysse ut) og musikken forsvinner, men hvis jeg da bruker play/pause på tastaturet for å starte/stoppe spotify reagerer også mediaplayer å gjenopptar musikken så den kjører samtidig med spotify. forbanna irritabelt å minimere spill hele tiden for å starte stoppe en av spillerne
det har da ikke vært sånn før?
Prøv å gå inn på oppgavebehandling og sjekk om den fortsatt ligger der etter at du har kysset den ut. Gjorde det hos meg og da avsluttet jeg den bare og problem solved.
Sist endret av sali; 27. august 2011 kl. 22:01.
Er forferdelig irriterende det her.. :L
Man må bruke oppgavebehandling og avslutte prosessen 'wmplayer.exe' for at det skal stoppe.
OSTEPOP!
vangsfreaken's Avatar
Trådstarter
kjipt å gjøre det hele tia da jeg bruker mediaplayer flere ganger daglig
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
kjipt å gjøre det hele tia da jeg bruker mediaplayer flere ganger daglig
Vis hele sitatet...
Kan du ikke bruke VLC for eksempel?
OSTEPOP!
vangsfreaken's Avatar
Trådstarter
Sitat av sali Vis innlegg
Kan du ikke bruke VLC for eksempel?
Vis hele sitatet...
joa, men er visst ikke like praktisk den
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
joa, men er visst ikke like praktisk den
Vis hele sitatet...
Skjønner
Finnes sikkert en løsning på wmp problemet ditt (som er permanent), har bare aldri brydd meg med å finne ut av det da jeg ikke bruker programmet lengre.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Hvem bruker WMP frivillig? ;O skaff deg noe annet, og slutt å pin deg selv :P
OSTEPOP!
vangsfreaken's Avatar
Trådstarter
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Hvem bruker WMP frivillig? ;O skaff deg noe annet, og slutt å pin deg selv :P
Vis hele sitatet...
jeg skjønner att folk misliker internet explorer, men hva er galt med windows media player?
Limited edition
Moff's Avatar
What do you know. Trodde bare det var jeg som hadde dette problemet. Jeg føler absolutt ingen trang til å bruke WMP, og derfor heller ingen trang til å bry meg noe om å løse problemet. Jeg har bare knyttet alle filer som har vært assosiert med WMP over til VLC (MP3, WMA, WAV, AVI, MKV og sånne ting). Høyreklikk på en fil av gitt type, velg "Åpne i", "Velg program", klikk VLC (eller annen favorittapplikasjon, jeg bruker VLC fordi den er sykt rask på å starte) og huk av for "åpne alltid i valgt program" eller hva det nå enn står.

Og bare for å legge til alt som er galt med Windows Media Player: Den er fryktelig treg til å starte, den er ressurskrevende i forhold til hva den leverer, den takler store filer på en veldig dårlig måte (jeg opplever synk-problemer og hakking på spillefilmer og DVD/Blu-ray) og den nekter plent å spille av QuickTime-formater (MOV, MPG) uten at enten lyd eller bilde - eller begge - forsvinner. Det er også vanskelig å fjerne eller slå på undertekster; men igjen, jeg har ikke tatt meg bryet med å lete gjennom hele programmet etter funksjoner for sånt. Min WMP tryner også på enkelte typer AVI-filer (avhengig av kodek og værforhold, samt alle MKV-filer). DET er hva som er galt med Windows Media Player. Dette var terapeutisk.
Du kan jo synke de lokale musikk-filene over til Spotify, så slår du to fluer i en smekk
OSTEPOP!
vangsfreaken's Avatar
Trådstarter
Sitat av skifyr123 Vis innlegg
Du kan jo synke de lokale musikk-filene over til Spotify, så slår du to fluer i en smekk
Vis hele sitatet...
bruker den ekstremt mye til film, dette støtter dessverre ikke spotify
haha ok, du snakket om musikk i OP så jeg antok at du bare brukte den til det :P selv bruker jeg vlc til film, og spotify (i værste fall iTunes) til musikk.
OSTEPOP!
vangsfreaken's Avatar
Trådstarter
Sitat av skifyr123 Vis innlegg
haha ok, du snakket om musikk i OP så jeg antok at du bare brukte den til det :P
Vis hele sitatet...
joa, men enkelte filmer trenger vi ikke nevne
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
jeg skjønner att folk misliker internet explorer, men hva er galt med windows media player?
Vis hele sitatet...
Den er treg, elendig innebygget codecs, tungvint å bruke, veldig ressurskrevende. Og en masse annet jeg ikke orker å nevne. WMP har ødelagt mang en kveld for min del før jeg fikk opp øynene for media player classic og winamp.
Selvfølgelig skal du få bruke det om du vil, men det er så mange bedre alternativer der ute!
Det er nesten grunn til å gå over til mac bare det att WMP er integrert i windows...