Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  69 8054
Reinert med beine !
griped's Avatar
Trådstarter
Sendte mail til pubben, jo det skulle blir anmeldt til politiet...
prøv å få deg en politiattest før dette evt. havner på rullebladet. vis dette til arb.giver hehe
Sitat av Fyllerør Vis innlegg
prøv å få deg en politiattest før dette evt. havner på rullebladet. vis dette til arb.giver hehe
Vis hele sitatet...
Ser "hehe".

Men til orientering, så er det slik at du må ha en gyldig grunn for å få politiattest.

Dessuten krever de fleste arbeidsgivere, som har hjemmel til å sjekke vandel, en fersk attest.
Sist endret av capidog; 19. desember 2009 kl. 01:17. Grunn: leifser
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Samme skjedde meg for en tid tilbake...

Ingenting skjedde. Politiet har andre ting å gjøre på enn å få tak i ungdommer som gjør masse dumt.
De får inn flere falske legitimasjon om dagen, og alle legger seg i en bunke. De får ikke tatt en titt på din før etter et par uker, høyst 1 mnd. Når de har kommet så langt, så gidder de ikke å gjøre noe med det. De makulerer kortet. Enkelt og greit.

Om politiet hadde tatt deg på fersk gjerning hadde historien vært anderledes.
Sitat av xhacktly Vis innlegg
Han har vel egentlig bare utgitt seg for å være en person som ikke fins...
Vis hele sitatet...
Og siden han ikke er en person som ikke fins kan vi trygt si at han ikke er den personen han utga seg for å være.
Sitat av M72 Vis innlegg
Samme skjedde meg for en tid tilbake...

Ingenting skjedde. Politiet har andre ting å gjøre på enn å få tak i ungdommer som gjør masse dumt.
De får inn flere falske legitimasjon om dagen, og alle legger seg i en bunke. De får ikke tatt en titt på din før etter et par uker, høyst 1 mnd. Når de har kommet så langt, så gidder de ikke å gjøre noe med det. De makulerer kortet. Enkelt og greit.

Om politiet hadde tatt deg på fersk gjerning hadde historien vært anderledes.
Vis hele sitatet...
Det er godt at du med erfaring fra ett politidistrikts ene virkedag kan uttale deg så bastant om praksisen landet over. All sutringen her inne om hvorvidt man kan jobbe som ditt eller reise til datt med dokumentforfalskning på rullebladet burde vel være testament nok på at det du sier ikke henger greip.
Sitat av capidog Vis innlegg
Ser "hehe".

Men til orientering, så er det slik at du må ha en gyldig grunn for å få politiattest.

Dessuten krever de fleste arbeidsgivere, som har hjemmel til å sjekke vandel, en fersk attest.
Vis hele sitatet...
ja var egentlig derfor jeg skrev hehe, en fin tanke men ikke akkurat bare bare..
Reinert med beine !
griped's Avatar
Trådstarter
Sitat av M72 Vis innlegg
Samme skjedde meg for en tid tilbake...

Ingenting skjedde. Politiet har andre ting å gjøre på enn å få tak i ungdommer som gjør masse dumt.
De får inn flere falske legitimasjon om dagen, og alle legger seg i en bunke. De får ikke tatt en titt på din før etter et par uker, høyst 1 mnd. Når de har kommet så langt, så gidder de ikke å gjøre noe med det. De makulerer kortet. Enkelt og greit.

Om politiet hadde tatt deg på fersk gjerning hadde historien vært anderledes.
Vis hele sitatet...
Håper for all del dette stemmer, vakten sa akkurat det samme, har ikke hørt noe enda da....
Sitat av Deezire Vis innlegg
Øh jo? Det er jo akkurat det han har gjort.
Vis hele sitatet...
nei. en annen person vil si en person som finnes.
Sitat av imba Vis innlegg
nei. en annen person vil si en person som finnes.
Vis hele sitatet...
Eller en annen enn man er?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Geordie Vis innlegg
Om han da har 2-3 kamerater som er villige til å lyve for han og si de var sammen og så på film den dagen blir det mer rettferdig. Selvsagt lukter det ugler i mosen, men ville tro saken blir henlagt før de gidder å putte så mye ressurser inn i dette. Tenkt hvor mang slike legg som kommer inn hver helg, de går sikkert etter noen for å sette et eksempel, men da helst de som legger seg paddeflate og ikke krever ressurser.

1. Sperr kortet ditt.
2. Samkjør historien med kameratene dine
3. Stå på ditt
Vis hele sitatet...
200 spenn på at det hadde funka. =)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Jesss Vis innlegg
200 spenn på at det hadde funka. =)
Vis hele sitatet...
Du glemte nr.4, bestill nytt kort så han har ID.



Var du for ung til å komme inn så er det dokumentforfalskning om det hadde kunnet bevises at det var med vilje. Men når flere kort blir tatt inn hver helg har det sikkert blitt sendt til politiet for statistikk o.l.
Koster mye og ta sak mot alle som har blitt tatt fra ID.
Men er du veldig uheldig og blir spurt om det, si hyggelig noe slikt:
"Det var pinlig fordi jeg visste ikke at det var
såpass oppskrapet at det ble ugylig som ID.
Men har skaffa meg nytt nå så det skjer ikke igjen."
"Og smil"
Reinert med beine !
griped's Avatar
Trådstarter
Sitat av lyselilla Vis innlegg
Du glemte nr.4, bestill nytt kort så han har ID.



Var du for ung til å komme inn så er det dokumentforfalskning om det hadde kunnet bevises at det var med vilje. Men når flere kort blir tatt inn hver helg har det sikkert blitt sendt til politiet for statistikk o.l.
Koster mye og ta sak mot alle som har blitt tatt fra ID.
Men er du veldig uheldig og blir spurt om det, si hyggelig noe slikt:
"Det var pinlig fordi jeg visste ikke at det var
såpass oppskrapet at det ble ugylig som ID.
Men har skaffa meg nytt nå så det skjer ikke igjen."
"Og smil"
Vis hele sitatet...
hm ja skjønner

Har ikke høre noe enda.. men politiet er alltid så jævla trege...!

Så en vet jo aldri
hehehe ahh, young and d...
Vel, som en advarsel til alle andre: Vent til du er gammel nok. De fleste dørvakter har vært med i gamet før. Om du skraper legget, eller låner av kompiser så går det galt før eller siden.
Vet om mange dørvakter som har bunker 5-8 cm tykke med til politistasjonen hver mandag morgen med falske/skrapede/lånte id-kort.
Også en advarsel til: vet om barer som har vært så mye plaget med små kids, falske legg, lånte legg++ at dørvaktene har fått selskap av politi i sivil i døra. Da blir det pluttselig ikke like gøy lenger, når du skal prøve å forklare deg til onkel blå: litt brisen, for ung til å drikke, for ung til å komme inn på utestedt. Og så skal du holde maska foran en konstabel og ro deg unna ikke alltid like lett har jeg sett
Hvis du absolutt vil inn så er det like greit å snike seg inn, det jeg gjorde i mine yngre dager i hvertfall..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har politiet kontaktet deg enda?
Reinert med beine !
griped's Avatar
Trådstarter
nope... er jævlige greier....!
Neste gang kan du ta på deg dress å solbriller isteden å labbe rett inn som enhver mafia
Sitat av jassågitt Vis innlegg
Neste gang kan du ta på deg dress å solbriller isteden å labbe rett inn som enhver mafia
Vis hele sitatet...
Pleier ikke mafiaen å kle seg pent, iallefall før i tiden med dress, vest og hele pakka da det lå mye respekt i det? Og hva har dette noe om hvordan en kler seg for å komme inn på en klubb / bar? Han er tross alt ikke en jente som kan dra ned glidelåsen litt..
Jeg sier ikke at det er fritt fram så lenge du er pent kledd men det har alt å si med om du kommer inn eller ei ja. Ser du ut som labbetuss slipper du jo noen ganger ikke inn selvom du faktisk er gammel nok
Sitat av jassågitt Vis innlegg
Jeg sier ikke at det er fritt fram så lenge du er pent kledd men det har alt å si med om du kommer inn eller ei ja. Ser du ut som labbetuss slipper du jo noen ganger ikke inn selvom du faktisk er gammel nok
Vis hele sitatet...
Trynet ditt spiller extremt mye i sånne situasjoner. Da jeg var 17 og hadde fake id, så viste jeg vakta den. Etter et par ganger så dreit i å spørre meg om leg. ( Nexus gamle gæybler , Crystal, Mint,Roxy , trompeten ) osv når man ble kjent med vaktene i de forskjellige utesteder så går det greit. Nå er jeg jo godt over 18 år så det funker fint.


Har en morsom historie å fortelle dere

Har en kompis som ikke enda har fylt 18 år, så prøvde vi oss nesten overalt på de store nattklubbene å komme inn. Jeg kom inn, han ble stoppa. Alle var på 18 års steder.

Etter å ha loka rundt desperat etter å få oss noen pils så klarte vi faen meg å komme inn på en pub i karl johan som har hadde 21 års grense ( eller 25 veit ikke enda ) Men var et høl. Men vi fikk pils