Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3100
hey alle i hop. Har beklageligvis pådratt meg en sedelighetsdom hvor jeg ikke har sona straffen enda (2 uker fengsel i september en gang). Er det noen her som har greie på om jeg må ta et lite besøk til den greske ambasaden før jeg drar til hellas i sommer? Planlagt å dra om et par uker og være borte i en uke.. spørsmålet mitt er vel egentlig: er jeg fucked eller kan jeg reddes?

Takker for svar!
Våger påstå att evnetuelle dommer ikke har noen som helst betydning for din reise til Hellas. Men en telefon til ambasaden vil være mye enklere og mer korrekt , en og vente på svar her.
Trådstarter
15 0
eh ja det har du kanskje rett i ringer i morgen jeg, takker for et vennlig spark bak hehe

Ok tenkte jeg får gi svar i tilfelle noen lurer.. Har nå ringt den greske ambassade og oslo politidistrikt og det var ikke noe stress i det hele tatt. Så lenge man ikke er ettersøkt av interpool eller har begått mord o.l så var det bare å kjøre på mente de Så da blir det sol og sommer og å rømme landet for denne kællen
Sist endret av freakass; 28. juli 2009 kl. 17:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tror ikke det skal være et problem men med samfunsstraff er det værre da kan ikke du dra fra landet
Sitat av maggieg Vis innlegg
Tror ikke det skal være et problem men med samfunsstraff er det værre da kan ikke du dra fra landet
Vis hele sitatet...
Og det sier litt om lovverket. Med en sedlighetsdom kan man dra, men ikke med samfunnstraff. Ikke at jeg veit hva du er dømt for, men er jo litt rart om de slipper deg inn der uten videre
En dom er vel også ment for å forebygge, ikke bare ødelegge?
Blir jo litt dumt om man isolerer og nekter kriminelle, eller tidligere kriminelle, vanlige rettigheter og goder. Er jo vanskelig å komme seg ut av den dårlige sirkelen da.
Sist endret av Prognisse; 1. august 2009 kl. 18:55.
Ja, det må jo være umulig å slutte å begå forbrytelser når man ikke får lov til å reise til syden...
trenger en pass for å reise til Hellas?
Nei du trenger ikke pass for å reise dit, men ofte nødvendig uansett
Man trenger i teorien ikke pass, men i praksis gjør man det. I en del land er pass den eneste godtatte id'en, og for å få seg rom på hotell osv må man ha pass.
Også om politiet skulle stoppe deg burde man ha pass på seg.
Så ikke reis lengre enn til Sverige/Danmark uten pass er mitt råd.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Du blir bedt om pass siden dette er det eneste som er gyldig leg, selv om man i teorien sier man ikke trenger pass i EU.
Saape: Tingen er at vi ikke har noen annen internasjonalt godkjent legitimasjon enn pass. I EU får man ofte disse EU-identifikasjonskortene som gjør samme nytten, derfor kan EU-borgere bruke disse istedenfor.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Skal gå fint ann og reise til Hellas med ting på rulleblad.
Var i Hellas i 2006 og på Sicilia nå i Mai, og gikk helt fint selvom jeg har ting på rulleblad.
Sist endret av spittfire88; 12. oktober 2009 kl. 18:47.