Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2053
har ei venninne som har vært uheldig og fått lagt ut noen bilder og filmklipp av seg på nett. det ble sendt en mail til henne med "kopi" av klipp, så hun har ikke nettadr. til siten der dette ligger. noen som har noen gode råd til hvordan man kan finne klipp og bildene? searchengine type ting?
hvilke muligheter finnes for å få stoppet og fjernet disse?
takker for svar.
Velkommen til internett. Det enkleste svaret er som så "NEI du kan ikke fjerne disse" men selføglig fjerne noe ved å kontakte politiet om saken er alvorlig nokk.
Trådstarter
noe dårlig xxx greier. så det er ikke en kjempe alvorlig sak. blir bare mer mas med politiet.
De fleste nettsider fjærner materiale ganske fort hvis du sender en seriøs e-mail. Så lenge du oppfører deg rasjonelt vil de fleste hjelpe deg.
Si at personen er under 18 år, og at det er barneporr så blir det sikkert fjerna ganske kjapt.
Trådstarter
litt av problemet er at hun ikke har en url. derfor ønsket jeg tips om searchengines e.l. så egentlig vet man jo ikke med sikkerhet at de faktisk har gjort alvor av det, men forstår at damen er nervøs.

kriss Si at personen er under 18 år, og at det er barneporr så blir det sikkert fjerna ganske kjapt.
Vis hele sitatet...
å si at noen er under 18, og leverer inn en falsk anmeldelse. blir for dumt. itillegg gjør politiet ingenting med bilder eller liknende på nett, så lenge de ikke er lovstridige. hvilket disse IKKE er.

noe jeg fant mens jeg browsa rundt i avisene :

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=543180
Sitat av tunfisk2 Vis innlegg
å si at noen er under 18, og leverer inn en falsk anmeldelse. blir for dumt. itillegg gjør politiet ingenting med bilder eller liknende på nett, så lenge de ikke er lovstridige. hvilket disse IKKE er.

Vis hele sitatet...
Han mente vel at du skulle si dette til admin på siden, om du finner den da.
Det er forresten lovstridig å dele slike filmer uten godkjenning fra de i filmen, så politiet kan absolutt gjøre noe med det. Hvor mye de i praksis gidder/kan gjøre er noe helt annet, men det er et lovbrudd.
Sitat av tunfisk2 Vis innlegg
litt av problemet er at hun ikke har en url. derfor ønsket jeg tips om searchengines e.l. så egentlig vet man jo ikke med sikkerhet at de faktisk har gjort alvor av det, men forstår at damen er nervøs.
Vis hele sitatet...
Tja, det finnes plenty med søkemotorer, men jeg vet ikke hvordan det skal kunne benyttes for å finne bilder eller film, all den tid det ikke finnes måter å søke på spesifikke bilder eller bilder i film enda. Det finnes sikkert noen titusen nettsteder der slike "amatør" filmer beveger seg på også. Helt enkelt sagt, det finnes ingen måte å bevise eller motbevise at de allerede ligger på nett, og er de allerede på nett finnes det ingen måte å fjerne de helt på.

Men, la oss nå se på andre aspekter.

Hvordan har disse bildene og filmene oppstått? Er det noe hun har laget selv og så delt med andre? Hvem har vist om de? Hvem kan ha lagt de ut på nett? Eposten som hun mottok må ha blitt sendt fra et sted. Hvorfor ble den sendt? Utpressing?
Trådstarter
Sitat av HStern Vis innlegg
Han mente vel at du skulle si dette til admin på siden, om du finner den da.
Vis hele sitatet...
ok, misforsto den
Trådstarter
hvordan de har havnet i de hender er hennes sak. tror vel heller det er snakk om hevn for noe piss. hun spurte meg om hjelp med å finne de og få de fjernet, da hun ikke vet forskjell på høyre og venstre, når det kommer til data, og internet.
som den "gode" samaritan jeg er, hjelper jeg selvfølgelig en kvinne i nød. har forsøkt de søkemotorer som google,pipl,metacrawler osv.. men finner ingenting.

så da legger ihvertfall jeg saken død intill videre, takker for responsen.
Sikkerhetsklarert
er vel ikke nødvendigvis slik at de ligger publisert noe sted, h*n kan jo ha sendt dem i mail bare for å vise at h*n har de.
Trådstarter
Sitat av Pjukern Vis innlegg
er vel ikke nødvendigvis slik at de ligger publisert noe sted, h*n kan jo ha sendt dem i mail bare for å vise at h*n har de.
Vis hele sitatet...
ja det er en mulighet, så derfor legger jeg saken "død" intill videre. men tar gjerne i mot forslag og tips på hvordan finne eventuelle priv klipp som er lagt ut, uten å vite på hvilken nettside, om det finnes en reel mulighet.
Har du prøvd http://tineye.com ?

Skal ikke si jeg vet akkurat hvor bra den fungerer, men den skal funke som en revers-bildesøker. Du legger bare til bildet du vil finne så skal søkemotoren vise de forskjellige nettsidene den fant bildet på. Er vel fortsatt i beta stadiet, men kan vel være verd et forsøk?

Eksempel på mitt søk:
http://tineye.com/search/7dcead101da...820cec0b232cb8.
Sitat av Zepplin Vis innlegg
Har du prøvd http://tineye.com ?
Skal ikke si jeg vet akkurat hvor bra den fungerer, men den skal funke som en revers-bildesøker. Du legger bare til bildet du vil finne så skal søkemotoren vise de forskjellige nettsidene den fant bildet på. Er vel fortsatt i beta stadiet, men kan vel være verd et forsøk?
Vis hele sitatet...
Hmm, jeg liker at noen kan motebevise meg når jeg hevder at det ikke finnes en gitt teknologi.
Den klarte også å finne bilder som liknet.
Sist endret av meitemark; 16. mai 2009 kl. 13:46.
Tineye var bra, men klarte ikke finne bildet tatt fra norsk nettavis..forbedringspotensiale.

Men absolutt et bra konsept!
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Hvis filmen kommer så langt til 4chan, så er håpet borte.
Hvorfor har ingen sagt "the obvious" enda?

Prøv lykken din, om filnavnet hun mottok på email er det samme som det på siden, burde det holde å skrive "FilmenHennes.avi" /.jpg inn i google, har du flaks så har google crawlet siden, og du vil finne ut hvor den ligger hen.

Siden du sier du har prøvd dette alledre ville jeg kansje venta litt, google indexer jo hele tiden