Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1654
Heisann.
JEg har akkurat flyttet ut i en ny leilighet og ser at jeg har vesentlig mindre penger å rutte med nå som jeg betaler -alt- selv.
Jeg har 100% stilling som jeg tjener så-som-så i, jeg har ingen planer om å bytte jobb da dette er en garantert jobb der jeg ikke vil få sparken.

Jeg vil heller ikke skaffe meg arbeid på si, dette står også i kontrakten at jeg ikke kan jobbe på si, lovlig iallefall.

Spørsmålet mitt, fins det noen (ikkekriminelle) måter å skaffe seg enkle penger på som ikke innebærer at jeg må bruke penger for å tjene penger?
Selge ting du ikke bruker

eller hva med å pante flasker? xD
Det er jo fryktelig mange måter. Bare se for deg alle de menneskene som lever på noe de er gode på. Kan du tegne, feks så kan man tjene penger på det. Kan man male kan man tjene penger på det. Kan man ditt og kan man datt kan man jaggu tjene penger på det også.

Finn deg en hobby som du virkelig liker (det er det samme som at du er flink i den) og som du kan tjene penger på. En hobby skal ikke ta mer tid enn vanlig jobb pluss at man har det gøy, så det skulle nok gå lekende lett.

Lykke til!
Les litt nøyere så står det nok bare at du ikke kan jobbe hos konkurrenter til bedriften din.
/dev/urandom
RandomiZed's Avatar
Trådstarter
Vel, grunnen til at jeg nevnte at jeg ikke vil bruke penger for å tjene penger var for å blant annet luke ut poker og sånne online nettspill.
Kan jo alltids selge ting jeg ikke bruker, men dette gir en kortvarig pengeglede.
Kan så godt være at jeg ikke kan jobbe for konkurrenten, men nå vil jeg heller ikke "jobb"-jobbe slik jeg gjør på jobben min.

Vil jo gjerne ha litt fritid også.

Tjene penger på hobbyen min, hm.. Kan jo tjene penger på å fikse datamaskiner kanskje ?
janei, jeg vet ikke.

Satser på at noen som vinner i lotto gir meg lottokupongen sin
Sist endret av RandomiZed; 3. september 2009 kl. 23:54. Grunn: bittelite tastatur = skrivefeil
Interessert i sport? Prøv litt betting, moro + du kan tjene hvis du er flink

Eller prøv å tjene penger på nettet, det er jo inn nå for tia... lag en blogg/nettside om noe du brenner for og lokk inn besøkende så blir det fort penger av det

Edit: ellers så er det mye surveys etc der du svarer på dritkjedelige spørreskjemaer og får litt penger for det.
Sist endret av Kiwiflip; 4. september 2009 kl. 00:06.
ta google wholesale sider så kan du handle inn store partier med capser,mobiler,briller osv.:P bare spørre om du trenger hjelp:P

eller fins masse it stuff d er mulig å få tak i siden d er d du er intrisert i
Sist endret av masson89; 4. september 2009 kl. 00:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Daytrade valuta. Har akkurat tjent litt på å sitte foran pcen
Start en bedrift på internett
Selg anonmasker fra bedriften
Rule 1&2 til alle som går med maska
?????
PROFIT
Sitat av SeNaH Vis innlegg
Online poker.
Vis hele sitatet...
Støtter denne, til tross for at trådstarter ikke vil bruke penger for å tjene penger (what?).

Jeg er selv 18 år og spiller poker, mest som hobby, ved siden av skole, deltidsjobb, fotball, motorentusiasme (MC og bil), og pengenesom kommer fra pokeren kommer meget godt med. Jeg er langt fra noe ekspert, men jeg har lest en del teori, og drar da ut noen tusen hver måned. Har flere kompiser som også bare spiller poker for gøy, som drar ut hundretusenvis av kroner i året.

Nå er selvfølgelig ikke alle i stand til å tjene hundretusenvis. Men med et minimum av egeninnsats (da tenker jeg ikke på økonomisk), så er det fullt mulig å tjene noen lapper på poker i måneden. Og dersom du gjør det på fritiden, og trives med det, hva kan da være bedre? Du kan ta deg noen runder "innimellom", når du har fri fra alt annet som skjer, og du føler at du har lyst. Ingen tvang, du er din egen sjef, matematisk statistikk sørger for at penger renner inn på konto mer eller mindre fast, selv om varians sørger for noen hopp (både opp og ned!).

La meg ta meg selv som eksempel. For øyeblikket spiller jeg på et nivå der jeg i gjennomsnitt satser $20 per turnering (det er ikke stort mer enn en liten hundrelapp). Av og til vinner jeg mange ganger innsatsen, og av og til taper jeg det. Men i gjennomsnitt tjener jeg $14 per turnering. Det vil si at min spillestil gjør at dersom jeg påfører den i alle turneringene mine, så vil matematiks "flaks og uflaks" gjøre at jeg vinner av og til og taper av og til, men dette vil jevne seg ut, og i lengden blir det en stabil vekst. Hver $20-turnering jeg spiller har en forventet payback-verdi på $34, altså $14 i pluss. Dette er for øyeblikket ca 90 kroner. Hver turnering varer ca. 1 time. Spiller 4 samtidig, det betyr at jeg har en forventet netto fortjeneste på $56/time. Dette er nesten 350 kroner timen. Av og til er det timer der jeg ikke vinner en dritt og av og til er det timer jeg vinner tusenvis. I gjennomsnitt tjener jeg 350 kroner timen, og jo mer volum man legger inn, altså jo mer man spiller, desto mer stabil er inntekten reelt sett.

Man blir ikke rik av 350 kroner timen når man hver uke har 40 timer på skolen, 10 timer fotball, varierende antall timer i en dårlig betalt 110kr/t-jobb i tillegg til mangfoldige timer på veien (fordi jeg elsker det). Det blir ikke så mye tid til å tjene 350 kroner timen. Man skal jo sove, spise og ha et sosialt liv også. Men en time her og en time der, så blir det noen tusen i måneden, og det er penger som kommer VELDIG godt med. Dersom jeg slutter i deltidsjobben skal jeg i allefall ikke finne meg en ny jobb. Da skal jeg heller disiplinere meg selv og sette av tid til å spille poker. Det er +EV. Det er PROFIT.

Mine $0,02.
Sist endret av Realist1; 4. september 2009 kl. 01:40.
Sitat av Defqon Vis innlegg
Start en bedrift på internett
Selg anonmasker fra bedriften
Rule 1&2 til alle som går med maska
?????
PROFIT
Vis hele sitatet...


Haha, visste ikke at det var så mange /b folk her...

Men det ligger jo NOE i det du sier da.. Finn noe som er VEeeldig populært for tiden, og selg det på finn/ Qxl ?
/dev/urandom
RandomiZed's Avatar
Trådstarter
Hm. selge anonmasker og tskjorter med motivators fra /b/. Tja.

its relevant to my interests.
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
Hm. selge anonmasker og tskjorter med motivators fra /b/. Tja.

its relevant to my interests.
Vis hele sitatet...
Kunne tjent penger på det, og hvis du har plagg som tskjorter med kjente ting som feks motivationals, pedobear, longcat og sånt som "vanlige" mennesker vet hva er så utvider du plutselig målgruppen ekstremt.
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
Heisann.
JEg har akkurat flyttet ut i en ny leilighet og ser at jeg har vesentlig mindre penger å rutte med nå som jeg betaler -alt- selv.
Jeg har 100% stilling som jeg tjener så-som-så i, jeg har ingen planer om å bytte jobb da dette er en garantert jobb der jeg ikke vil få sparken.

Jeg vil heller ikke skaffe meg arbeid på si, dette står også i kontrakten at jeg ikke kan jobbe på si, lovlig iallefall.

Spørsmålet mitt, fins det noen (ikkekriminelle) måter å skaffe seg enkle penger på som ikke innebærer at jeg må bruke penger for å tjene penger?
Vis hele sitatet...
En arbeidsgiver kan vell ikke nekte deg å ha en jobb nr2 så lenge det ikke går utover din vanlige jobb?
1. Dersom du har fått deg en for dyr leilighet kontra din inntekt har du dårlig økonomisk sans.
2. Har aldri hatt en jobb som har nektet meg sekundære arbeidsgivere, utenom den jeg har nå, noe som er ganske logisk. (dog blir det jo noe annet med internasjonale firmaer kontra norske småfirmaer).
min arbeidsgiver sier også klart i fra at jeg ikke kan ha enn sekundær jobb. men så er jobben min lønnet etter prestasjon så jeg vil jo som oftest tjene mere på det ved å være uthvilt :-)
Sitat av tech freak Vis innlegg
min arbeidsgiver sier også klart i fra at jeg ikke kan ha enn sekundær jobb. men så er jobben min lønnet etter prestasjon så jeg vil jo som oftest tjene mere på det ved å være uthvilt :-)
Vis hele sitatet...
Hva arbeidsgiver sier og hva som står i kontrakta di er to forskjellige ting.

Ja, du vil kanskje tjene mer på det, men det kommer jo helt an på hvor mye du tjener på den vanlige jobben (når du er uthvilt) kontra en sekundær jobb.