Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3405
FpU vil ha en legalisering av cannabis og andre lette narkotiske stoffer. Moderpartiet er dessverre helt uenig. Men det her må da bety noe? Det virker som den yngre generasjonen begynner å våkne opp, og fatte at narkotikapolitikken som herjer i Norge nå er helt på jordet.

Tanker?
Sist endret av TheGloryHole; 24. mars 2012 kl. 19:33.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
FpU vil ha en legalisering av cannabis og andre lette narkotiske stoffer. Moderpartiet er dessverre helt uenig. Men det her må da bety noe? Det virker som den yngre generasjonen begynner å våkne opp, og fatte at narkotikapolitikken som herjer i Norge nå er helt på jordet.

Tanker?
Vis hele sitatet...
Fra det mest populistiske partiet i Norge? Nei ikke egentlig. Moderpartiet snur nok raskt bare det er en oppslutning i bunnen som viser at det er noe folk vil stemme på.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Ungdomsparti.
Alle ungdomspartiene vil ha legalisert det, det er åpenbart at det blir legalisert når neste generasjon politikere begynner å ta over. Bare å bli kvitt fosilene.

Se kommentarfeltet, ignorante mennesker.
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Ungdomsparti.
Alle ungdomspartiene vil ha legalisert det, det er åpenbart at det blir legalisert når neste generasjon politikere begynner å ta over. Bare å bli kvitt fosilene.

Se kommentarfeltet, ignorante mennesker.
Vis hele sitatet...
Det er akkurat som å si at neste sesong av Paradise Hotel blir mye bedre. Jeg tror vi må vente en god stund før ting blir tatt hånd om. Min personlige oppfatning er at Norge som et stort jævla samfunn er redd for å gjøre ting "først", og vi sitter å avventer på at andre land skal gjøre noe med saken, før vi i det hele tatt vrikker på ræva.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av wavezor Vis innlegg
Det er akkurat som å si at neste sesong av Paradise Hotel blir mye bedre. Jeg tror vi må vente en god stund før ting blir tatt hånd om. Min personlige oppfatning er at Norge som et stort jævla samfunn er redd for å gjøre ting "først", og vi sitter å avventer på at andre land skal gjøre noe med saken, før vi i det hele tatt vrikker på ræva.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du på noen måte sammenligne legaliseringsdebatten og Paradise Hotell?
På det tvshowet er det dumme mennesker som prøver å bevise at de er dummere enn de forrige som var der.

Når alle ungdomspartiene er for legalisering er det jo et veldig konkret bevis for at det kommer til å bli legalisert da de som sitter høyt i ungdomspartiene trolig er neste generasjons store politikere.
Sitat av wavezor Vis innlegg
Det er akkurat som å si at neste sesong av Paradise Hotel blir mye bedre. Jeg tror vi må vente en god stund før ting blir tatt hånd om. Min personlige oppfatning er at Norge som et stort jævla samfunn er redd for å gjøre ting "først", og vi sitter å avventer på at andre land skal gjøre noe med saken, før vi i det hele tatt vrikker på ræva.
Vis hele sitatet...
Generasjon, ikke neste årskull.
Jeg er selv medlem av Unge Venstre Harstad og vi diskuterer det temaet ofte! Du burde dra på et av møtene til venstre i din hjemby og høre på synspunktene deres, det er ganske interessant.

Med vennlighilsen en oljearbeider med mye fritid og grønnsaker
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Ungdomsparti.
Alle ungdomspartiene vil ha legalisert det, det er åpenbart at det blir legalisert når neste generasjon politikere begynner å ta over. Bare å bli kvitt fosilene.
Vis hele sitatet...
Tror nok vi må vente minst 2 generasjoner til før det blir en legalisering.
Det er nesten like interessant at årsmøte i Oslo SV ikke sa nei til et forslag om ny narkotika politikk, som inneholdt legalisering, men ville åpne for en bred debatt. Forslaget gikk inn på flere tiltak for å bedre narkotikapolitikken og ikke bare legalisering, noe jeg synes er lurt, da legalisering kan ha negative konsekvenser man må gjøre noe med. http://kimsblogg.no/?page_id=245
Det er jo flere lokallag som ønsker å legalisere narkotika. Bergen Venstre vil legalisere narkotika. Trondheim Venstre vil ha cannabis-salg på pol eller apotek.
Sist endret av Ingens gate; 24. mars 2012 kl. 21:38.
Tok meg friheten til å slenge inn ett korttenkt innlegg.

"– Nei, absolutt ikkje. Eg ønskjer å gå motsett veg. Me skal ikkje ha noko av det."

Vell. Hva skal man si?Det er vell denne holdningen som har regjert de siste 40-50 åra i norge og flere land. Strengere straffer har blitt testet. Jeg håper neste generasjons politikere får ett mer nyansert syn på rusproblemene\rusmidlene i samfunnet enn den eldre garde.Det er nesten en religion for dem og si NEI til ulovlige stoffer og det skal være straffbart.. Deres moralske verdier veileder dem..Det som ikke ikke passer inn i deres synspunkter\moralske syn ser de bort ifra. Annet er politisk selvmord....
----------------------------------------------------------------------------------------
Nå skal jeg ut og drikke
Sist endret av sneipen; 24. mars 2012 kl. 22:30.
noen som har fått med seg den danske regjeringens innstilling til københavns enstemmige forslag om lovlige utsalgs steder for cannabis? Sånn jeg forstod det så står det og faller på regjeringens holdning til om det blir lov med cannabis i københavn. Vet de har forsøkt en gang tidligere med et negativt resultat. Men innstillingen om legale utsalgsteder for cannabis ble sendt i januar. Har ikke funnet noe info om regjeringen godtar eller ei.

Dog er det et godt tegn at ungdomspartiene stiller seg positive til legalisering av cannabis. Men det at legemiddelindustrien patenterer et legemiddel basert på cannabis er ikke akkurat så positivt. Snart blir molekylet patentert av selskaper a la montesanto eller no?
Det er dumt å legalisere cannabis, for da kommer snart den neste generasjonen og sier: "Men vi klarer oss jo så fint i helgene med heroin, vi må legalisere det også!" Så blir vi alle invalide snart pga rusproblemer fordi alle rusmidler er lovliggjort. Vi -må- prøve å holde det på et lavt nivå.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Det er dumt å legalisere cannabis, for da kommer snart den neste generasjonen og sier: "Men vi klarer oss jo så fint i helgene med heroin, vi må legalisere det også!" Så blir vi alle invalide snart pga rusproblemer fordi alle rusmidler er lovliggjort. Vi -må- prøve å holde det på et lavt nivå.
Vis hele sitatet...
Det er en liten forskjell på cannabis og heroin. Det har aldri så vidt meg bekjent vært en positiv innstilling til heroin helt siden de enorme negative effektene ble kjent. Og det er LENGE siden.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Det er dumt å legalisere cannabis, for da kommer snart den neste generasjonen og sier: "Men vi klarer oss jo så fint i helgene med heroin, vi må legalisere det også!" Så blir vi alle invalide snart pga rusproblemer fordi alle rusmidler er lovliggjort. Vi -må- prøve å holde det på et lavt nivå.
Vis hele sitatet...
hørt ordtaket "forbuden frukt smaker best"? Og hva med de landene der heroin er alment akseptert. de landene er invalide??
Alle mennesker ruser seg i en eller annen form. Er snakk om å se systemet bak det hele og forkaste den utopien om et rusfritt samfunn.
Og ser du en forskjell på bruk og misbruk?

"caffeine from monday to friday to keep you going, then alcohol to make you forget the prison that you live in"

Vi må/bør prøve å framover og ikke henge oss opp i fortidens utdaterte tankesett..
Sitat av Taurean Vis innlegg
Det er dumt å legalisere cannabis, for da kommer snart den neste generasjonen og sier: "Men vi klarer oss jo så fint i helgene med heroin, vi må legalisere det også!" Så blir vi alle invalide snart pga rusproblemer fordi alle rusmidler er lovliggjort. Vi -må- prøve å holde det på et lavt nivå.
Vis hele sitatet...
Så klart skal vi legalisere heroin.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Det er dumt å legalisere cannabis, for da kommer snart den neste generasjonen og sier: "Men vi klarer oss jo så fint i helgene med heroin, vi må legalisere det også!" Så blir vi alle invalide snart pga rusproblemer fordi alle rusmidler er lovliggjort.
Vis hele sitatet...
Er dette seriøst ment? Jeg tror ikke frykten for straff er det som holder de fleste vekke fra narkotika, og at forbudspolitikken dermed er det som holder samfunnet sammen og redder oss alle. Fjern påstand.
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Jeg tror ikke frykten for straff er det som holder de fleste vekke fra narkotika
Vis hele sitatet...
Det er det som holder meg unna Cannabis hvertfall.

Og ja, jeg ser at du skrev "de fleste".
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Er dette seriøst ment? Jeg tror ikke frykten for straff er det som holder de fleste vekke fra narkotika, og at forbudspolitikken dermed er det som holder samfunnet sammen og redder oss alle. Fjern påstand.
Vis hele sitatet...
Helheten i at noe stemplest som ulovlig narkotika som du må bryte loven for å få tak i holder nok definitivt en god del unna det?
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Sitat av hideout Vis innlegg
Helheten i at noe stemplest som ulovlig narkotika som du må bryte loven for å få tak i holder nok definitivt en god del unna det?
Vis hele sitatet...
Det jeg har erfart gjennom den lille tiden jeg har vært en "kriminell", så holder de fleste seg unna cannabis pga de trur det er veldig farlig å prøve en gang. Hørt mye om de farlige psykosene man får etter en joint. Etter de prøvde første gang var alt mye klarere.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Det jeg har erfart gjennom den lille tiden jeg har vært en "kriminell", så holder de fleste seg unna cannabis pga de trur det er veldig farlig å prøve en gang. Hørt mye om de farlige psykosene man får etter en joint. Etter de prøvde første gang var alt mye klarere.
Vis hele sitatet...
Hmm, solgt mengdevis med cannabis uten å få noe spørsmål om hva kjipe opplevelser man kan få menst man røyker igrunn. Merka meg heller det at cannabisrøykere går man over hus for å fortelle alle de kjenner hvor lite farlig det faktisk er, så den der psykoseproblemstillinga di var ny :P

Tviler -veldig- på at flere holder seg borte fra cannabis pga frykten for en psykose kontra at det er ulovlig. At man går rundt og tenker på at man kan få psykose av å røyke en joint er vel først en tanke man har om man har bestemt seg for å prøve cannabis. Frykten er vel i 9/10 tilfeller ikke større enn at man lar seg bli overtalt heller =)
Narkotikapolitikken må uansett endres. Den er per idag feilslått..
Politikere er for redde for å miste velgere, ingen med god oppslutning kommer til å ta en diskusjon om å lovlig gjøre et stoff som i dag regnes som narkotika.

landet blir styrt av Pr folk, intressen for å styre landet blir kokt bort i tomme løfter. men det som er viktig er jo å være mest mulig og først ut i media sånn at man blir stemt på.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Det er dumt å legalisere cannabis, for da kommer snart den neste generasjonen og sier: "Men vi klarer oss jo så fint i helgene med heroin, vi må legalisere det også!" Så blir vi alle invalide snart pga rusproblemer fordi alle rusmidler er lovliggjort. Vi -må- prøve å holde det på et lavt nivå.
Vis hele sitatet...
Hadde heroin blitt lov,betyr det at du hadde prøvd det?

En lovligjøring vil skje for og hjelpe de som allerede sliter,ikke gi dem mer pes..

Vi har nok av lovlige ting du kan kjøpe på rema og ruse deg på,betyr vel ikke man er nødt å gjøre dette fordi det er lovlig.

Mulig du ikke forstår dette,men ta en tlf til barnebarna dine og hør hva de har og si om saken..
Sitat av hideout Vis innlegg
Helheten i at noe stemplest som ulovlig narkotika som du må bryte loven for å få tak i holder nok definitivt en god del unna det?
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke gå med på at det er forbudspolitikkens fortjeneste at folk holder seg unna narkotiske stoffer. Dette vil implisitt si at forbudspolitikken virker og bruk vil eksplodere ved avkriminalisering/legalisering. Kan du vise til slik statistikk fra land med en mer liberal narkotikapolitikk?

Kanskje det er en del som egentlig har lyst til å prøve cannabis, men folk lar ikke vær å bruke heroin fordi det er forbudt, de tenker heller selv. Narkotikamisbruk er halvert i Portugal siden tidlig 1990-tallet, og det i et land som har avkriminalisert alle stoffer de siste 11. Hvordan vil du forklare det i forhold til din teori? Burde ikke statistikken da gått motsatt vei?

Tobakk er et farlig produkt som er lovlig i Norge, men det blir færre og færre som bruker det. Hvorfor trenger vi ikke tvang og straff for å for å styre befolkningen inn på rett spor når det gjelder tobakk? Fordi et opplyst folk er bedre i stand til å ivareta sine egne interesser, mener jeg.
At noe er stemplet som ulovlig narkotika gjør jo selvsagt at man danner seg andre tanker enn om man vokste opp med samme stoffene likestilt med alkohol og hadde lik aksept i samfunnet. Selv med avkriminalisering for brukerdoser ligger fortsatt historien til stoffet til bunns, stigmaen rundt det forsvinner ikke på noen år akkurat. At et stoff er klasifisert som ulovlig føler jeg definitivt har en god prevantiv virkning ovenfor ungdom.

Så og si alle land i Europa viser øke i narkotika bruk. Sverige har hevet straffene sine og bevilget betydelig større budsjetter for å håndheve deres lover, noe som har ført til at de er eneste land i Europa som viser til merkbar nedgang i narkotikabruk. De har en betydelig nedgang over hvor mangen som velger å prøve narkotika. Om en politikk som så tydelig går på at det er nulltoleranse ovenfor narkotika fører gode eller dårlige ting med seg kan man alltids diskutere, men at forbudspolitikken tjener deres formål er hevet over ennhver tvil.

Ikke akkurat overraskende at flere narkomane gir seg med nark. når de har tilgang på behandling bare dager etter at de blir arrestert. Tror ikke noen er uenig i at det finnest betraktelig bedre måter å reagere ovenfor narkomane på enn å hive de i fengsel. Portugal er milevis forran resten når de klarer å få narkomane inn på behandling bare dager etter arrestasjon, men som de selv sier, er ikke bare å overføre dems politikk så oppnår man samme resultat. Norge har de siste årene beveget seg mer og mer mot et lignende tankesett når det kommer til cannabis. I Portugal blir du 'straffet' for brukerdoser med små bøter eller behandling. I Norge blir du så og si utelukkende straffet med bøter for brukerdoser med cannabis. Politiet har de siste 2 årene tatt i bruk mer og mer urinprøver på kontrakt med oppfølging som straffereaksjon ovenfor ungdom/førstegangsforbrytere. Portugal går nedover i antall brukere mens vi går bare oppover - Er det for det norske folk ikke er klar over de milde sanksjonene som er på cannabis det da? Deres politikk er som natt og dag når det kommer til narkomane som blir tatt med harde stoff, men deres måte å konsekvent bruke bøter/behandlig istedet for fengselsstraff for cannabis er ikke akkurat så veldig ulikt hvordan det er i Norge. Tror ikke akkurat tanken på å risikere å havne under oppfølgingsprogrammet i Portugal kontra å få ei bot i Norge vil få noe å si for det generelle bruk.
Tror egentlig de fleste ungdomspartier har den holdningen der for å få stemmer. Litt sånn som V, SV og de grønne gjør. Rett før valget sender de store overskrifter til media om å åpne cannabisdebatten, for å så glemme hele greien senere.
Norge er et saue-land, og da mener jeg ikke bokstavlig. Jeg tror ikke det er Norge som kommer til å revulusjonere Narko-politikken.