Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 4934
For en god stud siden (noen år) husker jeg at jeg så et tre-kantet stjerneformasjon på himmelen der stjernene fulgte etter hverandre i stor fart konstant rundt i en trekant (legger ved et bilde for de som ikke skjønner). Jeg lurer da på hva dette kan være for noe? Har aldri sett noe lignende. Søkeresultatene på google sier meg at noen har sett det samme, men ikke noen av dem gir meg noe godt svar på hva dette var for noe. Håer jeg postet tråden under rett seksjon.
http://bildr.no/image/1138903.jpeg
Bilde forklarer det ikke så godt, men som sagt, så bevegde de seg i stor fart.
Sist endret av Avatar; 23. mars 2012 kl. 20:49.
Naval Ocean Surveillance Satellites - a 'UFO'
Sist endret av Ingens gate; 23. mars 2012 kl. 20:56.
Trådstarter
Jeg så dette selv, men de tre stjernene (eller hva den nå var), bevegde seg raskt i en trekantet formasjon. Dette passer altså ikke inn i denne beskrivelsen. Dessuten var det ikke så langt tilbake som til 1999
Sist endret av Avatar; 23. mars 2012 kl. 20:57.
Sitat av Ingens gate Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Stilig! Kilden sier at satelittene befinner seg ved 1100km over jordens overflate, kan dette virkelig stemme? Det ser jo ut som om de beveger seg temmelig hurtig og presist! Det må da være en enorm hastighet på disse satelittene?
Sitat av NijO Vis innlegg
Stilig! Kilden sier at satelittene befinner seg ved 1100km over jordens overflate, kan dette virkelig stemme? Det ser jo ut som om de beveger seg temmelig hurtig og presist! Det må da være en enorm hastighet på disse satelittene?
Vis hele sitatet...
Med keplers tredje lov: (GM/d)^.5
fikk jeg: 31744 km/t (eller 8817.9 m/s)

Til sammenligning vil satelitter i dne geostasjonære banen ha ne hastighet på cirka: 3.07 km/s

Altså nesten 3 ganger så fort.
Edit: ta også hensyn til at de har en kortere bane rundt jorda, noe som også påvirker hvor fort det ser ut som de beveger seg.
Sist endret av etse; 23. mars 2012 kl. 21:11.
Høyden virker rimelig, den. Hvis vi setter jordradius = 6 371 km og jordmasse = 5,974·10²⁴ kg får vi at farten til satellittene må være
√((6.67·10⁻¹¹·5,974·10²⁴)/(6371·10³+1100·10³)) m/s = 7,3 km/s.
Sist endret av Ingens gate; 23. mars 2012 kl. 21:20.
Trådstarter
Skriver dere nå om en sikrkulær, eller bevegende (bortover) fart? Nå er ikke jeg et mattegeini sånn som dere
Sist endret av Avatar; 23. mars 2012 kl. 21:29.
vi snakker om hastighet, altså hvor langt den beveger seg. Og det er helt uavhengig av hvilken retning eller hvilken bane den beveger seg i. Det du tenker på er fart, altså en vektor som har en bestemt lengde og en retning.
Trådstarter
Noen andre som har en forklaring på formasjonen?

EDIT: Linke lenger oppe sikter til dette: http://www.youtube.com/watch?v=pxN2ieE8N9A Det var ikke sånn jeg så det.
▼ ... over en uke senere ... ▼
det du så , var det like mye avstand mellom de 3 punktene mens den roterte bortover ? isåfall er ikke du den eneste som har sett dette . det var en ufo du så , dette er et tema som blir latterliggjort i offentlige rom ,men årlig forskes det
for millioner rundt nettopp dette i norge.

tenk deg det at du ville rapporter om et ukjent fly i norsk luftrom.
politiet hadde tatt imot meldingen og gitt den til forsvarets overkommando
for videre undersøkelser.

og så gjør du det samme med en Ufo politiet tar imot og videresender meldingen
videre til forsvarets overkommando for videre undersøkelser. eneste forskjellen
er at i det offentlige rom blir dette latterlig gjort.
Sitat av lightworkers1 Vis innlegg
det du så , var det like mye avstand mellom de 3 punktene mens den roterte bortover ? isåfall er ikke du den eneste som har sett dette . det var en ufo du så , dette er et tema som blir latterliggjort i offentlige rom ,men årlig forskes det
for millioner rundt nettopp dette i norge.

tenk deg det at du ville rapporter om et ukjent fly i norsk luftrom.
politiet hadde tatt imot meldingen og gitt den til forsvarets overkommando
for videre undersøkelser.

og så gjør du det samme med en Ufo politiet tar imot og videresender meldingen
videre til forsvarets overkommando for videre undersøkelser. eneste forskjellen
er at i det offentlige rom blir dette latterlig gjort.
Vis hele sitatet...
Du burde ha ventet en dag med å skrive det. Op 1. April skal man ikke tro på noe
Og nei, de roterte ikke bortover, bare rundt og rundt i sin egen form
Sist endret av Avatar; 1. april 2012 kl. 23:24.
Minner meg om noe jeg så i fjor. Var vel i 5-tiden om natten. Det var stjerneklart og masse stjerner på himmelen. Så fikk jeg øye på noe lignende som deg. Enkelte av stjernene bevegde seg i forhold til de andre. Noen relativt hurtig, og noen ganske sakte. Var vel snakk om totalt 7-8 "stjerner", tenker jeg. Noen fulgte et fast mønster, tilsvarende trekantmønsteret du beskriver. Relativt stor trekant, mye større enn Karlsvogna i alle fall. Mens andre så ut som om de var på "transport-tur" over himmelen, men med stopp, omveier og sikk-sakk-kjøring. Noen ganger så det ut som om to av dem tok detours for å møtes, for deretter å skille lag igjen og fortsette på andre veier.

Prøvde å filme med mobilen, men hadde ikke nubbesjangs til å zoome inn.

Jeg hadde aldri sett noe lignende og synes det var helt steinsykt. Aner ikke hva det var. Satellitt-forslaget er jo plausibelt, men mønsteret de forskjellige "stjernene" bevegde seg på var helt fullstendig ulogisk. Det pågikk konsekvent hele den timen jeg orket å sitte og studere det. Det var helt merkelig, nesten så jeg begynte å tro det var intelligent styrt.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Interessant! Dette så også jeg og vennegjengen min når vi var mindre og var ute og aket. Som du beskriver var det tre lys, som snurret rundt seg selv i en trekantform. Det var også et slags svakt, svært lys rundt dette. Og det var SVÆRT! Det tok sikkert bare 6 sekunder fra vi så det og til det var borte.
Sitat av lightworkers1 Vis innlegg
det var en ufo du så ... årlig forskes det for millioner rundt nettopp dette i norge.
Vis hele sitatet...
Kan du dokumentere disse påstandene?

Sitat av lightworkers1 Vis innlegg
tenk deg det at du ville rapporter om et ukjent fly i norsk luftrom. politiet hadde tatt imot meldingen og gitt den til forsvarets overkommando for videre undersøkelser.

og så gjør du det samme med en Ufo politiet tar imot og videresender meldingen
videre til forsvarets overkommando for videre undersøkelser. eneste forskjellen
er at i det offentlige rom blir dette latterlig gjort.
Vis hele sitatet...
I begge tilfeller rapporterer du et flyvende objekt, og det er ikke unaturlig at de som har ansvar for luftrommet får beskjed og gjør en vurdering om de skal undersøke dette nærmere. Det som latterliggjøres er at du fullstendig grunnløst har konkludert med at de lysende prikkene er nødt til å være utenomjordiske fartøy med små grønne menn.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har sett selv, men det er nok bare jorda som roterer og skyer som beveger seg som lager en illusjon
Provo
Tror du burde google hva UFO er forkortelse for, jeg har ihvertfall ikke lest noe om grønne menn i denne tråden annet enn hva du skrev.
UFO- unidentified flying object
Er vel ingen som har nevnt utenomjordisk aktivitet her.
Sitat av etse Vis innlegg
vi snakker om hastighet, altså hvor langt den beveger seg. Og det er helt uavhengig av hvilken retning eller hvilken bane den beveger seg i. Det du tenker på er fart, altså en vektor som har en bestemt lengde og en retning.
Vis hele sitatet...
Det er omvendt. Hastighet er en vektor som har en bestemt lengde og retning, mens fart kun er en størrelse.

http://no.wikipedia.org/wiki/Hastighet
http://no.wikipedia.org/wiki/Fart
Har sett noe likt for noen år siden, men da var det bare en eller to stjerner som beveget seg i randome bevegelsen over alt kjempe fort, det så ut som et stjerneskudd bare raskere og mye mindre og det stoppet ikke, bare fortsatte.

EDIT:det var sykt creepy
Sist endret av iColdman; 28. april 2012 kl. 22:23.
Sitat av Lunning Vis innlegg
Provo
Tror du burde google hva UFO er forkortelse for, jeg har ihvertfall ikke lest noe om grønne menn i denne tråden annet enn hva du skrev.
UFO- unidentified flying object
Er vel ingen som har nevnt utenomjordisk aktivitet her.
Vis hele sitatet...
I den konteksten ordet stod virker det ganske tydelig at brukeren med UFO mente noe utenomjordisk. Særlig også siden han skilte mellom «ukjent fly» og «Ufo».
Ingens gate
Godt mulig men jeg forstod det som att han ser ett fly som han ikke vet om hører hjemme her i Norge, men han ser att det er et fly. Og med ufo, att han bare ser ett objekt på himmelen som han ikke aner hva er.
Trådstarter
Sitat av Lunning Vis innlegg
Ingens gate
Godt mulig men jeg forstod det som att han ser ett fly som han ikke vet om hører hjemme her i Norge, men han ser att det er et fly. Og med ufo, att han bare ser ett objekt på himmelen som han ikke aner hva er.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke sikker på om at det er et fly. Som jeg prøve å skrive tidligere, bevegde det seg ikke bortover himmelen, men "det" hadde lys som surret rundt i en trekant, mens hva en nå det er stod stille på himmelen.
Sitat av Lunning Vis innlegg
Provo
Tror du burde google hva UFO er forkortelse for, jeg har ihvertfall ikke lest noe om grønne menn i denne tråden annet enn hva du skrev.
UFO- unidentified flying object
Er vel ingen som har nevnt utenomjordisk aktivitet her.
Vis hele sitatet...
Det finnes nok knapt et menneske i dag som ikke vet hva UFO er en forkortelse for, men jeg valgte å tro at lightworkers1 ikke er så heseblesende tullete at han/hun svarer på Avatars spørsmål om identifisering av et flyvende objekt med en opplysning om at det flyvende objektet ikke er identifisert. For meg virker det rimelig åpenbart ut fra resten av teksten i innlegget hvilken betydning av UFO det siktes til.
Tja, bruker man betegnelsen UFO, så forutsetter man strengt tatt at objektet flyr - og dermed er innenfor atmosfæren til jorda og flyr i dette gasslaget. Og jeg er enig med Provo. Om man ikke vet at objektet befinner seg innenfor atmosfæren, så er eneste tolkning av UFO: små grønne menn.
Sist endret av beLIEve; 6. mai 2012 kl. 16:55.
I Arizona 1997 ble det sett noe lignende lys, sjekk den videoen her http://www.youtube.com/watch?v=0-cxlC79T9Q
Trådstarter
Sitat av Munchies Vis innlegg
I Arizona 1997 ble det sett noe lignende lys, sjekk den videoen her http://www.youtube.com/watch?v=0-cxlC79T9Q
Vis hele sitatet...
De jeg så var ikke så nærme jorden som de.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Følte at denne posten passer best for en video jeg nettopp så på youtube.
Den viser mange forskjellige videoer tatt av random folk over alt på jorden av UFO'er.
Lurer egentlig på om det man ser i denne videoen har vært mulig å fake, eller om det faktisk er noe form for liv som holder ett lite øye med oss her nede.


http://www.youtube.com/watch?v=pGU8I...eature=g-all-c
Trådstarter
Formen var mye mer som en likesidet trekant. Og måten den bevegde seg på er ikke lik den i videoen til g-koden. Så ikke hele videoen til fth, men fant ikke noen som lignet der heller.
Sitat av Avatar Vis innlegg
Formen var mye mer som en likesidet trekant. Og måten den bevegde seg på er ikke lik den i videoen til g-koden. Så ikke hele videoen til fth, men fant ikke noen som lignet der heller.
Vis hele sitatet...
Var egentlig ikke ment som om at du skulle sammenligne det med noe du så.
Lurte på om det man ser i videoen er mulig å redigere inn. Om det faktisk er ekte det man ser på videoen. Jeg har alltid vært ganske skeptisk til UFO videoer tatt av mennesker, men samtidig så tror/vet jeg at det finnes liv der ute men om de er såpass avansert at de kan bevege seg så sinnsykt raskt er noe annet. Hvis dette er ekte, så lurer jeg også på hvorfor de bare flyr over oss, såpass langt unna og ikke lander eller vil ha kontakt :s merkelige greier.
Sitat av fth Vis innlegg
Følte at denne posten passer best for en video jeg nettopp så på youtube.
Den viser mange forskjellige videoer tatt av random folk over alt på jorden av UFO'er.
Lurer egentlig på om det man ser i denne videoen har vært mulig å fake, eller om det faktisk er noe form for liv som holder ett lite øye med oss her nede.


http://www.youtube.com/watch?v=pGU8I...eature=g-all-c
Vis hele sitatet...
Føler masse av de tingene ser ut som satelitter og stjerneskudd.