Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4469
Skinny But Dangerous
SkinnyPIMP's Avatar
Fant en nettside som sender nootropics der innholdet er markert med "For research purposes. Not for human consumption".

Siden det er for "research", hvordan stiller tollen seg til dette tror dere?

Ingenting overrasker meg med den norske tollen lenger, men litt rart å klassifisere det på samme måten som de gjør med vanlige flasker med nootropics.

Blir all post scannet gjennom X-ray? For da vil det nok uansett se veldig shady ut mtp. At det kommer i en ziplock-bag. Det er i alle fall tydelig markert med hva det er, og det kjemiske navnet.

De selger for eksempel Fasoracetam og Oxiracetam, så det er ikke rusmidler vi snakker om.

Vil gjerne ha synspunkter eller om noen har erfaring med akkurat dette.
Tollen driter i hva ting er merket med. Om innholdet er ulovlig så tar dem det. Om innholdet ser ulovlig ut så tester dem det for å være sikre.
Skinny But Dangerous
SkinnyPIMP's Avatar
Trådstarter
Ja, det forstår jeg - men det som er aktuelt for meg å bestille er heller ikke direkte ulovlig, og i værstefall får de kreve resept som de alltid gjør om de er usikre.
Jeg bare leker litt med tanken.

Finnes det andre aktuelle smutthull?
Sist endret av SkinnyPIMP; 16. februar 2016 kl. 15:34.
Anbefaler deg å sende en mail til tollvesenet ang. det aktuelle stoffet. Gjorde det samme selv for noen år tilbake og selv om svaret jeg fikk var noe diffust tolket jeg det som det var greit å bestille. Fikk det gjennom flere ganger (pakken hadde ikke noe tegn til å være åpnet, kunne sikkert fort ha blitt en annen historie da). Mistet interressen for nootropics etterhvert så ble ingen flere bestillinger.

I og med at nootropics ikke gir noen rus er det absolutt ikke noen fare ved å sende mail om dette. Hvis du er paranoid kan du bare oppdrette en google-mail med falskt navn.

Som jeg nevnte er dette noen år siden, så lovverket er garantert annerledes.

Viser det seg at svaret du får er at det ikke er lovlig å importere, så kan du banne på at det du bestiller blir behandlet som et RC og straffen deretter.

EDIT: Fant denne fra hovedinnlegget til en annen tråd. Ville nok styrt unna å bestille. Tollere gir blanke faen i at det ikke er for "human consumption", stoffet er importert uansett.
Sist endret av Paradigm; 16. februar 2016 kl. 16:34.
Skinny But Dangerous
SkinnyPIMP's Avatar
Trådstarter
Jeg har nå bestilt Coluracetam, Nefiracetam og Aniracetam fra US og UK - alle med falske etiketter skjult som vanlig koffein. Blir spennende å se om dette kommer igjennom!

Lurt å tenke uttafor boksen
Om du skulle være heldig å få igjennom varene du har bestilt, så har nok det kun med flaks å gjøre. For om du tror at du er den første som prøve å sende noe med posten kamuflert som noe annet, må du tro om igjen, det er det eldste trikset i boka. Og som moret skriver, dersom tollerne mistenker noe, tester de det. Og ditt tilfelle, så trenger ikke stoffet du tar inn i seg selv å være ulovlig, du har allerede forsøkt å smugle det inn som noe annet. Så jeg tror du er på ganske tynn is uansett, men det er mange som sender med posten så du kan ha flaks. Og jeg ville ikke følt meg trygg på at det går bra neste gang, dersom du er heldig og det går bra denne gangen.
Skinny But Dangerous
SkinnyPIMP's Avatar
Trådstarter
Det er sant - men hvor mange har prøvd å skjule nootropics?
Jeg får de i sealed bokser, med Caffeine på, tviler sterkt på at de tester noe sånt når tilogmed firmanavnet står på.

Hvis de skulle merke noe, hvem skal bevise at jeg har satt i gang en slik smugling? De i US og UK gidder ikke snakke med Norsk toll heller.

Også skremmer ikke tollen meg i det hele tatt, de får bare gi meg en bot om det skulle gå så langt.

EDIT: Tenk om tollen skulle sendt alle koffeinbokser til analyse..
De har ingen grunn til å mistenke meg mer enn andre som bestiller koffein.

Jeg tror det kommer til å gå!
Sist endret av SkinnyPIMP; 23. februar 2016 kl. 15:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Nootropics Vis innlegg
Jeg har nå bestilt Coluracetam, Nefiracetam og Aniracetam fra US og UK - alle med falske etiketter skjult som vanlig koffein. Blir spennende å se om dette kommer igjennom!

Lurt å tenke uttafor boksen
Vis hele sitatet...
Hvis tollen skulle gå med på at det er koffeinpiller er det fortsatt ikke lov å bestille det fra USA. Fra UK går det greit, ettersom det er et EØS-land.

Oppdater oss på hvordan det ender.
Skinny But Dangerous
SkinnyPIMP's Avatar
Trådstarter
Sant det Paradigm. Litt ekstra risky fra USA. Har fått phenibut fra USA stoppa i tollkontroll, men fortsatt fått den...Så det er litt vanskelig å si hvor strenge de er på sånt

Holder dere oppdatert!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Skinny But Dangerous
SkinnyPIMP's Avatar
Trådstarter
Kom ikke frem fikk standardbrevet fr tollen....
KittenOnRehab
31 1
Sitat av Nootropics Vis innlegg
Kom ikke frem fikk standardbrevet fr tollen....
Vis hele sitatet...


Kan jeg spørre hva det står i disse brevene? Hvor lang tid fra pakke ble sendt til du fikk det? Og hva skal de gjøre, vet du det? Bøtelegge deg? Venter ei pakke som ikke har dukket opp etter 4 uker og ei etter 3 uker.. hm.. venter liksom bare på dette brevet nå forhåpentligvis..og ikke noe mer enn det.. er på Beitostølen nå og fikk tlf fra huseieren istad , fikk såå angst og tenkte NÅ er de på døra mi.. men det gjaldt noe annet
Uvaksinert 👍
Hvis det går som legemiddel så har man 10 dager på seg fra man får brevet til å skrive en klage, hvis ikke så blir det destruert og ikke noe mer skjer. Men går det som narkotika så vil det nok helt sikkert skje noe mer.

"Ti dagers svarfrist

- Mottakerne av pakker som inneholder ulovlig importerte legemidler blir varslet om at innholdet er tilbakeholdt. De får en frist på ti dager til å begrunne hvorfor de mener at importen er lovlig. Dersom mottakeren ikke svarer forsendelsesselskapet innen fristen blir legemidlet destruert. Eventuelt annet lovlig innhold i pakken blir levert til mottakeren, sier underdirektør Liv Rundberget i Toll- og avgiftsdirektoratet."
▼ ... over en uke senere ... ▼
KittenOnRehab
31 1
..psst..hvordan får jeg sletta siste innlegget mitt på denne?? Takk for svaret forresten: )