Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1239
Lurte litt på om noen hadde peiling på hva lovene sier om marijuana i Brasil. Noen som har erfaringer etc?

Priser ville også vært kjekt å vite.
Decriminalized tror jeg det er der.
I følge denne Wikipedia-artikkelen er det ulovlig, men det vurderes avkriminalisert. Jeg vil anta at det er sosialt akseptert og lite håndhevet, men som turist er det kanskje ikke like fullt så populært blant lokalbefolkningen.
En turist som røyker kan betale en bot, en "innfødt" som røyker blir oversett av politiet...
Trådstarter
26 0
Hvor mye er det i bot for å røyke der?
Uruguay som ligger mellom brasil og argenina har avkriminalisert cannabis.
Der er det vist ganske texas, og pot absolutt overalt.
Sitat av Killa
Hvor mye er det i bot for å røyke der?
Vis hele sitatet...
Vist du er ute etter på røyke lovlig foreslår jeg at du drar nedover i Europe
Wikipedia:
Brazil | Illegal | decriminalization is currently under debate
Sist endret av halla; 23. september 2007 kl. 11:16.
Vist du er ute etter på røyke lovlig foreslår jeg at du drar nedover i Europe
Vis hele sitatet...
Vissvass. Mexico og Uruguay har avkriminalisert i Amerika. Canada er også veldig liberal, og noen stater i USA har også avkriminalisert. Problemet med usa er at de har både statlig og føderalt politi som følger forskjellige lover.

Hadde vært spennende om noen med kunnskap kunne fortelle noe om asia. Veit at kambodsja er utrolig liberalt, men teknisk sett er det forsatt ulovlig.
Her i Singapore er det iallefall _veldig_ ulovlig og smugling i litt større skala kan føre til dødstraff Men dette begynner å bli litt offtopic...
Sitat av Pyrolex
Her i Singapore er det iallefall _veldig_ ulovlig og smugling i litt større skala kan føre til dødstraff Men dette begynner å bli litt offtopic...
Vis hele sitatet...
Hvorfor i det hele tatt komme meg et slikt innspill? Singapore har da ingenting med saken å gjøre, selv om du påpeker off-topic
Sitat av battlecaT
Hvorfor i det hele tatt komme meg et slikt innspill? Singapore har da ingenting med saken å gjøre, selv om du påpeker off-topic
Vis hele sitatet...
Fordi det i posten over er ytret et ønske om kunnskap i Asia
battlecaT:
Sitat av lanze
Hadde vært spennende om noen med kunnskap kunne fortelle noe om asia. Veit at kambodsja er utrolig liberalt, men teknisk sett er det forsatt ulovlig.
Vis hele sitatet...
Han spurte om noen hadde peiling på Asia og jeg svarte
Pokker for sen....
Sist endret av Pyrolex; 23. september 2007 kl. 11:35.
Haha, for treig selv


Var vel for rask med å trekke forhastede konklusjoner her, leste ikke posten over.

Sorry Pyrolex, hihi
Trådstarter
26 0
Sitat av C.Hendrix085
Vist du er ute etter på røyke lovlig foreslår jeg at du drar nedover i Europe
Vis hele sitatet...
Det var et kjempeforslag!! Da skal jeg bare flytte herfra og til Nederland!
Har en kompis i brasil, og han snakket om en 1euro for 5g.
Tror det var noe slikt. Skal spørre han senere.

Men, han bor litt på "landsbygda" og det er det visst veldig sosialt akseptert.
Er en del i hans nabolag som dyrker ute visstnok.
Bor for tiden i Brasil, og det er ingen problem å få seg bra grønt her nede. Det er ulovlig her nede, men om du smiler fint og gir 50 reais (ca.150kr) skifter politiet fort mening. Dette er da selvfølgelig om de gidder å bry seg i utgangspunktet. Var ute på bar i Pipa i går, ca. 9mil fra Natal, og der sto folk å røykte åpenlyst selv om politiet var på andre siden av gaten.