Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 3108
Finnes det et eventyrspill àla wow som er bedre eller minst like bra?
Har testet guild wars, men synes det suger i forhold til wow. Er det kun wow som gjelder da?
EverQuest, Dark age of camelot, anarchy online, Lord of the rings ONLINE, Matrix online, listen er lang. MMORPG - søk på det på google.
Du kan jo se frem til Warhammer online eller Age of conan som kommer om et halvt års tid. tror de blir 2 store suksesser.

EDIT: http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm?GAMEID=0&bhcp=1
Her har du en liste over nesten alle MMORPG spill. Men jeg vil anbefale spillene som er nevnt over.
Sist endret av etse; 23. august 2007 kl. 23:31.
Jeg syns det nye ringenes herre spillet virket ganske bra... Koster penger, men jeg fikk i allefall en god følelse når jeg spilte det.... Shadows of angamar heter det.
det nye Age of conan ser fet ut,
men tror ikke jeg starter med det :P
Sitat av max-mekka
Jeg syns det nye ringenes herre spillet virket ganske bra... Koster penger, men jeg fikk i allefall en god følelse når jeg spilte det.... Shadows of angamar heter det.
Vis hele sitatet...
Testet det en ukes tid, har veldig mange likheter med wow, og faktisk noen ting som er forbedret, men jeg likte det ikke. Virka så uferdig og trist. Kommer aldri til å spille det igjen.

Conan derimot ser svinfett ut, gleder meg skikkelig til det kommer ut.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Lineage2! Utrolig kult spill Stort, da :P

Jeg spilte det på private servere. Funket flott. Utrolig mange som gjør det, så det blir liksom ikke tomt. Er bare å Google disse serverene
Sist endret av Kekurikekaka; 24. august 2007 kl. 13:49.
http://2moons.acclaim.com/
samme prinsip som wow, bare gratis
Sitat av Foma
Har testet guild wars, men synes det suger i forhold til wow.
Vis hele sitatet...
Guild Wars og WoW er ikke samme spill. WoW er opptatt av level, oppgradere utstyr o.l. mens Guild Wars krever at spillere har skills og legger mer vekt på PvP.

Du må nesten si hva du ser etter. Ønsker du unlimited levels/skills, så kan f.eks. Tibia være noe for deg dersom du ikke er nøye med grafikk. Ønsker du det beste grafikk, må du kanskje vente noe år...
Sist endret av marsboer; 24. august 2007 kl. 14:07.
Synes Anarchy online var sinnsykt kult når jeg spillte det fra det kom ut og et halvt år inn i shadowlands (som ødela spillet etter min mening).

Er derfor sinnsykt spent på hva FC har fått til med age of conan, og secret world spillet hvis jeg husket rett navn der.

Håper de ikke fører gamecard for de spillene, så slipper man de utrolig irriterende veslevoksne 12åringene som spiller WoW nå for tiden..


Edit: Så ut som jeg mente at alle WoW spillere var 12åringer.. Det var ikke helt det jeg skulle frem til
Sist endret av korzac; 24. august 2007 kl. 14:12.
Dungeon Runners <3

Parodi på WoW men nokså morsomt, "Wet paper axe of the horde" "Beer stained trousers of the deranged king" osv
MMORPG det er bare å browse
wow er det beste spille ute på markedet nå. men Age of conan kommer til og gjøre det kjempe!
Silkroad er vel det du kan trekke flest paralleller fra wow til.
▼ ... over en måned senere ... ▼
vill du ha PvP kjøp Warhammer online det legger vetk på skills og er nesten bare PvP eller RvR... i tilleg g kan man ta over motstanderens hovedstat:P
Er virkelig WoW verd å kjøpe??
det koster penger vær måned? hva er vitsen...?
har hatt lyst lenge å kjøpe det bare for å prøve.. men mener det er sløsing med penger..
kan noen klare å overbevise meg om at det er verd det??

er glad i PvP spill å liker warcraft godt.. men WoW.. hof.. vet ikke helt hva jeg skal si eller synes..
Sitat av Kid_Suicide18
Er virkelig WoW verd å kjøpe??
det koster penger vær måned? hva er vitsen...?
har hatt lyst lenge å kjøpe det bare for å prøve.. men mener det er sløsing med penger..
kan noen klare å overbevise meg om at det er verd det??

er glad i PvP spill å liker warcraft godt.. men WoW.. hof.. vet ikke helt hva jeg skal si eller synes..
Vis hele sitatet...
Vitsen er at blizzard, eller de som selger tjenesten skal tjene penger på det. Hvis jeg skulle valgt et MMORPG som tar måneds betaling så hadde jeg valgt lord of the rings online : shadows of angmar. Grafikken til wow er som en steinalder tilbake. (litt overdrivelse da, men ikke så langt unna)

LOTRO er veldig pve basert, såvidt jeg har hørt så er det veldig lite pvp opplegg. Jeg kommer ikke til å spille spill som krever månedsbetaling. Jeg holder meg til GW som har vært morsomt gjennom 2 år.

Hvis du er usikker kan du jo sjekke anmeldelser på diverse spilleblader. gamereactor.no... og lignende...
Dersom World of Warcraft ikke hadde tatt månedsbetaling hadde de rett og slett gått i underskudd.
Drifting av serverene dere spiller på koster svært mye penger.
Nå skal jeg ikke si at de ikke tjener penger, men det er utenkelig at de kan holde disse serverene oppe uten form for reklame og uten noen månedsbetaling.

Du kan heller ikke forvente deg like god grafikk på multiplayerspill som på singleplayerspill. Høyere krav til maskinene hadde også utelukket mange av de 8-9 millioner av spillerene.
Sitat av Evelen2
det nye Age of conan ser fet ut,
men tror ikke jeg starter med det :P
Vis hele sitatet...
men det er jo heller ikke kommet ut enda...
Grafikken til LOTRO er som en steinalder tilbake. Imo.

Jeg opplevde at wow blir kjipt l lengden, men mindre du ikke er villig til og investere seriøse menger med tid, så blir det også for langtrekkelig og mangler spenning.

Jeg anbefaler og vente på Age of Conan og evt i mellomtiden sette seg ned og kose seg med Bioshock og de andre flotte spillene vi har i vente i høst! :-)

Mvh

Trev.
MagicalTrevor har mye rett i at wow er kjipt i lengden, selvom mange klarer og holde på med wow i årevis. Jeg personlig gikk veldig lei wow, møkkaspill. Gøy de første 2 mnd. men ellers kjedelig. kanskje jeg skal teste ut GW, og se hvordan det er ;D
WoW er veldig tidkrevende, og blir ganske kjedelig i lengden. (med mindre du hlir hekta og bruker _all_ din tid forran PCen) Det blir selfølgelig litt bedre vist du får med deg en kompis og lvler opp i lag.

Har sett kompisen min spille GW og jeg må jeg aldri kunne spilt det! virket så usosialt (ikke de at wow er så jøvlig sosialt heller) og det var sjelden det var andre folk å se.
Lord of the rings online er et veldig fengende spill. God grafikk å spennende å spille. JEg liker veldig godt deed-systemet i Lotro blant annet. Dessuten er verden i Lotro helt fantastisk. Du kan spille i alt fra koselig hobbitstrøk med ikke så hva skal jeg si "farlige" quester og du kan spille i de mørkeste steder med Troll, Drager eller Vild-vetter.

De har tatt seg god til med å lage Lotro, de startet allerede før Wow ble utgitt med å planlegge det. Men det var verdt å vente på.
prøv 2moons på 2moons.acclaim.com om du liker wow sjangeren...
liker man martial arts kan man prøve 9dragons.acclaim.com også et syko bra spill!
Sitat av Foma
Finnes det et eventyrspill àla wow som er bedre eller minst like bra?
Har testet guild wars, men synes det suger i forhold til wow. Er det kun wow som gjelder da?
Vis hele sitatet...
Du har blandt annet heroin og meth, men det anbefales ikke.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Cabal Online!
www.cabalonline.com
Det trengs noen flere norske spillere der inne.. foreløpig er jeg den eneste. (- jeg vet om.)
Jeg er som regel å finne på Ch16 på Mercury, i tilfelle noen bestemmer seg for å prøve.
Alt det koster, er tid og båndbredde.
Sitat av ztaale
Du har blandt annet heroin og meth, men det anbefales ikke.
Vis hele sitatet...
Vil helt klart anbefale Heroin som alternativ til WoW. Etter min mening ser heroinister sunnere ut enn WoW-fanatikere.. Meth ligger vel mye på samme linja som WoW.
Hvis du har sluttet med WoW så vil jeg ikke anbefale spill som er ganske like WoW i gameplayet (man trenger som regel noe nytt). Har selv testet en rekke spill som 2moons, Everquest 2, LOTRO beta o.l spill, men de ble bare for kjedelige og var for like WoW. Og nesten alle spill som ikke er p2p er som regel dønn kjedelige og uferdige også.

Prøvde også ut GW rett etter jeg sluttet med WoW en gang i 2006 og spillet var helt forferdelig kjedelig etter min mening (kanskje fordi jeg ikke satt meg helt inn i det, men likevel), klarte ikke akseptere at man ikke kunne spille med andre folk i omeråder så lenge de ikke var i din group, så jeg følte at jeg spillte et forferdelig kjedelig 1player spill.

Så mitt råd er å enten vente på Warhammer Online eller Age of Conan, selv venter jeg på Warhammer Online og jeg vet at jeg ikke kommer til å bli skuffet.
Sist endret av DNA; 1. oktober 2007 kl. 19:11.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av tomiz
http://2moons.acclaim.com/
samme prinsip som wow, bare gratis
Vis hele sitatet...
dette spillet er dritbra
▼ ... over en måned senere ... ▼
prøvde 2moon og nå er jeg avhenging -.-
Anarchy Online er vel litt mere avansert enn WOW...
samt at man kan drive PVP eller PVM etter hva man liker.
Anarchy online er forøvrig gratis å spille, men det finnes utvidelser,
med bedre våpen osv osv. som koster peng.
2Moons er nå bare reservert for amerikanske spilllere, alle som registrerer seg fra idag og ikke har amerikansk ip vil ikke kunne spille det (bra timing at jeg skulle teste det idag-_-').

kilde
Må man bare ha amerikansk IP når man skal registrere bruker? Prøv å bruk proxy da.
Sitat av Raymond
Testet det en ukes tid, har veldig mange likheter med wow, og faktisk noen ting som er forbedret, men jeg likte det ikke. Virka så uferdig og trist. Kommer aldri til å spille det igjen.
Vis hele sitatet...
Helt enig med deg der Raymond. Hadde en sånn 10 dagers trail account med en gang det kom ut. Mye likheter med WoW, bare dårligere liksom. men man må huske at WoW var ikke slik det er i dag da det kom ut. Men jeg har spillt WoW så lenge nå og er lei av å lvle og orker ikke å starte på noe helt nytt MMORPG.

Men over til saken. Fury. Det er et MMO(PvP) spill. Det er jo ikke noe spesielt eventyr, men er ganske genialt på PvP modusen (i og med at det er det spillet handler om :P)

Sjekk mer på http://www.unleashthefury.com/

Edit: Ville bare legge til at Metin 2 er ganske morsomt i 1 time :P
http://www.metin2.us/
Sist endret av Clr; 3. desember 2007 kl. 23:45.
jeg spiller både WOW og anarchy online, wow har bedre grafikk en anarchy siden det er ett nyere spill..men anarchy er et mye mer komplisert og utfordrende spill, UTEN alle de typiske drittungene som det er overalt av i WoW. prøv anarchy online..det er litt vanskelig og sånn i starten men når du begynner og skjønne greia så er det dt feteste spillet som er+ at det er norskt spill

vil vel tørre og påstå at anarchy er et av de mest kompliserte online spillene der ute..
Jeg spilte Guild Wars før, men jeg synes rett og slett at det ikke "føltes" som ett rollespill. pga. at du er så "innestengt". Du kan ikke hoppe og alle områder er inndelt in soner. Du kan bare treffe andre spiller som ikke er i ditt party i byene. En annen negativ ting er at det er så lett og få tak i den beste armoren osv. Jeg spillte i litt over 2.mnd og hadde jeg skaffe den beste armouren. (15k armour for de som skjønner)

Men jeg har også gode minner fra spillet og det var veldig artig i starten!
RuneScape er definitivt best.
Sitat av Kid_Suicide18
Er virkelig WoW verd å kjøpe??
det koster penger vær måned? hva er vitsen...?
har hatt lyst lenge å kjøpe det bare for å prøve.. men mener det er sløsing med penger..
kan noen klare å overbevise meg om at det er verd det??

er glad i PvP spill å liker warcraft godt.. men WoW.. hof.. vet ikke helt hva jeg skal si eller synes..
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt hva som skal til for at du synes det er "verdt det" men men, here goes min argumentasjon ihvertfall, for de som syter at det "koster det store"

World of warcraft koster ca 100kr mdn, igjen, ca 3 kr dagen, 3.50 om du vil.
Et normalt menneske, som bor for seg selv, spiser gjennomsnittlig for ca 40-60kr dagen med mindre du sparer. 3.50 for underholdning hele dagen om du måtte ønske, synes JEG er billig.
Vis du vil ha PvP så kjøper du Warhammer online age of reconing når det kommer ut, de har me så mye kult at jeg vil anbefale alle å lese ALT som står om det og se alle filmene på hjemmesiden dis http://www.warhammeronline.com/english/home/index.php

Vis du vil ha PvE så kjøper du LOTRO.... jeg kan ikke så mye om dette spillet siden jeg ikke liker pve... d e kjedelig i lengden

mens du venter på WAR så kan du i tillegg kjøpe BF 2142 som er gratis i måneden og veldig gøy
Sitat av turboasmund
En annen negativ ting er at det er så lett og få tak i den beste armoren osv. Jeg spillte i litt over 2.mnd og hadde jeg skaffe den beste armouren. (15k armour for de som skjønner)
Vis hele sitatet...
Må være det dummeste jeg har hørt. Din påstand er her at du kun spiller mmorpg spill for å få den beste armoren... Det er tonnevis av andre ting du kan gjøre i GW. Beste armoren er jo bare noe du trenger for å ha det gøy i spillet, ikke målet i seg selv.
Jeg ville si... Vent på AoC, for det er norsk (støtter norsk spill "industri") og det ser jo bare heeeelt konge ut!
Sitat av Waggo
2Moons er nå bare reservert for amerikanske spilllere, alle som registrerer seg fra idag og ikke har amerikansk ip vil ikke kunne spille det (bra timing at jeg skulle teste det idag-_-').

kilde
Vis hele sitatet...
Leit, registrerte meg for tidlig. Begynner å bli ganske forbannet at ting begynner å bare være for folk i USA some f.eks diverse ting i guild wars er for folk fra nord amerika men ikke folk fra europa? Drittsekker..
Sitat av dword
Må være det dummeste jeg har hørt. Din påstand er her at du kun spiller mmorpg spill for å få den beste armoren... Det er tonnevis av andre ting du kan gjøre i GW. Beste armoren er jo bare noe du trenger for å ha det gøy i spillet, ikke målet i seg selv.
Vis hele sitatet...
Nei jeg spiller ikke det bare på grunn av armouren. Det jeg sa var at det var en ting JEG syntes var litt dumt med spillet. Ikke putt ord i munnen på meg -_-

Desutten, hvis jeg hadde spillt et mmorpg bare for å få den beste armouren burde jeg vel vært glad for å få den så lett?
Sist endret av Pinneknurk; 15. desember 2007 kl. 14:53.