Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3264
Kjøpte for ca 1 måned siden en Lenovo bærbar pc! for 2 dager siden stoppet internettet å fungere på pcen, jeg får koblet til nettverket både med kabel og trådløst, men får ikke tilgang på internett eller andre programmer.

Når jeg feks går på google chrome får jeg opp denne meldingen: Kan ikke koble til mellomtjener.

Når jeg feilsøker problemer i nettverket får jeg opp: Den eksterne enheten eller ressursen tillater ikke tilkoblingen.


Det som er litt rart er at jeg har et proxy program i google chrome, og når jeg skrur det på får jeg tilgang til å surfe på nettet, men ikke til å feks spille eller bruke internett til noe annet en google chrome.

Noen som har noen tips? Takker på forhånd!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du har eit proxyprogram i chrome? Korleis er nettverksoppsettet ditt? Kva viser ipconfig? Set ein knapp på malware.
Trådstarter
13 0
Jeg har et tillegsprogram som jeg installerte i chrome, en addon som heter Data Compression Proxy, hva mener du med nettverksoppsettet? må desverre si at jeg ikke vet hvordan jeg sjekker ipconfig haha.. er veldig talentløs på slike ting!
Hold nede windowsknappen og trykk r, skriv cmd og trykk enter, skriv ipconfig /all og trykk enter, right click i den svarte ruta og trykk marker, velg deretter alt innhold i den svarte ruta (fra øverst til nederst) og trykk enter, deretter lim det inn her.
Trådstarter
13 0
Microsoft Windows [Version 6.3.9600]
(c) 2013 Microsoft Corporation. Med enerett.

CWindows\System32>ipconfig

Windows IP Configuration


Ethernet adapter Bluetooth-nettverkstilkobling:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . :

Wireless LAN adapter Lokal tilkobling* 5:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . :

Wireless LAN adapter Wi-Fi:

Connection-specific DNS Suffix . :
Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::44f5:bd7c:7c20:c2ee%4
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.10.107
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.10.1

Ethernet adapter Ethernet:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . :

Tunnel adapter isatap.{77A1D3CE-0DA6-4A0F-8BDE-592FC6862E07}:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . :

Tunnel adapter Teredo Tunneling Pseudo-Interface:

Connection-specific DNS Suffix . :
IPv6 Address. . . . . . . . . . . : 2001:0:5ef5:79fb:3c2a:1a4e:9208:ff45
Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::3c2a:1a4e:9208:ff45%10
Default Gateway . . . . . . . . . : ::

CWindows\System32>

Noen som vet hva det kan være?
Sist endret av Simon Hauge; 30. juli 2014 kl. 12:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Et tips er å sjekke om nettverkstilkoblingen står innstilt på automatisk eller statisk DNS.

Jeg har engelsk Windows, men du skjønner nok:
Gå til Control Panel\Network and Internet\Network Connections og høyreklikk på tilkoblingen.
Velg Properties. Merk Internet Protocol Version 4 og velg Properties. Still inn på å motta automatisk DNS.
Gjør det samme for Internet Protocol Version 6.

Malware eller VPN-programmer kan ha endret dette til en statisk adresse.
Om du absolutt må ha statisk adresse, så vet du sikkert om dette fra før.
Sist endret av Grimdoc; 31. juli 2014 kl. 00:59. Grunn: Skrivefeil
Hvilke endringer ble gjort på din PC rett før eller når dette skjedde?

Kan være lurt å deaktivere/slette alle former for proxy/VPN forbindelser som kan finne på å være aktivt.
Trådstarter
13 0
Jeg får ikke høyre klikket på nett tilkoblingen Grimdoc, jeg har windows 8, mulig det er en annen fremgangsmåte der? Jeg gjorde ingenting Blackkoz, skrudde bare av pcen på kvelden, og dagen etterpå fungerte det ikke. Jeg fikk forresten lastet ned den nyeste patchen på League of legends på pcen, så jeg har jo tydeligvis noe tilgang til nettet :s
Sist endret av Grimdoc; 31. juli 2014 kl. 22:48. Grunn: Sorry. feil knapp. gjenopprettet.
Sitat av Simon Hauge Vis innlegg
Jeg får ikke høyre klikket på nett tilkoblingen Grimdoc, jeg har windows 8, mulig det er en annen fremgangsmåte der?
Vis hele sitatet...
Se på denne linken her: http://support.zen.co.uk/kb/Knowledg...s-on-Windows-8
Trådstarter
13 0
Takker! Prøvde å endre instillingene slik som beskrevet på linken, men det fungerer fortsatt ikke
Sitat av Simon Hauge Vis innlegg
Takker! Prøvde å endre instillingene slik som beskrevet på linken, men det fungerer fortsatt ikke
Vis hele sitatet...
Det jeg mente med linken var å si hvordan du kan sjekke/endre dersom den står innstilt på noe annet enn automatisk. Jeg mente ikke at du skulle bruke verdiene fra linken
Oja, okei! haha.. jeg endret det til automatisk nå igjen, men det fungerer fortsatt ikke
Ok. Har du noen programmer som bruker VPN eller proxyer, slik som Blackkoz nevnte?

Det er så mye som kan være galt, så det enkleste er å prøve noen gjenopprettingspunkter ("system restore") fra før denne feilen oppstod. Dersom du har det.

Får du internett på andre PC-er i huset, eventuelt andre dingser, slik som mobiltelefon?
Sist endret av Grimdoc; 1. august 2014 kl. 01:13.
Scan etter malware som nevnt nest øverst, du har jo nett hvis spill oppdaterer seg. Og p.s du skrev ikke /all etter ipconfig så vi ser ikke alt.
Kan være som nevnt over her dns feil denne kan du enkelt endre. Win + r , ncpa.cpl høyreklikk på adapteren du bruker, properties, ipv4 og sett den manuelt til f.eks 8.8.8.8.
En annen måte og teste dns på er å skrive inn adressen til sider istedenfor navn.
Dersom du har en gratis proxyaddon, så tipper jeg at det er dér problemet ligger. Gratis proxytjenester pleier å være meget ustabile.
Kjørte en systemgjenoppretning til et tidspunkt som var før dette skjedde, fungerer fortsatt ikke. Har en gratis proxy addon ja, men har deaktivert den nå så er nok ikke det heller. Har prøvd å endre slik som du sier også SinHazzard, men det går heller ikke
Ringte også til nettleverandøren for å sjekke om de evnt hadde sperret pcen. hadde ikke det heller
Last ned Malwarebytes og la den kjøre en god skann, mistenker du har noe som koser seg i bakgrunnen på PCen I mellomtiden, ikke logg inn på nettbank osv.