Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 686
Vanskelig å finne en passende tittel på denne tråden, men skal prøve å forklare bedre her.

Jobben skal på et årsmøte snart og vi har satt sammen en del forskjellige informative og morsomme filmer som skal spiller på en projektor på møterommet. Datamaskinen skal kobles til som vanlig fra et miksebord.
Det jeg lurer på er om det finnes noen programvare som gjør at projektoren hele tiden viser en svart skjerm, også kan man laste inn filmene og styre avspillingen fra hovedskjermen(PCen) uten at skrivebordet eller kontrollene vises på projektoren.

Projektoren vil stilles inn som en utvidet skjerm, altså ikke duplikat av PC-skjermen.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
kan du ikke bruke Extend funksjonen istedet for duplicate i Windows? så får du bare bakgrunnen. Så kan du dra film-programmet over til den andre skjermen og lage en playlist. Veit ikke om det funker med projektorer, men jeg gjør dette med tv og pcskjerm.
Sist endret av Bothrops; 6. mars 2014 kl. 18:11.
Tja, du kan bruke hvilken som helst videoavspiller hvor "menyen" ikke er docket sammen med videovinduet. Jeg vet at WinAmp er slik, f.eks. Da drar du bare videovinduet inn på den utvidede skjermen, og styrer avspillingen fra hovedskjermen.