Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 1929
Vil det være noe forskjeller ytelsesmessig her?

Får man mer mikrostuttering av 2 stykk?
Sitat av krth8 Vis innlegg
Vil det være noe forskjeller ytelsesmessig her?

Får man mer mikrostuttering av 2 stykk?
Vis hele sitatet...
7990? Mener du PowerColor sitt?

2x det med 3GB VRAM, vil kun gi deg 3GB RAM. 2 stk vil nok gi mere ytelse, ja.
Hva er det du driver med som gjør at du trenger 2 av dette kortet? Usikker på om det støtter CFX.
Det vil gi forskjell i ytelse - to kort vil jo yte bedre enn ett. Men med det ene kortet har du mer videominne tilgjengelig som er fordelaktig i flerskjermsoppsett.

Microstuttering er selvsagt en fare i alle SLI-/CF-oppsett. Men det er ikke gitt at man får det.

EDIT: Som Claryn nevner, forsikre deg om at det i det hele tatt fungerer med CF av dette kortet.
Sist endret av apocalypse; 18. november 2012 kl. 13:50.
Spørs hvilket kort du velger. 7990 er 2X GHz.

Uansett, ville heller valgt GTX 690 eller 2X 680 når du først skal ut med så mye penger.
Trådstarter
Er for flerskjermoppsett.

Driver hovedsaklig med 3d på skjermene men er gøy å spille med eyefinity enkelte perioder når det kommer bra spill.

Om ikke jeg tar feil så har vel 7990 vunnet i tester mot 690?
Sitat av krth8 Vis innlegg
Er for flerskjermoppsett.

Driver hovedsaklig med 3d på skjermene men er gøy å spille med eyefinity enkelte perioder når det kommer bra spill.

Om ikke jeg tar feil så har vel 7990 vunnet i tester mot 690?
Vis hele sitatet...
Om du skal spille i 3D går du for nVidia.
Sitat av krth8 Vis innlegg
Er for flerskjermoppsett.

Driver hovedsaklig med 3d på skjermene men er gøy å spille med eyefinity enkelte perioder når det kommer bra spill.

Om ikke jeg tar feil så har vel 7990 vunnet i tester mot 690?
Vis hele sitatet...
Nei.

690 er et bedre kort enn 7990.

Det har blitt bevist flere ganger, og her er faktisk det offisielle resultatet.

http://www.techpowerup.com/reviews/P...vil_13/27.html

Med nVidia får du med bedre byggekvalitet på kjøpet, bedre drivere og bedre kjøling.
Sitat av Starz Vis innlegg
Nei.

690 er et bedre kort enn 7990.

Det har blitt bevist flere ganger, og her er faktisk det offisielle resultatet.

http://www.techpowerup.com/reviews/P...vil_13/27.html

Med nVidia får du med bedre byggekvalitet på kjøpet, bedre drivere og bedre kjøling.
Vis hele sitatet...
Yup. Gå for 690 eller vent på 8990(?) som ryktene sier kommer ut før jul. Akkurat som 7970.
Sist endret av Claryn; 18. november 2012 kl. 14:05.
Trådstarter
hmm ok.

men finnes det tester mellom de på 3 3 skjermers oppløsning?

Jeg kjøpte 5870 2gb siden det hadde bedre resultater enn 1gb versjonen på høy oppløsning, men på en skjerm var det var bare 3 fps forskjell eller noe.
Sitat av krth8 Vis innlegg
hmm ok.

men finnes det tester mellom de på 3 3 skjermers oppløsning?

Jeg kjøpte 5870 2gb siden det hadde bedre resultater enn 1gb versjonen på høy oppløsning, men på en skjerm var det var bare 3 fps forskjell eller noe.
Vis hele sitatet...
Det er litt forskjellig.

Det spørs hva slags spill du er ute etter.

I dag er det slik at de fleste spill er optimalisert for en spesiell produsent til tid og annen.
Sitat av Starz Vis innlegg
Det er litt forskjellig.

Det spørs hva slags spill du er ute etter.

I dag er det slik at de fleste spill er optimalisert for en spesiell produsent til tid og annen.
Vis hele sitatet...
Med flere skjermer er VRAM veldig viktig. Skal du spille i 3d er nVidia best.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
stopp stopp!

Til et 3 skjerms settup er jeg ikke i tvil om at amd er mye bedre en nvidia. og dette av flere grunner.
1. AMD kort har mere vram (enkelte 7970 kort har hele 6gb vram)
2. AMD har høyere buss hastighet til ram'en, og på 680 kortene er denne gentlig litt i minste laget for 4gb vram)
3. 690 er uaktuelt uansett på flerskjermsspilling, da det kun har 2gb vram


så mitt forslag er at det blir kjøpt inn 2stk saphire VAPOR-X eller Toxic 7970 kort, da disse har 6gb vram, kortene sparker også godt i fra seg, og vil klare seg bra i de fleste spill, om du har penger og har et HK som støtter det (og ikke minst en cpu som klarer å holde følge) vil 3-4 kort også gi en stor ytelses forbedring når du kjører på en såpass høy oppløsning
Sitat av Frufsa Vis innlegg
stopp stopp!

Til et 3 skjerms settup er jeg ikke i tvil om at amd er mye bedre en nvidia. og dette av flere grunner.
1. AMD kort har mere vram (enkelte 7970 kort har hele 6gb vram)
2. AMD har høyere buss hastighet til ram'en, og på 680 kortene er denne gentlig litt i minste laget for 4gb vram)
3. 690 er uaktuelt uansett på flerskjermsspilling, da det kun har 2gb vram


så mitt forslag er at det blir kjøpt inn 2stk saphire VAPOR-X eller Toxic 7970 kort, da disse har 6gb vram, kortene sparker også godt i fra seg, og vil klare seg bra i de fleste spill, om du har penger og har et HK som støtter det (og ikke minst en cpu som klarer å holde følge) vil 3-4 kort også gi en stor ytelses forbedring når du kjører på en såpass høy oppløsning
Vis hele sitatet...
Vi lever i 2012 nå.

Det er overhodet ikke noe i veien med AMD, men man skal faktisk passe på.

Du må selv finne spilltitler til ditt behov og glede, og deretter ta resultater derifra. Har selv 7970 Toxic som er nevnt her, og vil overhodet ikke anbefale dette kortet egentlig, ville heller hatt 680 natt og dag.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Starz Vis innlegg
Vi lever i 2012 nå.

Det er overhodet ikke noe i veien med AMD, men man skal faktisk passe på.

Du må selv finne spilltitler til ditt behov og glede, og deretter ta resultater derifra. Har selv 7970 Toxic som er nevnt her, og vil overhodet ikke anbefale dette kortet egentlig, ville heller hatt 680 natt og dag.
Vis hele sitatet...
selv om vi lever i 2012 er fortsatt 256-bits buss for 4gb vram på 6ghz for lite, det hadde det forsåvidt vert om vi levde i 1992 eller i 2132 for den sags skyld.

Jeg har selv 680 4gb kort, og hadde det ikke vert pga cuda hadde jeg kjøpt meg 7970 til mitt settup.

og siden du sier det er natt og dag mellom 7970 og 680, har du da byttet ut ditt amd kort med et nvida kort? Eller er dette bare synsing? Jeg vet at det er noen få spill som 7970 ikke takler så bra, det er også at det er noen få spill som 680 ikke takler så bra.

Men når det kommer til flerskjerms spilling er amd et stort hode forran nvidia.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
selv om vi lever i 2012 er fortsatt 256-bits buss for 4gb vram på 6ghz for lite, det hadde det forsåvidt vert om vi levde i 1992 eller i 2132 for den sags skyld.

Jeg har selv 680 4gb kort, og hadde det ikke vert pga cuda hadde jeg kjøpt meg 7970 til mitt settup.

og siden du sier det er natt og dag mellom 7970 og 680, har du da byttet ut ditt amd kort med et nvida kort? Eller er dette bare synsing? Jeg vet at det er noen få spill som 7970 ikke takler så bra, det er også at det er noen få spill som 680 ikke takler så bra.

Men når det kommer til flerskjerms spilling er amd et stort hode forran nvidia.
Vis hele sitatet...
Det er et par ting som ikke blir nevnt her, som kanskje ikke TS bryr seg om.

Scaling. Nvidia best. 670 slår 7970.
Frekvensbånd. Nvidia best. 670 slår 7970.
Drenering av 4D og 3D. Nvidia best, 660Ti slår 7970.
Utpakking av filer. Nvidia best. 680 slår 7970.

Men det kommer helt ann på hva TS er ute etter, og hva slags spillsjanger og hva maskinen skal brukes til.
Sitat av Starz Vis innlegg
Det er et par ting som ikke blir nevnt her, som kanskje ikke TS bryr seg om.

Scaling. Nvidia best. 670 slår 7970.
Frekvensbånd. Nvidia best. 670 slår 7970.
Drenering av 4D og 3D. Nvidia best, 660Ti slår 7970.
Utpakking av filer. Nvidia best. 680 slår 7970.

Men det kommer helt ann på hva TS er ute etter, og hva slags spillsjanger og hva maskinen skal brukes til.
Vis hele sitatet...
Henger meg på dette.

Nvidia vil alltid ha en form for scaling som vil alltid ligge over AMD. Dessuten kommer det et par spillsjangre med nyere engines som skal nettopp ta seg bruk av scalingen, så nvidia er også å foretrekke.
Trådstarter
jeg spiller det meste egentlig. Men er fps det går mest i.

Men la oss si nå at jeg vil spille på 6 skjermer med alle på full hd.

vil ikke da et 6 gb kort være det beste?
Sist endret av krth8; 18. november 2012 kl. 16:09.
Sitat av krth8 Vis innlegg
jeg spiller det meste egentlig. Men er fps det går mest i.

Men la oss si nå at jeg vil spille på 6 skjermer med alle på full hd.

vil ikke da et 6 gb kort være det beste?
Vis hele sitatet...
Du spiller det meste?

AMD vil være et bedre valg på 6 skjermer, men ikke på 3.

Men kan garantere deg å spille på 6 skjermer blir en forjævelig opplevelse med 2X 7970 Toxic på 6 skjermer. Spesielt hvis du skal spille noe krevende og makse det ut.

Jeg selv har 1X Toxic på 3 skjermer. Mange spill jeg ligger nedi 10FPS med overvollting tilogmed.
Sist endret av Starz; 18. november 2012 kl. 16:21.
Sitat av Claryn Vis innlegg
...eller vent på 8990(?) som ryktene sier kommer ut før jul.
Vis hele sitatet...
What? Det er jo ikke mange månedene siden 7990 kom.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Bestemt meg for å kjøre AMD.

Tenker enten en av denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=760166

Eller 2 av denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=760517

Regner med 2 av 7990 gb er det beste? så at 2 7970 3gb slo 7990 i tester på eyefinity.
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
What? Det er jo ikke mange månedene siden 7990 kom.
Vis hele sitatet...
7990 er et custom-kort laget av PowerColour. AMD har ingenting med det å gjøre..
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av krth8 Vis innlegg
Bestemt meg for å kjøre AMD.

Tenker enten en av denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=760166

Eller 2 av denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=760517

Regner med 2 av 7990 gb er det beste? så at 2 7970 3gb slo 7990 i tester på eyefinity.
Vis hele sitatet...
Hvor stor oppløsning skal du kjøre?
Trådstarter
hovedsaklig 5760x1080, men regner med jeg kommer til og prøve 5-6 monitor opsett da jeg skal ha nye skjermer.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av krth8 Vis innlegg
hovedsaklig 5760x1080, men regner med jeg kommer til og prøve 5-6 monitor opsett da jeg skal ha nye skjermer.
Vis hele sitatet...
Om du skal spille på 6 skjermer (noe som ikke nødvendig vis gir en bra spilloplevelse) vil 6gb 7970 deffinitivt være å foretrekke, men om du "bare" skal spille på 3 skjermer, vil faktisk et 3gb 7970 kort være det beste valget.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=763976
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=765487
Trådstarter
tenker å kjøre crossfire på dem. Noen spill kan jo faktisk virkelig kreve av kortene på høyest settings. I tillegg så blir det da en god stund til jeg trenger å oppgradere noe.

vet du om det er store forskjeller på disse 2? tenker du stykk av Vapor-x. Da sparer jeg en tusenlapp

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=760517

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757664
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
forskjellen er, utifra det jeg kan se, bare klokkefrekvensen.

Men som sagt, om du skal spille på 3 skjermer kjøper du deg et 3gb kort, om du skal spille på flere kjøper du deg 6gb kort.
Trådstarter
Regner med det blir flere, Så går for 6gb tenker jeg.

Takker for hjelp!
Sitat av krth8 Vis innlegg
Regner med det blir flere, Så går for 6gb tenker jeg.

Takker for hjelp!
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du spille på 6? Ser 3 eller 9, men 6? Midten på skjermen blir jo et kryss av kanter.. Si du skal spille et skytespill.. Umulig.
Trådstarter
Enten 2 rader som kan funke på feks assassins creed eller 5 på skytespill