Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  101 16196
Hei, har røyka en del det siste halvåret, både weed og hasj (grønt og brunt), men har bare røyka standardgreier. Det jeg lurer på er om det er noen andre som har prøvd andre typer og har noen anbefalinger? Hørt at krystall skal være ganske bra. Keen på å prøve noe som gir litt sterkere eller annerledes effekt, uten å prøve heroin eller syre. Noen forslag?
Lemon Haze faller i smak hos meg. En touch av sitronsmak mens du trekker, herlig!
Darkstar haze, amezia haze, northern lights, og kush og jack herrer er mine favoritter hitill. Sativa dominerte for det meste. Darkstar er kanskje den aller beste. Jack herrer er den mest potente jeg har prøvd av disse. Den treffer som ei slegge etter 10-20 minutter. Aldri opplevd så forsinket effekt. I tillegg har den den vanlige sativa rushen right away.

Men få ting slår darkstar, jeg spilte musikk med blikket på den
Få tak i god vare, og drit langt i navnet på strainen når du handler i Norge. Man kan lett se på weed om det er bra eller dårlig vare, og det kommer an på hvordan den er dyrket, kuret og lagret. Så om noen sier de har orange pingu silver lemon haze kush, så er og blir det bare et navn, som mest sansynelig ikke stemmer med virkeligheten engang.
Sitter å paffer på en veldig potent purple haze nå... Noe av det bedre jeg har hatt på en stund.
Etter en tur til amsterdam i sommer ble jeg veldig glad i blueberry haze og white widdow.
Kom hjem på fredag fra Amsterdam, etter å ha vært dommer på Cannabis cup med to kamerater. Har vell vært gjennom rundt 50-100 forskjellige strains totalt, så tør påstå jeg har noe å komme med.
Mye av det jeg kommer til å liste opp er relativt vanskelig å få kjøpt i Norge, men det er en annen sak. Er i såpass godt humør at jeg kan legge til hvor det forskjellige ble kjøpt på det jeg husker.

Tangerine Dream (Vant Cannabis cup 2010, Barneys, verdig vinner!)
Super Lemon Haze (Vant cuppen i 2008 og 2009, Greenhouse, 23.4% THC, utrolig høy sativa. Perfekt på vaporizer)
Diamond Girl (Insane bra indica, goood smak og smeller mer enn noe annet, Greenhouse)
Hawaiien Snow (Veldig god indica, syyk smak og smeller, Greenhouse)
Annet verdt å nevne:
OG Kush, White Widow, AK47, Jack Herrer, Blueberry, Blueberry x bubblegum, bubblegum, Northern Lights, Orange Kush, Pink haze, Vanilla haze, Chem Dawg, Lemon haze, Mango haze, Ardjans super silver haze, Big bud, Buddha Cheese, Cheesus, Big Buddha Cheese, Jamaican gold, 420 haze, Silver Haze, Willie Nelson, Nevilles Haze og Chocolope.

Eneste jeg faktisk ikke var så fornøyd med var Purple Haze. Veldig veldig svak, men og billig. Endte som "tobakk". Priser i Amsterdam er som oftest rundt 8-14 €, hvor de bedre ofte ligger på 11-14 €.
Hasj (Brunt, keef) er som det billigste, og det dyreste du kan få tak i. Alt fra 4€ til 34€. Anbefaler virkelig å teste ut King Hassan, HIA, Tandorian Dream Cream, Super lemon haze, Ice-e-lator og Morocco Cream (Biiillig, 6€).

Vær i såfall forsiktig med Ice-e-lator'en, den tingen der treffer som et godstog og kan ta deg opp til høyder du ikke ante fantes.
Sitat av eivinderteit Vis innlegg
Keen på å prøve noe som gir litt sterkere eller annerledes effekt, uten å prøve heroin eller syre. Noen forslag?
Vis hele sitatet...
Det høres ut som om dette med rus er temmelig relativt for deg.
Men siden du nevner både heroin og syre, kanskje strains som Heriuana (?) og LSD kan være noe for deg?

Har hørt at begge to er meget potente.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Men siden du nevner både heroin og syre, kanskje strains som Heriuana (?) og LSD kan være noe for deg?
Vis hele sitatet...
Legger til Purplecstasy
Om du vil ha god weed bør du enten dyrke selv, ha meget gode kontakter, eller komme deg til utlandet. (Ta en tur til Amster f.eks.)

Når det er sagt kan jeg anbefale "Pre-98 Bubba Kush", en veldig sterk indica. Denne sløver deg virkelig. :P
Har i grunnen bestemt meg for å aldri teste noe sterkere (altså noe annet enn marihuana), så noe mix-up blir nok uaktuelt! Men takk for mye gode og informative svar, ser visst ut til at jeg må en tur til Amster gitt!
Sitat av polizei Vis innlegg
Få tak i god vare, og drit langt i navnet på strainen når du handler i Norge. Man kan lett se på weed om det er bra eller dårlig vare, og det kommer an på hvordan den er dyrket, kuret og lagret. Så om noen sier de har orange pingu silver lemon haze kush, så er og blir det bare et navn, som mest sansynelig ikke stemmer med virkeligheten engang.
Vis hele sitatet...
Enig. I Norge, eller hvertfall her jeg bor er det ikke vits å snakke i strains. Det går mye hamp, innimellom er det en eller annen weed her, uten at jeg vet navnet på strainen. Hasjen pleier å være bedre jo lysere den er. Sortingen har jeg røyka lite av så har ikke så mye erfaringer.

Sitat av eivinderteit Vis innlegg
Hørt at krystall skal være ganske bra. Keen på å prøve noe som gir litt sterkere eller annerledes effekt, uten å prøve heroin eller syre. Noen forslag?
Vis hele sitatet...
Krystall? Du mener krystall-laget på budden? Isåfall er det det man blir ordentlig fakka av. Jo mer krystaller jo bedre. Ta så lite som overhodet mulig på en krystall dekket bud. Dette fester seg veldig lett på fingertuppene dine.

Det du kan prøve er å blande pot og hasj. Det er min favoritt. Hasjen har en standard smak, samme med weeden hvis jeg ikke har flaks. Dette gir meg en veldig behagelig rus. Jeg kjenner at jeg må puste hurtigere(noe jeg liker) og at jeg finner balansen mellom weed og hasjen.

For å skaffe bra må man nesten kjenne noen. Eller ha flaks.
Noen tips for å se at pot er;
1. Den burde ha en grønn farge som du ellers ser andre planter har(kommet borti en gulorange)
2. Orange tråder som ligger rundt er også et bra tegn
3. Hvitt lag med krystall
4. Fuktighet, er det fuktig kan noen ha vannet den. For å gjøre den tyngre - som fører til en høyere økonomi for dealeren og mindre potent pot til deg.

En gressgrønn bud med et krystallhav som i tillegg er supertørr = bra weed.

Dette er av egenerfaring.
Sitat av chillfish Vis innlegg
Enig. I Norge, eller hvertfall her jeg bor er det ikke vits å snakke i strains. Det går mye hamp, innimellom er det en eller annen weed her, uten at jeg vet navnet på strainen. Hasjen pleier å være bedre jo lysere den er. Sortingen har jeg røyka lite av så har ikke så mye erfaringer.
Vis hele sitatet...
Vet du i det hele tatt hva du prater om kompis?
Det går mest i hamp der du bor? Betyr det at folk dealer tauverk?
Innemellom er det en eller annen weed der? wtf, skal dette bety?

Sitat av chillfish Vis innlegg
Krystall? Du mener krystall-laget på budden? Isåfall er det det man blir ordentlig fakka av. Jo mer krystaller jo bedre. Ta så lite som overhodet mulig på en krystall dekket bud. Dette fester seg veldig lett på fingertuppene dine.

Det du kan prøve er å blande pot og hasj. Det er min favoritt. Hasjen har en standard smak, samme med weeden hvis jeg ikke har flaks. Dette gir meg en veldig behagelig rus. Jeg kjenner at jeg må puste hurtigere(noe jeg liker) og at jeg finner balansen mellom weed og hasjen.

For å skaffe bra må man nesten kjenne noen. Eller ha flaks.
Noen tips for å se at pot er;
1. Den burde ha en grønn farge som du ellers ser andre planter har(kommet borti en gulorange)
2. Orange tråder som ligger rundt er også et bra tegn
3. Hvitt lag med krystall
4. Fuktighet, er det fuktig kan noen ha vannet den. For å gjøre den tyngre - som fører til en høyere økonomi for dealeren og mindre potent pot til deg.

En gressgrønn bud med et krystallhav som i tillegg er supertørr = bra weed.

Dette er av egenerfaring.
Vis hele sitatet...
Det med grønnfarge er bullshit. Hva hvis den er vann-curet feks? Da er det ikke mye grønnfarge igjen. Da er den mer brun.
God curet weed er ikke gressgrønn. Lys, grå-brun aktig er vel mer riktig beskrivelse.
Slik omtrent mener jeg et perfekt bud ser ut: http://www.google.no/imgres?imgurl=h...26tbs%3Disch:1
Spørsmålet er ikke om det er hensiktsmessig og namedroppe strains i norge, men om det er noen hensikt i å gjøre det i det hele tatt!

Sålenge markedet er svart er det SVÆRT sjeldent strainen faktisk er det den blir påstått å være, og selv om du vet helt sikkert hva slags strain det er betyr ikke det at du på det grunnlaget kan si noen ting om hvor god den er!

Hele "systemet" er grovt unøyaktig. En jeg kjenner dyrket frem noe han trodde var HOG, for å finne ut i ettertid at nettbutikken hadde sendt feil frø.

Hva som skjer når du da i tillegg legger til tre-fire ledd har vi alle sett når vi i barnehagen lekte 'Hviskeleken'.
Sist endret av fetter; 29. november 2010 kl. 11:43.
Skal du vite hva du får så må du dyrke det selv, og kjøbe frøene fra en seriøs breeder.
Enkelt og greit.
Sitat av Verilon Vis innlegg
Skal du vite hva du får så må du dyrke det selv, og kjøbe frøene fra en seriøs breeder.
Enkelt og greit.
Vis hele sitatet...
Selv da er det som nevnt lett å få feil. Kilden til kompis var en seriøs breeder, men det er tydeligvis lett å mikse frøtyper uansett hvor seriøs du er
Det beste jeg har hatt noensinne er northern lights og Jack herrer. Har også prøvd white widow i christiania, men den falt ikke så godt i smak. Følte ikke jeg blei så fjern på den. Jack Herrer må være det beste for den smeller etter en 5min.
Sitat av fetter Vis innlegg
Selv da er det som nevnt lett å få feil. Kilden til kompis var en seriøs breeder, men det er tydeligvis lett å mikse frøtyper uansett hvor seriøs du er
Vis hele sitatet...
Researcher man det man gjør bør man i mange tilfeller kunne skille planten sin fra en annen.
Det du bør gjøre er å finne en strain som har perfekt blanding av cannabioder og thc, ikke en skunk strain som du bare blir helt '' føkka '' av, da setter du mer pris på det du røyker
Neder Hash 2009

1. Royal Jelly - Barney's
beste svartingen eg har røyka. Røyka mye av dennar dei 2-3 mnd før sommeren i år og det var da jeg begynte med hasj
Big Book of Buds kan være behjelpelig til å finne en favoritt.
Sitat av Verilon Vis innlegg
Researcher man det man gjør bør man i mange tilfeller kunne skille planten sin fra en annen.
Vis hele sitatet...
Jepp, det var sånn han fant ut at han hadde fått feil frø. Poenget mitt var bare at du ikke kan stole på hva du blir fortalt av dealere, da det er så mange ledd som kan ta feil.
Jeg synes hvertfall ice-o-lator er helt sykt. Kjøpte det i amster og har aldri blitt så fucked. Anbefaler det nesten ikke ;p
Etter nærmere ettertanke vil jeg også inkludere følgene strains som gode; NY Diesel, G13 Haze, Super Silver Haze, The HOG, Sensi, Skunk, Superskunk og Acopulco Gold.
Er ikke super silver haze bare jack herer med annet navn?

Når dere sier ice-o-lator - er det en egen type?
Meg bekjent er det en fellesbetegnelse for hasj fremstilt med ice-o-lator bags - altså ren hasj fra hvilken som helst plante..
Sitat av BobDylan Vis innlegg
Det beste jeg har hatt noensinne er northern lights og Jack herrer. Har også prøvd white widow i christiania, men den falt ikke så godt i smak. Følte ikke jeg blei så fjern på den. Jack Herrer må være det beste for den smeller etter en 5min.
Vis hele sitatet...
Hehehe, godt d ikke bare var jeg som merket den egenskapen i jack herrer!

Sitat av eivinderteit Vis innlegg
Hvordan er det mulig å få tak i det? Må vell kjenne folk fra før da el?
Vis hele sitatet...

Desverre fra amster. Eneste jeg har vært borti i norge er hjemmegrowa ukjent strain. Men kunne fastslå at det var indica. Men var rimelig svakt i forhold til amster sakene. Kunne fint røyke 0,5 og fortsatt være bare litt skækk. Hadde jeg gjort det med amstersakene så hadde jeg nok havna meget høyt oppi stratosfæren
var borti Bubblegum på Roskilde for et par år siden. Det var trivsel! (Om du ser bort ifra at jeg også grønna av den senere på dagen fordi jeg var litt for ivrig)
Prøv å få tak i Mango eller Purple haze
Si meg Crabman, var det du som satt på det litt forsinkede 21:40 flyet fra Amsterdam, Gate M1 med Cannabis Cup Tskjorte og mørk jakke med hette på?`

:-)
Ice o later er vel mere en extrakt enn en ren hasj type. er litt usikker du kan jo få 90% thc på en icolater i amter
Sitat av MagicalTrevor Vis innlegg
Si meg Crabman, var det du som satt på det litt forsinkede 21:40 flyet fra Amsterdam, Gate M1 med Cannabis Cup Tskjorte og mørk jakke med hette på?`

:-)
Vis hele sitatet...
Det var nok ikke meg. Fløy mye tidligere på dagen, med "Attitude Seedbank" T-skjorte, og VIP Jugdes pass rundt halsen. Men morsomt at du spør, kunne vært tilfelle!
Sitat av DMTlover Vis innlegg
Ice o later er vel mere en extrakt enn en ren hasj type. er litt usikker du kan jo få 90% thc på en icolater i amter
Vis hele sitatet...
trikomene slås av buds og trimmings i iskaldt isvann, og filtreres deretter gjennom ice-o-lator bags med forskjellig maskestørrelse for å få best mulig kvalitet på produktet - dette pulveret presses så sammen til hasj - ren hasj sådan.
Helt frem til noen velger å blande den med kondomene sine..

Hasjen kommer som oftest fra bladene - hvor utvinningsprosessen er annerledes avhengig av hvor i verden du er.
Noen gnir fingrene på bladene til de kan dra av handrubs, i Katmandu drar de på seg en jakke av strukket skinn før de labber gjennom åkeren, for så å plukke av store flak med ren hasj, mens noen kjører igang en maskin som gjør det hele for deg.
Noen velger den økonomiske måten ved å riste et lite beger med trimmings som de har hatt i fryseren for å separere plantemateriale og trikomer.
Fikk tak i K2 fra USA, som er syntetisk marijuana. syns det var fett
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av zapi Vis innlegg
Fikk tak i K2 fra USA, som er syntetisk marijuana. syns det var fett
Vis hele sitatet...
Hva legger du i syntetisk marijuana, som i syntetiske cannabinoider eller tar du feil av definisjonen og mener en avlet strain i f.eks hydroponiske oppsett?
Sitat av zapi Vis innlegg
Fikk tak i K2 fra USA, som er syntetisk marijuana. syns det var fett
Vis hele sitatet...
K2 er jo en strain av cannabis. Ganske bra en og..
Syntetisk MJ, hva legger du i det ordet? Blir jo ganske feil.
Jeg vil på ingen måte si at du veldig sjeldent får tak i kjente strains når du kjøper, kjenner du de rette folka, finner du alltid gode dyrkere, som veit hva de dyrker, og hvordan de skal behandle strainsa. Prisen på den andre siden går også selvfølgelig opp i skyene.

De siste månedene har jeg prøvd; Jack Herrer, Purple Haze, Blueberry Cheese, Blueberry Haze, av strains jeg er sikker på har vært riktig. Prisen har vært fra 150 til 200.

Jack'n og Blueberry Cheesen var på høyde med kvaliteten jeg fikk i Amster, med andre ord så smalt det som faen!
var nettopp i Amster, iceolator er best uten tvil.. kosta 25euro grammet der j kjøpte.. ellers er jeg drittlei folk i norge som sier de har "x" strain, ditten datten, blabla... bare masse bullshit
White Widdow, Grønt (Pot) Fikk meg til å gå på den sykeste trippen ever.

Uten tvil det beste jeg har prøvd, overgår all type grønt/brunt/sorting.
Det avhenger litt av hva annet du har prøvd..
Mange skryter av White Widow, men det finnes helt klart sterkere strains der ute..
Sitat av Hazee Vis innlegg
Jeg vil på ingen måte si at du veldig sjeldent får tak i kjente strains når du kjøper, kjenner du de rette folka, finner du alltid gode dyrkere, som veit hva de dyrker, og hvordan de skal behandle strainsa. Prisen på den andre siden går også selvfølgelig opp i skyene.

De siste månedene har jeg prøvd; Jack Herrer, Purple Haze, Blueberry Cheese, Blueberry Haze, av strains jeg er sikker på har vært riktig. Prisen har vært fra 150 til 200.

Jack'n og Blueberry Cheesen var på høyde med kvaliteten jeg fikk i Amster, med andre ord så smalt det som faen!
Vis hele sitatet...
Hvordan er du så sikker på at det har vært de strains som du har blitt fortalt?
Jeg sier ikke at det er umulig å få riktig navn i norge, men at det veldig sjeldent er riktig. Jeg har også et par kilder som jeg anser for å være veldig troverdige, og vet om et par typer som dukker opp med gjevne mellomrom i oslo som er VELDIG særegne i lukt og smak (ref. Blue velvet), men det er et veldig unøyaktig system.

Er weeden godt kura og ikke pakket sammen, og du har tidligere erfaring hvor du kjenner igjen lukten skal jeg ikke si noe. Men jeg kommer titt og ofte over folk som vil prakke på meg vakumpakket pot under diverse navn som "orange haze", "Blueberry", "bubblegum" osv.. Alle lukter høy, og derfor er det helt klin umulig å si noe om strain.

Det blir i mine øyne oftere brukt som salgstriks enn som reell informasjon til forbrukeren.
hva koster ca en røyk på bar i amsterdam nok?
de selger bare ferdige joints gjør de ikke?selges de rene eller blanda med tobakk?
Sist endret av murmade; 6. desember 2010 kl. 13:05.
det fins også rød hasj for dem som ikkje viste det. rød libaneser eller på engelsk red libanon.
--- Red Libanon ---
Libanon is soft hash, but very strong to smoke, makes you stoned in a cool way. Red Libanon is not seen very often
Har så smått hørt snakk om at det har vært litt av den rundt i Norge et par ganger, men aldri fått se den selv..

Finnes noe mer info om hvilken plante den er laget av?
Selges den i amster?
Sitat av Towelie94 Vis innlegg
det fins også rød hasj for dem som ikkje viste det. rød libaneser eller på engelsk red libanon.
--- Red Libanon ---
Libanon is soft hash, but very strong to smoke, makes you stoned in a cool way. Red Libanon is not seen very often
Vis hele sitatet...
Hadde vært kult med bilde, fant ikke noe på google, eller den siden.
Har røyka rød libaneser en gang å det var i sommer. Ble stein av den ja Var vist smugla fra danmark.
Jeg annbefaler White Widow og Jack Herrer.
Sitat av murmade Vis innlegg
hva koster ca en røyk på bar i amsterdam nok?
de selger bare ferdige joints gjør de ikke?selges de rene eller blanda med tobakk?
Vis hele sitatet...
Prisen varierer vell fra ossen strain/type man vil ha, syns og huske at det startet på et par tre Euro også videre oppover da vi var der..
Etter hva jeg har hørt fra fler som har vært der nede innen de siste par mnd`ene så selges de fleste jointene rent, dette mye pga røyke loven med at man ikke kan røyke vanlig sigg inne på coffeshops lenger..

Enkelte shops der nede solgte noe som gikk under "Red/Dark" libanese, fikk desverre ikke testet akkurat den typen :/
Testet dog noe de kalte "Super libanese", som absolutt funka knall =)

Når det kommer til grønt så ble jeg selv i hvert fall, forelska i 2 strains som gikk under "Jack Herrer" & "Bubblegum", absolutt verdt og sjekke ut for de som har tenkt seg en tur nedover
Rekker ikke lese hele tråden. Har kanskje mulighet til å skaffe lilla weed. Det er sannsynligvis hva? bra? dårlig?
Første jeg kommer på og ha hørt om/sett selv må vell være "purple Haze", denne hadde blitt skrytt opp i skyene & sku være knaill bra.. Endte dog opp med og bli mega skuffa når jeg omsider fikk prøvd den i Amstern, den ble i hvert fall ikke kjøpt fler ganger av meg =>

Men, er langt i fra sikkert at det er denne typen du er blitt tilbudt
Nesten umulig for noen her og si om den kommer til være bra/mega dårlig, kun ut i fra og vite ossen farge den har :/