Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  136 16293
Hvis folk hadde skaffet seg sosiale antenner og vett hadde ikke moderatorene behøvd å slette noen tråder.

Skolmen: Hvis du synes dette er naziforum burde du sjekke hw.no! Der er de myye strengere på de fleste områder.
Sist endret av Blendik; 24. august 2007 kl. 16:32.
Om det er et så stort problem, hvorfor sender dere ikke bare inn en hyggelig PM til en moderator og spør om begrunnelse. Spør du pent så får du kanskje et svar tilbake =)
Sitat av Mjirt
Ja, er ikke dette en ganske fin ide? Da "vinner" begge parter av saken.
Vis hele sitatet...
Ikke nøyaktig det alle vil ha her (bare svar på hvilke poster som ble slettet uten noen grunn), men jeg liker å i det minste få vite hvilke poster som ble slettet, men grunnen kan jeg antagelig finne ut selv.
Sist endret av TanteSpiker; 24. august 2007 kl. 16:33.
Bare en ting jeg lurer på ... Hvorfor er denne tråden her femdeles ?

Ser det er noen mods og en admin som sitter å glor på posten ..
Sist endret av Lille Nikotin; 24. august 2007 kl. 16:37.
Det burde da være mulig å lage en liten vBulletin addon som adder ett liten boks ved siden av [X]-en der moderator kan skrive ett par stikkord om hvorfor emnet ble slettet?
Kanskje det allerede finnes for alt jeg vet.

Ble en gang utestengt fra forumet i noen dager for en grunn jeg verken skjønte eller fikk.
Litt irriterende var det ja.
Nå skal jeg komme med et forslag, basert på null kunnskaper om hvordan dette forumet er bygget opp, og om hvordan det driftes, med tanke på f.eks sletting av tråder/poster.

Si når admin sletter en post, så blir det automatisk sendt en standard post ut til brukeren som får posten sin slettet, der det f.eks står "Posten din i tråd *sett inn tråd* ble slettet som en følge av regelbrudd eller bare totalt usaklighet, eller dårlig skrevet" osv.

Såklart, dette er jo egentlig bare unødvendig, de aller fleste som opplever å få tråder/poster slettet, skjønner at de bajsa på leggen. Når jeg var ny her så fikk jeg en del poster slettet i starten, å følte frustrasjonsnivået mitt stige, siden jeg ikke skjønte hva jeg gjorde galt. Heldigvis så har jeg blitt lit eldre, og lit klokere. Har en følelse av det er stort sett bare er nye brukere som får tråder slettet, og da lager tråder som dette.

Jeg står fortsatt for mitt forslag om å lage en test for å kunne bli medlem her. Når man regger seg, så må man svare på f.eks 20 spm. om hvordan søk, regler, oppførsel etc. fungerer.
Er det ingen som skjønner at å være moderator på nFF ikke er en fulltidsjobb, og at den ikke er så fantastisk bra betalt at det gjør noe? Folk har liv å leve (forhåpentligvis) og kan ikke sitte her og være barnepasser for fjortenåringer døgnet rundt.
"Dette nettstedet er et tilbud, ikke en rettighet."

Det forklarer mer enn nok, håper jeg. Forøvrig har de fleste ikke brukt en krone på nFF.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Emptyy
Det burde da være mulig å lage en liten vBulletin addon som adder ett liten boks ved siden av [X]-en der moderator kan skrive ett par stikkord om hvorfor emnet ble slettet?
Kanskje det allerede finnes for alt jeg vet.
Vis hele sitatet...
Ja, og det kommer i neste versjon av nFF - før den kommer har vi dog codefreeze med unntak av minor bugfixes.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av Blendik
Hvis folk hadde skaffet seg sosiale antenner og vett hadde ikke moderatorene behøvd å slette noen tråder.

Skolmen: Hvis du synes dette er naziforum burde du sjekke hw.no! Der er de myye strengere på de fleste områder.
Vis hele sitatet...
Strengere på hw forumet? Dummeste jeg har hørt. Det er steder alle kan si hva de vil, og ingen bryr seg om kvalitet.
Det er dit alle søppel nerder burde dra

Men er bra moderering på furumet Det skal dere ha! Selv om dere noen ganger sletter mine poster -_-
Men keep up =) Kjøpte en t-skjorte for å støtte!

Og noens stikkord til hver sletting, var en strålende idé.
Pure: beklager dårlig formulering, men min egen personlige erfaring er at det er mye strengere der. Føler det ikke er lov å si noen som helst ting. Men nå har jo ikke jeg postet så mye på dette forumet da, så vet ikke så mye om moderering her, men så langt synes jeg det ser ganske bra ut. Skjønner foreløpig ikke at folk klager.
Enig med Bendik jeg.

Har sålenge jeg har oppholdt meg her, bare merket positivt instilte moderatorer.
Greit, jeg har fått kjeft en gang, eller si to, for dårlig post/tråd - whatever..

Men de rensker forumet veldig bra, holder søppel unna.

De er også boritimot de mest aktive modsa jeg har møtt, tar laik 2minutter fra du spørr om noe, til du får hjelp av noen som faktisk kan det dem snakker om.

La os si vidarlo, som er en av mine favoritt moderatorer atm ^^ Svarer etter få minutter, har GOD peilig på det han svarer på, samtidig minner oss på at vi holder oss on-topic osvosv..

Er foresten også maange andre bra mods her, bare tokk et eksempel...

Veldig bra, modsa er topp
Sitat av Restyle
Enig med Bendik jeg.

Har sålenge jeg har oppholdt meg her, bare merket positivt instilte moderatorer.
Greit, jeg har fått kjeft en gang, eller si to, for dårlig post/tråd - whatever..

Men de rensker forumet veldig bra, holder søppel unna.

De er også boritimot de mest aktive modsa jeg har møtt, tar laik 2minutter fra du spørr om noe, til du får hjelp av noen som faktisk kan det dem snakker om.

La os si vidarlo, som er en av mine favoritt moderatorer atm ^^ Svarer etter få minutter, har GOD peilig på det han svarer på, samtidig minner oss på at vi holder oss on-topic osvosv..

Er foresten også maange andre bra mods her, bare tokk et eksempel...

Veldig bra, modsa er topp
Vis hele sitatet...
Bare for å poengtere er ikke vidarlo moderator sist jeg sjekket. Men en VIF. Altså kan han ikke moderere forumet.
Sitat av etse
Bare for å poengtere er ikke vidarlo moderator sist jeg sjekket. Men en VIF. Altså kan han ikke moderere forumet.
Vis hele sitatet...
http://www.freakforum.nu/forum/showgroups.php?

vidarlo er moderator i elektronikk-delen av forumet.
Sist endret av jonarnev; 24. august 2007 kl. 18:38.
Sitat av jonarnev
http://www.freakforum.nu/forum/showgroups.php?

vidarlo er moderator i elektronikk-delen av forumet.
Vis hele sitatet...
Er det noen spesiel grunn til at det er så mange mods i rusmiddel forumet?
Sitat av murloc
Er det noen spesiel grunn til at det er så mange mods i rusmiddel forumet?
Vis hele sitatet...
Tipper det er fordi det er så mange idiotiske poster der
Ytringsfrihet, personlig mening w/e.. Vis heller litt respekt på en annen side.
Tipper det ligger en dæsj arbeide i forumet her å, ikke mye og leve på regner jeg med.

Smile, be happy.
HAIL!
Sitat av murloc
Er det noen spesiel grunn til at det er så mange mods i rusmiddel forumet?
Vis hele sitatet...
Ja det er med god grunn at det er flere moderatorer på rusmiddel forumet.
Uten å ha konkrete tall, blir det slettet en ca. 50-100 tråder og poster for dagen.

Dette fordi det er så ufattelig mange som ikke setter seg inn i reglene for forumet, og tror at en diskusjon rundt rusmidler er det samme som å reklamere for salg av rusmiddler og lignende.
Hver eneste dag sletter vi tråder som omhandler salg eller reklamering av rusmiddler, noe som er ulovlig. Ikke bare på forumet, men i Norges land og resten av verden.

__

Jeg ser at det er mange som ikke er innforstått med hvor stor pågang det faktisk er på forumet. For dere som ikke har funnet det ut enda, er det fullt mulig å lese forum statistikken nederst i forum indexen.
Hvis moderatorer, crew og admin bare hadde 15 tråder eller poster å slette for dagen, hadde vi hatt det luxus.
Hadde dere hatt det samme forumbildet som vi har, tror jeg mange av dere ville fått hakeslepp, for det ser kke ut i måneskinn.!

Og for dere som tror at vi som arbeider på forumet jobber for betaling, tar dere SKAMMELIG FEIL.
Jeg velger å se på dette som en stor og evigvarende dugnad.
Sist endret av spQ; 3. september 2007 kl. 16:14.
▼ ... over et år senere ... ▼
vel, jeg ble hinta til at jeg diskuterte "bilen min" på en tråd jeg startet, når jeg EGENTLIG diskuterte lovverk ang det å miste lappen ved at bilen min ennå ikke hadde gått gjennom eu kontrollen. det jeg spurte om var ikke direkte en sak OM bilen min men som sagt, lovverk. Da syns jeg ikke at man skal bruke denne regelen som grunn til sletting:

4.
Hold deg til det forumet omhandler.
Dette er et IT-forum, med en del supplementerende kategorier, og vi ønsker derfor at diskusjonen skal foregå rundt dette. Hvis du ønsker å diskutere fotball, bilen din, sykkelen din eller om det er feil at du er forelsket i søsteren din så finnes det mange andre nettforum som passer bedre til slikt.

ettersom det er MAAAANGE tråder som inneholder nermest like ting som det jeg har tatt opp tidligere. har aldri hatt problemer med å ta opp saker ang lovverk tidligere, men når det var snakk om eu-kontroll lovverk da var det plutselig bilsnakk.. jeg vet ikke jeg. Folk er vel forskjellige og har forskjellige oppfatninger på ting, moderator`ne er jo mennesker de og?

hehe! der kom plutselig eu-kontroll tråden min opp igjen
Sist endret av Vattmaffi; 4. januar 2009 kl. 18:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
jeg synes det er latterlig at man ikke får beskjed om hvorfor trådene blir slettet. Da må dere slette ALT som har med piratkopiering, hasj, dop og andre ulovligheter også. Jeg spurte om noen visste av en bra side for nedlasting av spill, og den ble slettet! Hvor Nazi går det an å bli?
Hvorfor ikke kode det til at når en mod/admin sletter et innlegg, kommer det en automatisk melding i innboksen til vedkommende?

Slik det gjøres for oss moderatorer på biip hvertfall.
altså, en idè til dette hadde vær å lage macroer for slike ting, så du får en FORM for beskjed om why! et lite felt som moderator kan hake av ved sletting "Se regelverk *moderator skriver inn punk for sletting*

Grunnen til at moderatorer ikke skriver slikt er for at det tar for lang tid, men dette skjønner jeg da ikke ettersom det å skrive "slettet pga regelbrudd" ikke tar mer enn et par sec å skrive. bare det at man får en GRUNN for sletting samme hvor lang den er, er en positiv ting, så slipper sletting av tråder til å se ut som om det har vært et spøkelse i tråden å fucka den opp! hvis du skjønner hva jeg mener
Sitat av jensemann23 Vis innlegg
jeg synes det er latterlig at man ikke får beskjed om hvorfor trådene blir slettet. Da må dere slette ALT som har med piratkopiering, hasj, dop og andre ulovligheter også. Jeg spurte om noen visste av en bra side for nedlasting av spill, og den ble slettet! Hvor Nazi går det an å bli?
Vis hele sitatet...
nFF har forum som omhandler narkotika og andre emner som beveger seg på kanten av det etablerte samfunnet. Disse er det jo relativt fritt frem for innenfor enkelte avgrensninger. I gamle dager var det også et forum for warez, men dette forsvant etter en dom hvor en person ble dømt for å linke til piratkopierte ting.

Jeg er sjeleglad for at mods sletter mye poster. Det er ufattelig mye dritt som er innom her. Hvis dere ikke liker modereringen kan dere jo bare slutte å bruke nettstedet...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Kosy Vis innlegg
Hvorfor ikke kode det til at når en mod/admin sletter et innlegg, kommer det en automatisk melding i innboksen til vedkommende?

Slik det gjøres for oss moderatorer på biip hvertfall.
Vis hele sitatet...
Fordi vi sletter, som nevnt over, meir enn du har anelse om.



Screenshot av vanlig diskusjon sånn kru ser det. Dei sensurerte områda er sletta tråder.

PM til ting som blir sletta er uaktuelt, fordi det vil ta for mykje tid. Sjølv om biip har fleire medlemmer enn nFF, så mistenker eg paradoksalt nok at dei har mindre sletta...
Sist endret av vidarlo; 4. januar 2009 kl. 18:21.
en automatisk beskjed er jo ikke noe dere som moderatorer må bruke TID på å fylle ut da! .. derfor det heter "automatisk melding" og om denne automatiske meldingen beskriver grunn eller ikke har ikke noe med saken å gjøre. bare at man får en melding om hva som har skjedd istedet for at du skal sitte der som et spørsmålstegn
Sitat av slashdot Vis innlegg
Fordi vi sletter, som nevnt over, meir enn du har anelse om.



Screenshot av vanlig diskusjon sånn kru ser det. Dei sensurerte områda er sletta tråder.

PM til ting som blir sletta er uaktuelt, fordi det vil ta for mykje tid. Sjølv om biip har fleire medlemmer enn nFF, så mistenker eg paradoksalt nok at dei har mindre sletta...
Vis hele sitatet...
Vi sletter veldig mange upassende bildekommentarer/gjestebokinnlegg osv, "mer enn du aner"
Sitat av Vattmaffi Vis innlegg
en automatisk beskjed er jo ikke noe dere som moderatorer må bruke TID på å fylle ut da! .. derfor det heter "automatisk melding" og om denne automatiske meldingen beskriver grunn eller ikke har ikke noe med saken å gjøre. bare at man får en melding om hva som har skjedd istedet for at du skal sitte der som et spørsmålstegn
Vis hele sitatet...
Sitter du virkelig som et spørsmålstegn når posten din ikke lenger er å finne? Er det så mange muligheter altså?
enten automatisk melding eller felt dere haker av som f.eks
"lignende tråd er allerede startet, bruk søk funksjonen"
"brutt regelverk, *link til regelverk* "
"bruk av skjemmende ord i tråd/rasisme"
"tittel skjemmende"

Osv osv. altså, felt man HAKER av, tar ikke lange stunda det? ser at dere har mange tråder å slette men jeg ser ikke dette som en tidkrevende del av det å slette en tråd. dere bruker jo mer tid på å forklare HVOR mye jobb det er.

kanskje muligheten for å se den slettede tråden så man selv kan gå i sømmene og se hva du selv gjorde feil? mye på den fronten som kan hjelpe dere moderatorer i jobben dere gjør til daglig. hjelpe NFF brukere å bli bedre, se sine egne feil.. dette hadde da hjulpet alle på forumet mener da jeg.
Sitat av Vattmaffi Vis innlegg
en automatisk beskjed er jo ikke noe dere som moderatorer må bruke TID på å fylle ut da! .. derfor det heter "automatisk melding" og om denne automatiske meldingen beskriver grunn eller ikke har ikke noe med saken å gjøre. bare at man får en melding om hva som har skjedd istedet for at du skal sitte der som et spørsmålstegn
Vis hele sitatet...
Du er klar over hva du ber om?
Hvordan skal en melding om at "innlegg er slettet" hjelpe på det faktum at noen sitter som et spørsmålstegn etter at innlegget deres er slettet?
Om noen virkelig ikke skjønner hvorfor innlegget deres ble slettet, bør de enten lese reglene eller ta et kurs i common sense.
Sitat av Lunicks Vis innlegg
Du er klar over hva du ber om?
Hvordan skal en melding om at "innlegg er slettet" hjelpe på det faktum at noen sitter som et spørsmålstegn etter at innlegget deres er slettet?
Om noen virkelig ikke skjønner hvorfor innlegget deres ble slettet, bør de enten lese reglene eller ta et kurs i common sense.
Vis hele sitatet...
Det står gjerne en grunn til hvorfor innlegget ble slettet, som er ferdigkodet - som betyr at Moderatoren ikke trenger å bry seg om det.
Sitat av fabianca Vis innlegg
Sitter du virkelig som et spørsmålstegn når posten din ikke lenger er å finne? Er det så mange muligheter altså?
Vis hele sitatet...
ja, HVORFOR ble den slettet? det er ikke alltid du husker ord for ord du har skrevet i posten og får derfor ikke rettet på dette ved en eventuell ny post. kanskje du kunne fjernet noe i posten din som eventuelt var skjemmende for andre? får du vite hva du gjorde galt, gjør du det ikke igjen og da starter du heller ikke en tråd som igjen blir slettet. dette gir jo bare moderatorer mer arbeid mener nå jeg
Sitat av Vattmaffi Vis innlegg
ja, HVORFOR ble den slettet? det er ikke alltid du husker ord for ord du har skrevet i posten og får derfor ikke rettet på dette ved en eventuell ny post. kanskje du kunne fjernet noe i posten din som eventuelt var skjemmende for andre? får du vite hva du gjorde galt, gjør du det ikke igjen og da starter du heller ikke en tråd som igjen blir slettet. dette gir jo bare moderatorer mer arbeid mener nå jeg
Vis hele sitatet...
Dette er ikke et forum for å lære og skrive poster, dra et annet sted les andre sin tråder evt. Kan ikke dere slutte å klage, dere får ingen ting ut av det. Dere sier at ting ikke tar tid? Bruker du 10 sec mer på hver post blir det ganske mye i lengden, husk at dette er frivillige moderatorer.
Jeg står for den automatiske meldingen som forklarer brukeren hvorfor tråden er slettet.
herregud! det tar da ikke ti sec å hake av et felt? jeg klager da ikke? jeg kommer med konstruktive forslag til hvordan moderatorer kan i lengden SPARE tid på å utvikle et system som hadde hjulpet alle.. jeg kan skrive mine poster og tråder, jeg fikk faktisk en av mine tråder opp igjen pga ikke gyldig grunn for sletting etter å ha påpekt dette her inne på denne tråden. den dukka opp igjen rett etterpå. jeg ble selvsagt takknemmlig!

og igjen, jeg klager _ikke_ jeg kan ikke få påpekt det nok!
Sitat av Vattmaffi Vis innlegg
herregud! det tar da ikke ti sec å hake av et felt?
Vis hele sitatet...
Først må de jo kode hele greia da. Sikkert noen freaks her som kan det.
Sist endret av Kosy; 4. januar 2009 kl. 18:55.
Sitat av Kosy Vis innlegg
Først må de jo kode hele greia da. Sikkert noen freaks her som kan det.
Vis hele sitatet...
derfor jeg sier de kommer til å sprare tid i lengden.. tar tid å kode skiten, men når man har det oppe, får folk det som man vil, folk slutter å klage og moderatorer slipper å sitte å forklare ditt og datt på slikte tråder som dette.

er det ikke noen som forstår hva jeg mener her? eller er alle ute å finne ting de kan si imot min idè? er konseptet virkelig så rævva?

edit: virka litt krass her men:P mente det ikke sånn
Sist endret av Vattmaffi; 4. januar 2009 kl. 18:59.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Husk: Stakkars nso sitter for det meste å koder tillegg til forumet alene. I en krevende jobb er det nesten et under at han i det hele tatt har tid til nFF.

Så da blir saken plutselig: La moderatorene ta seg av grovarbeidet som fungerer ganske bra bortsett fra en og annen klage.
Bruke masse tid og energi på å kode et system fordi et par nykommere ikke gidder å lese reglene.
Jeg er enig med deg, Vattmaffi.
For oss mods på Biip gjør det jobben vår _mye_ enklere.
Sitat av Vattmaffi Vis innlegg
ja, HVORFOR ble den slettet? det er ikke alltid du husker ord for ord du har skrevet i posten og får derfor ikke rettet på dette ved en eventuell ny post.
Vis hele sitatet...
Posten din blir nok ikke slettet på grunn av ett ord. Det du etterspør virker unødvendig for enhver med et snev av hukommelse, selvinnsikt og tankevirksomhet.
At folk må klø seg litt i hodet og bruke noen minutter før de skriver noe som ikke bryter regelverket anser jeg som udelt positivt på et debattforum. Jo mer tid du bruker på en post, jo større sannsynlighet for at den faktisk inneholder et snev av kvalitet. At andre skal fortelle en hva en gjør galt er da voldsomt kravstort etter fylte 12.
Sitat av Vattmaffi Vis innlegg
derfor jeg sier de kommer til å sprare tid i lengden.. tar tid å kode skiten, men når man har det oppe, får folk det som man vil, folk slutter å klage og moderatorer slipper å sitte å forklare ditt og datt på slikte tråder som dette.

er det ikke noen som forstår hva jeg mener her? eller er alle ute å finne ting de kan si imot min idè? er konseptet virkelig så rævva?

edit: virka litt krass her men:P mente det ikke sånn
Vis hele sitatet...
Folk? Det er bare et lite fåtall som klager. De fleste skjønner hvorfor posten(e) blir slettet ved å bruke sunn fornuft, det er da virkelig ikke så mange muligheter. Mener du de har gjort en feil så er det sikkert bare å sende en post til crewet/administratorene.
vel, jeg har lest reglene.. som sagt bare et forslag! skjønner 100% at det ikke er bare å klippe og lime inn et system som skal funke tipp top.
blir jo det samme som om man skal begynne å klage til Iphone/ipod Dev team for at de ikke har tid til å bry seg om 2gen ipod touch jailbreak.. (venter tolmodig )

men jeg prøver jo å få fram at dette fortsatt er et forslag, et diskuteringsemne som kanskje kan få plass i all kodinga som skjer på nff? sier ikke at han skal hive seg på dette med en gang, tvert imot.

hvis man bruker lengre tid på å utvikle et slikt system så kan det jo bli bedre og, og kanskje deler av det automatisk?
Sitat av Vattmaffi Vis innlegg
herregud! det tar da ikke ti sec å hake av et felt? jeg klager da ikke? jeg kommer med konstruktive forslag til hvordan moderatorer kan i lengden SPARE tid på å utvikle et system som hadde hjulpet alle.. jeg kan skrive mine poster og tråder, jeg fikk faktisk en av mine tråder opp igjen pga ikke gyldig grunn for sletting etter å ha påpekt dette her inne på denne tråden. den dukka opp igjen rett etterpå. jeg ble selvsagt takknemmlig!

og igjen, jeg klager _ikke_ jeg kan ikke få påpekt det nok!
Vis hele sitatet...
For det første så var ikke klaginga bare ment til deg, og hvis du mener at folk ikke har klaget i denne tråden begynner jeg og lure.
får folk det som man vil, folk slutter å klage og moderatorer slipper å sitte å forklare ditt og datt på slikte tråder som dette.
Vis hele sitatet...
10 sec var satt på spissen. Poenget er at det tar tid, og tror ikke det er det moderatorene akkurat har mest av. 1 sekund eller 10 sekunder, det tar tid.


Jeg vil påstå at det er relativt unødvendig med denne "avhakningen"
I noen tilfeller kan det kanskje være greit, men i det store å det hele, burde man skjønne hvorfor tråden ble slettet, ved å enten tenkte seg litt om eller lese regelverket.
Greit nok at alle har meninger ang dette temaet, men de som virkelig er så dumme at de klager på moderatorene og administratorene på et GRATIS forum så blir jeg helt svimmel. Dette er det samme som at dere skriver et usaklig innlegg i min gjestebok på MIN hjemmeside, jeg sletter det og dere klager.

nso betaler, koder og bruker mye av sin fritid for å holde dette forumet oppe, ville dere som klager ha gjort det samme?

Moderatorene bruker også mye av sin fritid for å holde forumet rent slik at det ikke florerer av fjortisstråder og tråder som strider mot norsk lov. De som mener at man skal skrive en begrunnelse for hver tråd som blir slettet: Hadde dere orket å skrevet en plass (usikker på antall) mellom 50 til 200-300 begrunnelser hver eneste dag? Nei piss meg i øret, tenk ut av boksen i fem sekunder å se heller alt det de faktisk yter for oss.

Til slutt vil jeg bare si at jeg også har irritert meg over at trådene mine har blitt slettet, men jeg trenger ikke noen privat etterforsker for å skjønne at jeg har strid i mot de lovene som forumet har. (som faktisk er ganske enkle regler å følge.)
Sitat av Kosy Vis innlegg
Jeg er enig med deg, Vattmaffi.
For oss mods på Biip gjør det jobben vår _mye_ enklere.
Vis hele sitatet...
biip har vel ansatte som får betalt for samme jobb som de her inne på nff bruker sin fritid på, det er jo _egentlig_ ikke rart at man har bedre system på dette på en plass som biip.. Frivillig arbeide tar som regel lengre tid enn de som faktisk MÅ utføre det de får beskjed om for det er jo faktisk jobben deres.

men yeah, et vellutviklet system gjør jobben lettere
Sitat av Vattmaffi Vis innlegg
biip har vel ansatte som får betalt for samme jobb som de her inne på nff bruker sin fritid på, det er jo _egentlig_ ikke rart at man har bedre system på dette på en plass som biip.. Frivillig arbeide tar som regel lengre tid enn de som faktisk MÅ utføre det de får beskjed om for det er jo faktisk jobben deres.

men yeah, et vellutviklet system gjør jobben lettere
Vis hele sitatet...
Der skjønte du det, det er jobben deres. Ellers så er de fanboys som ikke lever for annet enn biip.

Freakforum er i seg selv et vellutviklet system, det er noen av brukerne som er problemet.
Sitat av Parkett Vis innlegg
For det første så var ikke klaginga bare ment til deg, og hvis du mener at folk ikke har klaget i denne tråden begynner jeg og lure.

10 sec var satt på spissen. Poenget er at det tar tid, og tror ikke det er det moderatorene akkurat har mest av. 1 sekund eller 10 sekunder, det tar tid.


Jeg vil påstå at det er relativt unødvendig med denne "avhakningen"
I noen tilfeller kan det kanskje være greit, men i det store å det hele, burde man skjønne hvorfor tråden ble slettet, ved å enten tenkte seg litt om eller lese regelverket.
Vis hele sitatet...
"i det store å det hele, burde man skjønne hvorfor tråden ble slettet" jeg skjønner den. skjønner den veldig godt! men det er det som også er problemet sant? at man BURDE skjønne det, og det er ikke alltid alle FAKTISK gjør det. "I noen tilfeller kan det kanskje være greit" og det er akkurat slikte tilfeller jeg sikter til
Vet at dette er VELDIG tidkrevende å skulle sitte å skrive en pm til hver person man sletter inlegg til.
Er moderator på et forum med rundt 10.000 brukere, sitter å sletter og gir advarsler til brukerne hele dagen omentrent (har gått MYE ned i det siste når vi begynte med utesteng knappen).
Sitat av Vattmaffi Vis innlegg
"i det store å det hele, burde man skjønne hvorfor tråden ble slettet" jeg skjønner den. skjønner den veldig godt! men det er det som også er problemet sant? at man BURDE skjønne det, og det er ikke alltid alle FAKTISK gjør det. "I noen tilfeller kan det kanskje være greit" og det er akkurat slikte tilfeller jeg sikter til
Vis hele sitatet...
Ja, man burde skjønne det, det har vært tilfeller som mine tråder har blitt slettet (når jeg var en ung noob som jeg sikkert fortsatt er) Men jeg har lært av dette jeg har ikke trengt noen begrunnelse for det.

"I noen tilfeller kan det være greit" Ja, men er det virkelig vært de få tilfellene all den tid som vil gå med til systemet?

jeg vet egentlig ikke hvor få disse tilfellene er, min oppfatning var bare at det var veldig mange ettersom jeg har sett mange tråder som spretter opp om spørsmål "hvor er tråden min?" kanskje jeg bare har vært "heldig" og snublet over en god del av disse trådene når jeg først er her inne, ikke vet jeg.
snakker ut i fra min egen oppfatning
Vis hele sitatet...
Vel i 90 % av de tilfellene så hvis de hadde tenkt seg om hadde de funnet ut av det.
Sist endret av Parkett; 4. januar 2009 kl. 19:23.
Sitat av goillum Vis innlegg
Der skjønte du det, det er jobben deres. Ellers så er de fanboys som ikke lever for annet enn biip.

Freakforum er i seg selv et vellutviklet system, det er noen av brukerne som er problemet.
Vis hele sitatet...
jeg har jo alltid skjønt det, jeg skjønner jo at plassen her drives av svette, fritid og kanskje en og annen sponsor. men meste av arbeidet er 110% egeninnsats/egeninteresse. som sagt bare forslag til noe som kanskje kan lette på arbeidet til de frivillige over tid, og kanskje det da er verdt å investere tid til akkurat dette?

Sitat av Parkett Vis innlegg
"I noen tilfeller kan det være greit" Ja, men er det virkelig vært de få tilfellene all den tid som vil gå med til systemet?
Vis hele sitatet...
jeg vet egentlig ikke hvor få disse tilfellene er, min oppfatning var bare at det var veldig mange ettersom jeg har sett mange tråder som spretter opp om spørsmål "hvor er tråden min?" kanskje jeg bare har vært "heldig" og snublet over en god del av disse trådene når jeg først er her inne, ikke vet jeg.
snakker ut i fra min egen oppfatning

edit: har tross alt vært offer for det selv og det styrker sikkert min oppfatning av hvor "ofte" dette skjer
Sist endret av Vattmaffi; 4. januar 2009 kl. 19:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har fått pm en gang når ett innlegg ble slettet. Funker greit. Men det er ikke en nødvendighet.
De fleste postene mine blir ikke slettet. :P

Men forstår ikke hvordan det kan være så tidskrevende å sende pm til en bruker. Er jo ikke snakk om å skrive ei novelle til trådstarter, noen korte setninger holder plenty. Tror de gjør det på diskusjon.no..
Ikke alltid det er nødvendig med pm heller, viss det er en tråd som er full av regelbrudd så er det ganske naturlig at den blir fjernet.

Dette er uansett ett trivelig forum. Synes jeg.
Sist endret av sneipen; 4. januar 2009 kl. 19:26.