Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 4107
Har sett litt i trådene her, men de har ikke hjulpet meg så mye.
Jeg skal koble meg til et nettverk med PC'n, men får ikke internett. Meldingen jeg får når jeg søker med diagnostiseringsverktøyet til IE er følgende: "finner ikke vertsnavnet www.google.no med dns".
Jeg får koblet meg til nettet med både Ipad og Iphone.
(første feilmelding jeg fikk var forresten at jeg hadde samme ip-adresse som en annen enhet. så jeg valgte motta ip-adresse automatisk)

Har prøvd følgende:
-koblet meg til både trådløst og med kabel, både via router og rett til modemet
-resette modemet
-prøvd med alternative dns-adresser (på IPv4)
-får koblet meg til andre nett med PC'n, så det er ikke noe galt med nettverkskortet

Takk for all hjelp
Sist endret av posco; 2. november 2014 kl. 18:08.
Har også prøvd følgende kommandoer i cmd;
ipconfig /release
ipconfig /renew

Fikk bare feilmeldinger når jeg skrev de inn.
Hvilke feilmedlinger fikk du?
Hva får du om du skriver nslookup www.nix.no
får du pinget 8.8.8.8 ? hvis ikke er det ikke et dns-problem, logg inn på modemet og se hva det påstår er feil, ring ISP og feilmeld
Her er de feilmeldingene jeg får når jeg taster inn release og renew




Her har jeg tastet inn nslookup og pinga 8.8.8.8

http://i61.tinypic.com/akigxv.jpg

Sier ikke meg så mye, men kanskje det sier dere noe?
▼ ... over en uke senere ... ▼
har du fått løst dette problemet?

Jeg fikk samme feil når jeg byttet til Windows Server 2012 R2 med DNS server, og feilen da var at jeg ikke hadde definert riktige lookup zones på selve DNS tjeneren
Trådstarter
Har ikke fått løst problemet, nei. Hvordan definerer jeg det? Og hvordan vet jeg hva som er riktig lookup zone?
Er jo fordi du står inne i nslookup kommando og skal pinge, det funker ikke. Herr er vg.no 195.88.54.16 Test IP og ikke navn for å finne ut om du har nett.
Har du nett gå inn på ncpa.cpl og sett adapteren du bruker sin ipv4 dns til 8.8.8.8
Trådstarter
Her er meldinga jeg fikk når jeg pinga den ip'n.
http://i58.tinypic.com/331j40n.jpg

Jeg har ikke nett på det nettverket? Det er jo det som er problemet? Hjelper ikke å skifte dns til 8.8.8.8 på ipv4, hvis det var det du mente jeg skulle gjøre.
Gi oss en output av ipconfig /all.
Du kan ha malware som fucker.
Trådstarter
http://i59.tinypic.com/90d8wx.jpg
Sist endret av posco; 15. november 2014 kl. 00:30.
Vel, du får ip fra router. Hva slags router er det du prøver å kople deg til og har du muligheten til å kople deg til dette nettet med andre datamaskiner/enheter?
Trådstarter
d-link dir-645.
Som jeg skrev øverst får jeg koblet meg til med både iphone og ipad, men har ikke prøvd med noen andre pc'r. kun denne.
Prøv å sette statisk DNS i adapter instillingene til nettverkskortet i kontrollpanelet. Sett den ene til 8.8.8.8 og den andre til 8.8.4.4
Trådstarter
Det har jeg prøvd
Sitat av verdand Vis innlegg
Prøv å sette statisk DNS i adapter instillingene til nettverkskortet i kontrollpanelet. Sett den ene til 8.8.8.8 og den andre til 8.8.4.4
Vis hele sitatet...
Dette har ikke noe med DNS å gjøre. Han har ikke internettforbindelse i det hele tatt, DNS spiller ingen rolle enda. At diagnoseverktøyet til windows sier det vil ikke si at det stemmer. Så da må man samle informasjon og finne feilen selv.


Sitat av posco Vis innlegg
d-link dir-645.
Som jeg skrev øverst får jeg koblet meg til med både iphone og ipad, men har ikke prøvd med noen andre pc'r. kun denne.
Vis hele sitatet...
Og bare for å dobbeltspørre, du kommer deg på internett med disse enhetene?
Trådstarter
Ja, meitemark
Da har jeg googlet litt, men finner ingen med eksakt dine problemer, om enn jeg finner flere som har andre problemer med det trådløse nettverkskortet du har og den trådløse routeren. Det hjelper ikke på at du har testet med kabel og det ikke virker der heller, samtidig som du kopler til eple-produkter og det virker helt fint. Det hadde faktisk vært forståelig om det var andre veien det var problemer.

Du kan prøve å legge inn nyeste driver fra Intel: https://downloadcenter.intel.com/Sea...62&ProdId=3062
Sist endret av meitemark; 15. november 2014 kl. 23:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Nja, det hjalp heller ikke:/
jeg ser du skriver at du har resatt modem, mener du da d-link dir-645? for dette er da en router, eller er det en annen enhet bak denne?

her hadde det vert fint om du opplyste merke og modell på modem, router og pcer og i hvilke rekkefølge disse er koblet sammen
Trådstarter
Modemet er en cisco EPC3010 som er koblet til med en coax kabel inn i veggen. Fra modemet går det en TP inn til routeren d-link dir-645. Pc'n jeg prøver å koble til med en er dell precision m6400 med nettverkskortet Intel(R) WiFi Link 5100 AGN.
Får altså koblet meg til, men får ikke kommet meg på nett. (hverken med kabel eller trådløst)
Får derimot kommet meg på nett med min Iphone5.
okay, får du sammenkjørt en ipconfig /all kommando og sett om det er noe forskel mellom pcen og iphonen for å dobbelt sjekke at dere får samme konfig?

mulig du må laste ned en app på mobilen får å kjøre den kommandoen btw.
Trådstarter
Fant ingen app for det knutazz.
Veit ingen måte uten en app heller.
Hmm. Prøv å deaktiver IPV6 i routeren og se om det endrer noe.
Trådstarter
Hvis du mener under nettverkstilkoblinger->Trådløs nettverkstilkobling->egenskaper og så deaktivere IPV6 der, så hjalp ikke det noe:/
Sitat av posco Vis innlegg
Modemet er en cisco EPC3010 som er koblet til med en coax kabel inn i veggen. Fra modemet går det en TP inn til routeren d-link dir-645. Pc'n jeg prøver å koble til med en er dell precision m6400 med nettverkskortet Intel(R) WiFi Link 5100 AGN.
Får altså koblet meg til, men får ikke kommet meg på nett. (hverken med kabel eller trådløst)
Får derimot kommet meg på nett med min Iphone5.
Vis hele sitatet...
Har du satt nettverkskabelen fra cisco til d-linken i WAN eller ethernet port?
Prøv WAN, altså den nederste.
Slå av begge modem. Start cisco. Vent 30sek. Start d-link.
Har du en ekstra nettverkskabel, anbefales det å koble til ethernetport fra d-linken til pc.
Restart pc.

Du bør nå cisco modemet på 192.168.xxx.1 f. eks.
Ingen instillinger kan endres via grensesnittet til cisco, alt gjøres via d-linken.
Logg inn via 10.0.0.xxx (?)
Sett d-link i bridge, ikke router. Motta dns osv automatisk fra ISP. DHCP på.

http://www.dlink.com/-/media/Busines...45ManualUK.pdf
EPC3010 har en liten reset knapp ved strømkontakten, prøv å kjør en reset på den der, uten at du har d-linken koblet til, når EPC3010 har kommet opp etter reset, kan ta opptil 20min. så kobler du kabel fra d-linkens WAN \ Internett port til porten på EPC3010 så skrur du på d-linken denne kan ta 2-3 min før kommer opp, der etter tar du omstart av pcen

kjør en: ipconfig /all fra cmd.exe samt prøv å ping vg.no å se hva du får til svar
Gjør det enkelt og reinstalle/oppdater driver :-)
Sjekk også IPv4-innstillingene på nettverksadapteret.

Gjør det enkelt og reinstaller/oppdater driver :-)
Sjekk også IPv4-innstillingene på nettverksadapteret.
Sist endret av I ChiiSSii I x; 18. november 2014 kl. 14:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Gir opp hele skiten... Takk for hjelpa jeg har fått, men får det bare ikke til..
Uvaksinert 👍
Ring til bredbåndsleverandøren din, du sier coax så da er det sikker Get eller anal digital. De kan se om de får kontakt med modemet ditt og da vil de også kunne se ruteren din.
hvis du kobler pcen direkte i modemet(cisco), kommer du deg på nett da?
Har ringt anal digital ja, de sa at det var et problem med pcn min. done deal.
nei, står i første posten min zlin.
Uvaksinert 👍
Sitat av posco Vis innlegg
Har ringt anal digital ja, de sa at det var et problem med pcn min. done deal.
nei, står i første posten min zlin.
Vis hele sitatet...
anal digital ja, ja ja. Da ringer du bare opp igjen, hvis du snakker med samme idiot så be om å få snakke med en ny idiot. De prøver seg alltid med at det ikke er noe problem hos dem, husk at det er telehor som eier dem. Den beste opplevelsen jeg har hatt med telehor er når jeg pratet med de og de var helt påståelige at de hadde kontakt med modemet, SELV om jeg sto med modemet i håndet og alle ledninger var tatt ut. De fleste som sitter i andre enden når du ringer kundeservice kan INGEN ting om det de skal hjelpe til med, derfor må du ringe flere ganger.

Du sier du ikke får kontakt selv om du kobler PCen rett i modemet. Hvilken ip adresse får du når du har koblet PCen rett i modemet? (ipconfig), når du kjører ipconfig så står det også hva som er gateway, hva er denne og har du prøvd å pinge den?
Når du er tilkoblet ruteren din så får du ip 192.168.0.104 og gateway er 192.168.0.1, men hva er den når du er direkte tilkoblet modemet?
Modemet han her et rent kabel modem som binder seg til MAC adressen til første enhet han kobler seg til, så hvis han skal bytte mellom router og pc så må modem resetes før han bytter, dette er en prosess som tar ca 10 - 15 minutter hvær gang

kilde: har samme modem selv, bare min levrandør er Get, og det er samme greia der ang support...

Mini manual: http://www.cisco.com/c/dam/en/us/pro...ta/7018339.pdf

Stor manual:
http://www.cisco.com/c/dam/en/us/td/.../4030802_C.pdf