Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1802
Prøver å bytte knivblad på et hjemmelaget skaft men sliter med å løse opp/varme opp limet nok til at jeg får ut knivbladet.
Limtypen som er brukt er epoxy, er det noen som har tips til hva man kan bruke som de fleste har liggende hjemme?

Har hørt at aceton kan fungere, men har ikke tilgang på det enda.
Har ingen gode ideér for øyeblikket, men kan si deg det at det vil være vanskelig å få aceton ned mellom blad og skaft for å få separert disse. Om du alikevel får tak i dette og bestemmer deg for å prøve vil det være stor sannsynlighet for at du ødelegger skaftet, særlig om det er tre. Bruk også kjemikaliehansker, sterke saker(erfaring!).
Trådstarter
Sitat av I ChiiSSii I x Vis innlegg
Har ingen gode ideér for øyeblikket, men kan si deg det at det vil være vanskelig å få aceton ned mellom blad og skaft for å få separert disse. Om du alikevel får tak i dette og bestemmer deg for å prøve vil det være stor sannsynlighet for at du ødelegger skaftet, særlig om det er tre. Bruk også kjemikaliehansker, sterke saker(erfaring!).
Vis hele sitatet...
Blir nok ikke noe aceton, ettersom hårfønertrikset ikke funket prøvde jeg å ha kniven over kokende vann for å se om dampen varmet opp limet nok, og det gjorde det.

Med litt håndmakt og en ti minutters tid med varm damp så ble limet seigt nok til at bladet kunne fjernes.
Sitat av Anoman Vis innlegg
Blir nok ikke noe aceton, ettersom hårfønertrikset ikke funket prøvde jeg å ha kniven over kokende vann for å se om dampen varmet opp limet nok, og det gjorde det.

Med litt håndmakt og en ti minutters tid med varm damp så ble limet seigt nok til at bladet kunne fjernes.
Vis hele sitatet...
Godt tips, skriver dette i håndboken for altmuligmenn!