Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1941
Har en cisco air-lap1142n-e-k9 som jeg ønsker å sette opp hjemme som AP.

Noen som har vært borti disse?

Plugger i kabel i ethernet men kommer ikke på web grensenittet for å konfiguere AP.

Hjelp og tips mottas med takk...
Har du en switch med PoE?
ferale's Avatar
Trådstarter
16 1
Nei. Har egen strøm adapter til denne.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Webgui på slikt suger uansett hard kuk, Prøv ssh eller serieport.

Kan hende Management er på et tagget vlan, da får du aldri link via Ethernet, gå for serieport.
Anime Freak
Det er en LAP, ikke et AP etter produkt navn.
Disse laster konfig fra en sentral server og kan ikke brukes som access punkt hjemme.

Det finnes AP firmware til disse, men de er noe herk å få tak i og må installeres via serieport.

Håper dette var til hjelp
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Notrik Vis innlegg
Det er en LAP, ikke et AP etter produkt navn.
Disse laster konfig fra en sentral server og kan ikke brukes som access punkt hjemme.

Det finnes AP firmware til disse, men de er noe herk å få tak i og må installeres via serieport.

Håper dette var til hjelp
Vis hele sitatet...
Nydelig observasjon, jeg merket ikke det.

For å presisere mer, de laster fra en Wireless controller, gjerne som en Blademodul i feks en 6500 Cisco eller tilsvarende.
Anime Freak
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Nydelig observasjon, jeg merket ikke det.

For å presisere mer, de laster fra en Wireless controller, gjerne som en Blademodul i feks en 6500 Cisco eller tilsvarende.
Vis hele sitatet...
Stemmer, men har man tilgang til Cisco sine download sider pleier man å kunne finne AP Firmware til LAPer.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Notrik Vis innlegg
Stemmer, men har man tilgang til Cisco sine download sider pleier man å kunne finne AP Firmware til LAPer.
Vis hele sitatet...
Det er ikke alltid man verken klarer å navigere de eller har tilgang til de filene man trenger selv om man har innlogging heller..

Hilsen en som ofte gjør frustrert support på Cisco.
ferale's Avatar
Trådstarter
16 1
har forstått det slik at man kan konvertere denne AP ifra LWAPP mode til autonomous.

vel har fått filen c1140-k9w7-mx.152-2.JB som iflg cisco sine sider skal kunne lastes inn.

Problemet nå er at jeg ikke får connection når jeg bruker COMport, og blå kabel som følger med AP.

Må også bruke tftpd32 for å overføre nytt image, men skjønner ikke helt hvordan dette gjøres.

Noen som har en god guide på fremgangsmåte for dette.

Fått connection med AP.
Men skjønner ikke helt hvordan tftpd32 fungerer. Hvordan få image filen overført til AP via dette programmet.
Se feilmeldiongen jeg får når jeg holder nede mode button og strater opp AP, holder til det blir rødt lys, og slipper.

Da sier putty dette:

error: failed to extract fram archive file tftp://255.255.255.255/c1140-k9w7-tar.default
Sist endret av ferale; 20. mars 2013 kl. 17:29.
Anime Freak
http://www.cisco.com/en/US/docs/wire...html#wp1058472


Using the MODE button

You can use the MODE button on 1040, 1100 and 1200 series access points to reload the access point image file from an active Trivial File Transfer Protocol (TFTP) server on your network or on a PC connected to the access point Ethernet port.


Note You cannot use the mode button to reload the image file on 350 series access points. To reload the image file on 350 series access points, follow the instructions in the "Using the CLI" section.
If the wireless device experiences a firmware failure or a corrupt firmware image, indicated by three red LED indicators, you must reload the image from a connected TFTP server.


Note This process resets all configuration settings to factory defaults, including passwords, WEP keys, the wireless device IP address, and SSIDs.
Follow these steps to reload the access point image file:

Step 1 The PC you intend to use must be configured with a static IP address in the range of 10.0.0.2 to 10.0.0.30.

Step 2 Make sure that the PC contains the access point image file (such as c1100-k9w7-tar.123-8.JA.tar for an 1040 or 1100 series access point, or c1200-k9w7-tar.123-8.JA.tar for a 1200 series access point) in the TFTP server folder and that the TFTP server is activated. For additional information, refer to the "Obtaining the Access Point Image File" and "Obtaining TFTP Server Software" sections.

Step 3 Rename the access point image file in the TFTP server folder. For example, if the image file is c1100-k9w7-tar.123-8.JA.tar for an 1100 series access point, rename the file to c1100-k9w7-tar.default.

Step 4 Connect the PC to the access point using a Category 5 (CAT5) Ethernet cable.

Step 5 Disconnect power (the power jack for external power or the Ethernet cable for in-line power) from the access point.

Step 6 Press and hold the MODE button while you reconnect power to the access point.

Step 7 Hold the MODE button until the status LED turns red (approximately 20 to 30 seconds), and release the MODE button.

Step 8 Wait until the access point reboots as indicated by all LEDs turning green followed by the Status LED blinking green.

Step 9 After the access point reboots, you must reconfigure the access point by using the Web-browser interface or the CLI.
Jeg pleier bare og instalere TFTPD på laptopen, gi statisk ip. når jeg er ute å skal laste opp ny firmware.

http://www.davidsudjiman.info/2006/0...tpd-in-ubuntu/
ferale's Avatar
Trådstarter
16 1
Jepp fikk det til tilslutt.

Brukte 3 dager på downgrade fra LWAP til Autonomous.
Cluet her var at alle veiledninger ikke fortalte om å bruek X-over cable når en bruker cat5.

Gjorde følgende som står i oppskriften over.

Kort forklart:

Lastet ned ny IOS software ifra nettet

Da gammel software war til LWAP og ville ha adresse ifra controller.

Koblet opp med Cisco serial kabel, og brukte TFTPD32 som server og plugget også opp x-over kabel.

Startet så opp AP som beskrevet over ved bruke av MODE button.

Den flashet seg.

Rebootet.

Og så via Cisco commandoer satte jeg fast IP adresse.

Deretter bar det rett inn i GUI og endret og satte opp denne.

MEN

Ble veldig skuffet de det viste seg at denne AP ikke har noe bedre rekkevidde en min slitne D.Link DIR 655.
Trodde de AP skulle har stor rekkevidde, men der tok jeg feil altså....

Men forsøker nå å kjører wifi i huset med denne en stund, så får vi se om jeg bytter tilbake til Dlink.

Takk for alle svar og tips....
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av ferale Vis innlegg
Jepp fikk det til tilslutt.

Brukte 3 dager på downgrade fra LWAP til Autonomous.
Cluet her var at alle veiledninger ikke fortalte om å bruek X-over cable når en bruker cat5.

Gjorde følgende som står i oppskriften over.

Kort forklart:

Lastet ned ny IOS software ifra nettet

Da gammel software war til LWAP og ville ha adresse ifra controller.

Koblet opp med Cisco serial kabel, og brukte TFTPD32 som server og plugget også opp x-over kabel.

Startet så opp AP som beskrevet over ved bruke av MODE button.

Den flashet seg.

Rebootet.

Og så via Cisco commandoer satte jeg fast IP adresse.

Deretter bar det rett inn i GUI og endret og satte opp denne.

MEN

Ble veldig skuffet de det viste seg at denne AP ikke har noe bedre rekkevidde en min slitne D.Link DIR 655.
Trodde de AP skulle har stor rekkevidde, men der tok jeg feil altså....

Men forsøker nå å kjører wifi i huset med denne en stund, så får vi se om jeg bytter tilbake til Dlink.

Takk for alle svar og tips....
Vis hele sitatet...
Alt er jo relativt.

F.eks spiller jo huset ditt en stor rolle.

Jeg har 2x 1200 stående på loftet på hver sin side, disse gjør at jeg har fullt signal i hele huset i samtlige tre etasjer, tilogmed i garasjen min som er armert betong, to etasjer ned fra loftet.
ferale's Avatar
Trådstarter
16 1
1200 modellen har vle antenne. Disse er antenne fri.Er mulig derfor de rekker lengre...
Har du satt opp to stk som roaming (samme ssid) ?