Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1214
Vet veldig godt at man må gjøre en innsats selv og det må jeg bare gjøre, for jeg får ikke mer hjelp i psykiatri, har heller ikke økonomi til å gå privat. Det som gjør meg deppa er at jeg ikke ser resultater av det jeg gjør, selv på lang sikt. De få tingene jeg har fått til her i livet klarte jeg bare en stund før de gikk skeis. Ingen forventer lenger noe av meg. Jeg sliter når jeg blir satt i sosiale sammenhenger. Jeg våkner opp om morningen med angst over hvordan livet mitt er og at jeg gjør for lite. Likevel klarer jeg ikke. Selv om jeg prøver å ta dag for dag så sklir det ut og jeg blir så stressa. Livet føles alt for stort og alt for klaustrofobisk på en gang. Får ofte uvirkelighetsfølelse som overvelder meg. Hater virkelig dette og er redd for å miste meg selv. Ikke redd for å skille meg ut men jeg vil ikke bli enstøing heller. Jeg er en som trenger mennesker i livet mitt, men sånn ting er nå er jeg redd for at jeg heller mister. Er det håp for meg å finne roen og trives med meg selv?
Hvor gamnel er du? Ruser du deg?
Beklager, glemte å ta med det. Jeg er da 33 og har aldri rørt hverken alkohol eller narkotiske stoffer. Ønsker ikke det heller.
Skal ikke sette meg i en posisjon til å si at du vil klare deg eller ikke klare deg.
Men, det du skriver gir inntrykk av at du lever veldig mye i for- og fremtid. Gjør så godt du kan med å fokusere på her og nå.
Ting går garantert ikke så fort som du ønsker, men det er helt normalt når man driver med endringsarbeid.
Vil tro at du kan ha mye å hente på å jobbe med å ikke krisemaksimere så mye. Helt iorden at du ikke er der du vil være, men det er nok en realitet for langt flere enn du måtte tro.
Hva var det du fikk til i livet, men deretter gikk skeis?
Det er helt normalt i endringsprosessen at man gjør fremskritt og deretter trekker seg litt tilbake igjen.
Føler med deg, sliter med mye av det samme. Med uvirklighets følelse mener du dissosiasjon? Sånn typ derealisering? Har vært borti det en del selv, veldig rart og skummelt. Men det er nok bare et symptom på angst, tror ikke du trenger å bekymre deg for å miste deg selv og bli gal.
Tenker at du kan øve deg på to selvmotsigende ting.

1. Kunne stå i noe over lang tid uten at resultatene kommer.
2. Utvide horisonten av hva resultater er og bli god til å oppdage dem.
Sist endret av DrPerception; 5. mars 2024 kl. 14:43.
Hvis du virkelig sliter og det ødelegger hele livet ditt skal du ikke nektes psykisk helsehjelp. Kontakt lege og få ny henvisning, i mellomtiden kan du kontakte lavterskel tilbudet i kommunen din. Det er desverre ikke uvanlig at man må flere runder i psykiatrien før man får plasset ting slik at man kan få riktig hjelp. Kanskje du kunne trengt en utredning i første omgang?
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Tenker at du kan øve deg på to selvmotsigende ting.

1. Kunne stå i noe over lang tid uten at resultatene kommer.
2. Utvide horisonten av hva resultater er og bli god til å oppdage dem.
Vis hele sitatet...
Dette hadde hjulpet meg mye å kunnet ja. Føler jeg klarer det av og til, men så går det ikke mer.

Utredning, jeg er allerede godt utredet. Flere runder. Innerst inne vet jeg at de ikke kan gjøre mer for meg.Men skulle ønske jeg kunne slå meg mer til ro med livet nå. Jeg kan godt leve dette begrensende livet men jeg lever det ikke noe bra. Det er så mye uro og angst. Lurer på om det finnes en indre ro i meg hvis jeg bare leter og trener på det, eller om jeg har hatt dette så lenge at det er umulig å få noen ro i det hele tatt.
Sist endret av Smørblomsten; 6. mars 2024 kl. 12:51.
Tror noen over her har litt høye forventninger til hva helsevesenet kan hjelpe med. Det hadde vært deilig om det fantes en pille eller et kurs eller noe man kunne deltatt på, og så ville man finne indre ro og lykke.

Jeg fant en ny ro etter at jeg stiftet familie. Men vil ikke akkurat anbefale det som en "kur". Du kan gjøre det man vet hjelper for å fremme psykisk helse. Les om det her: https://www.helsenorge.no/psykisk-he...psykisk-helse/ Og så har helsenorge noen verktøy som kanskje hjelper? https://www.helsenorge.no/psykisk-helse/selvhjelp/

Natur hjelper også for mange. Hva om du bygger en fuglekasse, og har det som et lite prosjekt gjennom våren og sommeren? Du kan poste bilde av fuglebibiene her på freak
jeg er også plaget med samme problem stilling , mann 36

har nettopp oppdaget TRE (trauma release exercises). har lest mye bra om det og tror det kan virke ,

https://www.reddit.com/r/longtermTRE...fore_starting/

https://www.youtube.com/watch?v=SdQJg-HwsMQ&t=982s
Takk for alle rådene, setter pris på det.

Nyt våren alle.
Sitat av Smørblomsten Vis innlegg
Dette hadde hjulpet meg mye å kunnet ja. Føler jeg klarer det av og til, men så går det ikke mer.

Utredning, jeg er allerede godt utredet. Flere runder. Innerst inne vet jeg at de ikke kan gjøre mer for meg.Men skulle ønske jeg kunne slå meg mer til ro med livet nå. Jeg kan godt leve dette begrensende livet men jeg lever det ikke noe bra. Det er så mye uro og angst. Lurer på om det finnes en indre ro i meg hvis jeg bare leter og trener på det, eller om jeg har hatt dette så lenge at det er umulig å få noen ro i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Indre ro kommer når du virkelig har aksept for livet ditts premisser og likevel klarer være takknemlig.
Hva menneske kan trene seg til går langt utover de flestes fatteevne. Viss nesten med 100% garantere at et er mulig og oppnå.
Sist endret av DrPerception; 6. mars 2024 kl. 20:06.