Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 922
Hei igjen!


Jeg har et problem med min helt nye selvbygde PC.

Alt ser ut til å fungere helt fint helt til jeg går fra "Start windows bla bla" også med den timeren ved siden av.

I det jeg trykket enter så går det 1-2 sekunder med den blå windows bakgrunnen under loadingen av windows (men ikke så langt som til loading screen)

også går det over i en bluescreen som kanskje varer i 0,2-0,5 sekunder. Altså ikke mulig å lese feilmeldingen


Det eneste jeg klarer å resonnere meg til er at dette må være OS feil ettersom dette er en SSD disk som jeg har tatt med meg fra den gamle PCen (kjøpte den i mars.

Fikk riktignok ikke testet teorien ettersom de OSene jeg fikk tak i ikke var kompatible med USB penn (Har både ISO to USB og microsoft sin standard versjon av programmet) men står bare "Can not read info from ISO file". Så har ikke fått testet det helt enda



Noen andre gode forslag på hva dette kan være?
Hvilken versjon av Windows er det på ssd disken?

hvis det er Vista, Win7 eller Win8 så må den formateres da Windows pre loader drivere og systemfiler spesifikk for den Hardware den blir installert på

Du kan også boote en live cd og teste om det er mulig hardware feil med den
Tipper det er driver feil pga du, om jeg har tolket deg rett, prøver å kjøre på med ferdig installert os fra en annen maskin. Reinstaller, om du ikke får verktøyene for å lage bootable usb, bruk denne guiden: http://www.intowindows.com/bootable-usb/
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Har du tatt en SSD med OS fra en annen maskin, og satt rett i den nye uten formatering?
Isåtilfelle er ikke problemet veldig rart...

EDIT: Dobbelninja!
Sist endret av CHillZoNE; 19. april 2013 kl. 09:32.
Trådstarter
58 5
He-he! Var dette jeg også var 95% sikker på var problemet, var liksom det eneste logiske! Ville bare se om noen hadde noen andre forslag til problemet!


@Rolls Har fulgt den, og flere andre jeg har kommet over. Men får feilmelding i cmd underveis. Får bare ta ut CD rom fra min gamle stasjonære og gå til innkjøp av en gjeng med DVD R plater.


Uansett folkens, takk for hjelpen. Regner med det blir full pupp på AC3 ikveld, har spart spillet til jeg kan gunne på på max i settings!

Ha en fortsatt fin helg, !
du kan jo eventuelt bare boote opp gamle pcen med linux live cd\ usb og brenne ut en windows disk fra den
Dessuten kan du jo slenge opp feilmeldingen du får i cmd her, kanskje noen som kan hjelpe.
Trådstarter
58 5
Sitter på jobb akkurat nå, men poste den når jeg kommer hjem.

Mener å huske at det var en partisjonsfeil.

Men er ikke verre enn å ta den CD rom fra gamle stasjonære, tenke for meg selv at jeg aldri bruker CD så da gadd jeg rett og slett ikke ta den med. (Angrer jo litt nå, selvsagt).
Bytt diskkontroller-modus fra/til AHCI i BIOS'en på den nye maskina.
Windows kjenner ikke igjen sin egen disk i AHCI-modus hvis du installerte det i IDE-modus. Vet ikke om det gjelder andre veien.
Trådstarter
58 5
Som antatt, bare å reformatere SSD'en så gikk alt som en drøm!