Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 3642
Har du et Geforce 670 kort og Battlefield 3?

Klarer ditt kort å spille det på "ultra" settings på multiplayer (64) uten lag?

Jeg har et 670 kort fra gigabyte og jeg er litt missfornøyd med ytelsen på BF3.
Noen ganger dabber den ned til 38 fps, men har en avg fps på rundt 60ish.

Specs:
Win8
i7 3820
8GB ram
Gigabyte GTX 670


Dabber det av så mye på ditt 670 kort eller er det bare meg?

Sist endret av SpecialHam; 5. april 2013 kl. 23:21.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Hvor lavt jeg er på ultra vet jeg ikke da ultra er ganske uaktuellt å spille multiplayer på, men du har nok ikke veldig unormal fps.
Jeg spiller på medium btw.
Har du oc på cpu?
Har akkurat samme gpu som deg og ligger for tiden mellom 80-100fps (faller av og til på store maps ned til 60 fps. Med en liten overklokk kom jeg på 90-120 fps
Sist endret av Samhot79; 5. april 2013 kl. 23:36.
Sitat av Lima Vis innlegg
Hvor lavt jeg er på ultra vet jeg ikke da ultra er ganske uaktuellt å spille multiplayer på, men du har nok ikke veldig unormal fps.
Jeg spiller på medium btw.
Har du oc på cpu?
Vis hele sitatet...
Nope, alt er stock, men det er jo en ganske sterk CPU da. (Quad 3.7 Ghz)
Tror neppe den kan være en bottleneck.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Det er nok den som er bottleneck ja ^^

Og ja, ultra er litt i overkant for et 670.

Spiller selv med alt på low bortsett fra mesh og shadow som står på high.
Sist endret av CHillZoNE; 5. april 2013 kl. 23:53.
skaff deg gtx 660
Jaja, skal oppgradere til sli snart uansett så det går nok over.

Takk for svar!
Sist endret av SpecialHam; 6. april 2013 kl. 00:09.
Sitat av Lima Vis innlegg
Hvor lavt jeg er på ultra vet jeg ikke da ultra er ganske uaktuellt å spille multiplayer på, men du har nok ikke veldig unormal fps.
Jeg spiller på medium btw.
Har du oc på cpu?
Vis hele sitatet...
tuller du? jeg har ett 7950, å jeg kjører bf3 på ultra med 80-90 fps konstant.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
590 her! Alt på ultra MP= 70-100 fps
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
tuller du? jeg har ett 7950, å jeg kjører bf3 på ultra med 80-90 fps konstant.
Vis hele sitatet...
Ja det går igjen her på freak at folk har sykt god fps på ultra, samme hva.
Kortet ditt er benka på 57 av Tomshardware. Og det blir ikke benket på 64players Mp. Så at du har 80-90 på ultra er bra gjort...
Sitat av Lima Vis innlegg
Ja det går igjen her på freak at folk har sykt god fps på ultra, samme hva.
Kortet ditt er benka på 57 av Tomshardware. Og det blir ikke benket på 64players Mp. Så at du har 80-90 på ultra er bra gjort...
Vis hele sitatet...
jeg er overrasket selv, å tror jeg har hatt ekstremt flaks. hvorvidt du eller noen andre her tror det derimot er jeg litt i tvil på... men det får nå være deres problem
EDIT: hvis det er til noen trøst får jeg ynkelige 25 fps på 6000x1080, i singleplayer...
Sist endret av vangsfreaken; 6. april 2013 kl. 01:20.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
jeg er overrasket selv, å tror jeg har hatt ekstremt flaks. hvorvidt du eller noen andre her tror det derimot er jeg litt i tvil på... men det får nå være deres problem
EDIT: hvis det er til noen trøst får jeg ynkelige 25 fps på 6000x1080, i singleplayer...
Vis hele sitatet...
Flaks ?
Hva mener du med det, Er skjermkorte ditt spesielt ?
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Lima Vis innlegg
Ja det går igjen her på freak at folk har sykt god fps på ultra, samme hva.
Kortet ditt er benka på 57 av Tomshardware. Og det blir ikke benket på 64players Mp. Så at du har 80-90 på ultra er bra gjort...
Vis hele sitatet...
Kunne ikke skrevet det bedre selv!
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Flaks ?
Hva mener du med det, Er skjermkorte ditt spesielt ?
Vis hele sitatet...
meh, heldig kombinasjon av hardware er eneste jeg kan komme på som sagt, greit hvis folk ikke tror det.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
meh, heldig kombinasjon av hardware er eneste jeg kan komme på som sagt, greit hvis folk ikke tror det.
Vis hele sitatet...
''pics or it did not happen'' er jo ganske vanlig å høre\lese på internet. I ditt tilfelle vil det kanskje være smartere å faktisk laste opp et par bilder,enn å si: ''det går greit at ingen tror meg''
Bare mine 2 øre.

Forresten til ts, dropp til 34 FPS er da ikke så ille for et økonomiklasse skjermkort, har selv et 660ti i min maskin. Veldig fornøyd med FPS\penger ratio.
Sist endret av ZELDUR; 6. april 2013 kl. 03:44.
Sitat av ZELDUR Vis innlegg
''pics or it did not happen'' er jo ganske vanlig å høre\lese på internet. I ditt tilfelle vil det kanskje være smartere å faktisk laste opp et par bilder,enn å si: ''det går greit at ingen tror meg''
Bare mine 2 øre.

Forresten til ts, dropp til 34 FPS er da ikke så ille for et økonomiklasse skjermkort, har selv et 660ti i min maskin. Veldig fornøyd med FPS\penger ratio.
Vis hele sitatet...
Poenget var at jeg driter i om folk tror det... Men greit, hvis jeg spiller bf3 i nær framtid skal jeg prøve å huske ett screenshot.
Eg speler på 40-50 fps på high meiner eg, 560Ti. Å spele bf3 på 40fps er ingen problem, så eg skjønna ikkje kva du klager over?
nvidia gtx 680, har ikke prøvd å gp over 60fps, men tror ikke det hadde vært et problem.
Har et Asus GTX 670 2GB, og jeg kjører på 70+ fps på ultra (uten oc).
Sitat av SpecialHam Vis innlegg
Har du et Geforce 670 kort og Battlefield 3?

Klarer ditt kort å spille det på "ultra" settings på multiplayer (64) uten lag?

Jeg har et 670 kort fra gigabyte og jeg er litt missfornøyd med ytelsen på BF3.
Noen ganger dabber den ned til 38 fps, men har en avg fps på rundt 60ish.

Specs:
Win8
i7 3820
8GB ram
Gigabyte GTX 670


Dabber det av så mye på ditt 670 kort eller er det bare meg?

Vis hele sitatet...
Dette er er helt normalt. At enkelte mener de ikke har under 80fps, og for den saks skyld 60fps også, med lignende skjermkort som deg, spiller alt annet enn BF3 MP 64 map på ultra ved 1920x1080 oppløsning. Ellers er dette målt i ett sted på brettet hvor det ikke skjer noen ting.

Sitat av ZELDUR Vis innlegg
'Forresten til ts, dropp til 34 FPS er da ikke så ille for et økonomiklasse skjermkort
Vis hele sitatet...
Skjermkortet koster da rundt 3000kr. Vanskelig å få det til å passe i økonomiklassen
Sitat av Wigga Vis innlegg
skaff deg gtx 660
Vis hele sitatet...
670 er bedere enn et 660... Til ts: overklokk kortet ditt eller kjøp deg et til for sli.
Sitat av Samhot79 Vis innlegg
670 er bedere enn et 660... Til ts: overklokk kortet ditt eller kjøp deg et til for sli.
Vis hele sitatet...
Spiller ikke så veldig stor rolle om han overklokker skjermkortet sitt. Fps dropps vil han få uansett. Til ett godt stykke under 60 fps. Nå er det selvfølgelig minimum fps jeg prater om.

Dette på reine "ULTRA" settings, og ikke "Custom" ultra
Vis man spiller 64 mann rush og det er fullt kaos så skjønner jeg at man dropper under 60 fps nesten uansett skjermkort.
Jeg har gigabyte 670, og det klarer 80-90 fps på ultra. I 64p ligger det på avg 65-70 men kan droppe ned til 50 fps hvis det blir mange ekspolsjoner og folk som løper rundt.

På 64p conquest large har jeg sett det oppe i 180fps ( lyger ikke) dette var med litt overclock, uten oc så har jeg hatt det i 120 fps.
Bruker forresten en i5 2500k uten oc.
brukte også fraps til å måle fps.
overclocket GPU kjernen 105 hz (1164MHz) og videoramen opp 208.(6216MHz)

Nå kjører det mye bedre og det dabber ikke under 55 fps nå noe som er ganske levbart.

-GV-N670OC-2GD - Gigabyte-

Skål!
Jeg har 2stk evga GTX670 SC 4GB i SLI, og senest igår så jeg det droppet ned på 58fps (i kanskje et halvt sek)
ligger average på rundt 80-100ish
Har ett Asus gtx560Ti og en AMD FX8350 og jeg kjører bf3 på rundt 30-40 fps på ultra, 1920x1080@120Hz...
Sitat av J0lian Vis innlegg
Har ett Asus gtx560Ti og en AMD FX8350 og jeg kjører bf3 på rundt 30-40 fps på ultra, 1920x1080@120Hz...
Vis hele sitatet...
kan du oppgi nøyaktig modell namn for 560ti'et ditt?
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
Poenget var at jeg driter i om folk tror det... Men greit, hvis jeg spiller bf3 i nær framtid skal jeg prøve å huske ett screenshot.
Vis hele sitatet...
Neei, ta to.
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
kan du oppgi nøyaktig modell namn for 560ti'et ditt?
Vis hele sitatet...
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623543
Sitat av J0lian Vis innlegg
Vis hele sitatet...
har same kort, får så og sei lik fps som det du seier på 40 player rush på ein end game match, men det er totalt useless fps, og du kjenner at musa henger etter. speler på high/auto med 40-60 fps, og då går alt smooth.
Har 6970HD - kjører alt på ultra med 50FPS stabilt hvis jeg husker rett. Eneste jeg sliter med generelt er at jeg ca. hvert 5min freezer i 2 sekunder før det går glatt igjen.

Noen tips på det?

Ikke meningen å hijacke tråden - selv om forsøket er synlig over. >_>
Sitat av hayer Vis innlegg
Har 6970HD - kjører alt på ultra med 50FPS stabilt hvis jeg husker rett. Eneste jeg sliter med generelt er at jeg ca. hvert 5min freezer i 2 sekunder før det går glatt igjen.

Noen tips på det?

Ikke meningen å hijacke tråden - selv om forsøket er synlig over. >_>
Vis hele sitatet...
skjekk om det er støv i heatsinken/vifta og oppdater til dei nyaste drivarane.
Sitat av SpecialHam Vis innlegg
Har du et Geforce 670 kort og Battlefield 3?

Klarer ditt kort å spille det på "ultra" settings på multiplayer (64) uten lag?

Jeg har et 670 kort fra gigabyte og jeg er litt missfornøyd med ytelsen på BF3.
Noen ganger dabber den ned til 38 fps, men har en avg fps på rundt 60ish.

Specs:
Win8
i7 3820
8GB ram
Gigabyte GTX 670


Dabber det av så mye på ditt 670 kort eller er det bare meg?

Vis hele sitatet...
Vet ikke om det er likt nok til å sammenligne med, men det har da samme navn. :P
Jeg har et "MSI GeForce GTX 670" som drar bf3 på ultra med 80-90 fps stabilt gjennom store multiplayer maps med 64 folk.
Specs:
win7
3770k
16 gb ram

Ingenting er overklokket.
Sist endret av LordMinning; 10. april 2013 kl. 22:36. Grunn: Lenke til 670
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Ja, det er en gjengående trend på nFF dette.
Virker som de fleste her har fått bedre CPUer og GPUer en resten av verden.
Med disse ytelsene kan jo 70% av alle her sette verdensrekorder i benching.
Latterlig, og atter latterlig... :/
http://www.tomshardware.com/reviews/...ew,3200-5.html 670 skal klare 72 fps avg. med 4x aa på ultra.
Og det i SP?
Står vel ingenting om det, men ja, det kan nokk stemme. Trur ikkje eg har noke særlig avvik frå SP til MP.
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Står vel ingenting om det, men ja, det kan nokk stemme. Trur ikkje eg har noke særlig avvik frå SP til MP.
Vis hele sitatet...
uhm.. jo.. Det er stor forskjell på MP64 og SP.
Så det var mye klaging på folk med gode resultater. Er ikke akkurat veldig vanskelig å klokke en gpu/cpu or de 10-20 extra fps'a
Sitat av BjQrhusdal Vis innlegg
Så det var mye klaging på folk med gode resultater. Er ikke akkurat veldig vanskelig å klokke en gpu/cpu or de 10-20 extra fps'a
Vis hele sitatet...
Det er ikke akkurat det som er poenget. Syns det er veldig rart at en med en liten klokk på en 3570k og ett 670 kort får samme fps som en med en blod klokket 3930k og 670 SLI eller 7970 CF.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av sweem Vis innlegg
Det er ikke akkurat det som er poenget. Syns det er veldig rart at en med en liten klokk på en 3570k og ett 670 kort får samme fps som en med en blod klokket 3930k og 670 SLI eller 7970 CF.
Vis hele sitatet...
Det kalles nFF syndromet, og er utelukkende drittunger som suser rundt med disse latterlige og usanne tallene. Tror egentlig man bare må leve med det. :/
Må vel bare det. Og når en taler rett fra levra, blir en bare nødt å leve med KP poeng, men slik er det harde liv

670 og 7970 er knakene gode kort. Behøver ikke mer for å spille BF3 MP. Det jeg syns er synd er at det gir misvisende informasjon til de som eventuelt skal kjøpe seg ett grafikk kort.
Har ASUS 670 og i7 3770k og kjører på ultra med 64 spillere uten problemer. Har ikke Fraps så vet ikke hvor mange FPS jeg får, men det ligger nok godt over 50
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
skjekk om det er støv i heatsinken/vifta og oppdater til dei nyaste drivarane.
Vis hele sitatet...
Siste driverene fra AMD har memleak i BF3 @ W8. Ikke mye støv nei.
Spiller på standard high med 7970 og i5 2500k, 80-90FPS, går noen ganger 110+, spørs jo veldig på gamemode, og hvor mange spillere det er.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av ZELDUR Vis innlegg
''pics or it did not happen'' er jo ganske vanlig å høre\lese på internet. I ditt tilfelle vil det kanskje være smartere å faktisk laste opp et par bilder,enn å si: ''det går greit at ingen tror meg''
Bare mine 2 øre.

Forresten til ts, dropp til 34 FPS er da ikke så ille for et økonomiklasse skjermkort, har selv et 660ti i min maskin. Veldig fornøyd med FPS\penger ratio.
Vis hele sitatet...

Til opplysning så trekker bf3 mye prosessorkraft. En venn av meg kjører bf3 på minimum 60 fps på ultra, men han har kraftig prosessor. En annen har samme skjermkortet men dårligere prosessor, han driver rundt 50.