Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1466
Fikk en helt full pose med gamle mobiler.Meste parten Nokia.

Veldig veldig gamle mobiler.

hva er det man kan gjøre med disse ? eller er det bare og kaste dem ?
Hva med og sjekke om de fungerer? Og kansje prøve å legge de ut på finn.no eller qxl?

Sikkert noen der ute som er interesert i å kjøpe gammle mobiler enten for å samle eller kansje noen vil bruke de

Hvilke mobiler er det?
vet ikke helt åssen typer det er,har ikke tatt meg tid til å se på dem egentlig.Men fikk høre at nesten alle virket fint.Men orker ikke å styre med det når det gjelder salg av dem,tenkte bare jeg kunne gjøre noe med dem.
visst du liker å exprimitere med bomber så kan du lese litt på det nye pyroforumet om å aktivere bomber via en mobil som har sim-kort elsn..
bare ett forslag..
ellers kan du vell få 50 kroner for hver mobil på noen butikker..
Hehe,bomber har jeg nok ikke tenkt og lage nei.

Men får man noe for disse i utlandet da ?
Har ikke telekiosken en slik avtale at hvis du leverer inn en gammel telefon, så får du rabatt på en ny eller noe? Vet ikke om det gjelder for så gamle telefoner som du har, men du kan jo prøve.
Leverer du inn alle, så kanskje DE betaler DEG for en ny telefon.. :P
Batteriene er som oftest ganske slitte på de og du får de kanskje ikke på, selv med laderen koblet i.
Men les av på batteriet hvor mange volt(V) de leverer og still inn en transformator eller lag en batteripakke av AA batterier som tilsammen blir så mange V som mobilen trenger.
Da vil du få den på hvis den funker.
Hvis det ikke funker med en batteripakke, prøv å regne med at hvert av AA batteriene bare leverer 1,2 volt istedenfor 1,5, da skulle du få riktig V.
Og pass på så du ikke blander + og - når du kobler ledningene på de kontaktene som batteriet egentlig skal bruke.

Noen kretser du kan lage med en mobitelefon:
http://home.lyse.net/sondre/oppringer.htm
http://home.lyse.net/sondre/Gamle%20sider/mremote.htm
Btw. Det sies at det har blitt "in" igjen med gamle mobiler (leste det en plass) så om de fungerer, så kan du faktisk få noen lapper for de.
Kult og komme på fest men en eldgammel noka, mens de andre sitter der med 3g sjiten
Send gjærne en til meg, det hadde jeg blitt glad for, jeg trenger en "ny" mobil^^
Kan sikkert betale frakt hvis du gidder å sende en 3310 eller lignende til meg hvis du har? Alltid kjekt å ha, funker jo som fjell.
Hei

Hør med spoochy på unlock.no han digger alle typer mob's nye som gamle, han er avhengig tror jeg

Hvis ikke lommeboka hans er altfor tynn, så tar han sikkert over dem han

mvh D
Nokia gamle sieru, jeg er interessert i 8xxx serien, så du får si ifra hvis du vil selge noen, og hvilken så skal jeg se hva jeg finner i lommeboka her
Når jeg kjøpte en tlf for noen år siden fikk jeg med en flyer hvor det sto at du kunne pante gamle mobiltelefoner, en 50 lapp fikk du i pant. Tror telefonene gikk til fattige land eller noe.
Men jeg søkte på google nå og fant ingenting.
pm meg hvis du har en 3310 til salgs.

Ole per, den er min.
fakta faen, mobiler er miljøbomber, så i løpet av neste år tipper jeg det blier en saftig mant på dem
bruker nå en gammel 3310 jeg. ødela min forrige så detta var nødløsningen. Men når alt kommer til alt så er dette faktisk en jævli bra telefon! De største minusene er vel minne og vekt. De to er jo ganske viktige kriterier da. Men kamera å alt den dær sjitn klarer jeg meg fint uten. Hvis de lager en nyere 3310 som er lettere og har mer minne, pluss at de adder noen småting så kjøper jeg
Sjekk om de virker!. For så vidt jeg har skjønt så er det de gamle telefonene som virker lengst. Gamle nokia'er osv. Funker like fint enda, mens de nye telefonene er til reperasjon annenhver mnd. De gamle telefonene er jo fine arbeidstelefoner. (: Kjekt å ha en i reserve også, skulle noe skje med den du bruker=)