Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  136 40364
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=156744

Marianne Aulie navnga to kjendiser som skal ha dopet henne ned og forsøkt å voldta henne i 1993, på direkten hos Mina på p3. Var det noen som fikk med seg hvem dette var?

(ja, jeg er nysgjerrig )
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Jeg ville ikke ha stolt mye på hva den jenta sa. Hun virker sinnsforvirret selv.
shit, hørte du på eller?
Slike uttalelser skal man strengt talt ikke legge så mye i. Og som Stormen sier hun virker en smule ustabil selv. Jeg hørte på radioen her på arbeid når hun kom med uttalelses og det kan på mange måter virke som et rent person angrep fra hennes side. Dog det kan jo være sant, men det er det vi har rettsapparat til her i Norge. Altså å få klarhet i hva som har skjedd. En anmeldelse burde være svaret på det meste i denne saken, det vil jo dog si at saken er jo så gammel at den vil bli henlagt på bakgrunn av bevisets stilling.

Helt på tampen må jeg jo nevne at nå har hun fått den oppmerksomheten hun høyst sannsynlig var ute etter og kan vi ikke bare la saken ligge død. Så slipper vi at hun får nye 15 minutter i rampelyset?!
Vet ingenting
Tror ikke på noe av dette. Det er ikke første gangen en person navngir kjendiser for å skape hysteri. Tror det hele er snakk i penger.

Oppmerksomhetssyke kjerring.
Sist endret av margido; 12. mars 2007 kl. 14:20.
Blir litt spennede å se hva som skjer videre. Hun slapp rett og slett en liten bombe. Lukter det søksmål? Uansett blir vel dette neppe en offentlig sak... Jeg ser for meg at avtaler kommer til å gjøres bak lukkede dører.
Angry: Jeg ser for meg søksmål ja, er jo libel med mindre hun kan bevise noe.
Jeg har foresten blitt dopet ned av Jessica Alba. Tror hun gnikket rumpa si inntil meg når jeg tenker meg om også. Hvor er nærmeste Radiostasjon?
Greit nok at Aulie er rape galen, men tror ikke hun er så rape galen at hun lyver på seg et overgrep... Men folk som lever av å male klovner er kanskje troendes til det meste...
Jeg lurer fortsatt på hvem filmkjendisen fra halden er, som ble arrestert for tilknytning til narkosmugling. Han var svært redd for å bli navngitt i media. Noen som vet?
Sitat av Reven
Jeg lurer fortsatt på hvem filmkjendisen fra halden er, som ble arrestert for tilknytning til narkosmugling. Han var svært redd for å bli navngitt i media. Noen som vet?
Vis hele sitatet...


Mikkel Gaup?
Sitat av |fatman|
Ikke for å traske way off topic her, men et slikt innlegg fra en person med ett tidligere innlegg anser jeg på samme nivå med den uttalelsen i radioen; høyst sannsynlig bullshit ...

Eller så er jeg en som dessverre beit på en troll post.
Vis hele sitatet...
Hvorfor tror du Aulie farer med løgn?
Sitat av Wipeout
Mikkel Gaup?
Vis hele sitatet...
Han er jo ikke fra Halden. Tror alderen hans er nevnt enkelte steder, så da er det bare å spørre lokalkjente folk: Hvem er i rett alder og filmkjendis fra haldenområdet? Så får vi bare tippe i vei . Er ikke akkurat så mange kjendiser derfra...
Sitat av commie
Hvorfor tror du Aulie farer med løgn?
Vis hele sitatet...
Garantert fordi jeg overhode ikke har noe til overs for folk som kaster ut uttalelser hvor de overhode ikke hører hjemme. Det virker på meg som hun er, som mange andre har nevnt PR-kåt som bare pokker. Nå skal jeg ikke si at jeg på noen måter sitter med et fasitsvar, men på meg virker dette rimelig desperat.
Hvor mange kjendiser er det egentlig fra Halden?
Sitat av Lille My
Han er jo ikke fra Halden. Tror alderen hans er nevnt enkelte steder, så da er det bare å spørre lokalkjente folk: Hvem er i rett alder og filmkjendis fra haldenområdet? Så får vi bare tippe i vei . Er ikke akkurat så mange kjendiser derfra...
Vis hele sitatet...

Vet at han ikke er haldenser, men ryktet går på enkelte forum at mannen er Mikkel Gaup.

Beklager for off-topic igjen....
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
mxyzptlk, man må tenke på signaleffekten dette gir vet du - og man må være konsekvent.

Du legitimerer det nesten, ved å si: "Ja, men jeg kan forstå henne - fordi hvorfor skulle hun ellers si det?"

Problemet er at veldig mange mennesker lyver om veldig mye rart; primært for egen vinnings skyld. Dersom man legitimerer og forsvarer Marianne Aulie sitt utbrudd på radio - uansett om det er sant eller ikke - så legitimerer man f.eks også han som gikk ut i media og påstod han var sønn av Olav Thon. Dette selv om det til slutt viste seg at han bare var en forvirret, gal kunstner som ikke hadde noen relasjon til Olav Thon overhodet (etter at Olav Thon var blitt tvunget av retten til å avgi sædprøve, 70-80 år gammel)

Å legitimere dette utbruddet er også å sette døren på vidt gap for alle verdens tullinger, som f.eks har blitt behandlet dårlig av en kjendis - og så kan bruke media, fritt og ustraffet, til å fremme all slags usakelig tull - for egen vinnings skyld.

Marianne Aulie er en forvirret skrulling, som fortjener straff for å slenge med leppa.
Sitat av Destroyy
Vis hele sitatet...
Den var jo ganske hurtig laget, men morsom, særlig når mina skreik å når man så maleriet skrik. he he he

Dagbladet: KJENDIS AVVISER VOLDTEKTSANKLAGER I NRK-PROGRAM:

Ja min kommentar er att de er uskyldige til det motsatte er bevist.
Sist endret av Roundup; 12. mars 2007 kl. 18:55.
Jeg kan forstå Aulies frustrasjon. Når dette skal ha skjedd anmeldte hun det ikke, som veldig mange andre av frykt for å ikke bli trodd. Hun har gått med dette i mange år, og når voldtekt nå er i mediene dag ut og dag inn så stiger frustrasjonen hennes og alle gamle sår blir rispet opp i igjen. Ikke kan hun anmelde forholdet fordi det er foreldet og ikke kan hun gå til sivilt søksmål, for hun vil antakeligvis ikke bli trodd. Så da sitter hun der frustrert og med en følelse av at rettferdigheten ikke har seiret.

Men det er sant det Stormen sier. Man kan ikke tillate at man skal kunne fremme slike påstander i det offentlige, og det gjør man heller ikke. Aulie har mest sannsynlig gjort seg skyldig i et lovbrudd selv om påstandene hennes er riktige. Samtidig så må man være svært forsiktig med å spekulere i Aulies motiver.
Sitat av Stormen
mxyzptlk, man må tenke på signaleffekten dette gir vet du - og man må være konsekvent.

Du legitimerer det nesten, ved å si: "Ja, men jeg kan forstå henne - fordi hvorfor skulle hun ellers si det?"

Problemet er at veldig mange mennesker lyver om veldig mye rart; primært for egen vinnings skyld. Dersom man legitimerer og forsvarer Marianne Aulie sitt utbrudd på radio - uansett om det er sant eller ikke - så legitimerer man f.eks også han som gikk ut i media og påstod han var sønn av Olav Thon. Dette selv om det til slutt viste seg at han bare var en forvirret, gal kunstner som ikke hadde noen relasjon til Olav Thon overhodet (etter at Olav Thon var blitt tvunget av retten til å avgi sædprøve, 70-80 år gammel)

Å legitimere dette utbruddet er også å sette døren på vidt gap for alle verdens tullinger, som f.eks har blitt behandlet dårlig av en kjendis - og så kan bruke media, fritt og ustraffet, til å fremme all slags usakelig tull - for egen vinnings skyld.

Marianne Aulie er en forvirret skrulling, som fortjener straff for å slenge med leppa.
Vis hele sitatet...
Jeg legitimerer det ikke, men kan forstå det, som du sier. Uansett er jeg enig med deg i at vi ikke bør ha en slik gapestokkpraksis i samfunnet, og er enig i at hun ikke burde gjort det. Å forstå er ikke det samme som å applaudere.

PS. Tror det holdt med en spyttprøve eller hårsekkprøve. Man trenger ikke sæd for å ta en DNA-prøve.
Sitat av commie
Men det er sant det Stormen sier. Man kan ikke tillate at man skal kunne fremme slike påstander i det offentlige, og det gjør man heller ikke. Aulie har mest sannsynlig gjort seg skyldig i et lovbrudd selv om påstandene hennes er riktige. Samtidig så må man være svært forsiktig med å spekulere i Aulies motiver.
Vis hele sitatet...
Nå skal jeg ikke gjøre det til en vane å linke til VG, men denne artikkelen sier noe om akkurat det der, og det viser seg at det overhode ikke ser sikkert hun har brudt loven i så måte. Noe som skremmer meg nesten like mye som det angivelige lovbruddet som har hendt for mange år siden. Og ikke tolk dette som at jeg minimaliserer voldtekter, for det er ikke det dette handler om.
Man trenger ikke ha blitt voldtatt for å plutselig bli en forkjemper for kvinner som blir voldtatt. Hvorvidt det er riktig av henne å gå ut på denne måten er det jo helt klart ikke.

Man kan sette opp ting som er bra og dårlig ved å gå ut slik, og hvis man da ser etter så vil det faktisk være utrolig mye lærdom som kommer på bordet. Mye gode synsvinkler og hvordan man egentlig burde forholde seg. Jeg syns det har vært alt for lite prevantive tiltak og informasjon om dette i media.

VG gir jo selvforsvarkurs på VG nett sine filmsider. Syns dette er flotte tiltak, men det burde være mye mer.

Uansett om man er for og i mot så vil man forhåpentligvis bli påvirket slik at man kanskje finner nyttig informasjon som man ellers ikke ville funnet.

Marianne Aulie er vel ikke den skarpeste, men ingen tvil om at hun er en forkjemper og at det vil ha noen positive og negative konsekvenser.
Dama er jo ustabil, noe mesteparten av dem så titta på "Rikets Røst" da hun var gjest der viss jeg ikke husker feil. Som jeg ser det er det ren PR hun leiter etter.
Aulie/Sand(begge) er svært hyggelige når de ikke har et kamera eller en mikrofon foran seg. Mina er et kapittel for seg selv.

Radiokanalen Petre har klart den intelligente bragden å lage en metasatire. De har, i et forsøk på å latterliggjøre menneskers dumhet og laster, endt opp med å latterliggjøre sine egne dumheter og laster. For ikke å si sin egen vulgaritet. Satiren ble en satire på sin egen satire. Imponerende.

http://www.dagsavisen.no/debatt/article1858945.ece
Jeg kommer garantert ikke til å bli trodd, men jeg snakker av egen erfaring da jeg sier at neddoping, skjenking med påfølgende voldtekt ikke er spesielt uvanlig i diverse kjendiskretser, jeg kjenner til opptil flere tilfeller. Noe nærmere enn det har jeg ikke planer om å gå inn på saken.
Sex-anklage ble musikkvideo

De to kjendisene Marianne Aulie anklager for voldtektsforsøk, henges ut med navn og bilde i en video på nettet.

kilde:
http://www.side2.no/kjendis/article930499.ece


Noen som har sett denne?
Sitat av sigis0n
Dei meina sikkert dinna filmen på youtube
Vis hele sitatet...

ah...
Trodde det kunne være en til etter som det skulle være musikk til. ( Ifølge Side2 )
Sitat av sigis0n
Dei meina sikkert dinna filmen på youtube
Vis hele sitatet...
Er den fjerna?
Vil tro dette er bare vås. Hun vil bare ha oppmerksomhet.
Vel, hvorfor hun sier det der, er jo ganske enkelt å forstå: Hun vet helt sikkert at hun ikke kan bevise det på noen som helst måte, og det er derfor null vits i å anmelde det. Det er jo nettopp dette som er problemet med slike saker, at det veldig ofte er bortimot umulig å bevise noe hverken den ene eller andre veien, og hva skal man gjøre da? Stole på offeret og kanskje straffe en uskyldig? Stole på den anklagde og kanskje la han slippe helt unna en virkelig alvorlig forbrytelse?

Er det rett å si det på lufta? Tja, si det. Generelt er jeg veldig mot "selvjustis", som dette jo må kalles, men skjønner jo at det er frustrerende at noen skal slippe unna med sånt, og at folk da får lyst til å gjøre hva de kan selv.

Er det sant eller ikke? Det har vel de færreste av oss noe særlig holdepunkter for å si hverken den ene eller andre veien på. At gutta KUNNE ha gjort det? Ingen tvil om det. At hun VIL tjene på medieoppmerksomheten? Joa, heller ingen tvil om det.
Tja, hvor ofte bringer damer opp voldtekt for å felle en kar, i en sak de vet at de ikke vinner? Kvinner er manipulative og ellers uten sans for etikk, eller moral. Så slik jeg ser det er det pengene som driver, ikke oppmerksomheten, hvem kan da tro at negativ oppmerksomhet er noe særlig. Og vi vet at plassering sosialt kan hemme oppmerksomhetens styrke. Hun er for nært målet sitt til å si noe, tro mine ord!
Jeg må bare få si, sant eller usant, dette blir for dumt! Mulig hun har blitt utsatt for et forsøk på noe, mulig hun var med på et party som gikk for langt i hennes øyne, mulig hun rett og slett ikke husker bedre, eller "husker" det hun vil huske, kanskje hun tok en form for dop helt frivillig, eller ikke.... men hva er greia, med å komme med det nå, 14 år senere, uthenge de "skyldige" på den måten, uten tanke på hverken hun selv, eller de andre som måtte naturlig bli involvert av dette??

Kan jeg i utgangspunktet gå på offentlig radio eller tv imorgen å påstå noe lignende, med noen utvalgte personer som syndebukker, og slippe unna med det???

Er man ikke uskyldige til det motsatte er bevist?

Hadde vært bedre for Marianne Aulie om hun kom med en anmeldelse før foreldelsesfristen gikk ut, hun hadde nok vært mer troverdig da.
Hadde jeg blitt utsatt for noe, jeg følte var mot min vilje, (si, for en del år siden)ville jeg trolig ha sjekket muligheten (hvis jeg ikke visste det fra før......) for at det jeg var utsatt for, var kriminelt eller ikke. Jeg hadde ikke latt meg bli seksuelt forført hvis jeg ikke ville det. Dopet eller ikke, hun hadde i det minste mulighet til å stikke derfra FØR noe skjedde!
Poenget med en del slike situasjoner er at det ikke alltid er like lett å faktisk tørre å uttale seg eller gå til politiet, da det ofter er ekstremt mye skyldfølelse involvert og man ofte ender opp i en situasjon hvor man selv føler man har skylda, noe som ikke nødvendigvis er tilfelle. Hvorvidt det Frk Aulie gjorde var rett eller galt, velger jeg å ikke uttale meg om, da jeg selv har vurdert den type sanksjoner i en liknende sak.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av BalubaJudas
Tja, hvor ofte bringer damer opp voldtekt for å felle en kar, i en sak de vet at de ikke vinner? Kvinner er manipulative og ellers uten sans for etikk, eller moral. Så slik jeg ser det er det pengene som driver, ikke oppmerksomheten, hvem kan da tro at negativ oppmerksomhet er noe særlig. Og vi vet at plassering sosialt kan hemme oppmerksomhetens styrke. Hun er for nært målet sitt til å si noe, tro mine ord!
Vis hele sitatet...
Tja, etter som veldig få av dei tiltalte blir dømt for voldtekt, og at det er et felt som ofte er vanskelig å etterforske, på grunn av dei sterke følelsane som er involvert, så er det ikkje tvil om at mørketalla er veldig store. Det blir garantert begått mange ganger så mange overgrep/voldtekter som det blir anmeldt.

Eg har ikkje nok kunnskap til å prøve å dømme i denne saka, ettersom eg ikkje kjenner forhold eller noko, og eg synst heilt ærleg at enkelte andre i denne tråden også burde halde seg for gode til det.

BalubaJudas går imidlertid et steg viare, og viser et menneskesyn som i mine auge er *rimelig* skrudd, og uten mykje rot i den virkeligheta eg kjenner.

Å komme med en så generell påstand som at kvinner er manipulative og uten sans for etikk eller moral, henger ikkje på greip. Enkelte gjer heilt klart ikkje det, men det gjelder samtlige kjønn.

Eg trur det skjer *langt* oftare at overgrep blir brukt for å knekke nokon, enn at trussel om anmeldelse/anmeldelse blir brukt for å knekke nokon. All statistikk tyder på at eg har rett...

Forresten så er penger oppmerksomhet, og vice versa.

Og et godt tips: skjerpings på skrivinga. Postane dine må tolkast!
Jeg er enig med de som kritiserer Aulie fordi hun går ut med dette offentlig, tydeligvis uten å ha anmeldt saken, eller forsøkt å snakke med de involverte på forhånd. Samtidig er det idiotisk å kritisere Aulie for å være ute etter PR, eller å påstå at hun lyver. Det er ingen av oss (med mindre MH eller MA er på dette forumet) som veit hva som skjedde, og det er tåpelig og respektløst å kritisere Aulie for at hun ikke stakk av tidsnok, kledde seg utfordrende, burde ha visst hva hun gikk til osv.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av DonTomaso
Jeg er enig med de som kritiserer Aulie fordi hun går ut med dette offentlig, tydeligvis uten å ha anmeldt saken, eller forsøkt å snakke med de involverte på forhånd. Samtidig er det idiotisk å kritisere Aulie for å være ute etter PR, eller å påstå at hun lyver. Det er ingen av oss (med mindre MH eller MA er på dette forumet) som veit hva som skjedde, og det er tåpelig og respektløst å kritisere Aulie for at hun ikke stakk av tidsnok, kledde seg utfordrende, burde ha visst hva hun gikk til osv.
Vis hele sitatet...
Må bare få sei meg totalt einig med DonTomaso. Han satte fingeren på tankane mine, langt meir konsist enn eg greide sjølv!
Sier meg enig med siste talere. Ser at det på diskusjonsforum hvor dette diskuteres spekuleres i øst og vest, hovedsaklig i retning av at Aulie ikke er et verdig offer. Denne spekuleringa viser de holdningene som gjorde at Aulie i sin tid valgte å ikke anmelde forholdet(om hun prater sant).
Ingen ble anmeldt for 14 år siden, og kanskje hadde hun ikke hatt en sak i dag heller, hun ble tross alt ikke voldtatt.
Men som jeg ser det, er hun ute etter en viss form for hevn (og hvem ville ikke ha vært det....??!!), derfor burde hun ha gått til politiet den gang. Spesielt hva dreier seg om den ene av disse. En anmeldelse er en ting, 2 er noe annet.
Medieoppslag om en del hendelser på evenementer ville ha vært nok til at han i Norge, så lite land som vi er, ville ha fått MYE pes!!
En anmeldelse ville også ha rettferdiggjort det hun gjorde idag!
Hvis de faktisk ikke gjorde noe, så var det ganske jævlig av henne å henge dem ut sånn. Det kan få ganske store konsekvenser for dem.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Som det står i Dagbladet, dette er et PR stunt. Kan godt være hun er ute etter å "ta igjen", men tror nok det er en god del PR bak dette. Det har ikke vært få kjendisavsløringer i det siste, siden hun er "offeret" skaper det god PR, dessuten "All PR er god PR".

Jeg kan strengt tatt ikke bry meg mindre om hun faktisk har rett eller ikke, spesielt med tanke på at dette var 14 år siden, folk kan forandre seg på så lang tid. (Selv om folk sier at det ikke er sånn i dette tilfellet...)
Uansett, ifølge VG akkurat nå http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=156786 går disse to mennene ut og avviser påstandene.
Hvem har mest rett på sannheten?
Marianne Aulie som sier dette har skjedd?
De anklagede som sier dette ikke har skjedd?
Jeg brekker litt av fra hoveddiskusjonen her, dette begynner å bli kjedelig.

Hva tror dere kommer til å skje nå? Navnene til de to er spredd til alles fora, inboxer og telefonskjermer, i løpet av én dag har "alle" fått vite hvem de er. De vil få mange rare blikk fremover, og vil kanskje føle at de må gjøre noe.

Aulie sto fram i Se og Hør med sin historie, kanskje den ene eller begge de beskyldte gjør det samme om en uke eller tre? Hva tror folket ville vært best i en sånn situasjon, bare la det dø av seg selv, eller gå "all in" og stå fram, anmelde henne for ærekrenkelse, og renvaske seg?
mxyzptlk: Media er nok litt for glade i denne saken til at de bare kan ignorere uttalelsene. Guttene må nok frem å fortelle sin side av historien. Aulie sin historie er vel at de var på nachspiel og hun ble dopet ned og forsøkt voldtatt. Guttene må nok fortelle litt om hva som skjedde på dette nachspielet, og om de i det hele tatt har vært på nachspiel med henne for 14 år siden.

Jeg håper de anmelder henne for ærekrenkelse, men selv om hun skulle bli dømt er ikke det bevis på at voldtektsforsøket ikke fant sted. Jeg håper og tror at folk flest har vett nok til å huske at man er uskyldig til det motsatte er bevist.

http://www.kjendis.no/2007/03/12/494770.html
"- Selv om opplysningene skulle vise seg å være sanne, kan dette være ulovlig dersom det er formidlet uten aktverdig grunn og på en utilbørlig måte, sier Myhrer (...)"
For å være helt ærlig så skjønner jeg ikke at dere gidder å bruke plass i databasen til NFF på sånn dritt som dette.. Hun bærta har slengt ut noen navn og mender dem har voldtatt henne...totalt motbydelig å gjøre sånt offetlig. La rette ta seg av dette, så kan dere sladre over en kopp kaffe etterpå, tar dere med kake blir jeg kanskje med på diskusjonen
Syns egentlig det er en god ide å gjøre det slik, OM DET ER SANT! Det vet ingen av oss. De er kjendiser, liker oppmerksomhet, tar for seg og tror de slipper unna, navnene deres blir offentliggjort og plutselig liker de ikke den oppmerksomheten de får.

Hun sårer dem jo der det treffer mest. Hva gjør en bot,erstatning,fengselsstraff for disse? Penger har de jo. For alt jeg vet kunne de i teorien gitt henne et par millioner hver, og slippe unna fengsel. Så om de hadde blitt dømt hadde de ikke blitt skadet særlig, så lenge ingen visste navnene deres.

Men å offentligegjøre navnene og si hva de har gjort, som mange sier, de får stygge blikk, hvem gidder å kjøpe musikken til en voldtektsmann? Gå på konsert med ham? Dette koster de så vanvittig mye mer enn en vanlig rettsak kan.

Likevel, kvinner som lyver på seg at "han voldtok meg!" gjør meg kvalm langt inni sjela. Man ødelegger en mann, får ham uskyldig dømt kanskje, ødelegger ryktet hans fullstending, for hva? For at han avviste henne kanskje? At han ikke ga henne oppmerksomhet? Slike kvinner skulle vært bura inne, er jo de som ødelegger for alle som faktisk blir voldtatt men sliter med å bli trodd.
Så innamri deilig hevn! Jeg har selv stått som fornærmede part i en sedelighetssak. Tror dere svina får noen straff? Virkelig? Jeg kan ikke hjelpe for det, jeg mener at dette er en form for gapestokk jeg liker. Det er så typisk at det er de ytterst få stakkars feilaktig dømte mennene som får all sympati, mens alle vrakene av misbrukte bare må leve videre i angst etter å ha fått ødelagt livet sitt fiordi en drittsekk ikke kunne ta nei for et nei.

Heng dem ut! Navngi enhver misbruker! Tatover dem i panna!
Nei, klarer ikke la være å slenge meg inn i diskusjonen her gitt. Cajsa? Du kan ikke ta alle menn over en kam fordi om du har blitt overfalt. Alle menn er ikke drittsekker og her er det jo 2 sider av en sak, de fornærmede får jo ikke en gang forsvare seg annet enn å si "selvfølgelig har vi ikke gjort det". Alt av bevis er borte, hvis hun ikke da har vitner som så denne episoden. Nei, slenge beskyldninger ut sånn til andre personer er for meg utrolig forkastelig og hun burde vært bøtelagt eller kastet i fengsel for å krenke andre folk på denne måten offentlig.

SKULLE dette komme for verden at det ER sant det hun sier, skal jeg love her og nå at jeg ALDR skal kjøpe musikk fra denne atristen igjen i hele mitt liv, så pass respekt har jeg for andres liv og helse.
Sitat av Cajsa
Vet du hva? Dette har jeg gått utallige runder med meg selv og andre med. Jeg har landet på at jeg heller vil ha hundre uskyldig dømte enn at min datter eller jeg eller venninne skal gå rundt utrygge.
.
Vis hele sitatet...
Hvis du mener det du skrev over, er du ikke mye klar i hodet ditt. Så du synes det er riktig at uskyldige mennersker må sitte inne for noe de ikke har gjort? Få ødelagt livene for noe de ikke har gjort? Skjerp deg litt da Skjønner du er forbannet som har opplevet dette på nært hold men bitterhet mot alle menn hjelper ikke en dritt. Enig i at voldtektsmenn straffes altfor dårlig og dem burde fått snoppen kappet av hvis dem er skyldige, tatt på fersekn osv.
Jeg har 3 døtre selv og ville sannsyligvis blitt drapsmann hvis noen av dem ble voldtatt, men allikevel må man være realist og forstå at rettsystemt må tale sin sak før man dømmer noen...sånn er det og kommer alltid til å være!
Casja: Skjønner hva du sier, men jeg går ikke rundt og irriterer meg over "stakars feildømte". Det er jo ikke deres feil at de er feildømt. Er de jævla horene som anmelder menn uten at de har gjort noe som helst. For ja, det finnes jenter som aldri er blitt voldtatt som anmelder menn som knapt har sett på dem.

Derfor blir det tøffere for deg og andre som må igjennom dette, fordi hvordan kan retten vite om du bare lyver som altfor mange kvinner gjør? Eller om dette faktisk skjedde?

Om jeg blir kjent med ei jente som finner på å anmelde noen falskt, så ville jeg gitt henne en omgang bank. Rett og slett. Hun bidrar til at det blir vanskeligere å få noen dømt i voldtektssaker med å komme med falske anklager på den måten hun gjør.

Om ei jente har et problem med en gutt, så får hun faktisk ordne opp selv, ikke blande inn retten for ingenting. Har jo skjedd at etter brudd i forhold så drar hun retten inn, skylder på voldtekt og får dermed "hevn" for at han slo opp. Men det kommer jo ingenting bra ut av dette! Det blir bare verre for andre jenter å anmeldte voldtekter som faktisk HAR skjedd!

Har stor forståelse for at mange venter med å anmelde og derfor ikke har fysiske bevis. Slike saker er vanskelig å bevise. Men når det skjer at menn klarer å renvaske seg, at han kan bevise han var på et annet sted eller noe... Noe en skyldig voldtektsmann ikke ville klart så lett, så er det jo tydelig at det var falsk anmeldelse. Da sitter ikke bare kvinnen som anmeldte igjen som taperen, men alle kvinner etter henne, som da vil bli sett litt strengere på, lyver hun også eller er dette sant?

Og håper virkelig vi kan få opp straffene for voldtekt i Norge. Men da må jenter slutte å rope voldtekt når det ikke er det. Er som det gamle eventyret for han som ropte ulv for mye..


Commie: Har stått en del saker i avisene om at menn har blitt kjent uskyldige etterpå og at hun har måttet betale erstatning/tilstått å ha anmeldt ham uten at han har gjort noe. Og som Cajsa sier, så er det vanskelig å få noen dømt, og det er jo ikke så rart om hvis nok kvinner kommer og anmelder falsk.
Sist endret av Lille My; 13. mars 2007 kl. 13:56.