Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2399
Damen har en pc med vista, og klokken går feil.

Hva kan jeg gjøre for å få den til å gå rett?

Nå er den ca 20 min for sein, men nå oppdaterte jeg den mot en av microsoft sine servere.

Takker for svar
Sist endret av fulloggal; 12. november 2007 kl. 00:17.
Jeg sliter med at den går tregere og tregere og at den ikke vil oppdatere seg mot timeserverne jeg.

Forslag?
Sitat av Dboy2k
Jeg sliter med at den går tregere og tregere og at den ikke vil oppdatere seg mot timeserverne jeg.

Forslag?
Vis hele sitatet...
Den går for sakte sant?
Hun kan oppdatere den mot en av serverne, men etter en stund er den feil igjen.
For at oppdatering av klokke skal fungere må du sleppe inn udp trafikk på porten ntp(Network Time Protocol) bruker.
Sitat av ruuuty
For at oppdatering av klokke skal fungere må du sleppe inn udp trafikk på porten ntp(Network Time Protocol) bruker.
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe problem å oppdatere, men den går for sakte.

Hvis jeg oppdaterer den klokken 12 så kan den være 12:07 når klokken egentlig er 12:15
Svaret var egentlig til Dboy2k som sa at han ikke fikk oppdatert via serveren.

Anbefaler forøvrig å bruke uio sine timeservere da det mest sannsynlig står nærmere enn Microsoft sine. http://www.usit.uio.no/it/unix/ntp.html

Du kan jo sette opp Vista til å synkronisere oftere.
Hvordan gjør jeg det?
Jeg sitter i XP,men hjelper hun via LogMeIn...
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Samme måte i Vista og XP. Dobbeltklikk på klokka (XP) eller enkeltklikk på klokka og velg "Change date and time settings..." (Vista).

Velg fanen lengst til høyre ("Internet Time"), og få den til å synkronisere til ntp.uio.no