Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 2534
Hei folkens. Jeg har funnet på en utrolig kul idé til en serie jeg vil lage som jeg er VELDIG sikker på at jeg kan få til og kan bli en stor suksess, men jeg trenger selveste hoved-idéen. Eller det blir feil måte å si det på kanskje, men her er hva jeg har funnet på hittil:

[Dette er ikke utrdrag fra manus og story jeg har begynt å skrive på:]

En mann i 25-års alderen har hatt en tøff oppvekst og har derfor tatt del i feil miljø. Han tjener penger ved å gjøre dritt jobber for andre.

En dag får han høre om "den perfekte pengesummen" på hele tre millioner kroner, som ingen andre vet om. Men samme dagen blir Tom (mannen) uskyldig anmeldt for en kriminell handling han ikke har begått. Folkene Tom jobber for, sviktet han og truer med å drepe han da de finner ut at Tom vet om "den perfekte pengesummen". Tom flykter, og får like etterpå politiet i helene.
Nå er jeg kommet inn i hoved-handlingen!

Nå er problemstillingen slik: HVOR skal penge hvere gjemt? Jeg har tatt litt inspirasjon fra Prison Brake; men HOVEDPERSONEN skal IKKE havne i fengsel eller redde noen ut derifra osv. Pengene skal heller ikke hvere gjemt i fengselet.

Det jeg tenkte på er at pengene skal hvere gjemt UNDER et sted som er veldig viktig. F.eks under kongen's slott! Eller rådhuset... bare ikke de stedene...

Jeg ser for meg et sted som et slags fengsel... at pengene er gjemt i et sted som er veldig bevoktet og hvor det er mange skjulte ganger, og ganske komplisert og komme seg fram/inn til pengene. Bare IKKE et fengsel!

Trenger hjelp!
Fellesoperativt Hovedkvarter på Jåtta utenfor stavanger.
Sitat av Slaktern
Fellesoperativt Hovedkvarter på Jåtta utenfor stavanger.
Vis hele sitatet...
Haha... kunne hvert en ide, men ser for meg et sted hvor det finnes sjanser for å kunne skaffe seg jobb eller bli tatt til fange for hovedpersonen. Tenkte meg liksom at hovedpersonen skal kunne hvere I BYGGET hele tiden - enten som ansatt eller fange.
hva med en stor politistasjon
En bank! Og pengene kan ligge i hovedhvelvet!
Sitat av Diablo
En bank! Og pengene kan ligge i hovedhvelvet!
Vis hele sitatet...
Dessverre... men det går nok ikke. Pengene skal INGEN vite om! :P
Sitat av TheUnknownMan
Dessverre... men det går nok ikke. Pengene skal INGEN vite om! :P
Vis hele sitatet...
Hvordan får hovedpersonen vite om pengene da? (Hvis du sier et gammelt skattekart nå, så kan du bare drite i hele ideen.)
Sitat av TheUnknownMan
Dessverre... men det går nok ikke. Pengene skal INGEN vite om! :P
Vis hele sitatet...
Lite dumt spørsmål: Hvordan fikk han vite om den pengesummen om det er ingen som vet om den?
Sitat av Diablo
Hvordan får hovedpersonen vite om pengene da? (Hvis du sier et gammelt skattekart nå, så kan du bare drite i hele ideen.)
Vis hele sitatet...
Nei! HAHA! Jeg er jo ikke sånn der 12-åring, da. Skal ikke lage "Kaptein Sabeltann's sønn" eller noe sånt.

Hovedpersonen jobber jo for folk for å tjene penger. Gjør altså drittjobber!
Disse folkene trenger ikke Tom's hjelp lenger (hovedpersonen), så de anmelder Tom for en kriminell handling som han ikke har gjort. De planter altså falske beviser.

Men etter Tom har mottat sine penger og skal gå for dagen (etter å ha gjort noe dritt for "gjengen"), så snakker de om tre millioner kroner som er gjemt *stedet de er gjemt* og om at de skal få tak i pengene. Pengene tilhører visstnok... det vil jeg ikke si... fordi det er hele meningen med historien. Hvem pengene opprinelig tilhører osv. Men det er IKKE en sånn gammel Pirat ifra 1227 liksom.

Sitat av Remien
Lite dumt spørsmål: Hvordan fikk han vite om den pengesummen om det er ingen som vet om den?
Vis hele sitatet...
Svarte nettopp på det - les innlegget over. Altså HAN vet om det fordi "gjengen" visste om det. Hvordan gjengen vet om alt sammen osv, vil jeg ikke si - fordi da kan dere stjele ideen eller noe sånt. Ideen synes jeg og kompisen min er genial - og det er ikke sånn fjortiss idé med store busseksplosjoner i hver episode, og en gammel onkel som fortalte om at pengene ble gjemt av en gammel pirat ifra middelalderen.

Det er en ganske så nøye planlagt og kul idé.
Sitat av TheUnknownMan
Nei! HAHA! Jeg er jo ikke sånn der 12-åring, da. Skal ikke lage "Kaptein Sabeltann's sønn" eller noe sånt.

Hovedpersonen jobber jo for folk for å tjene penger. Gjør altså drittjobber!
Disse folkene trenger ikke Tom's hjelp lenger (hovedpersonen), så de anmelder Tom for en kriminell handling som han ikke har gjort. De planter altså falske beviser.

Men etter Tom har mottat sine penger og skal gå for dagen (etter å ha gjort noe dritt for "gjengen"), så snakker de om tre millioner kroner som er gjemt *stedet de er gjemt* og om at de skal få tak i pengene. Pengene tilhører visstnok... det vil jeg ikke si... fordi det er hele meningen med historien. Hvem pengene opprinelig tilhører osv. Men det er IKKE en sånn gammel Pirat ifra 1227 liksom.



Svarte nettopp på det - les innlegget over. Altså HAN vet om det fordi "gjengen" visste om det. Hvordan gjengen vet om alt sammen osv, vil jeg ikke si - fordi da kan dere stjele ideen eller noe sånt. Ideen synes jeg og kompisen min er genial - og det er ikke sånn fjortiss idé med store busseksplosjoner i hver episode, og en gammel onkel som fortalte om at pengene ble gjemt av en gammel pirat ifra middelalderen.

Det er en ganske så nøye planlagt og kul idé.
Vis hele sitatet...
Nå sier du deg selv i mot. Du sa at INGEN viste om pengene, men nå vet "gjengen" om pengene.

Hvis du seriøst har tro på ideen din kan du jo prøve å kontakte Nordisk Film, eller noe sånt, isteden for å se den bli flammet av en gjeng bitre nerder (bare vent, det kommer).
Sitat av Diablo
Nå sier du deg selv i mot. Du sa at INGEN viste om pengene, men nå vet "gjengen" om pengene.

Hvis du seriøst har tro på ideen din kan du jo prøve å kontakte Nordisk Film, eller noe sånt, isteden for å se den bli flammet av en gjeng bitre nerder (bare vent, det kommer).
Vis hele sitatet...
Nei... Jeg sier ikke meg selv I MOT. Jeg glemte bare en liten detalje.
Men det jeg mente med "ingen vet om" er utav befolkning. Tom og gjengen er liksom "ingen". De er liksom hva det meste dreier seg om.
Handlingen minner om en blanding av National Treasure & Prison Break.
Husk å bruk korrekt norsk grammatikk hvis du sender inn idèen til Nordisk Film.
Pengene må være gjemt i madrassene på en nedlagt madrassfabrikk!
Sitat av kakeflekk
Pengene må være gjemt i madrassene på en nedlagt madrassfabrikk!
Vis hele sitatet...
Jeg hadde håpet på seriøse forslag.
Først av alt, skal det bli noe som helst serie ut av dette må du lære deg å skrive. Ingen filmlagemann som ser "Du må hvere gal!", eller "politiet er rett i helene!" i et manus tar det særlig seriøst.

Og hvis det er en serie du vil ha nytter det ikke plant å følge bare Tom, som det virker som at du har tenkt, en serie har mange handlinger, med mange personer, som ofte knyttes sammen på et vis. Det høres mer ut som at det er en kortfilm du vil ha utifra det du har beskrevet.

Men PM meg når du har skrevet ferdig et fullverdig manus, så kan du få noen tips og vink, kanskje litt total slakt?
Sitat av TheUnknownMan
Jeg hadde håpet på seriøse forslag.
Vis hele sitatet...
Hva er userriøst med det forslaget? Det hadde jo faktisk blidt ganske stilig om "Tom" måtte lete gjennom alle madrassene, mens "gjengen" er like i hælene på han.

Synes det var et bra forslag.
Mitt forslag til hvor pengene ligger:
I en kiste, 6 feet under, på en kirkegård.
Sitat av Viva la Opium
Først av alt, skal det bli noe som helst serie ut av dette må du lære deg å skrive. Ingen filmlagemann som ser "Du må hvere gal!", eller "politiet er rett i helene!" i et manus tar det særlig seriøst.

Og hvis det er en serie du vil ha nytter det ikke plant å følge bare Tom, som det virker som at du har tenkt, en serie har mange handlinger, med mange personer, som ofte knyttes sammen på et vis. Det høres mer ut som at det er en kortfilm du vil ha utifra det du har beskrevet.

Men PM meg når du har skrevet ferdig et fullverdig manus, så kan du få noen tips og vink, kanskje litt total slakt?
Vis hele sitatet...
Eh... jeg vet jo det, men alle har glemt hva spørsmålet mitt går ut på!

HVOR BURDE PENGENE VÆRE GJEMT?

Hvorfor i *BIIP* går alle rundt å skal ha informasjon om manus, roller osv. Går det ikke an å gi et forslag og greier, før dere skal slakte noe dere ikke vet en dritt om. Makan til pubertets-unger det var her ass.

Og mine skrivefeil skyldes TOTAL skrivekrampe.

Sitat av da vinci
Mitt forslag til hvor pengene ligger:
I en kiste, 6 feet under, på en kirkegård.
Vis hele sitatet...
Endelig en fornuftig sjel med et fornuftig forslag. Takk!
Skal skrive det forslaget ned.
Skal ha 5% av overskuddet til serien om dette skal brukes :P Og hvis du trenger tekstforfatter, så let me know
Sitat av da vinci
Skal ha 5% av overskuddet til serien om dette skal brukes :P Og hvis du trenger tekstforfatter, så let me know
Vis hele sitatet...
Hehe. Du får nok mer!

Hvor pengene er gjemt er noe av det viktigste i serien - ihvertfall i sesong 1. :P
Sist endret av TheUnknownMan; 30. september 2007 kl. 20:34.
sentralbanestasjonen, gardermoen
Sitat av HassanMofasa
sentralbanestasjonen, gardermoen
Vis hele sitatet...
Seriøst! Det var knall gode forslag. IHVERTFALL sentralbanestasjonen...
Det ga meg idéer.
Under den nye operaen, ved siden av den påstått nedgravde bæsjen til Kristoffer Schau.

Men hvor skal pengene komme fra? Hvorfor kan han ikke bevise at det han er blitt anmeldt av ikke var han?
Sitat av da vinci
Mitt forslag til hvor pengene ligger:
I en kiste, 6 feet under, på en kirkegård.
Vis hele sitatet...
Ja, da kan jo serien hete "Six Feet Under". Nyskapende!
Sitat av Viva la Opium
Under den nye operaen, ved siden av den påstått nedgravde bæsjen til Kristoffer Schau.

Men hvor skal pengene komme fra? Hvorfor kan han ikke bevise at det han er blitt anmeldt av ikke var han?
Vis hele sitatet...
Greit. Jeg skal si det. Men så svarer jeg ikke på flere spørsmål. Jo flere idéer jeg holder skjult, jo bedre er det.

Tom har jo gjort jobber for disse her gjeng-medlemene, og den første jobben han gjorde var å skremme en mann ved navn Henrik Vestreheim, ved å hive to steiner (SVÆRE steiner) i frontruten på bilen til Henrik. På steinene sto det:
"Din skjebne henter deg snart..." med rød tusj.
Gjeng-lederen, Odd Langhele, anmeldte Tom for å ha gjort det i TILLEGG til at han anmeldte Tom for ran i en Narvesen butikk hvor den ansatte ble skutt og døde på vei til sykehuset.
Tom rante ikke narvesen butikken, men derfor politiet er sikre på det er fordi at i Narvesen butikken plantet "den egentlige raneren" en røyk som Tom hadde røykt på, og latet som at han "mast" den på gulvet da skuddet ble avfyrt og i tillegg latet han som at han fikk panikk og hev pistolen i bossbannet - en pistol med Toms fingeravtrykk på.

Det jeg mener med at "den egentlige raneren" latet som at han gjorde det og det - er fordi et videokamera filmet han. Det høres kanskje teit ut dette - eller kanskje ikke - men jeg suger i å forklare. Dessutten var dette kort forklart, så ikke slakt meg.

PS! "Den egentlige raneren" brukte maske. Og pistolen med Toms fingeravtrykk tok han opp ifra lommen når kameraet ikke kunne se han, og lempet den i bossbannet. Den egentlige pistolen er gjemt.
Sist endret av TheUnknownMan; 30. september 2007 kl. 21:15.
Hva med under huset til gartneren til kongen?

Eller begravd dypt ned i vannet der colorline får folk av og på? :P

eller under en statue av en nisse oppe i nord norge?
Sitat av TheUnknownMan
Disse folkene trenger ikke Tom's hjelp lenger (hovedpersonen), så de anmelder Tom for en kriminell handling som han ikke har gjort. De planter altså falske beviser.
Vis hele sitatet...
Det er kun fornærmede og i noen tilfeller påtalemyndigheten som kan anmelde noen, så "gjengen" må eventuelt tipse politiet, og ikke anmelde han for ranet av Narvesen-kiosken.
hva men en bevokta byggning i en sånn luftkanal eller i kloakken?
SELFØLGELIG fant han ett kart på gaten når han gikk tur med sin 3beinte hund.
Kartet var gammelt og skrevet på en gammel dorull som var bretta ut.

!!!
Sist endret av Sigurd4u; 30. september 2007 kl. 22:49.
Jeg vet det!

Han drømmer at han er supermann som flyr opp til månen og der finner han ett papir som det står LULZ, PHAIL på! Når han våkner opp er kroppen hans fylt av blåmerker formet som en tatovering lik den i prison break.
Han leser tatoveringene og forstår han må bryte seg inn i madrassfabrikken. Der finner han pengene inni madrass nr 420, men uheldigvis kommer "GJENGEN" og tar pengene + suprice buttsecks.
Sist endret av rbt; 30. september 2007 kl. 22:57.
Under den amerikanske ambassade. Godt bevokta av politi med maskingevær osv. Også kan hovedpersonen tatovere plantegninga over bygget på kroppen sin.
Jeg tviler på at du får gode forslag her, men du kan jo prøve forumet til www.dikt.no (jeg vet ikke om det fins et bedre forum der forfattere befinner seg). Hvis noen vet om et bedre forum, hadde jeg likt å bli med
Du får ikke så mye andre bra forslag hvis du fortsetter å være så arrogant heller, innse at du må forklare bedre og skrive som om du er 7 år eldre hvis du skal ha noen skikkelige forslag.

Og du sier at pistolen som han egentlig skjøt med gjemmes, du vet at politiet kan finne ut om en pistol er brukt ved et ran ved å se på merkene på kula?

/Fortsette å spille CSI4
Sitat av TheUnknownMan

Jeg vil ha seriøse forslag!
Vis hele sitatet...
Feil foum til hva du spør om.
Desuten kunne du jo vært litt mere serriøst i det du skrev først.. Les over det noen ganger.
Tror du serriøst kunne blitt no av det? Ingenting stemmer jo
Sitat av TheUnknownMan
Greit. Jeg skal si det. Men så svarer jeg ikke på flere spørsmål. Jo flere idéer jeg holder skjult, jo bedre er det.

Tom har jo gjort jobber for disse her gjeng-medlemene, og den første jobben han gjorde var å skremme en mann ved navn Henrik Vestreheim, ved å hive to steiner (SVÆRE steiner) i frontruten på bilen til Henrik. På steinene sto det:
"Din skjebne henter deg snart..." med rød tusj.
Gjeng-lederen, Odd Langhele, anmeldte Tom for å ha gjort det i TILLEGG til at han anmeldte Tom for ran i en Narvesen butikk hvor den ansatte ble skutt og døde på vei til sykehuset.
Tom rante ikke narvesen butikken, men derfor politiet er sikre på det er fordi at i Narvesen butikken plantet "den egentlige raneren" en røyk som Tom hadde røykt på, og latet som at han "mast" den på gulvet da skuddet ble avfyrt og i tillegg latet han som at han fikk panikk og hev pistolen i bossbannet - en pistol med Toms fingeravtrykk på.

Det jeg mener med at "den egentlige raneren" latet som at han gjorde det og det - er fordi et videokamera filmet han. Det høres kanskje teit ut dette - eller kanskje ikke - men jeg suger i å forklare. Dessutten var dette kort forklart, så ikke slakt meg.

PS! "Den egentlige raneren" brukte maske. Og pistolen med Toms fingeravtrykk tok han opp ifra lommen når kameraet ikke kunne se han, og lempet den i bossbannet. Den egentlige pistolen er gjemt.
Vis hele sitatet...
Står det her hvor pengene kommer ifra ? Det er jo det du sa du skulle svare på.
Om det er tilfelle at pengene stammer ifra et ran på en Narvesen kiosk, og det er 3 millioner, så er jo det, unnskyld meg, helt på tryne. Og skulle denne gjengen da, ha gjemt pengene under feks. Sentralbanestasjonen ? Gi meg en god forklaring på det, så kanskje jeg ken begynne å tro på dette :P Til nå så virker det som om du skriver historien mens du sitter å bortforklarer hele tråden :P
Spikra fast under taket, midt i ballsalen på danskebåten!
nei, prøv et annet forum. Dette er nok ikke plassen for slikt.
Ikke for å virke pessimistisk, men det er nok 10.000 andre som vil ha sin "perfekte" serie
laget av diverse film mennesker. Men, din er jo dømt til å feilie, ettersom veldig mye av handlingen står her. Opet på et forum.

u phail!
Sist endret av oom; 1. oktober 2007 kl. 01:16. Grunn: skriveleif
Sitat av _haha_
Står det her hvor pengene kommer ifra ? Det er jo det du sa du skulle svare på.
Om det er tilfelle at pengene stammer ifra et ran på en Narvesen kiosk, og det er 3 millioner, så er jo det, unnskyld meg, helt på tryne. Og skulle denne gjengen da, ha gjemt pengene under feks. Sentralbanestasjonen ? Gi meg en god forklaring på det, så kanskje jeg ken begynne å tro på dette :P Til nå så virker det som om du skriver historien mens du sitter å bortforklarer hele tråden :P
Vis hele sitatet...
Nei, hva faen? Har du i det hele tatt lest de tidligere innleggene i tråden?

Man hadde aldri fått tre millioner kroner for et ran på narvesen-kiosk. :P

Pengene hadde ikke noe med ranet å gjøre. Ranet på narvesen-kiosken var bare for å få Tom til å bli anmeldt for ting han ikke hadde gjort.
Sitat av da vinci
Mitt forslag til hvor pengene ligger:
I en kiste, 6 feet under, på en kirkegård.
Vis hele sitatet...
På en hjemsøkt kirkegård så klart!
Zombier, spøkelser, altid like koselig...
En drit gammel kirkegård da..!
Må ha med zombier da, ellers er det ikke skjangs i havet at denne blir annet enn gjemt, og glemt, som alt anna.

"Zombies man, they creep me out".



haha
leste hele tråden først nå... beste jeg har lest ass.
men hvis du vil ha et seriøst svar, så kan jeg jo bare si at jeg tror du bare kan glemme hele drit.. nei sorry, serie var det kanskje du sa..?
har ikke så god greie på hva som slår ann og ikke, men jeg ville ha tippa at ikke dette blir noe sånn ekstrem hit men, allikavæl intresang tråd... haha
Sist endret av adiabatic; 3. oktober 2007 kl. 06:14.
Ærlig talt, hvis du har en så "genial" idé, som for meg virker omtrent like genial som manuset til "Venner og Fiender" som gikk på TV Norge, så synes jeg du bør klare å tenke ut en så simpel ting som hvor pengene ligger på egen hånd..

Synes ikke forslaget til rbt var så latterlig egentlig, med tanke på hvor seriøst dette prosjektet ditt ser ut til å være. Det eneste jeg kan se at du har skrevet hittil, som er av verdi er:
Jo flere idéer jeg holder skjult, jo bedre er det.
Vis hele sitatet...
Indeed.. Hold det for seg selv, så slipper du å dele med noen når tusenlappene begynner å rulle inn... I tillegg slipper vi å lese mer av det sprøytet her, så det er en vinn/vinn situasjon.

Og hvis du ikke klarer å ta imot noen tøyse-forslag på tøyse-spørsmålet ditt uten å høres ut som en hoven drittsekk, så bør du kanskje tenke på å søke hjelp andre steder enn her.. Det er nok av organisasjoner her i landet som jobber med adferdsproblemer blant ungdom, og du er sikker mer enn velkommen..
Sist endret av mentalmelt; 3. oktober 2007 kl. 13:32.
Sitat av rbt
men uheldigvis kommer "GJENGEN" og tar pengene + suprice buttsecks.
Vis hele sitatet...

KP for den