Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 848
Hei jeg trenger litt hjelp med å finne en løsning på et pågående problem, har en maskin her på jobb som får error meldingen: Internet Explorer cant open site http://www.vg.no Operation aborted [OK]

det som er rart er at denne maskinen har akkurat de samme sikerhets instilingene i IE7 som di andre maskinene er på jobb men klarer ikke og åpne vg.no og under artikler på vg.no. denne maskinen er en laptop og er testet både på hjemmme netverk og kontor netverkt og får samme meding begge steder.

takker får alle svar og meniger som kan være løsnig på problemet

-Knutazz
hvorfor bruker du internet explorer? har ikke hørt om noen som bruker den på flere år. sjekk om du får samme feilmelding med firefox, chrome eller opera. hvis ikke, kjør windows update/let etter windows oppdateringer til IE.
PSA
knutazz's Avatar
Trådstarter
vi bruker IE da hele systemt er bygget rundt denne nettleseren og alle intranet sider er skrivet til den, dette er en firma pc og ikke privat.
Sitat av knutazz Vis innlegg
vi bruker IE da hele systemt er bygget rundt denne nettleseren og alle intranet sider er skrivet til den,
Vis hele sitatet...
En plass i verden gnikker smilende folk fra Microsoft hendene sine i glede av denne setningen.
PSA
knutazz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kinseek Vis innlegg
En plass i verden gnikker smilende folk fra Microsoft hendene sine i glede av denne setningen.
Vis hele sitatet...
hehe jo det stemmer nokk det,

har nå hatt en grudigere titt på maskinen, etter og ha rensket ut alt av cookies, teporary files og history, fungerte vg.no i ca 5 minnuter før jeg fikk samme feil melding, jeg har fått godkjet av instalasjon av fierfox for og teste om vi får samme problem med den.

håper noen kan komme med noen smarte tips til hva som fårorsaker denne feilen i IE7
Et lite forslag...
Hva med å jobbe istedenfor å sløse tid?

Last ned Chrome, Firefox og bruk det til å surfe vg og Internet Exploder til intranett sidene.

Tvilsomt at en side BARE fungerer i en nettleser, Chrome + Firefox slår IE når det gjelder støtte for diverse standarer...
PSA
knutazz's Avatar
Trådstarter
Sitat av xShadyx Vis innlegg
Et lite forslag...
Hva med å jobbe istedenfor å sløse tid?
Vis hele sitatet...
Dette er jobb, er it serviceagent, men siden dette er out of support scope, så prøver jeg bare og finne en løsning for brukeren som er innen for company policy.
Hva med å hjelpe trådstarter med hva han spør om istedet for å skryte av andre programmer??? Greit nok at enkelte mener IE er noe dritt, men det er faktisk ganske mange som IKKE bruker noe annet... (Tror fortsatt Microsoft henger med bra jeg da!)
Fordi årsaken til problemet er at IE er noe dritt. Og nei, IE7 henger ikke bra med. Mine nettsteder klarer seg i IE8, men selv da føler jeg at jeg sitter i 2003.

Firefox og Chrome har begge en addon som heter IETab, som gjør at du kan åpne en tab som om det var IE, og dermed lese intranett-sidene derfra. Dette var ikke reklame for et annet program, det var et forslag til løsning på problemet.

Edit: fikset struktur i innlegget
Sist endret av Jannis!; 26. november 2010 kl. 15:08.