Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 9317
Hei, jeg er ute etter noen med erfaring fra razzia, gjerne med og uten hund. Hvor gode er de til å lete? Sjekker de boden i leiligheter? Rett og slett, finner de alt av ulovligheter, da spesielt mtp. dop?

Har seg sånn at jeg pga. ny plass / ny leilighet har mistet mine gode sikre plasser for å oppevare diverse dop på. Så har en del i leiligheten som jeg føler er veldig godt gjømt, men har aldri opplevd snuten på døra med ransakelses ordre, så jeg vet ikke hvor flinke de er.
Takk for svar.
Hva de finner? Er det alvorlig ment? =)

De finner hva enn du ikke har skjult godt nok. Hva som er godt nok avhenger av hvor smarte politifolk du får på besøk, hvor ivrige de er akkurat den dagen, og hvor lyst til har til å ta akkurat deg.
usertitle import
bleh's Avatar
Som mentalmelt sier, det avhenger av så mange faktorer at det er vanskelig å gi et skikkelig svar på.

Det store skillet er gjerne om de har hund eller ikke, for da hjelper det ikke selv om du har det murt inn i veggen, sant..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det kjem åpenbart an på kor interesserte dei er i å finne noko. Er du mistenkt for å kjøpt hasj gidd dei neppe demontere kåken din. Er du mistenkt for drap har jo politiet demonstrert at dei er villige til å legge litt innsats i det.

Har dei hund kan du ta deg en god faen på at dei finner meir enn du var klar over at du hadde.
Min erfaring er at de leter gjennom det meste.
Vært med på en razzia hvor de knuste blomsterpotter, sjekket bøker, skittentøy, søppel, bak bilder og andre steder de normalt ville lett.
Selv lageret vi hadde leid for å ha møblene våre mens vi lette etter leilighet skulle de sjekke grundig med og uten hund.
3 av 4 ganger fant de alt av drugs, siste gangen fant de ikkenoe siden jeg var smart nok til å legge det ute.

Har en kompis som også hadde razzia for 1 måneds tid tilbake, da fant de alt av dop men ingen av pengene.
Litt usikker på hvor han hadde stashet sitt, men vet at pengene lå i diverse dvd cover i en hylle med over 1000 filmer og spill i.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Har dei hund kan du ta deg en god faen på at dei finner meir enn du var klar over at du hadde.
Vis hele sitatet...
Fikk onkel på døra, de identifiserte seg så jeg fikk noen brøkdels sekunder på å kaste alt av stasj bak kjøleskapet å legge mekkebladet med et stort mekk under tvbordet, de hadde hund og jeg ble tatt med på stasjonen mens de ransaket leiligheten, etter en kort vissit på cella så ble jeg kjørt hjem igjen, der møtte jeg en dritsur politidame som hadde rasert hele kåken og ikke funnet en drit, alt lå slik jeg la det da de sto på døra.

Hunder er ikke bombesikre.

Så til TS:
En annen gang kom de å hentet meg på jobb, rett hjem å ransaket kåken å fant 50g hasjisj uten hund, da var det en ivrig politiaspirant som fant alt stashet, de var nesten på tur ut døra uten å funnet noe da aspiranten bestemte seg for at han skulle bare leite en runde til...

Noen ganger snur de hele huset på hode, skuffer og skap, klær, under matta you name it, spørs hvor ivrige de er, om de har en bra hund og hvor smart du har vært når du gjemte stashet ditt.
Har vert med på to rassiaer hvor vi ikke åpnet døra når de kom, gjemte stashet så godt vi kunne før de slo ned døra, begge gangen fant de ingenting.

Bruk hode.
Det kommer helt ann på grunnlaget for at de gjennomfører husransakelse hos deg..

Dersom de har overvåket deg en stund og mener at det er særdeles god sjanse for å finne narkotika hjemme hos deg så vil de etter alle solemerker endevende kåken din. Du kan selvsagt ha flaks, men sjansene er relativt sett store for at de finner det.

Dersom de gjennomfører husransakelse hjemme hos deg på grunn av andre ting (feks: husransakelse etter at du har blitt tatt med mindre mengder cannabis på gaten) vil sjansene antageligvis være mindre, da kommer de ofte uten hund og sjekker bare de mest opplagte plassene feks skuffer, skap, dvdcover, under sofaen osv.. Mer avanserte gjemmesteder (feks: inni gjenstander, vegger osv) vil sannsynligvis ikke bli funnet.

Gjem stæsjet hos noen andre, eller i skogen, oppbevar så små mengder som mulig hjemme, worked since forever.
Ja, de sjekker boder, oppbevaringslagre og lignende også. Jeg har også opplevd å bli ført til stasjonen mens de sjekker leiligheta uten meg tilstede (med bikkje).

Kom hjem og hadde fortsatt den 1 meter lange glassbongen min stående i en tynn pappeske under bordet.
Mulig dem bare trodde det var et bordbein eller noe, men det var ihvertfall en giganisk bong i den pappesken, som dem ikke fikk med seg

Jeg hadde også pappeske med dyrkelamper stående åpen på sengekanten (det var basically nesten bare å kikke ned i esken og der lå armatur/lampeskjerm) og et dyrketelt i en nedpakka eske ved sengekanten.
Jeg stod og bygde dyrkerom når dem kom
Hvorfor i det hele tatt oppbevare noe hjemme? hvis du vet det at politiet kan komme.. grav det ned ute..
Er det ikke en grunn til at man har lister over dører og vinduer?
Bruker ofte å være litt plass til overs der
Digital nomade
trippy's Avatar
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Er det ikke en grunn til at man har lister over dører og vinduer?
Bruker ofte å være litt plass til overs der
Vis hele sitatet...
Så jeg skal gjemme hekker'n min bak dørlista ?

Snakka med en kompis angående dette for en liten stund tilbake da jeg selv hadde razzia hjemme med bikkje og hele pakka inkl. bil (hvor de totalvraka baksetene og var "uheldige med en 3L spylevæske i nevnte seter"). Hadde ikke gjemt en dritt selvfølgelig og de fant en halv hekker tjall ganske lett tilgjengelig i en ryggsekk på rommet...

Kompisen min har hatt razzia 3 ganger uten at snuten har funnet verken cash eller knark da han har laget hemmelig rom i en falsk takbjelke. Han borra ett hull på ca 7-8cm i diameter helt gjennom bjelka og så kappa han av to biter av den runde pluggen som han malte i samme farge som bjelken. Den ene proppen limte han fast sparkla og flekka over, den andre delen fuga han bittelitt silikon i samme farge (så det blei tight fit) og så festa han en magnet i trepluggen så han bare kunne bruke en annen magnet for å få den ut. Er klin umulig å se at det er hemmelig rom der, bonuspoeng hvis du har det høyt under taket!

OBS: Ikke gjør dette hvis det er snakk om en støttebjelke av åpenbare årsaker
Sist endret av trippy; 19. oktober 2015 kl. 22:58.
Sitat av Djiises Vis innlegg
Fikk onkel på døra, de identifiserte seg så jeg fikk noen brøkdels sekunder på å kaste alt av stasj bak kjøleskapet å legge mekkebladet med et stort mekk under tvbordet, de hadde hund og jeg ble tatt med på stasjonen mens de ransaket leiligheten, etter en kort vissit på cella så ble jeg kjørt hjem igjen, der møtte jeg en dritsur politidame som hadde rasert hele kåken og ikke funnet en drit, alt lå slik jeg la det da de sto på døra.

Hunder er ikke bombesikre.

Så til TS:
En annen gang kom de å hentet meg på jobb, rett hjem å ransaket kåken å fant 50g hasjisj uten hund, da var det en ivrig politiaspirant som fant alt stashet, de var nesten på tur ut døra uten å funnet noe da aspiranten bestemte seg for at han skulle bare leite en runde til...

Noen ganger snur de hele huset på hode, skuffer og skap, klær, under matta you name it, spørs hvor ivrige de er, om de har en bra hund og hvor smart du har vært når du gjemte stashet ditt.
Har vert med på to rassiaer hvor vi ikke åpnet døra når de kom, gjemte stashet så godt vi kunne før de slo ned døra, begge gangen fant de ingenting.

Bruk hode.
Vis hele sitatet...
At de har med hund betyr ikke at det er en narkotikahund. Hunden må være trent til å lukte narkotika for at det skal gi mening i å bruke den til narkosøk.
Sitat av doseren Vis innlegg
At de har med hund betyr ikke at det er en narkotikahund. Hunden må være trent til å lukte narkotika for at det skal gi mening i å bruke den til narkosøk.
Vis hele sitatet...
Hvorfor i all verden skal de ha med seg en svart labrador når de gjennomfører rassia? Litt teit å ta med seg en ubrukelig hund på oppdrag, selvfølgelig er den trent til å lukte narkotika og jeg vet det var en narkotika luktende hund fordi jeg har støtt på hund og fører tidligere.
Priesterr
Trådstarter
54 4
Takker for alle svar!
Sitat av trippy Vis innlegg
Så jeg skal gjemme hekker'n min bak dørlista ?
Kompisen min har hatt razzia 3 ganger uten at snuten har funnet verken cash eller knark da han har laget hemmelig rom i en falsk takbjelke. Han borra ett hull på ca 7-8cm i diameter helt gjennom bjelka
Vis hele sitatet...
Haha desverre litt mye arbeid for min del!

Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Hvorfor i det hele tatt oppbevare noe hjemme? hvis du vet det at politiet kan komme.. grav det ned ute..
Vis hele sitatet...
Som nevnt, akkurat flyttet så er ikke like lett å grave ned stuff i ett helt nytt område, men er jo absolutt noe av det beste du kan gjøre.

Sitat av Djiises Vis innlegg
Noen ganger snur de hele huset på hode, skuffer og skap, klær, under matta you name it, spørs hvor ivrige de er, om de har en bra hund og hvor smart du har vært når du gjemte stashet ditt.
Har vert med på to rassiaer hvor vi ikke åpnet døra når de kom, gjemte stashet så godt vi kunne før de slo ned døra, begge gangen fant de ingenting.

Bruk hode.
Vis hele sitatet...
Okei, skjønner! Takk for infoen! Ville bare ha litt mer info da jeg ikke hadde peil selv.
Sitat av Djiises Vis innlegg
Hvorfor i all verden skal de ha med seg en svart labrador når de gjennomfører rassia? Litt teit å ta med seg en ubrukelig hund på oppdrag, selvfølgelig er den trent til å lukte narkotika (...)
Vis hele sitatet...
Fordi det er en hundepatrulje som er med på razzia'n, og de tar med seg hunden i tilfelle du finner ut at det er en god ide å springe?

Sitat av Djiises Vis innlegg
(...) og jeg vet det var en narkotika luktende hund fordi jeg har støtt på hund og fører tidligere.
Vis hele sitatet...
Det kan gjøre saken litt annerledes - hvis du da har opplevd at hunden søker etter narko tidligere og ikke bare var med.

Dog (pun intended), en hund kan ha en dårlig dag på jobben akkurat som oss mennesker. Så kanskje var du heldig denne gangen.
Sitat av doseren Vis innlegg
Fordi det er en hundepatrulje som er med på razzia'n, og de tar med seg hunden i tilfelle du finner ut at det er en god ide å springe?
Vis hele sitatet...
Vell jeg ser poenget her, men så bodde jeg i en blokk i fjerde etasje, regner med politiet ser saken an på kontoret de trenger en hund med på oppdrag som kan fange misstenkte om han løper, i mitt tilfelle så kunne jeg ikke løpt noen steder og det viste de nok veldig godt, så det kom bare to betjenter og en hund, kjenner igjen en narkobikkje på 100meters avstand, de er ikke trent på samme måte som patrulje hundene de bruker.
Sitat av doseren Vis innlegg
Dog (pun intended), en hund kan ha en dårlig dag på jobben akkurat som oss mennesker. Så kanskje var du heldig denne gangen.
Vis hele sitatet...
Every dog has its day.

Det beste er nok å gjemme stasjet ute.
En idé er å borre/skru fast en diskré boks - eller rett og slett et skap med nøkkel-lås - på en transformator (kanskje ikke borre for mye i akkurat de, men du skjønner..) eller under ei lampe på et kommunalt bygg. Kle deg ut som en vaktmester. Få det til å se naturlig ut - vær kreativ.

Om du absolutt skal ha krydderiene dine inne, så gjem det godt. Ikke teip det på veggen bak et bilde.
Bruk røkelse, legg hva du nå enn skjuler sammen med noe ikke-narkotisk som har en sterk og overgående lukt, og få vakuumert bagen din. Har du en god kompis i restaurant-bransjen så ordner han en trippel-vakuumering for deg. Eventuelt kan du investere i en egen maskin, men jeg ville ikke stolt blindt på de.

Vær alltid forberedt på det verste, og la ethvert besøk bli din seier.
Sitat av Knife Freak Vis innlegg
Kle deg ut som en vaktmester. Få det til å se naturlig ut - vær kreativ.
Vis hele sitatet...
Det høres ut som en sikker vinner. Husk løsskjegg, parykk og store briller.

Men seriøst - hvis narkohunder er den store killeren, ville det ikke da gi mening å gjemme ting høyest mulig opp? Selv store hunder ruver jo ikke akkurat i terrenget. Det selvsagt massevis av gode gjemmesteder langs gulvlister og under møbler og slikt, men det vil jo være rett i snutehøyde. Greit at de har god luktesans og sikkert kan lukte at det er noe oppiu taket en plass, men det er da ingen grunn til å gjøre det lettere for bikkjene å pinpointe stedet enn nødvendig?

OBS: Jeg har ingen personlige erfaringer med å gjemme ting fra narkotikapolitiet, så jeg har ikke testa om det faktisk har noe for seg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dophunder som har vært på besøk her, har blitt sendt ut inn i bilen igjen når de oppdaget jeg også hadde hund. (Bor i hus)

De målte nå bare responsen min, orket ikke sjekke bod, fjøs, eller kjeller.

Sitat av SkittenKanyle Vis innlegg
Dophunder som har vært på besøk her, har blitt sendt ut inn i bilen igjen når de oppdaget jeg også hadde hund. (Bor i hus)

De målte nå bare responsen min, orket ikke sjekke bod, fjøs, eller kjeller.
Vis hele sitatet...
Nå skal det sies at ene kvinnfolket sparket til hunden min og brakk et ribbein mens han sto i kjetting. Uten at hunden min bjeffet, flekket ikke tenner, og knurret ikke. Bare veivet med halen. Sjokkerende nok så er saken henlagt.
Sist endret av SkittenKanyle; 5. november 2015 kl. 00:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Da jeg hadde razzia for ca 8 år siden med hund, Norges beste på den tia, de fant de kun det som lå i gulvhøyde, 13g brunt.
hadde lagd en falsk vegg øverst i ett innebygd klesskap, gjort så lufttett som mulig med det jeg hadde til rådighet, som hadde plass til røykeutstyr, vekt & 4 store norgesglass (som var fulle med pot). Måtte fjerne alt sengetøyet og håndkler hver gang jeg skulle oppi der, men bedre det enn å miste 200gram grønt. Gjemme ting i høyden der du vet bikkja ikke kommer til er gull, og om du må bruke 2 timer av livet ditt for å ordne den plassen, tro meg, mye bedre enn 15 000 i bot og tilfeldige ransakelser både hjemme, på byen og langs veien bare dem ser deg eller bilen din.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Men seriøst - hvis narkohunder er den store killeren, ville det ikke da gi mening å gjemme ting høyest mulig opp? Selv store hunder ruver jo ikke akkurat i terrenget. Det selvsagt massevis av gode gjemmesteder langs gulvlister og under møbler og slikt, men det vil jo være rett i snutehøyde. Greit at de har god luktesans og sikkert kan lukte at det er noe oppiu taket en plass, men det er da ingen grunn til å gjøre det lettere for bikkjene å pinpointe stedet enn nødvendig?.
Vis hele sitatet...
Det å gjemme det høyt oppe kan fungere, men hvis du ser på en av de siste episodene fra Hundepatruljen i Oslo, så forklarer Toril at når narkotika er plassert i høyden, så kan lukta sive nedover pga trekk osv.
Det jeg prøver å si er at bikkja kan lukte langs gulvet, at noe er gjemt i høyden hvis det siver lukt ut av stæshet ditt. Men i høyden er generelt greit. Det beste er som sakt som flere har nevnt å ikke ha noe hjemme/inne i det hele tatt. Men jeg ser jo problemet hvis du bare er stoner å gå ut å finne shiten hver gang du skal fyre opp en jonas.
Hvis du er langer derimot, så vil det jo alltid lønne seg uansett å ha det ute/ikke hos deg. Selger du smått så kan det være tungvindt, men kjør bare 500(bags) og ha det ferdig veid i en krukke gjemt ute, så kan du bare gå ut, plukke ut en bagger, stikke og møte kunden. Da slipper du å ha både vekt og stæsj inne.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Må jo kunne fungere med en slags decoy. Altså spray el. som lukter det samme som hasj som blåses rundt i rommet f.eks.
En speedpusher jeg kjente pleide å strø et gram rundt på alle teppene o.l. i leiligheten hver gang han henta nytt. Det var bare å glemme å ta med bikkje inn dit; de ble rimelig spinnville.
Hunepiss er jo en vellfungerende decoy som de visstnok putter på bildekkene når de smugler. Det lukter ganske kjipt da.. Og sprø ting rundt om kring vil vel kanskje også fungere på en eller annen måte, men kan kanskje gjøre at politiet blir mer ivirige enn om hunden ikke hadde markert noe.

Noen som har hatt egen bikje og fått politibikje på besøk?