Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  89 6385
Hvordan vil dere se en mulig legalisering? Da mener jeg hvordan det styres, aldersgrenser, avgifter, hvor mye som burde bli lov til kjøp og salg ETC.

Jeg selv mener at det burde bli selgt på et "Cannabispol" Eller sammen med Vinmonopolet. Og jeg syntes også aldersgrensen burde bli satt opp til 21år.

Takk for meg!
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Tenker coffeeshops (a la barer, med stengetid av "skjenking" ol.) + et cannabispol.

Indica med 18 års aldersgrense.
Sativa med 20 års aldersgrense.

(Dette fordi etter det jeg har fått med meg så er Sativa mye tyngre for hjernen, og delvis psykedelisk).
Standard medlem
Bombasa's Avatar
21 årsgrense hadde passet bra for min del.
Gjerne med drøye bøter/utestengelse fra ''thc-'polet'' om man kjøper til mindreårige.

Hadde også støttet mulighetene for coffeeshops fullt ut.
Med musikk, brettspill og andre folk man kan diskutere med.
Sist endret av Bombasa; 6. mars 2012 kl. 15:30.
Støtter ideén din om et pol, men hadde også håpet på en coffeshop-ordning som i Nederland. Synes ikke egentlig det burde være noen grense på hvor mye man kan kjøpe - det er jo ikke det på alkohol nå. (?)
Ser for meg det samme som deg.
Tenker at det ville vært 21 års aldersgrense, kanskje må man ta en legesjekk og passe på at det ikke føkker opp for noen latente sykdommer eller shit du kan ha. Donno rly.
Ser for meg et type apotek som bare selge cannabis, disse statlig eide. De kan holde mange kilo cannabis i hver butikk i motsetning til Nederlands 500 gram.

Kanskje vi ville fått coffeeshop lignende barer som selger forskjellige typer hasj i joint eller bong, eller mat.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Det burde definitivt være lovlig å gro et par planter til eget forbruk.
Vel, det eneste jeg kommer på er vel det at det ikke skulle vært "annonsert" på noen måte. Også gjort noe ala den vi har om forbud mot reklamering av tobakk/alkoholholdige varer.

Folk må få velge selv om de har lyst, ser for meg at det hadde blitt noe for folk som allerede er positiv til det, og ikke noe som skal "omvende" nei-folk

(Og jeg tror dere skal slite lenge for at de aldergrensene skulle ha blitt fulgt til punkt og prikke, alltids noen som "har en kompis")
Sist endret av Eplegutten; 6. mars 2012 kl. 15:34.
Sitat av daimeno Vis innlegg
Det burde definitivt være lovlig å gro et par planter til eget forbruk.
Vis hele sitatet...
Fordi det passer deg best?
Tipper det kommer til å handle om hvor mye penger staten skal tjene på det, kanskje man får lov til å gro eget hvis man betaler for det.
Trådstarter
Sitat av daimeno Vis innlegg
Det burde definitivt være lovlig å gro et par planter til eget forbruk.
Vis hele sitatet...
jeg er egentlig litt imot ditt forslag, dette ville før til muligens ført videre salg som ville gitt mindre intekter til staten.

Støtter fult ut det med Coffieshops, kansje heller det en et pol siden "få" ville kjøpt cannabis i forhold til hvor mange som kjøper alkohol.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av daimeno Vis innlegg
Det burde definitivt være lovlig å gro et par planter til eget forbruk.
Vis hele sitatet...
Da vil jo staten tape greit med penger.
Ser ikke for meg at det vil skje hvis staten starter med salg.
Å selge i begrensede mengder er bare et teit argument som har motsatt virkning i forhold til hva man vil. Det indikerer at missbrukspotensialet er høyere en hva det egentlig er. Hvis vi tillater lovlig salg av cannabis må vi nødvendigvis få en kulturendring og holdningsendring. Cannabis er uten tvil lett å missbruke. Faren er at det ofte er vanskelig å innse før det har gått for langt. En slik begrensning vil dessuten være umulig å håndheve. Samtidig reagerer folk helt forskjellig på stoffet, i likhet med alkohol. Så for at en slik begrensning skal ha noe effekt må grensen være satt med hensyn til de som tåler minst.
Om jeg ser for meg det i norge ville det vel blitt et slags vinmonopol-lignende opplegg hvor man kan kjøpe hasj og weed med 1% thc til 400kr grammet, åpent mellom 10-14 mandag til fredag

Hvis jeg hadde vært diktator hadde det ikke vært noen andre reguleringer enn aldersgrense, dvs hvem som vil kan selge det så lenge de ikke selger til mindreårige
Sist endret av BaconWeed; 6. mars 2012 kl. 15:38.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av BaconWeed Vis innlegg
Om jeg ser for meg det i norge ville det vel blitt et slags vinmonopol-lignende opplegg hvor man kan kjøpe hasj og weed med 1% thc til 400kr grammet, åpent mellom 10-14 mandag til fredag

Hvis jeg hadde vært diktator hadde det ikke vært noen andre reguleringer enn aldersgrense
Vis hele sitatet...
Du virket svært så negativ da...

Staten ville nok tatt forskjellige priser for forskjellige strains, kanskje en grunnpris på 150 også gå ut i fra det?
Sitat av BaconWeed Vis innlegg
Om jeg ser for meg det i norge ville det vel blitt et slags vinmonopol-lignende opplegg hvor man kan kjøpe hasj og weed med 1% thc til 400kr grammet, åpent mellom 10-14 mandag til fredag

Hvis jeg hadde vært diktator hadde det ikke vært noen andre reguleringer enn aldersgrense, dvs hvem som vil kan selge det så lenge de ikke selger til mindreårige
Vis hele sitatet...
Hvis hvem som helst kan gro og selge får man jo null kontroll over salg til mindreårige. Akkurat som det er i dag.

Sitat av Choobe Vis innlegg
Du virket svært så negativ da...

Staten ville nok tatt forskjellige priser for forskjellige strains, kanskje en grunnpris på 150 også gå ut i fra det?
Vis hele sitatet...
Grunnpris på 50
Sist endret av Daybreak; 6. mars 2012 kl. 15:41.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av BaconWeed Vis innlegg
Om jeg ser for meg det i norge ville det vel blitt et slags vinmonopol-lignende opplegg hvor man kan kjøpe hasj og weed med 1% thc til 400kr grammet, åpent mellom 10-14 mandag til fredag
Vis hele sitatet...
Mest sansynligvis vil det bli solgt saker med ''medical grade'' kvalitet.
Hvorfor skulel de selge dritt? Da vil jo folk bare smugle inn og startet med dyrking.

Hadde lett betalt 300 - 350,- per gram når jeg visste det var lovlig og av ypperste kvalitet.
Overdrev litt med vilje, men staten ville nok gjort det mye vanskeligere og dyrere enn nødvendig


Sitat av Skateward Vis innlegg
Hvis hvem som helst kan gro og selge får man jo null kontroll over salg til mindreårige. Akkurat som det er i dag.



Grunnpris på 50
Vis hele sitatet...
Man måtte selvfølgelig satt opp straffer for de som selger til mindreårige
Sist endret av BaconWeed; 6. mars 2012 kl. 15:42.
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Jeg ser at i en muligens legalisering så ville det være et vinmonopol lignende system både for medisinsk/rekreasjonelt brukere og med sertifikat for å selge, som er vanskelig å få og lett å miste for at det skal være vanskeligere for mindreårige å få tak i dette.

og at leger kan skrive ut resepter til de som F.eks ikke har økonomi til dette så de får medisinen de trenger.

men selfølgelig at også at de som er interessert i å dyrke sin egen medisin kan få lov til det.
Noe lignende medical dispensariene i California med folk med god kunnskap og god informasjon om de forskjellige strainsene og typene.
Også cofeeshhops hvor man kan nyte varene i godt lag.
18 årsgrense.
Trådstarter
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Noe lignende medical dispensariene i California med folk med god kunnskap og god informasjon om de forskjellige strainsene og typene.
Også cofeeshhops hvor man kan nyte varene i godt lag.
18 årsgrense.
Vis hele sitatet...
Tenker du at man også trenger et "Medical Marijuana card"? ala resept?
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Tenker du at man også trenger et "Medical Marijuana card"? ala resept?
Vis hele sitatet...

Nei, kan vell kalle det et cannabispol men med folk som virkelig vet hva de selger. Som på de på weed-wars.
Trådstarter
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Nei, kan vell kalle det et cannabispol men med folk som virkelig vet hva de selger. Som på de på weed-wars.
Vis hele sitatet...
Akuratt som Vinmonopolet?
Vet ikke hva jeg hadde syntes om dette selv ;

Men noe som kan funke på "Gro hjemme" fronten kan jo være et Gro-Register hvor du må registrere dine planter (Med en maksgrense såklart) 2-3 planter bør være lov imo.

Haka her er at før man får lov og gro så må man skrive under på at "Gro-Patruljen" kan komme hjem til deg og ta en kontroll på dine planter.

Brytes loven blir personen bannet fra registeret og kan bare glemme og gro igjen, samme vil skje om du blir tatt for salg\gir til folk som ikke er gamle nok.
Politi skal ikke kobles inn før en person har brutt loven.
Og sette politiet til jobben som "Gro Patruljen" blir helt imot en legalisering sine formål,ettersom en legalisering vil gi politiet mer rom for ordentlige saker.
Noe ala et vekterfirma kanskje?

Aldersgrense 21år og et Cannapol har jeg og thumbs up for, ikke minst Coffeshops.

Mulig alt her bare er vas, men utrolige hvilke ideer som plutselig bare kommer og klistrer seg i skallen etter en lang dag på jobb og en velfortjent "premie" når man kommer hjem
Synes ett lignende system som nederland har, eller alkoholrestriksjonene vi har i dag.
Burde vært lovlig og hatt 1-4 planter.
Tviler på at alle hadde grodd selv av den grunn, det koster penger og krever interesse\dedikasjon viss du vil ha gode resultater.
Er tross alt lovlig å brygge vin og øl i dag, uten at alle gjør det og stat taper mye penger på det.
Restriksjonene bør ikke være overdrevne, blir litt merkelig viss man fører en mye strenge politikk på cannabis enn hva man gjør med sprit\alkohol.
Prisen bør ikke være overdrevent høy, bør justeres slik at det står i stil med skadeligheten og samfunnskostnadene man opplever. Samme gjelder hele politikken, det bør ikke være overdrevent strengt, det må stå i stil med skadepotensialet til stoffet.
Sist endret av sneipen; 6. mars 2012 kl. 17:30.
Jeg ser flere nevner coffeshops, jeg tror det ville blitt veldig problematisk i Norge pga røykeloven. Tror det blir dårlig mottatt at når vi først har fått gjennom en legalisering så skal vi fjerne røykeloven som har blitt kjempet for i så mange år.
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Sitat av Nath Vis innlegg
Jeg ser flere nevner coffeshops, jeg tror det ville blitt veldig problematisk i Norge pga røykeloven. Tror det blir dårlig mottatt at når vi først har fått gjennom en legalisering så skal vi fjerne røykeloven som har blitt kjempet for i så mange år.
Vis hele sitatet...
man kan jo gå rundt sånne forbud ved å F.eks ha røykeplassen på takterasser? vet ikke om noen andre måter.
men du har et godt poeng der!.
Realistisk: coffee shops alla Amsterdam, aldersgrenser, kontroller, utsalg/reseptbelagt til medisinske forhold etc.

Urealistisk: en ren og skjær dekriminalisering av en forbasket plante som vokser i jorda. Det er på tide å gå, om ikke bare litt, tilbake til røttene våre; at man tenker sjæl.

Men men, håper bare jeg lever for å få med iallefall en av de nevnte tankene over.
Hvis det virkelig skal gjøres vanskelig;

Et Cannabismonopol på lik linje med dagens Vinmonopol, hvor man trenger en lisens som skannes inn og registrerer det du handler.

Dette kan da være et et magnetstripekort eller kort med chip. Du må søke tillatelse til dette kortet, og (sannsynligvis) betale en avgift (kanskje tilogmed årlig), som gir deg muligheten til å kjøpe. All kjøp loggføres i polets sentrale databaser så, de vet til enhver tid hvor mye du har kjøpt. Dette da for eventuell oppfølgning om du skulle finne på å kjøpe store mengder, og du blir mistenkt for distribuering til mindreårige/ulisensierte.

Aldersgrense rundt 21, eller ved erklæring av flere fagkyndige at kroppen din er ferdig med puberteten og er klar til å innta narkotika.

Kortet er et kort på lik linje med annen identifikasjon hvor det er bilde av deg, den er registrert på deg og den har også en kode for autentisering. Valuta lagres ikke på kortet, så du er fri til å bruke enten bankkort eller kontanter på ditt respektive pol.

Siden det nå er staten som skal godta søknaden din om tillatelse til å benytte Cannabismonopolet ser de på rullebladet og din medisinske historie. Om du er en luguber type vil de ikke gi deg tillatelse på grunnlag av at du kan mistenkes for å gi til mindreårige eller lignende.

Prisene vil forøvrig være harde å svelge, men du vet at du hvertfall får nøyaktig det du ber om.

Hva sier folket? Tror dere staten virkelig vil gjøre det lett å kjøpe tidligere narkotika ved en legalisering?

EDIT: Ser at innlegget mitt kan ha blitt litt rotete, men håper da at noen forstår hvordan jeg mener.
Sist endret av Paradigm; 6. mars 2012 kl. 19:14.
Trådstarter
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Hvis det virkelig skal gjøres vanskelig;

Et Cannabismonopol på lik linje med dagens Vinmonopol, hvor man trenger en lisens som skannes inn og registrerer det du handler.

Dette kan da være et et magnetstripekort eller kort med chip. Du må søke tillatelse til dette kortet, og (sannsynligvis) betale en avgift (kanskje tilogmed årlig), som gir deg muligheten til å kjøpe. All kjøp loggføres i polets sentrale databaser så, de vet til enhver tid hvor mye du har kjøpt. Dette da for eventuell oppfølgning om du skulle finne på å kjøpe store mengder, og du blir mistenkt for distribuering til mindreårige/ulisensierte.

Aldersgrense rundt 21, eller ved erklæring av flere fagkyndige at kroppen din er ferdig med puberteten og er klar til å innta narkotika.

Kortet er et kort på lik linje med annen identifikasjon hvor det er bilde av deg, den er registrert på deg og den har også en kode for autentisering. Valuta lagres ikke på kortet, så du er fri til å bruke enten bankkort eller kontanter på ditt respektive pol.

Siden det nå er staten som skal godta søknaden din om tillatelse til å benytte Cannabismonopolet ser de på rullebladet og din medisinske historie. Om du er en luguber type vil de ikke gi deg tillatelse på grunnlag av at du kan mistenkes for å gi til mindreårige eller lignende.

Prisene vil forøvrig være harde å svelge, men du vet at du hvertfall får nøyaktig det du ber om.

Hva sier folket? Tror dere staten virkelig vil gjøre det lett å kjøpe tidligere narkotika ved en legalisering?

EDIT: Ser at innlegget mitt kan ha blitt litt rotete, men håper da at noen forstår hvordan jeg mener.
Vis hele sitatet...
Hvorfor "blir" prisene så høye? Cannabis er jo et ekstremt billig og "produsere". Det er jo grunnet alle leddene det er så dyrt i Norge. Skal jo bli smuglet fra Marocco helt til Norge.
Sitat av Choobe Vis innlegg
Tenker coffeeshops (a la barer, med stengetid av "skjenking" ol.) + et cannabispol.

Indica med 18 års aldersgrense.
Sativa med 20 års aldersgrense.

(Dette fordi etter det jeg har fått med meg så er Sativa mye tyngre for hjernen, og delvis psykedelisk).
Vis hele sitatet...
Indica 18 og Sativa 20, makes no sense to me.
Sitat av Ole2005 Vis innlegg
Indica 18 og Sativa 20, makes no sense to me.
Vis hele sitatet...
Blir på en måte som at du har lov til å kjøpe lavprosents alkohol når du er 18, og sprit når du er 20.

Men det kommer helt an på alt fra strains til hvor potent produktet er da.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Blir på en måte som at du har lov til å kjøpe lavprosents alkohol når du er 18, og sprit når du er 20.

Men det kommer helt an på alt fra strains til hvor potent produktet er da.
Vis hele sitatet...
Ja men indiva og sativa avgjør ikke styrken på Cannabisen. Greit viss det var snakk om thc prosent.
Sitat av Ole2005 Vis innlegg
Ja men indiva og sativa avgjør ikke styrken på Cannabisen. Greit viss det var snakk om thc prosent.
Vis hele sitatet...
Sant nok, men indica går mer på kroppen enn psyken, og inneholder som oftest mer CBD, som gir deg en mer kroppslig high. Hjernen er ikke ferdigutviklet før en stund etter tjueårene, og da er indica det beste alternativet. Kommer helt an på brukeren tough.
Sist endret av TheGloryHole; 6. mars 2012 kl. 23:13.
http://www.youtube.com/watch?v=M58kGCQLwxU
Sist endret av yzzyx; 6. mars 2012 kl. 23:13.
Når det kommer til dyrking så må de nesten gi oss lov til å gro. Staten har ingen patent på cannabis og det strider mot store deler av fordelene ved en legaliseringen. Skal politiet fremdeles bruke ressurser på cannabis growers til eget bruk selv etter det er legalisert ?
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Hvorfor "blir" prisene så høye? Cannabis er jo et ekstremt billig og "produsere". Det er jo grunnet alle leddene det er så dyrt i Norge. Skal jo bli smuglet fra Marocco helt til Norge.
Vis hele sitatet...
Jeg regner med at du har sett alkoholprisene i Norge i forhold til alkoholpriser andre steder i verden. Alkohol er også veldig billig å produsere.

Høye priser på grunn av både avgifter og forhindring av at det blir kjøpt mye av det av "vanlige" personer.
Sitat av Nath Vis innlegg
Jeg ser flere nevner coffeshops, jeg tror det ville blitt veldig problematisk i Norge pga røykeloven. Tror det blir dårlig mottatt at når vi først har fått gjennom en legalisering så skal vi fjerne røykeloven som har blitt kjempet for i så mange år.
Vis hele sitatet...
nå har jo holland samme røykelov vi har her på berget , så ser ikke problemet ditt ?

nikotin fyfy . cannabis jaja
Sist endret av gekko4u; 7. mars 2012 kl. 15:03.
Sitat av Nath Vis innlegg
Jeg ser flere nevner coffeshops, jeg tror det ville blitt veldig problematisk i Norge pga røykeloven. Tror det blir dårlig mottatt at når vi først har fått gjennom en legalisering så skal vi fjerne røykeloven som har blitt kjempet for i så mange år.
Vis hele sitatet...
Om jeg ikke tar helt feil så har de noe av det samme opplegget i Nederland, men det gjelder ikke weed? iallefall når jeg og noen kompiser var i Nederland var det ikke lov til å blande det ut eller røyke sigaretter eller noen form for tobakk inne i coffe-shops'ene.
Men hvordan skal vi dyrke hasjen som blir solgt på cannabispolet?

Ser for meg at det skal kunne dyrkers på godkjent lisen av staten. Dette vil jo åpne for at bønder og andre interesserte kan starte opp hasjplantasjer. Gjerne i kombinasjon med hemp.
På denne måten vil staten ha full kontroll over alle ledene fra produksjon til bruker.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Sant nok, men indica går mer på kroppen enn psyken, og inneholder som oftest mer CBD, som gir deg en mer kroppslig high. Hjernen er ikke ferdigutviklet før en stund etter tjueårene, og da er indica det beste alternativet. Kommer helt an på brukeren tough.
Vis hele sitatet...
Det er akkurat dette jeg har hørt, men hvis det er feil så tar jeg det tilbake og sier heller at forholdet mellom CBD og THC bestemmer.

Også kan vel forskjellige aktører lage forskjellige ting? Marlboro Green og Prince High (sannsynligvis ikke tobakksfirmaer som blir å lage det, men you catch my drift...)
Sist endret av droppboks; 7. mars 2012 kl. 17:35.
Jeg mener man bør avstå fra omveien via reseptvarianten, altså
"medisinsk bruk", og heller ta steget direkte til full avkriminalisering
av samtlige stoffer på narkotikalisten.

Jeg ser for meg et "Narkopol" - etter modell av Vinmonopolet.

Man har altså delt opp polet i avdelinger for de ulike typer stoff,
som igjen er sortert etter typer, styrke, opphav osv. Man får
selvsagt hjelp av kyndige ansatte om man trenger det.
Trådstarter
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Jeg mener man bør avstå fra omveien via reseptvarianten, altså
"medisinsk bruk", og heller ta steget direkte til full avkriminalisering
av samtlige stoffer på narkotikalisten.

Jeg ser for meg et "Narkopol" - etter modell av Vinmonopolet.

Man har altså delt opp polet i avdelinger for de ulike typer stoff,
som igjen er sortert etter typer, styrke, opphav osv. Man får
selvsagt hjelp av kyndige ansatte om man trenger det.
Vis hele sitatet...
Samtlige stoffer som?
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Coffeshops burde ikke være ett problem på grunn av røykeloven.

I Norge, som i Nederland, er det ikke bevist fysiske eller psykiske skader ved passiv røyking, og derfor burde ikke det være et problem heller. Om det hadde blitt coffeshops ved en eventuell legalisering, kommer nok an på andre ting som synligheten i samfunnet og signaleffekter.

Ser selv ikke noe problem med det, og sidestiller coffeshops med barer, men staten er en merkelig skrue.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Samtlige stoffer som?
Vis hele sitatet...
samtligeadj. flertall samtlige ['sɑmtlɪə] alle
Vis hele sitatet...
Han mener alle stoffene på Narkotikalisten, en total legalisering av alt.
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Han mener alle stoffene på Narkotikalisten, en total legalisering av alt.
Vis hele sitatet...
Det må jeg si hørtes helt idiotisk ut. Ser den med at man kan informere mer om stoffer osv. Men tror dette ville vært et selvmord for landet Norge.
Det hadde antageligvis blitt et narkosamfunn.

Kan ikke skjønne hvorfor Cannabis ikke skal bli legalisert, mye fler pros en cons.

Men med ALLE narkotiske stoffer, det syntes jeg er og ta litt hardt i.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Overflødig
Fossen's Avatar
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Men med ALLE narkotiske stoffer, det syntes jeg er og ta litt hardt i.
Vis hele sitatet...
Jeg tror en legalisering og dermed reuglering også av de tyngre stoffene vil være hendig for alle untatt de kriminelle bakmenne som supplerer markedet slik det er idag.

Det vil bli tryggere, ettersom man ikke lenger har gjenger med teritorielle disputter mellom seg.

Jeg synes ikke umyndigjøringen av enkeltindividet som dagens ruspolitikk fremmer er bra, selvom dette argumentet veier mye mindre enn de samfunnsøkonomiske aspektene ved en legalisering.

Portugal gjorde jo dette, og det nasjonale forbruket av narkotiske stoffer har gått ned i ettertid. Uten å konkludere med noe, så er det noe å merke seg.

http://www.time.com/time/health/arti...893946,00.html
http://www.scientificamerican.com/ar...riminalization
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av FellowMellow Vis innlegg

Men med ALLE narkotiske stoffer, det syntes jeg er og ta litt hardt i.
Vis hele sitatet...
Det vil virke mot hensikten med avkriminalisering.
Som Fossen sa vil det gjøre slik at de kriminelle fortsatt vil ha et grunnlag å tjene penger på, og de vil nok troligere kjøre hardere på for å tjene mer penger for å kompensere for tapet av de stoffene de ikke tjener penger på lenger.
Dessuten er det jo de som er på tyngere stoffer som trenger mer hjelp og har større behov for en garanti at stoffene er rene. Det er et faktum at heroin blir blandet ut med dritt.

Vi trenger en legalisering av alle stoffer, ikke bare for brukerne, men for samfunnet. Brukerne er de som blir taperne på kort sikt, men når det har gått så lang tid og de kriminelle har fått etablert seg slik som de har nå er samfunnet taperne.
Og derfor er en legalisering av narkotika viktigere enn folk tror.
Sist endret av PerPerPerPer; 15. mars 2012 kl. 09:04.
god som gull
Jeg synes vi burde følge Sveits og gjøre det mulig å gro opptil 4 planter per person. Synes det kunne vært ett fint sted å starte

"As of January 1, 2012, the cantons Vaud, Neuchatel, Geneva and Fribourg have allowed the growing and cultivation of up to 4 cannabis plants per person, in an attempt to curb illegal street trafficking."
Kilde: https://en.wikipedia.org/wiki/Cannabis_in_Switzerland
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Kan ikke skjønne hvorfor Cannabis ikke skal bli legalisert, mye fler pros en cons.

Men med ALLE narkotiske stoffer, det syntes jeg er og ta litt hardt i.
Vis hele sitatet...
Du sier at det er fler fordeler enn ulemper ved legalisering av cannabis, hva legger du i det?

De fleste argumenter for legalisering av cannabis kan benyttes om "sterkere" stoffer også.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av fetter Vis innlegg
Du sier at det er fler fordeler enn ulemper ved legalisering av cannabis, hva legger du i det?

De fleste argumenter for legalisering av cannabis kan benyttes om "sterkere" stoffer også.
Vis hele sitatet...
Tror han mener det er mer positivt enn negativt, men selv finner jeg ingen negative ting om det.
De som er mot sier det vil åpne en ny ruskultur for ungdom, men denne kulturen finnes jo allerede, vi er levende bevis på det. Ved statlig regulering vil staten i tillegg ha kontroll på hvem som kjøper det, hvor og når og hvor pengene går.

Er enig med at de fleste argumentene for legalisering av cannabis kan brukes for tyngere stoffer, men vi har nesten er større behov for legalisering av de tyngere stoffene sånn at de som virkelig sliter får hjelp. Jeg sier ikke at cannabis ikke skal bli legalisert.