Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1390
Jeg bestilte noen ounce med weed fra USA. Det ble stoppet når det kom til Norge og jeg har fått spørsmål om å ta en bot eller å gå til retten med det.

Jeg vil ikke få noe av det her på rullebladet, så om det hadde vært en mulighet for å være helt safe der uansett hva jeg velger så går jeg fint til retten med det.

Er det noen som har noen råd til meg?
Jeg har forresten sagt til dem at jeg gjorde dette, men de har ingen ordentlige beviser. Jeg kan jo bare nekte på straff?
Sitat av yogaforalle Vis innlegg
Er det noen som har noen råd til meg?
Vis hele sitatet...
Ikke si til dem at du gjorde dette...
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Vel, du burde ikke ha sagt det. Men det som går igjen her: nekt, nekt, nekt. Du vil ikke finne noe annet åpent forum som har større konsentrasjon av snusker. :3
Nå har du jo engang tilstått, så da veier det sterkt i en eventuell rettssak. Å endre forklaring underveis virker ikke tillitsvekkende hos en dommer.

Du kan prøve å begynne å nekte. Da må de bevise at du har bestilt. De må få fullmakter til å hente ut opplysninger fra banker, det blir snakk om personvernovertredelser osv. Det koster ressurser. Du må også finne på en god grunn til å endre forklaring nå. Jeg anbefaler at du sier du ble så nervøs at du tenkte å tilstå og få saken ut av verden, men i ettertid innså du hvor mye det vil påvirke deg at noen andre skal bestille marijuana på din risiko.

Du må også kunne overbevise deg selv nok til å ha fjellfast tro på at du vil klare å gå igjennom med løgnen. Ellers burde du heller ta straffen og være mer forsiktig neste gang.

Håper du får noe ut av dette.
Noen ounces? Da er vi fort over på såpass stort kvanta at politiet kan mistenke salg, og rettferdiggjør derfor mer ressursbruk.
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av yogaforalle Vis innlegg
Jeg bestilte noen ounce med weed fra USA. Det ble stoppet når det kom til Norge og jeg har fått spørsmål om å ta en bot eller å gå til retten med det.

Jeg vil ikke få noe av det her på rullebladet, så om det hadde vært en mulighet for å være helt safe der uansett hva jeg velger så går jeg fint til retten med det.

Er det noen som har noen råd til meg?
Jeg har forresten sagt til dem at jeg gjorde dette, men de har ingen ordentlige beviser. Jeg kan jo bare nekte på straff?
Vis hele sitatet...
(min utheving)

Jeg pleier også bare å nekte straff, funker hver gang. Merkelig at ikke Toska&co gjorde det samme, er jo bare å nekte på straff så ordner det seg.

Sånn seriøst sett er det jo som vanlig spørsmål om hva du har sagt/skrevet under på, og hvilke tekniske bevis de har (pengeoverføring fra din konto f.eks). Men sånn generelt sett kan vi vel si at når du allerede har tilstått er det vanskelig å gå tilbake på det, altså.

Protip til neste gang; Hold smella og nekt. Du har ikke bestilt noe, du aner ikke hva denne pakken er, hvorfor skulle du vite noe om den? Aldri si at du har gjort noe til politiet, og tro at du skal slippe unna straffen som medfølger fordi du ombestemmer deg.