Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2025
Nå har bandet The Kitchenterrorists endelig blitt ferdig med sangen "Song To The End Of The World" med musikkvideo!
Sjekk ut å gi respons om bandet^^

http://www.youtube.com/watch?v=WnHoz0YGG1M
Sist endret av knokimm; 29. november 2010 kl. 07:57.
Link er en god idé: http://www.youtube.com/watch?v=WnHoz0YGG1M

Personlig synes jeg det hørtes helt forferdelig ut (Men jeg fortsatte å høre på sangen helt til slutten.)

" It goes like thiiiis "
Sist endret av onClipEvent; 29. november 2010 kl. 07:59.
Ok?

Har du en link kanskje som du ville vi skulle se på....
Haha, så det nå! Ikke lett å huske alt tidlig på dagen x)
This is a song for the end of the globe...
It gooooes like diiiiis it goes like diiiiis

Engelsken kunne vært bedre Alt kunne vel egentlig vært bedre om jeg skal være helt ærlig...
sangen er helt okei, og jeg ser potensiale i den. men den blir så utrolig dårlig fremført.
for det første er det dårlige instrumentalister, og for det andre så hjelper det ikke på at det er dårlig lydbilde i tilleg

øv øv øv og øv til dere spyr, kun det som hjelper
Sist endret av Buggha; 29. november 2010 kl. 08:25.
mamma lærte meg at:"har du ikke noe godt å si så hold kjeft" så derfor ingen komentar
Sitat av skukketrure Vis innlegg
mamma lærte meg at:"har du ikke noe godt å si så hold kjeft" så derfor ingen komentar
Vis hele sitatet...
men, likevel kommenterer du. Kphore
for å være helt ærlig så var det så absolutt ikke bra, det hørtes ut som om det var første gangen vokalisten hadde sunget sangen, de kunne bare latt helt vær "musikkvideoen" den var elendig.
Det som var positivt var at det var enkelt gjennomført, men for all del om et par tiår, kan det jo godt være det går ann at de kan få til noe.
Var ikke veldig imponerende detta her.
Vokalen var grusom. Kom nok mye av at vokalisten virkelig ikke hørtes komfortabel ut med å synge engelsk. Engelsken var dårlig og virka som om han var klar over det. Ble ingen flyt i det hele tatt.
Lyden var også direkte merkelig. Denne relativt dårlige vokalen lå som ett teppe oppå det hele. Mens resten av instrumentene forsvant langt bak i mixen. Med unntak av gitarsoloen mot slutten hvor den ene gitaren plutselig dukka opp unaturlig mye høyere enn den andre gitaren.
Videoen var vel så som så. Kunne sikkert funka, men i store deler av de klippene hvor bandet faktisk spiller ser flere av medlemmene ut som de virkelig ikke kan låta. De står bom stille, ser usikre ut og nistirrer på instrumentene sine for å treffe grepene.
Kunne vel bare kjørt litt intens øving før shoot'en? Da kunne de heller spilt låta dårlig, men sett ut som de koste seg. Selve lyd skal jo på etterpå uansett.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Innledninga var faktisk veldig bra - men igjen, vokalen var for jævlig.
Likte egentlig sangen ganske så godt.
Hørte den faktisk 2 ganger.
Men etterpå, når jeg tenkte over det tekniske og fremføring. Så var det som å bli pult i øret med en fiskekrok.
... The Kitchenterrorists? Bytt navn snarest! Låten kunne jo vært kul om ikke vokalisten slaktet hele greien med den forferdelige (!!!!!) sangstemmen.
Tja.. Et band som sikkert hadde hevdet seg over de fleste andre band på skolen og muligens gått videre på den lokale kulturmønstringen om vokalisten hadde søkt sangterapi.
Mannen med mens
duzzyd's Avatar
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Tja.. Et band som sikkert hadde hevdet seg over de fleste andre band på skolen og muligens gått videre på den lokale kulturmønstringen om vokalisten hadde søkt sangterapi.
Vis hele sitatet...
Hva er sangterapi? Når man synger så dårlig at man blir mentalt skadet, så trenger man sangterapi for å komme over traumene?
Jeg klarte ikke å fullføre sangen engang, dårlig uttalelse av ord, ikke imponerende tekst, vokalen var døll og litt sur, kjedelig gitarpartier og lite trykk i trommene.
Alt for høy vokal i forhold til instrumenter. Tror nesten bandet burde lære av den unge fleksnes på tvnorge, hvis de skal slå igjennom med han som hovedvokalist
Jeg forventet at han duden skulle få den spaden i huet når han kom gående inn på åkeren. Men den gang ei... Hadde gjort det jævlig mye bedre ihvertfall, fordi dårligere sang har jeg ikke hørt på lenge.

Synd det..... Med spaden altså.
Faen... Har fått den fæle sangen på hjernen. "It goes like diiis"


Edit: 666
Sist endret av Prognisse; 13. desember 2010 kl. 07:48.
Jeg vil anbefale bandet og synge på norsk, inntil de har lært seg engelsk uttale. For dette var IKKE bra!
Og vokalisten var heller ikke noe flink til å synge, og hadde en irriterendes skjærende stemme, som sammen med den dårlige engelsken gjorde det hele til en dårlig opplevelse.
Synes ikke stemmen var noe problem, siden den hadde en god del punk-esque ved seg, men engelsken var helt forferdelig... Sånn man blir flau av. Ellers følte jeg ikke noe kjemi blant medlemmene, eller noe engasjement.
Musikkvideoen var heller ikke noe særlig.

Men stå på! Dere har potensiale!
Du ba om tilbakemelding, og det skal du få. Uansett hva som står under her er det bare å huske på at de fleste band kan bli bedre med litt øving og pågangsmot. Dette er langt fra det jævligste jeg har hørt, men alikevel var det endel å ta tak i.

Fikk i likhet med "Skogslarve" en litt punkete feeling av vokalisten....i starten. Etter det første minuttet med låten hørtes han heller åndsvak ut. Litt jobbing med engelskuttalen hadde heller ikke vært til å forakte.

Det kunne også vært en ide å bruke metronom i studio, sånn at trommisen holder seg stabilt til et tempo og at resten av bandet kan spille litt tightere. Det blir vanskelig for gitar, bass og vokal å få til noe tight når utgangspunktet, atlså trommesporet, høres ut som ti kyr som driter på et blikktak.

Lydbildet var også veldig dårlig balansert. Vokalen lå altfor mye i front, mens gitar og bass ble for puslete.

Oppsummering: Dette svingte som en kasse med råtne epler.
Ikke akkurat det beste jeg har hørt. Vokalisten var helt forferdelig, men sangen har potensial!
Ikke særlig pent.. Irriterer meg egentlig litt at alle som starter "band" idag spiller punk. Synes ikke sangen passet melodien i det hele tatt..

Nei takk! Prøv igjen!
Dette blir bra om de får seg en vokalist som faktisk kan synge, og kommer seg i et studio med skikkelig utstyr til innspilling. Lydbildet var altfor tamt.
Sitat av -=Insane=- Vis innlegg
Ikke særlig pent.. Irriterer meg egentlig litt at alle som starter "band" idag spiller punk.
Vis hele sitatet...
For det første, dette er ikke punk.
For det andre... Du bor tydeligvis i Asker; det er IKKE mye punk her. Nå tar jeg en wild guess, og tipper at det er rundt 10-15 "pønkere" her tilsammen. Jeg kan nevne 5 punkband i området, og spiller selv i 4 av de. Bare ett av de jeg vet er aktive for tiden. Det er stort sett de samme folka som starter hvert sitt band.
Nei, jeg har heller fått intrykk av at alle spiller metal(eller en eller annen form for popsjanger).
Objektivrens før neste videoshoot?
Skift ut trommisen før dere prøver dere på noe nytt. Hele suppa er ute av takt, nesten hele tiden.
Helt i begynnelsen går bassen alt for fort i forhold til gitaren slik at det høres usynkronisert ut. Jeg har ingen ting fint å si om denne sangen, så jeg lav være å kommentere noe annet.