Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 607
Hei,

Noen som har sittet inne i Halden fengsel? Og i så fall hvordan var din erfaring. Og hadde du kjæreste?

Så jeg har en kjæreste som sitter i fengsel nå. Har dere noen tips? Jeg syntes så synd på han, men samtidig så er han jo i et moderne fengsel med en del tilbud. Men ja.
Har vært i Halden fengsel. Hadde ikke kjæreste, men man kan få besøk av kjæreste, familie eller hva det måtte være en gang (1time) i uka. Vel og merke så sant den som skal på besøk har sendt søknad og blitt klarert for besøk.

Halden var helt greit synes jeg. Bra bibliotek, massevis av filmer og musikk tilgjengelig. Helt kurant mat, mulighet til å gå på butikken en gang i uka, mulighet til å lage egen mat. Også er det som alle andre steder mulighet til å jobbe eller gå på skole.
Greia med fengsel er uansett at mye kommer an på hvem du er på avdeling med. Er det en gjeng med kjipe folk, så er det jævla kjipt å sitte inne. Er det kurante folk som du kommer godt overens med, har felles bekjente med og slikt, så er det langt mer ålreit å sitte inne.
Hvis han ringer deg så kan du jo finne ut om han er hypp på besøk av deg osv . Hvis han ikke ringer deg når han sitter inne så burde du tenke at han ikke er kjæresten din og finne bedre ting å bruke tiden din på
soning i norge er ganske chill. man har veldig god,telefon nesten hver dag,og annen utgang,med omverdenen,
slik at det er som han jobber på nordsjøen circa. for ham kan det være mere tøft. men det er få som virkelig sliter i norske fengsler.
har ikke sitti i halden,sitti mest i gamle fengsler. og selv da er det helt kult. så lenge du er dømt for noe du HAR gjort,da.
dette er svært individuelt. be ham ringe deg så often han kan,og så besøker du ham så ofte du kan. og gjør alt du kan for at han ikke får denne tanken i hodet: "vil jenta mi vente på meg til jeg kommer ut?".
å sitte inne OG bekymre seg om ting utenfor er så mye tyngre enn å kun sitte. man har ingen mulighet til å påvirke visse ting og det kan være veldig frustrerende. særlig om man ikke har folk man stoler på som kan holde øye med ting.

det går nok bra!