Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 1842
Som tittelen sier, jeg bygger en PC for første gang, men hver gang jeg trykker på power knappen så ser jeg at CPU vifta starter og hovedkortet lyser rødt i et par sekunder, så restarter PC'en.

Noen som vet hva som gikk galt?
Har du huska de skruene som skal være mellom hovedkortet og kabinettet?
#selfie
Trådstarter
Fikk bare inn 2 av dem, er det et must for at den skal starte? Alt restarted akkurat når CPU vifta starter btw.
Prøvd å resette CMOS? Ta ut det lille batteriet på hovedkortet i ca. 1. minutt og sett det inn igjen.
Husket å plugge inn alle strømkabler skikkelig?
Ja. Du må ha alle. Hvis ikke kan hovedkortet komme borti kabinettet og lage en kortslutning..
#selfie
Trådstarter
Tror alle strømkablene er koblet til, hvor mange er det?

@i7cpuftw

Det er de gull/bronze skruene, right?
Sitat av jugax Vis innlegg
Tror alle strømkablene er koblet til, hvor mange er det?

@i7cpuftw

Det er de gull/bronze skruene, right?
Vis hele sitatet...
Jepp. det stemmer!
Sitat av jugax Vis innlegg
Tror alle strømkablene er koblet til, hvor mange er det?
Vis hele sitatet...
Det spørs, men hvis du har med dedikert GPU, så er det:
2 til GPU, 2 til HK, 1 til hver av diskene dine.
#selfie
Trådstarter
To fra PSU til HK?
Sitat av jugax Vis innlegg
To fra PSU til HK?
Vis hele sitatet...
På hovedkortet jeg brukte når jeg bygde PC nylig skulle det være 2 kabler fra strømforsyninga ihvertfall. En lang 24-pins eller noe sånn, og en litt mindre. Den lange skulle nedenom rammen, og den andre til høyre for CPU'en, men det varierer sikkert fra HK til HK.
Glemte å sette i dem minste og fikk samme problem som deg.

Edit: Den minste var delt i 2 om jeg husker rett..
Sist endret av ClosetotheEdge; 21. juni 2012 kl. 01:12.
Det skal være en fire eller åtte pinns kabel som skal helt øverst på hovedkortet ditt, i området rundt cpu i tilleg til den store 24 pinnsen...
Sist endret av Julenisse97; 21. juni 2012 kl. 01:18.
#selfie
Trådstarter
Fant den nå, den kjører uten å restarte! Problemet nå er at ingenting vil vises på skjermen min ..
Hvilket hovedkort og og hvis du har dedikert skjermkort, hvilket skjermkort har du?
#selfie
Trådstarter
P8Z77-V hovedkort og Wainward GTX 670 har jeg.
Har du skjermkabelen i hovedkortet eller skjermkortet? har du den i hovedkortet, prøv den i skjermkortet og motsatt
Sist endret av Julenisse97; 21. juni 2012 kl. 01:30.
#selfie
Trådstarter
Har den i hovedkortet, kabelen passer ikke i skjermkortet, men jeg prøvde med HDMI som heller ikke funket. Skal ikke USB inngangene også virke? Har satt inn noen kabler der det står ''USB'', men når jeg kobler til tastaturet og trykker på caps lock så kommer det ikke noe lys som det vanligvis ville gjort.
Sitat av jugax Vis innlegg
Har den i hovedkortet, kabelen passer ikke i skjermkortet, men jeg prøvde med HDMI som heller ikke funket. Skal ikke USB inngangene også virke? Har satt inn noen kabler der det står ''USB'', men når jeg kobler til tastaturet og trykker på caps lock så kommer det ikke noe lys som det vanligvis ville gjort.
Vis hele sitatet...
Det følger vel med en overgang med skjermkortet, slik at kabelen du har skal passe? Regner med du har VGA kabel (standard skjermkabel) og at du har DVI-inngang på skjermkortet? Prøv med overgang..
#selfie
Trådstarter
Kan muligens har kastet over den, skal se om jeg finner den i morgen, men da skal vel være mulig å bare bruke hovedkortet? :/.

EDIT: Muligens ha kastet den*
Hvis du bruker hk og cpu som grafikkprosessor går det dårlig med spill... for at det skal funke tror jeg du må ta ut gpu og prøve igjen da skal du få bilde ut fra hk igjen.
Sist endret av Julenisse97; 21. juni 2012 kl. 11:26.
Kjøp en DVI kabel, og hvis du har koblet kabel til HK'et må du ta ut skjermkortet eller fikse noe i BIOS for å få det til å virke.
har han ikke adapter eller DVI kabel så må han ta det ut får å endre i BIOS, ergo er det bare å ta ut GPU og la det ligge til han får tak i en kabel... Da trenger han ikke endre BIOS
Sist endret av Julenisse97; 21. juni 2012 kl. 13:28.
#selfie
Trådstarter
Fant DVI kabelen, men skjermen får fortsatt ingen signal.
plugg kabelen i skjermkortet
#selfie
Trådstarter
Det funket desverre heller ikke, er helt lost atm.
Har du sjekket at alt sitter godt festet? Første gangen jeg bygde var jeg litt for forsiktig noe som gjorde at jeg ikke stappa ram brikkene skikkelig inni sloten.
#selfie
Trådstarter
Skjermkortet sitter ikke godt festet pga. mangel på plass
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Hva mener du med mangel på plass?
#selfie
Trådstarter
Kabinettet er ikke stort nok.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Javel? Hvilket kabinett er det snakk om? Det høres veldig feil ut med kun to avstandsstykker bak HK og et skjermkort som halvveis sitter. Du må nesten ta et bilde av herligheten.
#selfie
Trådstarter
Fractice Design Core 3000 tror jeg det heter, kan prøve å skaffe et bilde med iPhonen. Etter det jeg vet så har hovedkortet eller hva det var et integrert skjermkort, så dette kan ikke være problemet?
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Du er klar over at du kan fjerne HDD-brønnene i dette kabinettet? Samtlige skjermkort får plass hvis man fjerner disse.
koble ut reset power kabelen i det lille panelet
#selfie
Trådstarter
Får sikkert plass til skjermkortet etterhvert, men hoved problemet er at skjermen ikke får noe signal når jeg skruer på PC'en.
#selfie
Trådstarter
bump

titegn
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Det var dette bildet da!
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av 83leo Vis innlegg
Det var dette bildet da!
Vis hele sitatet...
Virker som TS ikke er interresert i skikkelig hjelp.

Men, jeg forestiller meg at TS har koblet noe alvorlig feil, eller så er HK defekt.
Siden Tastaturet ikke fungerer.
Har du prøvd tastatur i PS/2 porten?
Eller valgt riktig inngang på skjermen, for kan jo stilles manuelt.
#selfie
Trådstarter
Problemet var defekt RAM brikke, PCen kjorer perfekt na! Bortsett fra engelsk tastatur sprak som er lett a fikse, tusen tall alle sammen. Windows 8 ftw btw.