Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  117 20270
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Mandag kveld bestillte jeg en liten komponent jeg ville ha så fort som mulig. Et valg var å få pakken sendt slik at jeg hadde den på døra kl.16 dagen etter, dette var dyrere men jeg ville som sagt ha komponeten fort.
Tirsdag kom det selvfølgelig ingen pakke
Onsdag ingen pakke. Jeg ringer posten som sier det er avsender sin skyld siden de leverte pakken for sent. Men pokker! Samme når de leverte den på tirsdag (det var rundt kl 1200) så burde den jo være her på onsdag, jeg har jo betalt for å få den neste dag.
Torsdag er jeg hjemme hele dagen. Ingen har vært her som jeg har fått med meg. Men halv 5 sjekker jeg tilfeldig postkassen og der ligger det en lapp, "du var ikke hjemme, pakken kan hentes i morgen"

Har ringt posten sikkert 10 ganger for å komme i kontakt med det lokale postkontor. Enten satt de meg til fuckings Meny eller så havnet jeg på feil post i butikk. Endelig kommer jeg riktig, å pakkene postutkjøreren har er det vist ingen som vet hvor er.
Nå er jeg sånn passe fornøyd med posten. Ikke at jeg noen gang har likt de siden det er noe dritt vær gang omtrent.
Hadde jeg møtt postmann pat nå hadde han fått snøbank!

Andre som er sinte på posten? Så kan vi snakke dritt om de sammen
Nei, hadde det ikke vært for posten / bring så hadde jeg ikke fått en dritt uten å betalt meg mer ihjel enn jeg gjør hos Posten.
Sitat av Lima Vis innlegg
der ligger det en lapp, "du var ikke hjemme, pakken kan hentes i morgen"
Vis hele sitatet...
Dette har jeg opplevd noen ganger også. Selv om jeg er hjemme og sitter å venter på at de skal levere så gjør de altså dette!!
Utrolig frekt av den postansatte som ikke GIDDER å gå lengre enn til postkassa.. Det blir nok for langt å gå de ekstra meterne og ringe på en dør ja..
Som sagt før: DRITTFIRMA!
Synd det ikke er så mange andre konkurrenter vi kan gå til....
Ting tar tid, men skjønner du er pissed.
Skjønner frustrasjonen. Bestilte iPhone 5 deksel med ekspress levering. DHL kom på døra kvelden etterpå, ble oppringt: "Hei, er du hjemme? Jeg har en pakke til deg"
"Ja det er jeg, kommer ut til veien."

Signerte, hadde pakken ca 12 timer etter jeg bestilte. Litt forskjell på DHL og posten der ja..
Syns det skulle kommet et annet postfirma. Et som har nok penger til å starte, (for å betale erstatninger og sånt.) Så kunne de konkurert om å ha raskest levering og billigst, istedenfor posten som driver monopol med skyhøye priser!
Heia statsmonopoler. Min største klage er at ikke kan bytte postkontor som er nærmere meg.
Posten har ikke monopol på annet enn brev under 50 gram.
Jeg opplevde i sommer at posten uteble i to uker. Pensumbøker jeg bestilte fra utlandet ble sendt i retur, regninger kom ikke fram, ikke brev fra lånekassen eller noen ting. Jeg tok kontakt med posten og spurte om de kunne erstatte fraktkostnadene, men det kunne de ikke siden det var utsenders feil. Ja, særlig. Sendte en mail til, men nå svarer de ikke lenger. Argh.
Sist endret av mrs.hudson; 13. desember 2012 kl. 17:27.
der ligger det en lapp, "du var ikke hjemme, pakken kan hentes i morgen"
Vis hele sitatet...
Det der er blitt en standard posten bruker når de ikke orker ta med seg pakker på ruten sin. Har selv 2 ganger opplevd å få beskjed om at pakken var for stor til å passe i postkasse selv om det ikke var tilfellet. Når det skjedde for andre gang sist uke så kontaktet jeg posten og informerte dem om at jeg var klar over metodene de brukte og jeg faktisk hadde betalt ekstra for å få pakken hjem i postkassen og jeg kjente til størrelsen på emballasjen og fortalte posten om målene på min postkasse. I lys av dette beklaget posten kraftig men nektet likevel på at dette var noe som helst annet en tilfeldigheter. Jeg sa jeg har opplevd det før og det hele endte med at posten hadde med seg pakken neste dag.

Postens jag etter overskudd har ført dem inn i svindel og bedrag. Er flere poster både på freak og andre forum om folk som opplever tilsvarende. Konklusjon; posten skal frem men mottaker må gjøre deler av jobben selv. Til tross for at posten tar grådig betalt.
Sist endret av random67489; 13. desember 2012 kl. 17:30.
I feel your pain. Husker jeg venta i over 18 dager på en pakke ifjord, å når den endelig kom hadde den havna i feil kommune. Fyfan, da var det like før!
De fleste nettbutikker har jo ikke andre fraktselskaper en posten, hvorfor?
Posten er noe drit indeed. Bestilte en pakke fra Kristiansand som skulle sendes til Harstad. Pakken drev å pendlet mellom Oslo og Fauske i tre uker før den kom frem. Annen hver dag ble den sendt til Fauske og to dager senere til Oslo og sånn fortsatte det i TRE uker...

Så fra nå av når jeg skal ha litt større ting prøver jeg å bestille fra steder som benytter seg av Tollpost. 2-3 dager uansett hva, hvem eller hvor det sendes fra
Sist endret av Quix; 13. desember 2012 kl. 17:38.
Unlicensed Surgeon
Ahh gode gamle poste, alltid like... Ja

Eksempel - hint trykk på Se detaljer
Altså, hvis du ikke har bestilt pakken som en Express-pakke så kan du IKKE regne med å få den over natten. Å sende en Express pakke koster bortimot 1000kr, så det er neppe det du har gjort Lima.

Jeg er postbud selv og de lappene dere får i postkassa hvor det står "Du var ikke hjemme blablabla", de får de fleste siden post-budene ikke har vanlige hentelapper å slenge i postkassa. Trenger ikke nødvendigvis bety at postbudet var lat og ikke orket å gå på døra med pakken, men at pakken ikke er en dør-til-dør pakke eller express-pakke. De eneste pakkene du kan regne med å få levert på døra er om det står "1" eller "2" på pakkelappen utpå. "1"-er pakkene er Express pakker som leveres på døra og "2"-er pakkene er såkalte "dør-til-dør" pakker og skal derfor også leveres på døra. Står det "3" på pakken er det bare en vanlig pakke og disse hentes vanligvis på postkontoret/post i butikk.

Forøvrig synes jeg det er kvalmende å lese at folk vil bruke vold mot postbudene fordi de ikke får datakomponentet, musematta eller dildoen sin dagen etter i posten. Synes også det er synd at postbudene blir sett på som mindreverdige i samfunnet. Vi er bare vanlige mennesker og må tåle mye drit hver eneste dag, selv om vi ikke gjør feil engang.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Trådstarter
Posten Bedriftspakke Dør-Dør
Leveres innen kl. 16 påfølgende dag.

Pakken jeg burde ha fått inneholder noe på størelse med en håndflate, så skulle tro den fikk plass i postkassa...

Stod i tilleg tlf nr mitt på den lappen postmann pat hadde lagt i postkassa.
Hvorfor ringer dere ikke ???
Sitat av Lunat1c Vis innlegg
Synes også det er synd at postbudene blir sett på som mindreverdige i samfunnet. Vi er bare vanlige mennesker og må tåle mye drit hver eneste dag, selv om vi ikke gjør feil engang.
Vis hele sitatet...
Se litt stort på saken og ikke ha et så negativt menneskesyn. Jeg tror de fleste mennesker skjønner at det ikke er postmannen som på eget initiativ svindler med pakkene. For hva skulle være motivasjonen til det? Dette er nok noe som skjer høyere opp i næringskjeden og som har blitt mer og mer vanlig over tid.
At folk blir sinne på posten som bedrift skjønner jeg - de gjør mye feil. Men en lapser da ikke til sitt lokale postbud av den grunn - postmannen gjør nok bare det han skal i henhold til arbeidsinstruks.
Sitat av Lunat1c Vis innlegg
"Du var ikke hjemme blablabla", de får de fleste siden post-budene ikke har vanlige hentelapper å slenge i postkassa. Trenger ikke nødvendigvis bety at postbudet var lat og ikke orket å gå på døra med pakken, men at pakken ikke er en dør-til-dør pakke eller express-pakke
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg faktisk hva jeg venter på av post og de gangene dette har skjedd skulle pakkene leveres ja. Som jeg skrev så satt jeg hjemme og ventet, men ingen ringte på eller prøvde å ringe til oppgitt (stod på pakka) telefonnummer.
Nei, POSTEN ER ET DRITTFIRMA fortsatt!
Jeg prøver selvsagt å bruke konkurrerende firmaer så ofte det lar seg gjøre! De er raskere og rimeligere!!
Sitat av Lima Vis innlegg
Posten Bedriftspakke Dør-Dør
Leveres innen kl. 16 påfølgende dag.

Pakken jeg burde ha fått inneholder noe på størelse med en håndflate, så skulle tro den fikk plass i postkassa...

Stod i tilleg tlf nr mitt på den lappen postmann pat hadde lagt i postkassa.
Hvorfor ringer dere ikke ???
Vis hele sitatet...
Bedriftspakker skal ikke puttes i postkassa, de skal leveres på døra og signeres for av mottaker. Postbudene har ikke firmatelefoner, mener du at de skal bruke sine private telefoner? Ikke sikkert de har den med på jobb engang. Og med kunder som folk i denne tråden, som ønsker å bruke vold som virkemiddel, ville aldri jeg ha ringt noen kunde med min private telefon.

Skjønner heller ikke hvorfor det står "innen kl. 16 påfølgende dag". En dør-til-dør pakke går ikke noe raskere enn en vanlig servicepakke, eneste forskjellen er at den blir levert på døra. Så om en servicepakke vanligvis bruker 3 dager til deg, bruker dør-til-dør pakken det også. Om bedriften du bestilte hos sier noe annet, er det deres feil og ikke Postens.
Sist endret av KultNick; 13. desember 2012 kl. 18:29.
Sitat av woff Vis innlegg
Nå vet jeg faktisk hva jeg venter på av post og de gangene dette har skjedd skulle pakkene leveres ja. Som jeg skrev så satt jeg hjemme og ventet, men ingen ringte på eller prøvde å ringe til oppgitt (stod på pakka) telefonnummer.
Nei, POSTEN ER ET DRITTFIRMA fortsatt!
Jeg prøver selvsagt å bruke konkurrerende firmaer så ofte det lar seg gjøre! De er raskere og rimeligere!!
Vis hele sitatet...
Som i alle andre store firmaer så kan det finnes ansatte som ikke forholder seg til reglene. Posten generelt er tregt, det kan jeg si meg enig i. Bestilte klær fra england en gang og da tok det bare 3 dager fra det ble sendt til det kom en stor trailer å leverte det på døra. Tror pakken ble sendt med DHL Express og deretter levert av et privateid budbilfirma her i byen. Bestilte en boks hårvoks fra Oslo med Posten og da tok det 8 virkedager før det kom.. Enough said.

Sitat av dafog Vis innlegg
Ahh gode gamle poste, alltid like... Ja

Eksempel - hint trykk på Se detaljer
Vis hele sitatet...
Hadde en slik pakke innom på postkontoret xx antall ganger. Grunnen til at det der skjer er fordi avsender ikke har merket mottakers adresse godt nok eller feil postnummer eller feil poststed, eller riktig postnummer men feil poststed. Når postfolka ikke vet hvor den skal, blir den returnert og da skjer altså dette.
Sist endret av Lunat1c; 13. desember 2012 kl. 18:30.
Vil legge til at da jeg selv var postbud, hendte det noen ganger at jeg var på døra og ringte og banket på døra uten at noen lukket opp. Så litt senere ringer en rasende kunde til kundeservice og påstår at budet aldri har vært på døra og han har vært hjemme hele dagen..

Hører du ringeklokka 100% av tiden du befinner deg hjemme? Selv om du hører på musikk, er på do, tar deg en dusj, er på vaskerommet etc? Sjansen er stor for at det er du som kunde som driter deg ut, og ikke postbudet, selv om du tror noe annet.
Sist endret av KultNick; 13. desember 2012 kl. 18:36.
Jeg liker posten, føler at de hvertfall behandler pakkene som ting som faktisk kan være av verdi.
Ble lei meg den dagen komplett gikk inn for å sende med tollpost, da dette hvertfall virker som et useriøst firma.
Levering på døren av Playstation, Forsterker, Høytalere, PC - en total verdi av 27000,- ble dumpet utenfor døra, høytalerene som kom på pall ble enkelt og elegant satt under trappa til inngangspartiet, hvor det stod 5 timer til jeg kom hjem fra jobb. Budet hadde kvitert, jeg fikk ingen beskjed.

En annenting jeg syntes er positivt med posten, er at de videresender all post de mottar fra utlandet kostnadsfritt.
Om en bestiller en pakke som normalt hadde kostet 100,- i porto i Norge, fra f.eks Taiwan, gir en etpar kroner i porto for den til postfirmaet i Taiwan, mens i Norge sitter de igjen uten å tjene noe på det.

Jeg er godt klar over at posten har sine feil, og muligens tidvis tar enkle løsninger som beskrevet tidligere i tråden, men alt i alt er jeg nokså fornøyd med dem.

Om en ønsker kjappere levering, bør en sjekke firmaer som JetPack eller DHL, men disse koster også en del mer.

DHL har jeg forøvrig også dårlig erfaring med, da de fakturerte meg for en pakke jeg ikke mottok, som jeg ikke hadde bestillt eller hadde noen form for kjenskap til. Pakken ble levert i Oslo etsted, jeg bor på Vestlandet. Velger dog å tro at dette var et engangstilfelle.
Sitat av dafog Vis innlegg
Ahh gode gamle poste, alltid like... Ja

Eksempel - hint trykk på Se detaljer
Vis hele sitatet...
Egenemballert norgespakke.. Jeg vedder på at avsender har skrevet mottaker sin adresse i avsenderfeltet, og omvendt. Klassisk kundefeil som Posten får skylda for.
Posten er udugelig. Lurer på hvor mange gaver jeg har sendt og som har sporløst forsvunnet...
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
De fleste nettbutikker har jo ikke andre fraktselskaper en posten, hvorfor?
Vis hele sitatet...
Posten er den mest tilgjengelige fraktfirmaet vi har, er ikke så lett å lage en avtale med f.eks Tollpost / MyPack.
Selv liker jeg Posten veldig godt, de greier å levere pakker på 6-8 dager fra bestillingsdato, noe som er bra når man bor på tuppen av Norge.
Sist endret av Vod0; 13. desember 2012 kl. 18:51.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Trådstarter
Sitat av KultNick Vis innlegg
Bedriftspakker skal ikke puttes i postkassa, de skal leveres på døra og signeres for av mottaker. Postbudene har ikke firmatelefoner, mener du at de skal bruke sine private telefoner? Ikke sikkert de har den med på jobb engang. Og med kunder som folk i denne tråden, som ønsker å bruke vold som virkemiddel, ville aldri jeg ha ringt noen kunde med min private telefon.

Skjønner heller ikke hvorfor det står "innen kl. 16 påfølgende dag". En dør-til-dør pakke går ikke noe raskere enn en vanlig servicepakke, eneste forskjellen er at den blir levert på døra. Så om en servicepakke vanligvis bruker 3 dager til deg, bruker dør-til-dør pakken det også. Om bedriften du bestilte hos sier noe annet, er det deres feil og ikke Postens.
Vis hele sitatet...
Hva som står som postens leveringstid på selgers side er vel postens ansvar?
Bestillte fra samme plass forrige uke, da med normal sending fra Tollpost. Hadde pakken to dager etterpå.
I rest my case.
Sitat av Lima Vis innlegg
Hva som står som postens leveringstid på selgers side er vel postens ansvar?
Bestillte fra samme plass forrige uke, da med normal sending fra Tollpost. Hadde pakken to dager etterpå.
I rest my case.
Vis hele sitatet...
Det er Postens ansvar hva andre bedrifter skriver om produktene til Posten? Du finner ingen steder på Postens sider at en bedriftspakke dør-dør skal være fremme dagen etter, tiden varierer etter hvor den skal fra og til. Så om bedriften du bestiller hos påstår at den er fremme dagen etter, er det deres, og kun deres ansvar.
Sist endret av KultNick; 13. desember 2012 kl. 18:59.
Sitat av Lanjelin Vis innlegg
Jeg liker posten, føler at de hvertfall behandler pakkene som ting som faktisk kan være av verdi.
Ble lei meg den dagen komplett gikk inn for å sende med tollpost, da dette hvertfall virker som et useriøst firma.
Levering på døren av Playstation, Forsterker, Høytalere, PC - en total verdi av 27000,- ble dumpet utenfor døra, høytalerene som kom på pall ble enkelt og elegant satt under trappa til inngangspartiet, hvor det stod 5 timer til jeg kom hjem fra jobb. Budet hadde kvitert, jeg fikk ingen beskjed.

En annenting jeg syntes er positivt med posten, er at de videresender all post de mottar fra utlandet kostnadsfritt.
Om en bestiller en pakke som normalt hadde kostet 100,- i porto i Norge, fra f.eks Taiwan, gir en etpar kroner i porto for den til postfirmaet i Taiwan, mens i Norge sitter de igjen uten å tjene noe på det.

Jeg er godt klar over at posten har sine feil, og muligens tidvis tar enkle løsninger som beskrevet tidligere i tråden, men alt i alt er jeg nokså fornøyd med dem.

Om en ønsker kjappere levering, bør en sjekke firmaer som JetPack eller DHL, men disse koster også en del mer.

DHL har jeg forøvrig også dårlig erfaring med, da de fakturerte meg for en pakke jeg ikke mottok, som jeg ikke hadde bestillt eller hadde noen form for kjenskap til. Pakken ble levert i Oslo etsted, jeg bor på Vestlandet. Velger dog å tro at dette var et engangstilfelle.
Vis hele sitatet...

Bare slik at du vet det, det er _ingen_ som spretter en pall med varer, for å bære dem. Leveres gateplan, eller så langt man kommer med pallejekk.
Paller kjøres ut mellom 08-16 som regel og man gir ikke beskjed på forhånd.. og er ikke annet avtalt, skal ikke budet sette igjen pallen.
Sitat av Lanjelin Vis innlegg
Ble lei meg den dagen komplett gikk inn for å sende med tollpost, da dette hvertfall virker som et useriøst firma.
Vis hele sitatet...
Hehe! Tollpost bruker ett døgn MINDRE enn posten på å frakte en pakke fra Komplett til Lillehammer! I tillegg er det rimeligere med Tollpost..

Og utleveringsstedet er nærmere enn poskontoret og de STENGER ikke kl 17.00!
Ikke er det kø når jeg henter pakker der heller i motsetning til postkontoret.....
Vet du hvorfor woff? På grunn av at Tollpost har veldig lite å gjøre på, når det gjelder Mypack, så dem har dumpet prisene, og har mulighet til å kjøre til utleveringstedene direkte hver dag sammen med stykkgods o.l. I tillegg benytter dem seg jo av "1000 euro" sjåfører, som er noe kommende på markedet.. Disse polakkene som løper rundt å stjeler diesel..

Prisene til tollpost kommer til å stige etterhvert, sammen med leveringstiden..
Jeg går etter lommeboka, komforten og leveringstiden jeg.. Driter i posten da de ER udugelige!
Sist endret av woff; 13. desember 2012 kl. 19:14.
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Bare slik at du vet det, det er _ingen_ som spretter en pall med varer, for å bære dem. Leveres gateplan, eller så langt man kommer med pallejekk.
Paller kjøres ut mellom 08-16 som regel og man gir ikke beskjed på forhånd.. og er ikke annet avtalt, skal ikke budet sette igjen pallen.
Vis hele sitatet...

Fikk en pall med varer levert hjem for 2 år siden. Var noe hjemmekinoutstyr og var virkelig tungt. Fikk en telefon om de var hjemme hos meg innen en halvtime og da tok jeg lunsj og dro hjem. Når de kom sa de at de egentlig bare skal levere utenfor døren men at varene var veldig tunge og lurte på om det var heis i bygget. Da bragte de hele pallen rett opp i 6 etg og la igjen alt rett utenfor døra. Skikkelig kundeservice og en svært fornøyd mottaker. Dette var ikke posten eller bring.....
Sitat av woff Vis innlegg
Hehe! Tollpost bruker ett døgn MINDRE enn posten på å frakte en pakke fra Komplett til Lillehammer! I tillegg er det rimeligere med Tollpost..

Og utleveringsstedet er nærmere enn poskontoret og de STENGER ikke kl 17.00!
Ikke er det kø når jeg henter pakker der heller i motsetning til postkontoret.....
Vis hele sitatet...
Enig! Bestiller alltid med Tollpost hvis det er et alternativ. Minst et døgn raskere en posten, og mye bedre sporing og varsel. I tillegg er det billigere. Det virker som de opererer døgnet rundt, i motsetning til Posten, som kan bruke over et døgn på å frakte en pakke fra en terminal som ligger 30 min kjøring fra min nærmeste post-i-butikk.
Sitat av Lima Vis innlegg
Mandag kveld bestillte jeg en liten komponent jeg ville ha så fort som mulig. Et valg var å få pakken sendt slik at jeg hadde den på døra kl.16 dagen etter, dette var dyrere men jeg ville som sagt ha komponeten fort.
Tirsdag kom det selvfølgelig ingen pakke
Onsdag ingen pakke. Jeg ringer posten som sier det er avsender sin skyld siden de leverte pakken for sent. Men pokker! Samme når de leverte den på tirsdag (det var rundt kl 1200) så burde den jo være her på onsdag, jeg har jo betalt for å få den neste dag.
Torsdag er jeg hjemme hele dagen. Ingen har vært her som jeg har fått med meg. Men halv 5 sjekker jeg tilfeldig postkassen og der ligger det en lapp, "du var ikke hjemme, pakken kan hentes i morgen"

Har ringt posten sikkert 10 ganger for å komme i kontakt med det lokale postkontor. Enten satt de meg til fuckings Meny eller så havnet jeg på feil post i butikk. Endelig kommer jeg riktig, å pakkene postutkjøreren har er det vist ingen som vet hvor er.
Nå er jeg sånn passe fornøyd med posten. Ikke at jeg noen gang har likt de siden det er noe dritt vær gang omtrent.
Hadde jeg møtt postmann pat nå hadde han fått snøbank!

Andre som er sinte på posten? Så kan vi snakke dritt om de sammen
Vis hele sitatet...
Årsaken til at Bring er så dårlige er at det er bunnslammet som jobber der. Som vi vet er det klasseforskjeller i Norge. De med minst utdannelse, minst omløp i skolten, og som er mest uintelligente og har minst fagstolthet, de ender på nederste trinnet i rangstigen. Her finner vi Bring, og da spesielt de som jobber på gulvet i denne bedriften.

De jobber kun fordi de er nødt, for å klare seg i livet, men har ellers ingen stolthet eller kjærlighet for hverken kunder eller egen bedrift.

Jeg bodde i et hus bak et større bygg, så det kunne være litt vanskelig å finne frem. Men i disse dager har man også noe som heter e-post og telefon som man kan benytte. Og så er det også noe som heter 'best effort', noe som er fremmede tanker for amøbene i Bring.

Første dagen var jeg hjemme hele dagen fra jobb for å få min pakke. Den kom aldri, men ble returnert fordi 'jeg ikke var hjemme'. Men hjemme var jeg, og det hele dagen også. Neste dag prøvde de igjen, etter å ha ventet hele dagen hjemme igjen, gikk jeg på nettet og så på systemet deres, det stod: "Kunde kunne ikke fremvise legitimasjon".

Da ble jeg ganske rasende. Og ringte de igjen, hadde allerede på dette tidspunktet ringt dem mange ganger angående saken. Neste dag klarte de altså å levere. Altså jeg måtte være hjemme 3 dager fra jobb for å få levert. Unngår Bring som pesten om jeg kan unngå dem.

De har rett og slett for mange pakker å levere, og yter ikke en innsats i forhold til å bruke mail og telefon. Hadde budet ringt meg første dagen hadde alt vært i orden med en gang. Nummeret mitt stod til og med på pakken, og det stod også i postens systemer. Men kunne posten klare å ringe dette når pakken ble forsøkt levert ? Nei, det var selvsagt helt umulig.

Jeg klagde også i etterkant og de sa de kunne sende meg et hefte med frimerker som et plaster på såret. Jeg ba dem knipse med de rette fingrene og refundere fraktutgiften på 200kr. Det ble også gjort.

Neste gang vil jeg sende dem faktura på tapt arbeidstid.

Problemet er at de på gulvet ikke bryr seg. De er ikke opptatt av å levere, de bare følger 'boka' og knapt nok det, hever sin lønn, går hjem og runker til en pornofilm og heier på Vålrenga.
Unlicensed Surgeon
Sitat av Lunat1c Vis innlegg
Som i alle andre store firmaer så kan det finnes
Hadde en slik pakke innom på postkontoret xx antall ganger. Grunnen til at det der skjer er fordi avsender ikke har merket mottakers adresse godt nok eller feil postnummer eller feil poststed, eller riktig postnummer men feil poststed. Når postfolka ikke vet hvor den skal, blir den returnert og da skjer altså dette.
Vis hele sitatet...
Å der har du kjernen av problemet! Ja pakken var merket med utydelig postnummer som sørget for at den havnet feil sted. En feilsending 1, 2, til å med 3 ganger kunne jeg forstått. Derimot når vi starter å snakke et tosifret antall - da starter det å bli ille!

Altså når man står på postkontoret å ser en pakke komme inn for 5 gang som man husker, og vet er feilsendt å ikke gjør noe annet en å merke den med "feilsendt" å sender den i retur så viser det en ekstrem god evne til å unngå ansvar!

Jeg mener å tatt pakken, sjekket litt, eventuelt gjort et søk på 1881.no på adressen for å faktisk få korrekt postnummer hadde ikke tatt mer enn maksimalt 5 minutter - for så å videresende pakken til korrekt sted! Det står med all sannsynlighet ikke spesifikt i arbeidskontrakten at dette skal utføres, men er allikevel en tanke som burde slå de fleste.

Dessverre er det å ta ansvar, og rette opp feil man oppdager en egenskap som ser ut til å være omtrent totalt fraværende i alt av offentlige bedrifter. De aller fleste skyver vekk ansvaret og håper noen andre tar det. Nei skylda for at det er feil er med all sannsynlighet ikke din, men skylda for at du ikke rettet opp noe du ser er feil så det blir korrekt - den er din!

Når noe går fram å tilbake å alle som er i nærheten av pakken støtter seg på "det er ikke mitt ansvar" - Da blir det jo aldri bedre?!
Sitat av Lunat1c Vis innlegg
Forøvrig synes jeg det er kvalmende å lese at folk vil bruke vold mot postbudene fordi de ikke får datakomponentet, musematta eller dildoen sin dagen etter i posten. Synes også det er synd at postbudene blir sett på som mindreverdige i samfunnet. Vi er bare vanlige mennesker og må tåle mye drit hver eneste dag, selv om vi ikke gjør feil engang.
Vis hele sitatet...
Når telefonnummeret til den som skal ha pakken står på pakken, så kan man ringe denne om man ikke finner ut av hvilket hus mottakeren bor i. Da har man i det minste prøvd. Å bare kvittere ut i systemet, "kunde kunne ikke fremvise legitimasjon" når budet ikke engang har snakket med kunden er jo tragisk. Ja, dette er selvopplevd.

Det har også fått meg til å slutte å stole på Bring. Dere er inkompetente hele gjengen. Bunnslam.

Sitat av dafog Vis innlegg
Jeg mener å tatt pakken, sjekket litt, eventuelt gjort et søk på 1881.no på adressen for å faktisk få korrekt postnummer hadde ikke tatt mer enn maksimalt 5 minutter - for så å videresende pakken til korrekt sted! Det står med all sannsynlighet ikke spesifikt i arbeidskontrakten at dette skal utføres, men er allikevel en tanke som burde slå de fleste.

Dessverre er det å ta ansvar, og rette opp feil man oppdager en egenskap som ser ut til å være omtrent totalt fraværende i alt av offentlige bedrifter. De aller fleste skyver vekk ansvaret og håper noen andre tar det. Nei skylda for at det er feil er med all sannsynlighet ikke din, men skylda for at du ikke rettet opp noe du ser er feil så det blir korrekt - den er din!!
Vis hele sitatet...
^^ THIS!

Hvis folk ville være villige til å ta ansvar, og sørge for at alt foregikk på en korrekt måte, ville vi fått er presist postverk hvor de ansatte kunne gå med ryggen høgt hevet, fordi de bidro til en viktig tjeneste, der man satte sin absolutte ære i å levere.

Det funker så utrolig dårlig når man TV-reklamerer med smilende postfolk og sier 'posten skal frem', og så ligger nivået på prestasjonen på det med handicap sprint for de med downs syndrom.
Jeg har kun positive erfaringer med Posten og velger alltid Posten/Bring ved nettbestillinger etc om jeg har mulighet.
Bestiller jeg f.eks ekspress over natt fra Komplett.no før kl 13.00 dag 1 står postbudet på døra med pakken kl 09.00 dag 2. Ekspress koster men noen ganger må man ha det.
Kun én gang har jeg hatt fått ekspresspakken for sent, det var da vulkanen på Island bestemte seg for å spy ut askeskyen. Posten FTW!
Vell, Tollpost knakk hovedkortet mitt i 2, klarte å rote bort 2 grafikkkort til 14.000kr.

Posten har jeg gode erfaringer med.
http://www.dagbladet.no/2012/08/25/k...leri/23110135/

Kult å rote bort et maleri verdt 40 000 da.
Sist endret av oksekidd; 13. desember 2012 kl. 21:02.
Sitat av Bitcoin-man Vis innlegg
Årsaken til at Bring er så dårlige er at det er bunnslammet som jobber der. Som vi vet er det klasseforskjeller i Norge. De med minst utdannelse, minst omløp i skolten, og som er mest uintelligente og har minst fagstolthet, de ender på nederste trinnet i rangstigen. Her finner vi Bring, og da spesielt de som jobber på gulvet i denne bedriften.

De jobber kun fordi de er nødt, for å klare seg i livet, men har ellers ingen stolthet eller kjærlighet for hverken kunder eller egen bedrift.
Vis hele sitatet...
Bitcoin-man, jeg er ikke uenig i poenget ditt, jeg bare mener du uttrykker deg på en måte som gjør at budskapet ditt drukner i all støyen fra uheldige stereotypier du bruker.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Trådstarter
Det at postmann ikke gidder ta opp tlf å bruke et par kr på og levere pakken som betaler lønna hans er tåpelig imo.
Jeg bruker da dagelig privat tlf på både kunder og kolegaer.
Sitat av Lima Vis innlegg
Det at postmann ikke gidder ta opp tlf å bruke et par kr på og levere pakken som betaler lønna hans er tåpelig imo.
Jeg bruker da dagelig privat tlf på både kunder og kolegaer.
Vis hele sitatet...
Jeg har jobbtelefon via postkonsernet, og jeg kan si at månedlig regning er rundt 2000,- kroner bare på å finne fram til kunder som har oppgitt feil adresse, manglende adresse, manglende telefonnummer på sending osv osv... Og nei, jeg hadde aldri brukt min private telefon til det, det går faktisk noen telefoner om dagen til 1881...
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Trådstarter
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Jeg har jobbtelefon via postkonsernet, og jeg kan si at månedlig regning er rundt 2000,- kroner bare på å finne fram til kunder som har oppgitt feil adresse, manglende adresse, manglende telefonnummer på sending osv osv... Og nei, jeg hadde aldri brukt min private telefon til det, det går faktisk noen telefoner om dagen til 1881...
Vis hele sitatet...
Ja hvis postmann har jobb-tlf er det jo hvertfall tåpelig å ikke ringe hvis noen ikke åpner døra
Sitat av dafog Vis innlegg
Ahh gode gamle poste, alltid like... Ja

Eksempel - hint trykk på Se detaljer
Vis hele sitatet...
Hahahahahah, døde litt der ja..

"ålesund, oslo, ålesund, oslo, ålesund, skodje, ålesund, oslo, skodje, ålesund" xDDD HAHAHAHA

Know that feeling bro..
Noen jeg kjenner har vært hjemme og venta på en pakke. Postbillen kom, postmannen gikk ut og slapp en lapp i postkassa og kjørte igjen. Dette så han på. Gjett hvilken lapp det var.

Dagen etter ringte han posten, de påsto de slet med å finne fram. Jaja ...
Sitat av Dos Equis Vis innlegg
Noen jeg kjenner har vært hjemme og venta på en pakke. Postbillen kom, postmannen gikk ut og slapp en lapp i postkassa og kjørte igjen. Dette så han på. Gjett hvilken lapp det var.

Dagen etter ringte han posten, de påsto de slet med å finne fram. Jaja ...
Vis hele sitatet...
Det er enklere å kjøre ut papirlapper enn pakker. duh...
Sitat av woff Vis innlegg
Dette har jeg opplevd noen ganger også. Selv om jeg er hjemme og sitter å venter på at de skal levere så gjør de altså dette!!
Utrolig frekt av den postansatte som ikke GIDDER å gå lengre enn til postkassa.. Det blir nok for langt å gå de ekstra meterne og ringe på en dør ja..
Som sagt før: DRITTFIRMA!
Synd det ikke er så mange andre konkurrenter vi kan gå til....
Vis hele sitatet...
samme har skjedd meg..
Jeg er egentlig ganske fornøyd med posten, bestilte en gang en subwoofer og fikk den 3 dager senere med vanlig Norgespakke. Og en annen gang bestilte jeg noen sko fra Tyskland, som jeg fikk på døren av posten.

Men må si at jeg liker DHL, bestiller innimellom mye rart fra Kina, og da får jeg pakken ca. 3 dager senere, og de ringer meg før de kommer. Og ekspress fra Kina koster meg bare 300 kr
Dere må huske på at bedrifter som Tollglobe er basert på å BARE levere pakker. Postbudene må levere avis, brevpost i TILLEGG til pakker. I tillegg til dette fins det distrikspostbud som må inn til folk som skal ta ut penger, betale regninger osv. Da ligger det i kortene at akkurat den pakke-servicen kan synke i en ellers hektisk hverdag for postbudene.


Sitat av dafog Vis innlegg
Å der har du kjernen av problemet! Ja pakken var merket med utydelig postnummer som sørget for at den havnet feil sted. En feilsending 1, 2, til å med 3 ganger kunne jeg forstått. Derimot når vi starter å snakke et tosifret antall - da starter det å bli ille!

Altså når man står på postkontoret å ser en pakke komme inn for 5 gang som man husker, og vet er feilsendt å ikke gjør noe annet en å merke den med "feilsendt" å sender den i retur så viser det en ekstrem god evne til å unngå ansvar!

Jeg mener å tatt pakken, sjekket litt, eventuelt gjort et søk på 1881.no på adressen for å faktisk få korrekt postnummer hadde ikke tatt mer enn maksimalt 5 minutter - for så å videresende pakken til korrekt sted! Det står med all sannsynlighet ikke spesifikt i arbeidskontrakten at dette skal utføres, men er allikevel en tanke som burde slå de fleste.

Dessverre er det å ta ansvar, og rette opp feil man oppdager en egenskap som ser ut til å være omtrent totalt fraværende i alt av offentlige bedrifter. De aller fleste skyver vekk ansvaret og håper noen andre tar det. Nei skylda for at det er feil er med all sannsynlighet ikke din, men skylda for at du ikke rettet opp noe du ser er feil så det blir korrekt - den er din!

Når noe går fram å tilbake å alle som er i nærheten av pakken støtter seg på "det er ikke mitt ansvar" - Da blir det jo aldri bedre?!
Vis hele sitatet...
Dette var snakk om en pakke som var sendt fra Thailand og hadde et typisk norsk navn som Einar Hansen hvor adresse og postnummer ikke stemte med hverandre. Da er det vanskelig for oss postbud å vite hvor pakken egentlig skal. Selv ikke et søk på 1881 hadde fungert. Men vi vanlige postbud kan ikke gjøre mye annet enn å bare skrive feilsendt og returnere den tilbake til Oslo.
Sist endret av Lunat1c; 14. desember 2012 kl. 00:27.
Wesley Snipes, bitch
Snipes's Avatar
Hadde det ikke vært for Posten AS, hadde et eller annet selskap med bare profitt som mål tatt over, og dermed ikke levert til steder hvor det ikke er lønnsomt. Så dere som ikke befinner dere i store byer som Oslo, Bergen eller Trondheim, ta dere en bolle! Og vær fornøyd med at det finnes noen der ute som leverer til dere, uavhengig av sted og kostnader, seks dager i uken. Utakknemlige snyltere. Hilsen forbannet postbud, som gjør jobben sin så godt han kan.