Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1396
Skal lage en bandlogo, som skal ha en del detaljer, og hele skal jeg tegne selv. Jeg tenkte å tegne den i ps og så gjøre den om til vector, men jeg lurer på om jeg heller burde tegne den rett i Illustrator (om det går ann)?
Sitat av Chirgilchin Vis innlegg
Skal lage en bandlogo, som skal ha en del detaljer, og hele skal jeg tegne selv. Jeg tenkte å tegne den i ps og så gjøre den om til vector, men jeg lurer på om jeg heller burde tegne den rett i Illustrator (om det går ann)?
Vis hele sitatet...
Ser ingen grunn til at du skal starte i PS. Illustrator for logo og Photoshop for foto.
Det går helt fint ann i Illustrator, ja. Om det skal være veldig detaljert og mye fargenivåer er Photoshop bedre, men tror du vil kunne klare deg med Illustrator. Det er i hvert fall beste løsningen hvis du skal det i vektor.
Illustrator er jo laget for nettopp illustrasjoner. Hvis du begynner i PS gjør du bare arbeidet to ganger. Det finnes vektorgrafikk i PS også, men det blir det samme som å hente et kumlokk, legge det på stekeovnen og steke bacon med det i stedet for å bruke en stekepanne.
Sitat av Vesuv Vis innlegg
Ser ingen grunn til at du skal starte i PS. Illustrator for logo og Photoshop for foto.
Vis hele sitatet...
Er delvis enig der. PS egner seg også godt til å lage logo, men om man likevel skal bruke Illustrator kan man likegodt gjøre hele jobben der. Men en mulighet er å kombinere begge to om man skal ha ett bilde med, f.eks av bandmedlemmene osv.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Om det skal være veldig detaljert og mye fargenivåer er Photoshop bedre,
Vis hele sitatet...
Det du beskriver der er en illustrasjon, ikke en logo.

Sitat av Rectyg0o Vis innlegg
Er delvis enig der. PS egner seg også godt til å lage logo, men om man likevel skal bruke Illustrator kan man likegodt gjøre hele jobben der. Men en mulighet er å kombinere begge to om man skal ha ett bilde med, f.eks av bandmedlemmene osv.
Vis hele sitatet...
Bilde av bandmedlemmene i logoen? Neineinei.
Kan jo også lage logo i Indesign da. Om du har tilgang på det så kan du jo sjekke det ut.

Sitat av atomet Vis innlegg
Bilde av bandmedlemmene i logoen? Neineinei.
Vis hele sitatet...
Tror kanskje han tenkte på å plassere logoen på et bilde av bandmedlemmene, ikke at det skal være selve logoen.
Sist endret av tgod; 4. april 2012 kl. 13:53.
Sitat av atomet Vis innlegg
Det du beskriver der er en illustrasjon, ikke en logo.



Bilde av bandmedlemmene i logoen? Neineinei.
Vis hele sitatet...
Jeg ville ikke hatt det selv, men noen liker det. F.eks som en del av bokstavene eller noe sånn. Personlig liker jeg det ikke. Brukte det bare som ett eksempel...
Noe merkelig spørsmål, i grunn.. En som trenger forklaring for dette bør kanskje søke hjelp av profesjonelle?

Logoer som blir laget i PS har en tendens til å glemme alle jobbene en logo skal gjøre bortsett fra å se fet ut på et stort bilde.
http://www.photoshopzilla.com/tutorial/photoshop-logo-new-style-text-effect/Text-Logo15.jpg

Logo laget i Illustrator har mye vanskeligere for å glemme dette da de er basert på bezierkurver (vektorgrafikk). Illustrators oppbygging ivaretar dette på en mer naturlig måte.
http://www.tutorialmagazine.com/img/square/238.jpg