Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 757
hallo freaks.

Jeg er nyutdannet barne og ungdomsarbeider, altså jeg har bestått fagbrevet!

Nå har jeg sikta meg inn på almenn påbygg med håp om å komme inn, hvis ikke kommer jeg til å jobbe et år for å få litt penger.

Men en annen ting som jeg har begynt å tenke på er lønnen som ligger i de forskjellige yrkene som barne og ungdomsarbeider. Jeg syntes at lønnen er ALT for lav på de fleste yrkene..

Noen som har noe erfaringen eller informasjon om hva som er best? har fått litt tips ang å gå førskoleutdannelse, men er ikke helt sikker.

Svar tas meget godt i mot.

Heartslava!
Det er jo en vgs-utdannelse du har tatt, og stillingene du er kvalifisert for er stort sett assistent(ish)-stillinger. Det stemmer at lønnen som B/U-arbeider ikke er særlig høy. Med førskolelærerutdannelse vil du nok få langt bedre lønn.
Førskolelærer eller hvanåenn yrkestittrlen heter, var rundt 2009 norges lavest betalte yrke medregnet tid og kostnad for å utdanne seg til det.

Hvis du vil inn i "jobbe med mennesker"-bransjen håper jeg VIRKELIG at du er på vei inn med hjertet, ikke lommeboka først...