Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1212
Beethoven på crack
Shitfaced3207's Avatar
Bandet mitt har nylig spilt inn vår første EP som vi har lagt ut på Urørt. Gjerne gi det en lytt hvis dere føler for det. Setter pris på tilbakemeldinger og konstruktiv kritikk!

http://www.nrk.no/urort/Artist/ChapterNine/default.aspx

Flere sanger vil bli lastet opp etter hvert

Yours truly,

Shitfaced
Sist endret av Shitfaced3207; 22. februar 2012 kl. 21:11.
Oversaskenda bra! Likte godt begge sangane. Stå på!
Ser dere er inspirert av Nightwish, DT og Dimmu. Jeg får veldig feeling av NW av Overture. Selv om jeg bare får plagiatnykker av stilarten synes jeg gjennomførelsen, skills og komposisjon er solid. Jeg er meget interessert i å vite hva de andre låtene deres heter. Titlene deres roper DT. Det er som dratt ut av ræva på Portnoy. De to sangene heter forresten det samme. Vet ikke hvor lang tid dere har brukt på å saumfarte ordboka, eller om dere bare copy pasta et DT-album. Uansett; gleder meg til å høre mer når dere finner dere selv litt nærmere. Dette var bra.
likte dette! vanvittig bra alltså! dere bør satse på musikken!
dere kan jo kanskje legge dette ut på soundcloud og youtube også for ekstra oppmerksomhet ?
liker veldig bra musikk som dette her! tror aldri jeg har hørt så bra norske (hard rock?) eller hva vi kan kalle det
veldig bra! stå på! vil gjerne høre mer av dere alltså!
Beethoven på crack
Shitfaced3207's Avatar
Trådstarter
Sitat av dynamite Vis innlegg
Ser dere er inspirert av Nightwish, DT og Dimmu. Jeg får veldig feeling av NW av Overture. Selv om jeg bare får plagiatnykker av stilarten synes jeg gjennomførelsen, skills og komposisjon er solid. Jeg er meget interessert i å vite hva de andre låtene deres heter. Titlene deres roper DT. Det er som dratt ut av ræva på Portnoy. De to sangene heter forresten det samme. Vet ikke hvor lang tid dere har brukt på å saumfarte ordboka, eller om dere bare copy pasta et DT-album. Uansett; gleder meg til å høre mer når dere finner dere selv litt nærmere. Dette var bra.
Vis hele sitatet...
Ettersom jeg skriver tekstene i bandet kan jeg med en gang avkrefte at det er noen som helst DT-inspirasjon i hverken titler eller tekster ettersom jeg ikke har hørt på DT en dag i mitt liv. (er egentlig ikke en veldig stor fan av prog-metal generelt.) Andre titler på sanger er forøvrig March (ikke som i måneden mars men som i å marsjere) og This Is What I Know.

Skjønner egentlig ikke hvordan du får titlene på de to sangene til å bli den samme, men det er nå så.

Sett bort fra tekster og titler kan jeg være enig i at mye av musikken kanskje har en litt for tung påvirkning fra inspirasjonskildene "våre" og jeg vil ta dette til ettertanke!

Takk for en god og konstruktiv respons!
Veldig bra musikk definitivt noe jeg kan skru på når jeg kommer hjem fra jobb og vil slappe av. Eneste jeg har å kikke på er lydbildet. Det er utrolig flatt og close-up. Skal prøve å forklare.

Føles som jeg står og ser bandet igjennom ei nettingdør. Med dere rett innenfor med fare for at vokalisten deres får håret sittende fast i dør-gitteret.

Innspillingene trenger mer luft og rom sånn at instrumentene og vokaliseten får rom til å utfolde seg. Liker å høre dybden og rommet i musikken.

Er jo mulig at det er pga at det er på NRK urørt at det blir så flatt. Så jeg gleder meg til å høre youtube videoene.
Veldig kult. Det er naturligvis flere ting en kan påpeke, men det eneste som skjærer for meg er at dere ser ut som en gjeng med sosser :P Vokalistdama deres kunne gitt litt mer mer trøkk enkelte steder, men det blir pirk igjen. I alt liker jeg det jeg hører
Beethoven på crack
Shitfaced3207's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dominic Vis innlegg
Veldig kult. Det er naturligvis flere ting en kan påpeke, men det eneste som skjærer for meg er at dere ser ut som en gjeng med sosser :P Vokalistdama deres kunne gitt litt mer mer trøkk enkelte steder, men det blir pirk igjen. I alt liker jeg det jeg hører
Vis hele sitatet...
Hehe. Den fotoshooten foregikk _tidlig_ om morgenen etter et heftig halloween-party der jeg var utkledd (og sminka) som Euroboy fra Turboneger. Jeg hadde hverken dusjet eller ordnet meg på noen som helst måte før bildene ble tatt (tror det var case'n for et par til i bandet og), og jeg er ganske sikker på at det fortsatt lukta Jack Daniel's lang vei, så det er i grunnen ganske morsomt at du får sosse-assosiasjoner.

Det ble temmelig off topic, yes, men takk for tilbakemeldingen! Godt å høre at du liker musikken vår selv om utseendet ikke falt i smak.

Sitat av creavator Vis innlegg
Føles som jeg står og ser bandet igjennom ei nettingdør. Med dere rett innenfor med fare for at vokalisten deres får håret sittende fast i dør-gitteret.

Innspillingene trenger mer luft og rom sånn at instrumentene og vokaliseten får rom til å utfolde seg. Liker å høre dybden og rommet i musikken.

Er jo mulig at det er pga at det er på NRK urørt at det blir så flatt. Så jeg gleder meg til å høre youtube videoene.
Vis hele sitatet...
Det er nok ikke Urørt sin feil. Innspillingene er demo-kvalitet og temmelig lavbudsjett. Når vi får tid og midler til det blir det nok mer profesjonelle innspillinger!
Ikke min type musikk - likte best jenta på bildet jeg Når det er sagt, så hører det bra ut, og for de som liker dette er det helt sikkert overkommelig. Stå på videre!
Det var jævla fett faktisk! Overaska.
Men det finnes alltid forbedringer, stå på! kommer til å vise dette rundt til venner osv ^^
Beethoven på crack
Shitfaced3207's Avatar
Trådstarter
Sitat av frø Vis innlegg
Det var jævla fett faktisk! Overaska.
Men det finnes alltid forbedringer, stå på! kommer til å vise dette rundt til venner osv ^^
Vis hele sitatet...
Godt å høre at du likte musikken, og mange tusen takk for støtten! Setter stor pris på det!

Sitat av Lacost33 Vis innlegg
Ikke min type musikk - likte best jenta på bildet jeg Når det er sagt, så hører det bra ut, og for de som liker dette er det helt sikkert overkommelig. Stå på videre!
Vis hele sitatet...
Nei, man kan vel dessverre ikke gjøre alle til lags Men takk skal du ha for gode ord!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Beethoven på crack
Shitfaced3207's Avatar
Trådstarter
Da må jeg nesten informere om at vi nettopp lastet opp en ny låt på siden; håper den faller i smak!