Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 730
hei, en venn la inn på kødd denne keyen i registry..

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Shell SHUTDOWN /R /F /T 0

nå får jeg ikke til å logge inn på windows heller ikke på safe mode, tenkte jeg kunne forandre keyen i cmd å åpne regedit der, men da viser ikke registry den keyen lenger, ser ikke den orginale registry i cmd, hvordan får jeg til å forandre den orginale registry i cmd boot?
REG ADD "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon" /v Shell /t REG_SZ /d explorer.exe

Skulle gjøre trikset
funket ikke :S samme greia...

holdt shift i login meny, og trykkte restart, troubleshoot og åpnet cmd å kjørte den komandoen helt identisk, samme problemet ...

om jeg åpner regedit i cmd så går til winlogon så står der cmd.exe i shell å ikke shutdown kommandoen, fordi jeg er ikke i den samme registrtyen som den orginale fordi jeg har booted opp i troubleshoot mode..
Sist endret av ticsyboy; 15. september 2023 kl. 12:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ah, du er i WinRE. Denne guiden forteller hvordan. Si fra om jeg skal prøve å oversette/forenkle/guide deg gjennom det.

https://www.winhelponline.com/blog/e...pand_article=1