Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1971
har nå to dager våknet til en sjokkerende temperatur på maskina. maskina har normale temperaturer på dagtid uansett bruk men når den står urørt om natta når den 120-130 grader

noen som har peiling på hva som skjer og hva jeg kan gjøre?
Forskjell på Celsius og Fahrenheit.
OSTEPOP!
vangsfreaken's Avatar
Trådstarter
Sitat av Glenni Vis innlegg
Forskjell på Celsius og Fahrenheit.
Vis hele sitatet...
128 celsius....
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Målefeil.

Den er ikkje 123 grader når CPUen er 60. Det er fysisk umulig å ha CPU-temperatur som er lågare enn kabinettemperatur med vanleg kjøleribbe og vifte på CPUen.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
128 celsius....
Vis hele sitatet...
Pcen din vil slå seg av langt før 128C. Hva måler Systin?
OSTEPOP!
vangsfreaken's Avatar
Trådstarter
nattens resultater forresten


etter å ha sett att viftene går på nærmere 70 000rpm tror jeg jeg skal avinstaller hwmonitor

Sitat av Glenni Vis innlegg
Pcen din vil slå seg av langt før 128C. Hva måler Systin?
Vis hele sitatet...
aner ikke, men har før bekreftet att den ikke skrur seg av ved overoppheting, den bare henger seg. da var det dog noen som hadde lekt seg med viftekontrolleren min
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Garantert sensorfeil. Har akkurat samme problem selv med mitt P8P67-Deluxe.
OSTEPOP!
vangsfreaken's Avatar
Trådstarter
Sitat av 83leo Vis innlegg
Garantert sensorfeil. Har akkurat samme problem selv med mitt P8P67-Deluxe.
Vis hele sitatet...
godt å vite, hovedkort på nærme 130 grader og vifter på 70 000 rpm hørtes ikke bra ut
Sitat av slashdot Vis innlegg
Målefeil.

Den er ikkje 123 grader når CPUen er 60. Det er fysisk umulig å ha CPU-temperatur som er lågare enn kabinettemperatur med vanleg kjøleribbe og vifte på CPUen.
Vis hele sitatet...
Nå er jeg usikker på om jeg misforstår deg..

Du sier altså at det er umulig å ha en lavere temperatur på prosessoren enn i selveste kabinettet / hovedkortet? (Ja, med vanlig oppsett) Eller har jeg kanskje misforstått?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Du sier altså at det er umulig å ha en lavere temperatur på prosessoren enn i selveste kabinettet / hovedkortet? (Ja, med vanlig oppsett) Eller har jeg kanskje misforstått?
Vis hele sitatet...
Jepp, gitt at du har kjøleribbe på CPUen, og ikkje vannkjøling e.l.

Grunnen er enkelt og greit at du kan ikkje få ei kjøleribbe kaldere enn lufta som kjøler den. Varme vil gå fra varme til kalde plasser, aldri omvendt. I tillegg har prosessoren ekstremt stor varmeutvikling per volumeining, så at den skal vere kaldare enn kabinettlufta er enkelt og greit umulig.
OSTEPOP!
vangsfreaken's Avatar
Trådstarter
Sitat av slashdot Vis innlegg
Jepp, gitt at du har kjøleribbe på CPUen, og ikkje vannkjøling e.l.

Grunnen er enkelt og greit at du kan ikkje få ei kjøleribbe kaldere enn lufta som kjøler den. Varme vil gå fra varme til kalde plasser, aldri omvendt. I tillegg har prosessoren ekstremt stor varmeutvikling per volumeining, så at den skal vere kaldare enn kabinettlufta er enkelt og greit umulig.
Vis hele sitatet...
Hehe, ser For meg i7'n på 120 grader, begynne å koke kaffe på kabinettet
åpne kabinette og støvsug, det burde funke ^^
Sitat av Waozy Vis innlegg
åpne kabinette og støvsug, det burde funke ^^
Vis hele sitatet...
Hvordan skal dette fikse sensor feil ?

Dessuten ville jeg ikke stappa støvsugeren inn i kabinettet mitt sånn uten videre !