Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2790
Har tenkt meg en tur til svergie i nærmeste fremtid. Vet noen om jeg kan bruke euro der?
Har en god bunke, og jeg hadde foretrukket å slippe vekslingsgebyr for å få de i SEK.
Nå vet jeg ikke om svergie bruker Euro, eller hvor det ligger for den saks skyld,
Men om du skal på en standard "Svensketur"(Til SVERIGE) til Charlottenberg eller Svinesund kan du bruke norske kroner eller VISA.

VISA kan du egentlig bruke uansett.
Sist endret av MagicalTrevor; 21. mai 2008 kl. 12:33.
Trådstarter
25 5
Trykkleif.. Anyhuu, skal et godt stykke forbi grensa. Nærmere sørspissen. Tar de imot euro i butikkene, eller må jeg punge ut med veksle gebyr for å få kjøpt svensk valuta?
punge ut ville jeg sagt.
Anime Freak
svergie som EU land er pålagt og ta euro ved siden av sin egen valuta
Trådstarter
25 5
Ha! Så nettopp at jeg har dobbeltrykkleif. Jaja, billige vekslebyråer/banker anyone? Har litt forskjellige kontoer rundt omkring, så krav om konto burde gå fint. Er det noen pennypinchers her?
Sverige har vel egentlig ikkje "adoptert" Euro'en.
Men korleis det er veit eg ikkje... Kanskje dei tar i mot den allikevel?
Og - kanskje det er billigere å veksle i sverige - iom at dei er med i EU
Stikker du innom forex kan du få god valutta for pengene, eventuellt om du går i din egen bank får du også bra kurs.
Jeg bor for tiden i Sverige å for en tid tilbake gikk jeg innom Swebank for å veksle inn i underkant av 2000 NOK å kom ut med litt over 2300svenske, banken tok bare 25kr i gebyr for bryet, det kan man leve med.
Anime Freak
Du trenger da ikke veksle Euro'ene dine, i svergie skal du kunne bruke euro akkurat som SEK. I prinsippe skal også kursen da være veldig god, hvordan det er i realiteten vet jeg ikke.
Trådstarter
25 5
Forex var faen ikke en dum idé. Har ikke noe lokalt, men skal innom Køben, så da går det greit.
Thnx.

Eller hvis det Notrik sier stemmer så fønker det sikkert fint. Noen anbefalinger til festival bruk?
Euro vs SEK.
Anime Freak
SEK garantert i butikk vil det nok være relativt likt, men øltelt å lignende er nok SEK mye enklere
Trådstarter
25 5
Regnet med det. Da var det ordnet. Veksler gebyrfritt i Køben på veien, og drikker på svenske kronor på festivalen. Det er nok foretrukket valuta i butikk uansett.
I min nærmeste svenske by, som er Åre, står prisene på Ica i både SEK og Euro. Jeg vil anta at du kan bruke begge deler. Der kan man jo forsåvidt bruke NOK å da
En ting som kanskje kunne funket hadde vært om du gikk til banken med euroen og sa du ville sette dem inn på konto, for det er vel gratis?
Og deretter så kan du spørre om du kan ta ut i SEK/bruke kort i Sverige

Bare en ide, veit dog ikke om det funker.
Sitat av sum_user
En ting som kanskje kunne funket hadde vært om du gikk til banken med euroen og sa du ville sette dem inn på konto, for det er vel gratis?
Og deretter så kan du spørre om du kan ta ut i SEK/bruke kort i Sverige

Bare en ide, veit dog ikke om det funker.
Vis hele sitatet...
Dette er fullt mulig i de aller fleste banker, ja : )
Trådstarter
25 5
Allright! Takk for feedback. Har plenty med alternativer nå. Satser på Forex i Køben, før ølteltet kaller..