Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 24932
Som de fleste vet er det alkohol, benzo og opiater som har de verste fysiske abstinensene, men selv hos dem er det det psykiske som til slutt avgjør om du greier å slutte så det kan være interessant å sammenligne med amf.

For meg er det helt klart heroin. Alkohol har alt for kjip hangover og rusen var er synlig. Synligheten av rusen utelukket også benzo som et dagligdags dop. Dessuten fucker benzo alt for mye med hemninger og hukommelsen min. Amf har jeg aldri vært noe glad i, og nedturer er det verste jeg vet. For meg var heroin perfekt, i mindre doser var det ikke merkbart for andre, ingen hangover, og veldig digg å være litt buzza ute blant folk, eller totalt blæsta alene.

edit: kan også nevne nikotin. Det blir ikke helt det samme da, fordi grunnen til at jeg ikke slutter er ikke fordi jeg MÅ ha det. Risikoen for kreft bryr jeg meg ikke om, heller ikke kondis og andre helseproblemer, så den eneste grunnen til å slutte for meg er penger. Og det er litt tynt i forhold til å kjøre livet i grøfta som kan bli konsekvensen ved de andre drugsene.
Sist endret av bloodshotEyes; 31. oktober 2014 kl. 02:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Litt kort om min historikk:

Benyttet meg av Cannabis i 6-7 år, så og si daglig. Alkohol 4-6 dager i uken i 2-3 år. Skal sies at jeg aldri har "slutta" men er perioder i løpet av året der jeg renser kropp og sjel. Varer alt i fra 2 uker til 3 måneder.

Erfaringsmessig er alkoholen den værste å legge bort, gjerne dersom noe skal gjøres. Mitt problem er/var alle unnskyldningene jeg fant på for å kunne ta en pils eller 12. Om det var mekking i garasjen, fotball på tv, eller en form for sosial setting var ølet med.
Har egentlig aldri merket skikkelig til de abstinensene vedr. alkohol, kun i små mengder. Men det psykiske som henger etter er tungt, all tomheten som "fyller" kroppen. Ingen ting gir mening, alt er meningsløst uten.

Ikke for å bagatellisere alle dere som sliter med å slutte med cannabis, men utifra mitt synspunkt er det barnemat i forhold til en alkohol avhengighet. Cannabisen gir meg en liten uke med fysiske abstinenser (svetting, urolighet, søvnløs etc.) Men hey, vi er alle forskjellige og reagerer individuelt.

\\ Ha en fin halloween, fest med måte
Sist endret av $pliffeN; 31. oktober 2014 kl. 20:49.
Alkohol siden alltid. Sammen med mye røyking men det har aldri vært ett problem. Litt kola her og der men max 4 ganger, og hallisdråper og sopp innimellom. Var 18 dager edru men gikk på en sprekk idag. I morgen er det fullt alvor igjen, og det SKAL jeg klare. For meg spiller ikke hva man tar noen stor rolle ved avhengighet, for det er ikke problemet. Problemet er hvorfor man gjør som man gjør. Idag var bare en rar dag og jeg tenkte ikke helt rett. Og ja, det er en dårlig unnskyldning.
Sist endret av mocp; 31. oktober 2014 kl. 21:17.
Alla. Jag slutade inte frivilligt utan flyttade hit utan att känna någon.
Saknar både röka, sub och LSD men i skrivande stund saknar jag nog lite syra mest, kanske lite 4-homet rentav, eller svamp...

Saknar hallucinogener som fan, jag behöver ett perspektiv att väga detta mot och saknar den sidan hos mig själv.
Men min pojkvän "tror" inte på hallucinogener..Så jag får väl börja smått och visa att det inte är någon fara.
For meg personlig så har heroin vært absolutt det jævligste å gå av. Men merkelig nok så får man litt rutine og erfaring med å takle de helt forjævlige abstinensene når man har vært hekta over lang tid.

Men GHB synes jeg tar kaka! Har ikke selv vært hekta, men kjenner mange som har vært det og sett det på avrusning og hos kompiser. Å fy faen det ser jævlig ut ass! Oppkast, delerium, psykoser og angsthælvete+++ som varer leeenge.
for meg personlig så var det en kombinasjon av metamfetamin og clonazepam (Rivotril) metamfetaminen kjører meg våken i uker Clonazepamen , gjør (gjor) at jeg klarte det fint uten den stygge panikk angsten, helt til ALT bare sa bang !
For min del var Coca Cola det værste.
Avhengig i mange år, snakker om litervis om dagen.

Har nå vært rusfri i 11 år, og stolt over det =)
Sist endret av Blackkoz; 3. november 2014 kl. 23:53.
Cannabis! Som regel det første man begynner med og det siste man slutter med viss man klarer det da.
Benzodiazepiner.

Og tobakk.

Lenge leve statsdop.
Sist endret av Mexxy; 4. november 2014 kl. 10:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tobakk, mest meningsløse "rusmiddelet" jeg har vært borti, bare dyrt, gir meg ingenting, å kjederøyker så det holder bare fordi jeg ikke har noe annet å finne på, så da går det jo utover helsa, ikke kult å ha lungekapasitet som en en 90 åring med kols når man bare nærmer seg 30.
Tror jeg kunne klart og slutte røyke, for en sjelden gang så kan jeg ha en 20pk i 4-5 dager, men når jeg er blakk eller har lite røyk igjen så blir jeg ekstremt røyksjuk og da kan det gå 40 røyk om dagen, the brain is a weird thing, for blir aldri dårlig på noe som helst måte i værstefall bare rastløs...
Hvordan kan dette i det hele tatt kalles et rusmiddel?
For meg var det cannabis som var vanskeligst å kutte ut. Har prøvd litt av hvert, men cannabis var for meg lenge en dagligdags aktivitet og avhengighet som både gav meg ro, fred og flukt fra virkeligheten.

Jeg har alltid vært ganske usikker av meg som person, og når jeg startet å røyke cannabis med venner, så var det en del av meg som klarte å slippe taket. Det var rett og slett mye enklere å være meg selv.
Tiden gikk, og jeg fikk etterhvert mange forskjellige venner på grunn av hasjen.

Livet er som vi alle vet, hele tiden i forandring. Det som skjedde var at jeg over tid trakk meg mer og mer tilbake, og begynte å røyke mye alene. Etter en stund med mye alenerøyking, hadde jeg både isolert meg og vært ruset meg alene, og jeg ble mer og mer sosialt ute av trening fordi selvbebreidelse og analysering av hvordan jeg var som person var intens. Spesielt intens var den når jeg omgikk andre.

Jeg var kommet dit at jeg måtte slutte med selvmedisinering, for jeg ble nødt til å ta tak i problemene mine på en ordentlig måte. Det er godt å kunne gjemme seg en liten periode og slippe alt maset og kjaset fra samfunnet.
Man kommer ofte til en konklusjon om at: De andre er dumme, de forstår ikke og de er selvgode.
Spørsmålet jeg stilte meg var: Har det så mye å si uansett? Man får ikke forandret andre. Den eneste man kan prøve å forandre, er seg selv.

Man må jobbe med seg selv for å få det bra her i livet. Greit, ting er kanskje ikke som man skulle ønske det var, så da er det enkelt å røyke vekk problemene sine og få de drømmende, euforiske tankene tilbake.
Rusmisbruk handler som oftest om psykiske problemer, og det spiller egentlig ingen rolle hvem man er, eller hva man gjør til daglig.

Har idag slutta å røyke hasj, men sitter igjen med masse angst og problemer knyttet til selvbilde og hvordan jeg skal forholde meg til andre mennesker på en grei måte uten å virke som et redd spedbarn.

Rusen har på mange måter gjort meg sterkere som person, og jeg har møtt mange interessante folk og hatt mange gode filosofiske samtaler. Men til syvende og sist sitter jeg igjen med litt fler tanker og litt mer angst enn jeg hadde før jeg startet å røyke såpass hyppig som jeg gjorde.

Cannabis er i utgangspunktet et mildt narkotikum, men det er nok aller best å ikke gjøre det til en vanesak, men det sier seg vel selv? Etter jeg slutta, så fant jeg ut at jeg ikke tåler det lenger. Jeg får ikke sove, og jeg blir redd når jeg er fjern, men alle er forskjellig. Noen takler det, andre takler det ikke. Enkelt og greit.
Sist endret av zhpongl; 4. november 2014 kl. 12:39.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
"Cannabis is the worst, because I would not suck a old man's dick to get my dose."
Xanor... Kill me please...
Benzoer på en klar førsteplass, av flere grunner. Grusomme og langvarige abstinenser. Det er vanskelig å ikke sprekke selv flere år etterpå. Tenker på benzoer hver dag og flere ganger daglig i vanskelige perioder og kanskje noen ganger i uken ellers.
Tobakk og cannabis var lett for meg. Amfetamin var ille, men ikke i nærheten av benzo.
Valium, uten tvil. Gikk på det daglig i noen år. Heldigvis någenlunde innenfor terapautiske doser. Grøsser av tanken på hvordan det ville vært hvis jeg hadde brukt enda høyere doser. Første måneden fikk jeg jevnlige angstanfall, samt sterk sosial angst. Bare det å være i en butikk gjorde at jeg fikk skyhøy puls, svimmelhet, svette og det som var. Dette varte sikkert i 2-3 måneder. Trur det gikk over et halvt år om ikke mer før ting stabiliserte seg helt.

Bruker fortsatt 10 til 20mg sobril ved behov, men har heldigvis ingen form for abstinenser lenger.
Tobakk/snus må ha vært det verste å slutte med, også cannabis var kjipt å slutte med, men begynte å røyke igjen etter 1 år så kan vel ikke si jeg har sluttet

Var også temmelig avhengig av metamfetamin/amfetamin i nesten 2 år(brukte daglig det siste halv året), men det var faktisk mye lettere å slutte med det en f.eks tobakk, eller hasj, da jeg innså at amfetamin er et skikkelig søppeldop som kun skader kroppen og psyken.
Sist endret av EyesWideShut; 25. februar 2015 kl. 17:44.
Subutex var helt klart vert det verste!
Makan til abstinenser skal du lete lenge etter, og den kriblingen altså..helt for jævlig.

Har prøvd å slutte så mange ganger oppgjennom årene,
og nå er jeg i Lar, på frivillig nedtrapping (gått fra 16 til 2 mg)
så må si jeg ikke gleder meg så mye til jeg ska av siste resten!
Men regner med det ikke blir like ille som de gangene jeg har sluttet brått,
siden jeg nå har trappet ned over laaang tid.


Xanor var også ganske vanskelig å komme av, for der fikk jeg ikke nedtrapping på av legen, ble tatt rett av 6 mg/dgl.
Og det verste med disse abstinensene var at jeg trodde de hadde gått over,
så gikk det 3 uker, og da sa det bang! og de slo inn for fullt!

Men det rare er at jeg faktisk lett hadde gått gjennom benzoabstinenser igjen,
hadde jeg fått det igjen av legen.


Og amfetamin var også utrolig vanskelig å slutte med,
tross i at det ikke var noen fysiske abstinenser.
Kjenner ennå en sterk dragning mot det, og bitterhet over at jeg aldri kan ta det igjen.
(pga ble skamsyk de siste gangene jeg tok amf før jeg sluttet helt, nesten som om kroppen bare kortsluttet og ikke tålte det mere)
weed og røyk.. røyk har jeg ennå ikke klart tho
Heroin og benzo, da Xanor.

Å bli fysisk abstinensfri på heroin er ikke det største problemet i verden, men ettertiden der kjemibalansen i hjernen bruker sin tid på å bli normal gjør det veldig lett og begynne igjen for man orker rett og slett ikke den lange nedturen, men det er kansje individuelt.

Benzo, Xanor jeg hovedsaklig brukte i alvorlige mengder, var det verste jeg noen gang har hvert med på når jeg sluttet brått. Delirium til de grader og endte på psykiatrisk der jeg bare trengte søvn så var jeg frisk som en.. Hva de gav meg for å sove var vel en del benzo da så.. Men uansett, deliriumet kom ikke tilbake og det skremte meg sånn at det var enkelt å slutte.

De leie månedene i ettertid gjorde at jeg brukte heroin mot depresjonen. Men har nå nylig kommet meg av det og, lett som en plett ved å bruke nedtrapping og annenhver dag dosering.
Heroin var det vanskeligste, selv om jeg greide det veldig bra nykter på heroin rundt 20 år nå.
En periode drakk jeg også veldig mye, til en dag der jeg hadde så vondt i nyrene at jeg verken kunne ligge eller sitte.. Kutta tvert og holdt opp over et år, nå koser jeg meg med noen øl i ny og ned å har det fint .
Så fikk jeg smaken på cola, rota med det veldig intenst ca et halvt år, til en dag der man bare innser at sette blir for mye. Kutta med en gang, kutta folka også som man vanka med da..
Mesteparten sitter i hue, har jobba veldig mye med meg sel, selvdisiplin og selvkontroll. Det har hjulpet veldig mye løpet av mange år som nykter.
Sist endret av KoalaBear; 26. februar 2015 kl. 23:20.
Jeg vil i allefall påstå at amfetamin/metamf tar lengst tid for syken å normalisere seg på. Men det var et blandingsmisbruk av mange slag. Mest amf og cannabis. Amf misbruk gir Sterk angst og massive depresjoner når man slutter brått etter bare et halvt års tid. Jeg vil påstå at det først normaliserte seg igjen etter en 7-8 år. (18-26) år. Så bortkasta,bare jeg hadde holdt meg til cannabis. Den kan være en reddende engel og samtidig en demon fra helvete, særlig når man er ung og ønsker å slutte med party dop. Alt til sin tid, har ingen problemer med noe av dette i dag, kan godt ta litt amf annahvert år å ha det digg. Cannabis can jeg røyke forever, daglig og bare nyte. Takk satan for at ting endrer seg som man blir eldre
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har aldri prøvd å slutta men om jeg måtte ville det vært min A-B-C
Amf, Benzo, Coca ��
Brukte kokain en stund, og det var digg. Men jeg fikk en opplevelse av å miste meg selv etter en stund (3 mnd, ca 6-8 helgers bruk) .. så tenkte jeg at dette er ikke verdt rusen - etter det har jeg holdt meg til alkohol. Men det var veldig vanskelig - koster mye krefter i form av selvdisiplin og forsakelse... Men jeg tror det er verdt "investeringen"...
Alkoholen var/er aller verst for min del. Helt forferdelige abstinenser og når du har en panikklidelse i tillegg gjør det alt mye verre. Men alkoholen går jo over. Delirium og skjelvinger første og verste dag. Dette stabiliserer seg fort med til og meg små mengder benzo(Sobril/Valium). Neste 2-10 dagen er du slapp, sliter med mareritt og dårlig søvn. Pluss at den verste angsten sitter i en del uker, det samme kan skje med depresjon.

Rivotril på en sterk andre plass. Har egentlig kun hatt skikkelige kraftige abstinenser en gang. Forferdelig og jeg tror aldri jeg hadde klart det om jeg ikke ble trappet ned med Sobril og div krampestillende. Epilepsi har jeg fått på noen av de enklere abstinensene men da har jeg vært uforsiktig og ikke tatt noen form for krampestillende eller beroligende. Du tror ikke du skal få abstinenser alltid heller på benzo men plutselig en uke eller noe etter bråslutt er det som folk sier bang!! Og du er i full abstinens helt uten videre.

Kan ikke si at jeg har klart å slutte med noen av de helt men det er ikke noe hverdagslig bruk akkurat. Selv om jeg ikke klarer å si til meg selv at jeg aldri kommer til å bli alt for hekta igjen. Spesielt på alkohol. Veldig vanskelig!

Ellers slutta jeg med cannabis etter 5 års daglig misbruk, hadde noen pauser på noen måneder i ny og ne dog. Nå røyker jeg veldig sjeldent og veldig lite, får så sinnssykt angst av det. Amfetamin har jeg aldri hatt noe misbruk av men jeg har lagt det bak meg også da jeg ikke takler nedturen. Begge av disse drogene har jeg ikke psyke til å bruke, så blir lettere å slutte med. Hadde masse problemer med søvn, deppa og svetter mens jeg sover etter jeg gikk uten cannabis i perioder. Eneste er at man savner veldig det å kunne kose seg ved å røyke seg stein.
Alkohol her og det er så jævlig vanskelig å slutte. Jeg drømmer om å slutte hele tiden men sitter helt fast.
Og de som nevner tobakk eller cannabis vet ikke hva avhengighet er for noe og burde holde godt kjeft. Avhengighet av heroin, amphetamin eller alkohol er noe helt annet. Det tar helt over livet og slipper ikke taket.
Sitat av nutz Vis innlegg
Alkohol her og det er så jævlig vanskelig å slutte. Jeg drømmer om å slutte hele tiden men sitter helt fast.
Og de som nevner tobakk eller cannabis vet ikke hva avhengighet er for noe og burde holde godt kjeft. Avhengighet av heroin, amphetamin eller alkohol er noe helt annet. Det tar helt over livet og slipper ikke taket.
Vis hele sitatet...
Hvordan avhengighet oppleves er svært individuelt og dermed er ikke ditt syn på saken noen form for fasit. Samtidig er ikke denne tråden myntet kun på folk som er avhengig av hardere stoffer men alt man faktisk kan bli avhengig av. Å be folk som ikke klarer å legge weed og tobakk på hylla holde kjeft blir derfor for dumt.
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Hvordan avhengighet oppleves er svært individuelt og dermed er ikke ditt syn på saken noen form for fasit. Samtidig er ikke denne tråden myntet kun på folk som er avhengig av hardere stoffer men alt man faktisk kan bli avhengig av. Å be folk som ikke klarer å legge weed og tobakk på hylla holde kjeft blir derfor for dumt.
Vis hele sitatet...
Da er vi uenig. Jeg syns at folk skal være klar over hva som er virkelig farlig og være var på hva farer som ligger latent der ute. Og du kan ikke fortelle meg eller deg at en sjokoman har en lidelse på likhet med våres? For det er det folk tror. De tror deres lille ubehageligheter er avhengigheter. Det er som å sammenligne en influensa med andre verdenskrig. Kanskje de har ett problem men det er ikke avhengighet. La oss være ærlig om det.
2c-hjerneskade
EyesWideShut's Avatar
Sitat av nutz Vis innlegg
Alkohol her og det er så jævlig vanskelig å slutte. Jeg drømmer om å slutte hele tiden men sitter helt fast.
Og de som nevner tobakk eller cannabis vet ikke hva avhengighet er for noe og burde holde godt kjeft. Avhengighet av heroin, amphetamin eller alkohol er noe helt annet. Det tar helt over livet og slipper ikke taket.
Vis hele sitatet...
Er enig med deg at det er noe helt annet å være avhengig eller ha problemer med cannabis en f.eks heroin og amfetamin, men du trenger ikke å bagatellisere andre sine problemer.
Jeg skjønner heller ikke hvordan det er mulig å bli avhengig av alkohol som jeg mener er søppeldop #1, men jeg ber deg ikke holde kjeft av den grunn

Personlig hadde jeg større problemer med å slutte med cannabis og nikotin enn jeg hadde med amfetamin.
Sist endret av EyesWideShut; 17. mai 2015 kl. 11:33.
Sitat av nutz Vis innlegg
Alkohol her og det er så jævlig vanskelig å slutte. Jeg drømmer om å slutte hele tiden men sitter helt fast.
Og de som nevner tobakk eller cannabis vet ikke hva avhengighet er for noe og burde holde godt kjeft. Avhengighet av heroin, amphetamin eller alkohol er noe helt annet. Det tar helt over livet og slipper ikke taket.
Vis hele sitatet...
Denne tråden heter tross alt "Hvilket drug var vanskeligst å slutte med for deg?. Og du ber folk som ikke har opplevd "ordentlig avhengighet" om å holde kjeft?
Sist endret av Snilepisk; 17. mai 2015 kl. 13:32.
Alkohol har vært jævelig vanskelig å slutte med. Må fremdeles ta "en" dag av gangen. håper det blir bedre/lettere med tiden. Nicotin(snus) klarer jeg ikke slutte med, har prøvd minst 10-12 ganger.
Haha. Fyren som er avhengig av det verste søppeldopet man kan finne ber folk som sliter å slutte med weed holde kjeft. Idioti.
for min del sluttet jeg med alt på samme dag på en rehabiliterings plass som jeg var på i over et halvt år.(weed,amf,benzo,subb,mye sykedelica) Å sette rusmidler opp mot en annen er vanskelig for min del, for alle rusmidlene henger sammen i mitt misbruk.
Å brekke av benzo og sub var kanskje det mest stress fasen akkuratt i abstinens tiden, mens hasj for min del det vanskeligste å holde seg vekke ifra over lengre tid.

amf,ghb,benzo og subutex vet en jo er farlig for helsen på alle måter, og derfor lettere å se at jeg bør slutte med det. Hasjen derimot har jeg(hadde vil jeg kanskje si nå) mange komplekser rundt. Selv om det skapte tilslutt mye angst og inneslutthet(for MIN del rusmiddelet som skapte mest mine psykiske vansker) har jeg ofte vansker for å se at det er farlig for meg.
Så jeg konkluderer med at hasjen er det vanskeligste for meg å slutte med, men jeg kjenner meg for godt selv at jeg VET at bare hasj ikke vil holde meg fornøyd.
Amfetamin: Etter et lite år med konsekvent bruk bestemte jeg meg for å slutte mens jeg trippet på 2cb, det var egentlig en veldig smal sak.

Alkohol: Var aldri direkte avhengig, men drakk meg til blackout 4-8 ganger i mnd. Å slutte med det var definitivt den største positive forandringen jeg har fått av å slutte med dop. Det vanskeligste aspektet med å slutte med det var å legge fra seg tanken om at en "går glipp av noe" ved å ta det rolig i helgen.

Cannabis: Vanskelig å slutte med fordi det var sosialt og en del av "leggetid"-rutinen. Så fort jeg kuttet ut omgangskretsen gikk sluttingen av seg selv.

Kokain: Egentlig enkelt å slutte med, men tilgjengeligheten har ført til at det aldri har blitt mer enn noen dager med helt avhold. Lett å slutte, enda lettere å begynne igjen.

Heroin: Still pending..

Spør du meg handler det ikke så mye om substansene i seg selv (med unntak av heroin). Det som avgjør hvor vanskelig det har vært for min del har vært hvilken setting jeg har brukt det i, såvel som hvor sterke incentiver jeg har hatt for å slutte. Benzoer f.eks har jeg aldri begynt med en gang, nettopp fordi konsekvensene av å missbruke det er i en helt annen klasse enn stoffene forøvrig.
Rivotril, uten tvil!
Er noen år siden jeg nå sluttet med dette, som jeg benyttet til hovedsakelig selvmedisinering av Sosial Angst.

For å gjøre en lang historie kort så var abstinensene for meg personlig, etter et daglig konsum av opptil 12 mg Clonazepam hver dag i flere måneder, som følgende:

- Brekninger og oppkast i form av massevis av slim.
- Ekstreme muskelsammentrekninger/ufrivillige muskelbevegelser av så og si alle muskler. Inkludert kroppsdeler jeg ikke engang trodde hadde muskler.
- Kraftige hjertebank som ifølge sykehus-hjerte/puls-tingen hadde et gjennomsnitt på ca. 140-160 hjertebank/minuttet.
- Panikkangst
- Kramper
++

Rivotril abstinens er med andre ord det absolutt verste jeg noen gang har opplevd og er abstinenser jeg ikke engang ville ønsket min verste fiende.
Sist endret av supernatural; 18. mai 2015 kl. 02:59.
Sitat av supernatural Vis innlegg
Rivotril, uten tvil!
Er noen år siden jeg nå sluttet med dette, som jeg benyttet til hovedsakelig selvmedisinering av Sosial Angst.

For å gjøre en lang historie kort så var abstinensene for meg personlig, etter et daglig konsum av opptil 12 mg Clonazepam hver dag i flere måneder, som følgende:

- Brekninger og oppkast i form av massevis av slim.
- Ekstreme muskelsammentrekninger/ufrivillige muskelbevegelser av så og si alle muskler. Inkludert kroppsdeler jeg ikke engang trodde hadde muskler.
- Kraftige hjertebank som ifølge sykehus-hjerte/puls-tingen hadde et gjennomsnitt på ca. 140-160 hjertebank/minuttet.
- Panikkangst
- Kramper
++

Rivotril abstinens er med andre ord det absolutt verste jeg noen gang har opplevd og er abstinenser jeg ikke engang ville ønsket min verste fiende.
Vis hele sitatet...
Støtter den! Aldri hatt det så ille som etter at jeg slutta med rivvo, abstinensene varer gjerne et par mnd ++. Men dere som har vært avhengi av heroin, sitter det ikke mest psykisk der? Har lest at man har kommet over de verste fysiske abstinensene etter en ukes tid ?
Slenger meg på Benzodiazepiner selv. Gikk hovedsaklig på Rivotril, og har fått disse preparatene siden før jeg engang hadde fylt seksten. Dette året bestemte jeg meg for at nok er nok. Det er vel først nå, etter flere måneder, at jeg føler meg normal igjen. Det er rett og slett helt vilt hvor mye disse medisinene tuller med hodet ditt (!). Skal være helt ærlig, det var en periode jeg lurte på hvor lenge jeg faktisk klarte å leve slik. Våknet hver morgen med kramper, pusteproblemer, svimmelhet, paranoia, kvalme, dobbeltsyn, rastløshet og så videre. Det var umulig å være særlig aktiv den første måneden uansett hvor mye jeg prøvde. Har lest at det å bli ekstra sensitiv til stimuli er helt vanlig når man får abstinenser. Det var også spesielt frustrerende å gå så mye ned i vekt grunnet tap av matlyst. Ja, opplevde at det faktisk var nesten umulig å tygge/svelge noe. Hadde groteske mareritt, og fikk derfor utrolig dårlig søvnkvalitet. Dette forverrer jo tilstanden. Angsten holdt på å spise meg levende men nå som dritten er over kan jeg med hånden på hjertet si at jeg ikke har vært mer fornøyd med meg selv enn nå. Det skal sies at jeg røyket en del cannabis under kutt av Rivotril. Vet at slike metoder ikke er anbefalt men dette hjalp meg. Hadde jeg ikke hatt tilgang på det ville det vel antagelig ikke vært noe annet enn skinn og bein igjen av meg. Det fjernet noen symptomer, og gjorde abstinensene lettere å håndtere. Må også nevne at jeg tok meg vann over hodet. Bråsluttet mer eller mindre, og mine doser har vært ekstremt høye over lenger tid. Anbefaler ikke dette til noen. Så for all del, ikke tenk at du aldri kommer til å klare å slutte. Her lagde jeg et innlegg om nedtrapping: http://freak.no/forum/showpost.php?p...0&postcount=10

Så til dere som ikke har klart å slutte med hva enn det skulle være; Ikke gi opp! Og ikke la dere skremme av andres historier! Alle reagerer ulikt på ting, og det finnes de som ikke opplever abstinens i det hele tatt av f.eks Benzodiazepiner. Planlegg, ta ting i ditt tempo og sørg for at du har god støtte. Lykke til!
For en utrolig artig tråd. Morsomt å se hvor mange som nevner ting som faktisk er lovlig. Har selv aldri røykt, men har i de siste årene funnet masse annet og ha det gøy med. Som anses som ikke lovlige av samfunnet. Anser meg selv som veldig disiplinert når det kommer til avhengighet. Har aldri følt at jeg MÅ ha noe. Hadde et veldig hard breakup med min kjære for et halvt år siden og fikk utskrevet "sterk" valium 25 5mg piller. Og har faktisk enda igjen mange. De har vært helt fantastiske å ha når jeg får mørke tanker, panikk og ikke får sove. Tar en, blir rolig glømmer den roserøde fortiden og får igjen sove. Fikk en kompis til å flytte inn hos meg og det har vært fantastisk hjelp både mot ensomhet og økonomi. Og han snuser, og har begynt med det selv også i liten grad. Kanskje en, annen hver dag. Og det gir en fantastisk men veldig kortvarig rus. Og vil vel si at det er det nærmeste jeg har kommet til avhengighet som jeg har merket. Og det etter å prøvd både, cola, mdma, lsd, amf, meth, xanx, blåvalium og så å si alt mulig annet. Gud vi er så forskjellige alle sammen. Og jeg elsker det! Så vær forsiktige folkens. Er så enormt stolt av dere som klarer å kutte ut noe som dere er avhengig av. Står enormt stor respekt av det!!! Har dere sett serien Mom? Hun viser hvor vanskelig det faktisk er å holde seg unna alkohol når du er alkoholliker. Respekt! Selv er jeg lite fan av alkohol, får alltid så jævlig bakrus, selv etter bare noen få øl. Er vel også en grunn til at jeg heller tar meg en amf. stripe før jeg drar på fest selv om det er svært sjelden jeg drar på fest. Sikkert 2-3 mnd siden sist.
Sist endret av Snicker; 18. mai 2015 kl. 16:24.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ville bare advare deg Snicker. Du sier du nå tar deg en snus annen hver dag. Her leker du med ild spør du meg. Nikotin er så jævlig fort å hekte seg på og like vanskelig å slutte med. Du sier jo att du er sterk når det kommer til avhengighet, men jeg tror de fleste er enige i at det er ingen som er allergiske mot avhengigheter. Jeg hadde slutta med snusen om jeg var deg. Kjenner ingen og aldri møtt noen som klarer å opprettholde et sunt forhold til nikotin over tid. Det betyr selvfølgelig ikke at det ikke går an. Synes forøvrig du var flink men valiumen dog. Ser heller at legen skriver ut Sobril i slike situasjoner om de må skrive ut benzo. Uten at det er altfor stor forskjell mellom de.
Du har kontrollen helt til du mister den.
Direktør
Lunar's Avatar
Opiater(Alle typer) og benzo alle typer, (kombinasjonen Benzo+opioder, eller benzo+alkohol er det værste å gå av!!) Helt for jævlig kombinasjon av abstinenser!
Hasj, speed og innsovingspiller. Fikk mest bivirkninger av innsovingsmidlene, grunnet større og større doseringer (zolpidem, zoplicone, vallergan). Twitching og rykninger konstant, og null søvn i flere dager etter.
Heroin var vanskelig. Det fysiske var forjævlig. Det psykiske jobber jeg enda med etter 2år rusfri tid.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Helt klart opiater, tett etterfulgt av benzo helvete.
Kokain var ille, det satt som støpt psykisk sett, men for min del ga det seg relativt raskt, det aller værste for min del er benzodiazepiner, da hovedsakelig xanor, ironsk nok første benzoen jeg fikk utskrevet sammen med flunipam, har enda ikke stoppet, men har gått fra ca 300 valium i måneden til 50 per 3 måned, ca 17 i måneden) Jeg husker hvor forbanna jeg var når jeg aldri fikk det av legen, men har insett at de ikke gjør det for å være kjipe, men fordi de vet hvilke følger det kan få, de fleste leger tenker faktisk over pasienten sin
Har egentlig ikke vært avhengig av et rusmiddel (altså, aldri følt at jeg må ha det).

Man personlig ville jeg sagt at tobakk er et av de mest vanedannende. Det er godt tilgjengelig og har vært tradisjon. Har selv vokst opp i et hjem der det ble nirøyket hver eneste dag, og har flere i familien som røyker fortsatt. Synes det er litt trist når man ser folk ødelegge helsa totalt. For å legge til har jeg ikke noe imot at folk røyker litt, alt med måte.
Alkohol å benzo er det verste.Å nikotin om det teller.
Sist endret av JayHova; 9. august 2015 kl. 20:06.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Kjenner ingen og aldri møtt noen som klarer å opprettholde et sunt forhold til nikotin over tid. Det betyr selvfølgelig ikke at det ikke går an.
Vis hele sitatet...
Jeg har opprettholdt et sunt forhold til nikotin over tid! Åtte-ni år siden forsiktig start med røyk og snus (mest snus). Hadde en periode på et halvår hvor jeg røyket mer fordi jeg gikk på en skole der alle andre gjorde det, men sluttet helt av meg selv når jeg sluttet på den skolen. Kan i dag fortsatt ta en sigarett på fest eller sammen med pils og grilling i sola, men tenker ikke noe over det.
Snus: 1-2 bokser i måneden, mest på fest, søndager på sofaen og ved hard eksamenslesing, i perioder ingenting. Kunne lett ha sluttet helt, og gjør det i noen uker noen ganger i året bare for å sjekke, men når forbruket er så lavt og under kontroll ser jeg ingen grunn til å slutte helt for alltid. Så det GÅR an!
Sitat av twoDamnPi Vis innlegg
Jeg har opprettholdt et sunt forhold til nikotin over tid!
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe sunt forhold til nikotin å ta seg sigarett i ny og ne. Kanskje, om det hadde vært et annet rusmiddel så kunne man sagt at du ikke pådro deg nevneverdige skader om du brukte det kun en gang i blant, men når du røyker sporadisk så kvalifiserer ikke det til sunt forhold til nikotin. Et sunt forhold til sigaretter er nada niks 0.
Choose life...
Bardo's Avatar
Heroin.

Benzo er vanskelig, men det gikk uten en eneste sprekk da jeg kuttet ut opiater. Heroinavhengigheten min ble på et punkt så alvorlig at jeg gikk 2 måneder hvor jeg levde på en kule med 5 gram(++) hver uke, for så å gå en uke uten bortsett fra sprekker med metadon som holdt toleransen oppe.
Uansett, glemte helt at jeg hadde pleid å kjøpe et glass med Rivotril hver uke. Så når jeg kom på det etter så lenge tenkte jeg fuck it, da holder jeg meg unna det, og det gikk fint!

Ca en måned etter rivotrilen klarte jeg å ta heroinen.
Alt er mulig, uansett hvor jævlig man fucker opp Om noen freakere der ute trenger tips eller noen å prate med ang. avhengighet står jeg gjerne til hjelp!
startet min ruskariære allerede som 13 åring, å da har d gått i canabis, benzo og makka som faste partners in crime, med det meste annet i kortere perioder. må si abstinens messig var benzo helt jævlig,føltes som ett mareritt som aldri tok slutt. men da de omsider ga seg, gikk d fort bedre og bedre. men når det kommer til russuget derimot, er makkan min store fiende som jeg sprekker og faller tilbake på gang etter gang. mitt lengste opphold var på vel ett år, og selv da var suget like inntenst som i starten, ja, kanjse til tider verre.

opiater kan jeg ikke si så mye om, da det aldri helt var min greie, og det skal jeg nok være lykkelig for også tenker jeg.

lurer dog på om dette suget etter makka hadde vert like sterkt om jeg aldri hadde bynt på nåla. for får jeg sjangs til å droppe eller snorte det, kan jeg like greit la vær. det frister meg ikke i det heletatt. noen andre som har tenkt noe over dette?